galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Robert's Rebellion
Autor Wiadomość
guzu
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Lip, 2014   

proponowane przez autora ustawienie

Arryn
The Eyrie - piechur, piechur
Gulltown - rycerz
Gulltown port - statek

Targaryen
Maidenpool - piechur
Crackclaw Point - piechur
King's Landing - piechur, rycerz
Blackwater Bay - statek
South Narrow Sea - statek
Dragonstone - piechur, rycerz

Baratheon
Blackhaven - piechur
Storm's End - piechur, rycerz
Storm's End port - statek
Shipbreaker Bay - statek
Ostatnio zmieniony przez guzu Sro 23 Lip, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Jazmatos
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Lip, 2014   

No to istotnie spora przewaga Targa. Nie wiem czy nie dałbym piechura jeszcze do tego drugiego zamku Barze, no i ten garnizon do SE tak 4-5 powinno styknąć
 
     
Martin
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Lip, 2014   

Mi to wygląda na inspirowane Battlestar Gallacticą - nikt nie jest do końca pewien, jaki jest cel gry pozostałych graczy (z wyjątkami). I to mi się wydaje fajne. Wtedy na przykład: król do końca nie będzie wiedział, kto jest jego lojalistą. Może dostać kruka "to ja jestem twoim jedynym prawdziwym sojusznikiem". I co? Może takich kruków dostać 6 ;p Ja, grając rebeliantem na pewno próbowałbym tak blefować.

Zmienianie czegoś, żeby było bardziej fabularnie, zniszczy tę ideę twórcy. Oczywiście można tak zrobić. Nie wiemy, czy twórca to w jakikolwiek sposób przetestował. Ale zmiany, które proponujecie na pewno nie zostały przetestowane przez nikogo, więc skąd wiadomo, że miałyby ulepszać rozgrywkę? ;)
 
     
Jazmatos
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Lip, 2014   

Po prostu sobie jakoś nie wyobrażam rozgrywki Starkiem lub Barą jako Lojalista i tyle. To trochę jakby zrobić jakąś wariację na temat Star Warsów i stwierdzić hmm to jednak Jedi byli źli, a Sith dobry :) Owszem można, ale może kanonu się należy trzymać, albo nie nazywajmy tego klasykiem? Robert's Rebelion, a Robert wylosuje, że jednak się nie buntuje, tylko potulnie wspiera swojego suwerena? No bitch pls :D Blefować to w każdej rozgrywce będzie mógł Lannister, który sobie czekał na wybór strony, aby być po zwycięskiej stronie. Tak samo Grey się może wmieszać. Z tym, że i tak takiemu Starkowi trochę trudno jest fizycznie obalać Targa. Chyba, że wprowadzicie ten wspólny transport morski.
 
     
Martin
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Lip, 2014   

Cóż, to jest gra. Jakbyś chciał, żeby było sciśle fabularnie, to w takiej np. podstawce Stark musiałby zawsze znikać z mapy w 3-4 turze, bo przecież tak było w książce ;) Ale tworząc grę, chcesz żeby była grywalna. Tutaj nikt nie powiedział, że to ma być jakoś wyjątkowo fabularne, nie zauważyłem też żeby ktoś to nazwał, tak jak piszesz, klasykiem. To po prostu propozycja luźno oparta na temacie rebelii w królestwie.

Moim zdaniem, jedyny sposób, żeby w to się dobrze grało, to trzymać się zamysłu twórcy, który spędził nad tym chyba trochę czasu i może przetestował to jakoś. W przeciwieństwie do nas.
 
     
Jazmatos
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Lip, 2014   

Oj no przecież zagracie jak będziecie chcieli, a znając niechęć Guza do zmian zamysłu twórcy to zapewne będzie to niezmieniona forma :) Nie jest to przytyk :P
 
     
guzu
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Lip, 2014   

równie dobrze można założyć że Baratheon nie może być loyalist ani hand of the king ;)

natomiast pozostali rebelianci będą losowani

co do setupu to myślę, że pozostałe rody będą miały ustawienie domyślne
 
     
Czarny Jaszczur
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Lip, 2014   

Założyłem że Targ jest królem a Bara rebeliantem oraz przeprowadziłem losowanie.

Pierwszy losował Targ, wybór padł na Martella i to on został Namiestnikiem. Dalej mamy Bare [Stark] ; Arryna [Targ] ; Starka [Grey] ; Grey [Arryn] ; Lannister [Lannister] ; Tyrell [Tyrell] ; Martell [Bara]


Cytat:
The King - Targaryen
Posiada najwięcej wojska na planszy i ma mocne karty, jednak narażony jest na ciągłe ataki.
Wygra jeśli będzie posiadał na koniec gry najwięcej zamków i twierdz lub zdobędzie trzy obszary rodowe innych graczy.

The Loyalist - Arryn
Gracz który podczas losowania wyciągnie żeton władzy Targaryena będzie jego jedynym wiarygodnym sojusznikiem. Może się ujawnić, lecz nie powinien.
Wygra jeśli Targaryen wygra grę, a on będzie kontrolował swój obszar rodowy.

The Hand of the King - Martell
Ma wiele dodatkowych przywilejów podczas gry.
Na początku każdej tury (oprócz pierwszej) może przejrzeć wierzchnie karty z każdej Talli Westeros i jedną z nich umieścić na spodzie talii.
Decyduje o wyniku remisu z innym graczem podczas licytacji (oprócz remisu z posiadaczem Żelaznego Tronu)
Posiada jeden dodatkowy rozkaz podczas każdej tury.
Jeśli zdradzi Króla - spada na ostatnią pozycję Toru Królewskiego Dworu oraz traci przywileje.
Wygra jeśli Targaryen wygra grę oraz posiada drugą co do ilości liczbę zamków i twierdz.

The Rebel
Baratheon [vs Stark]
Stark [vs Grey]
Grey [vs Arryn]
Gracze, których celem jest obalić króla Targaryena.
Wygra jeśli Targaryen przegra oraz jeśli będzie miał więcej zamków i twierdz od przeciwnika, którego żeton władzy wyciągnął podczas losowania

The Conqueror - Lannister i Tyrell
Gracz, który podczas losowania wyciągnął własny żeton władzy. Nie obchodzi go kto jest królem.
Wygra jeśli na koniec gry będzie miał największą ilość zamków i twierdz.





Zastanawia mnie sens losowania żetonu przez Namiestnika bo nie wprowadza to żadnych zmian w obecnym rozdaniu [a może coś pomyliłem lub przeoczyłem]


I tak by wyglądało losowanie. Targ jest królem, jego namiestnikiem jest Martell a oddanym sojusznikiem Arryn. Smoki będą dążyć do zagłady wszystkich pozostałych rodów, Arryn będzie go wspierać a Martell starać się zachować umiar w pomocy królestwu. Lanni oraz Tyrell mają wyjebane na obecną sytuację i bawią się w podboje a rebelianci starają się zdetronizować króla i pilnują swoich 'celowych' przeciwników coby nie mieli więcej posiadłości.

A co się dzieje gdy Namiestnik zdradza? Ta funkcja przestaje wtedy istnieć? W tym przykładzie Arryn widzi że obóz króla nie wygra i zdradza, staje się buntownikiem, traci przywileje i co dalej? Losuje żeton rywala jak każdy buntownik a przypinka namiestnika ląduje w koszu? ;p


Reasumując osobiście uważam że wystarczy ustawić Targa jako króla a Bare jako rebelianta i wylosować pozostałe role. Resztę ukryć, niech każdy zna tylko swoje zadanie i tylko niech GM ma wgląd na wszystko [jako że nadzorował tajne losowanie]. Nikt nie może być niczego pewien ;)
 
     
guzu
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Lip, 2014   

Czarny Jaszczur napisał/a:

A co się dzieje gdy Namiestnik zdradza? Ta funkcja przestaje wtedy istnieć? W tym przykładzie Arryn widzi że obóz króla nie wygra i zdradza, staje się buntownikiem, traci przywileje i co dalej? Losuje żeton rywala jak każdy buntownik a przypinka namiestnika ląduje w koszu? ;p


Targ ma kartę dzięki której może zmienić Hand of The King -
Aerys II Targaryen [0] Natychmiast przesuń przeciwnika na wybranym przez Ciebie torze wpływów lub uczyń go "Hand of The King"

W przypadku zdrady:
As appealing as this office may seem, it carries risks. Other Lords might question your commitment to the rebellion and the "Mad King" is notorious to punish any sign of treason. Should a player ever lose his handship, he is immediately moved to the last space on the King´s Court Track.
 
     
Martin
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Lip, 2014   

Czarny Jaszczur napisał/a:

A co się dzieje gdy Namiestnik zdradza? Ta funkcja przestaje wtedy istnieć? W tym przykładzie Arryn widzi że obóz króla nie wygra i zdradza, staje się buntownikiem, traci przywileje i co dalej? Losuje żeton rywala jak każdy buntownik a przypinka namiestnika ląduje w koszu? ;p


Nie, nie, u Ciebie namiestnik (Hand of the King) to Martell. Wylosował on żeton Bary, czyli jest rebeliantem, którego głównym wrogiem jest Bara (i to jest informacja znana tylko jemu), a równocześnie namiestnikiem (o czym wiedzą wszyscy) i korzysta z przywilejów namiestnika. Czyli ma 2 sposoby na wygranie gry - sposób rebelianta lub namiestnika. I od niego tylko zależy, jak się zachowa. Z kolei Arryn jest lojalistą, czyli jego celem jest pomagać królowi. Ale król o tym nie wie, tzn. nie może być tego pewien. Dla króla najlepiej by było, żeby lojalista był jednocześnie namiestnikiem. Gdyby tak wyszło w losowaniu, to ich szanse byłyby nieporównywlnie większe. I znów widzę tu inspirację BSG i funkcjami prezydenta/admirała ;)

Zwróćcie uwagę na kartę Targa: Aerys II Targaryen [0] Natychmiast przesuń przeciwnika na wybranym przez Ciebie torze wpływów lub uczyń go "Hand of The King". Jak rozumiem, to jest sposób króla na poradzenie sobie z namiestnikiem wywołującym rebelię. I wydaje mi się to bardzo klimatyczne, bo niby czemu namiestnik nie miałby się zbuntować? Aerys swoich namiestników pod koniec rządów zmieniał bardzo często :) Jedyne, co wydaje mi się niedopracowane (niezrozumiałe), to stwierdzenie "Natychmiast przesuń przeciwnika na wybranym przez Ciebie torze wpływów". O ile, w dół czy w górę? I którego przeciwnik? Jeśli tego, z którym toczę walkę, to czy to znaczy, że jeśli chcę kogoś uczynić namiestnikiem, to muszę go zaatakować? :P Bez sensu. Niejasne jest też: "Jeśli zdradzi Króla - spada na ostatnią pozycję Toru Królewskiego Dworu oraz traci przywileje", bo nie jest jasno określone co nazywamy zdradą.
 
     
guzu
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Lip, 2014   

Martin napisał/a:
Jedyne, co wydaje mi się niedopracowane (niezrozumiałe), to stwierdzenie "Natychmiast przesuń przeciwnika na wybranym przez Ciebie torze wpływów". O ile, w dół czy w górę? I którego przeciwnik? Jeśli tego, z którym toczę walkę, to czy to znaczy, że jeśli chcę kogoś uczynić namiestnikiem, to muszę go zaatakować? :P Bez sensu. Niejasne jest też: "Jeśli zdradzi Króla - spada na ostatnią pozycję Toru Królewskiego Dworu oraz traci przywileje", bo nie jest jasno określone co nazywamy zdradą.


Cały opis to moje nieudolne tłumaczenie :-)

Tak brzmi oryginał, pewnie znajdziecie odpowiedzi na nurtujące Was pytania :)

Cytat:

Introduction
Fifteen years before the events of "A Song of Ice and Fire", the Seven Kingdoms are still under the rule of "Mad King" Aerys II Targaryen. His paranoia and cruelty have incited a rebellion led by the young and powerful Robert Baratheon, who means to set an end to the Targaryen dynasty once and for all. Many great houses heed this call for justice, while others stay loyal to their king and some pursue other motives still.

Robert´s Rebellion attempts to recreate this atmosphere by adding two new playable houses, revised maps for 7 or 8 players, house cards, a new allegiance system, optional rules and everything you need to print and (with some artistic skill) reproduce your own copy. Have fun!

Allegiance and victory conditions
In Robert´s Rebellion, you will find that players will more urgently have to form teams in order to win the game and more than a single faction can do so.

After assigning houses to the players, form a pool of influence tokens from all houses (or any other way to randomly determine someone´s allegiance).
The Targaryen player starts by drawing and revealing one of the influence tokens at random (make sure it is not the Targaryen or Baratheon token). This player will be the "Hand of the King" at the start of the game, a special office later described.
In turn the other players draw, but don´t reveal an influence token (make sure that the Baratheon player does not draw the Targaryen token). This will determine their "allegiance" and victory conditions.

The King
He starts with twice the amount of units than everyone else, has considerably strong house cards and positions on the influence tracks, but he must beware of attacks on all fronts.
He wins the game if he controls more castles and strongholds than anyone else at the end of the game or captures three enemy home regions.

The Loyalist
The player who has drawn the Targaryen token will be his only reliable ally. A public declaration of his loyalty could however draw the "unwanted attention" of the Rebels.
He wins the game if the Targaryen player wins and he still controls his home region.

The Rebel
The common rebel´s main goal is to usurp the King, but he still fights some quarrel of his own. A player who has drawn the token of a different house will be that house´s archenemy.
He wins the game if the Targaryen player loses and he controls more castles and strongholds than that player.

The Conqueror
A player who draws the token of his own house will take on the role of a ruthless and egoistic conqueror. He doesn´t care who sits on the Iron Throne as long as he is the one with the most power. His only objective is to expand his reign on the cost of everyone else.
He wins the game if he controls more castles and strongholds than anyone else at the end of the game.

Additionally all players can still achieve immediate victory by controlling seven or more castles and strongholds as long as the Targaryen player does not control as many.

The Hand
The Hand of the King has some advantages over the other players. At the beginning of each turn (except the first), he may secretly look at the top cards of all Westeros Decks and place one of them on the bottom of the Deck, he decides ties when bidding on the influence tracks (except when in a tie with the king) and may play one additional special order each turn.
Apart from his own, he can pursue an optional victory condition. He wins, if the Targaryen player wins and he controls the second-most castles and strongholds of all players.
As appealing as this office may seem, it carries risks. Other Lords might question your commitment to the rebellion and the "Mad King" is notorious to punish any sign of treason. Should a player ever lose his handship, he is immediately moved to the last space on the King´s Court Track.

Influence Tracks
Iron Throne - 1. Targaryen 2. Baratheon 3. Lannister 4. Martell 5. Arryn 6. Stark 7. Tyrell 8. Greyjoy
Fiefdoms - 1. Greyjoy 2. Baratheon 3. Targaryen 4. Tyrell 5. Arryn 6. Martell 7. Stark 8. Lannister
King´s Court - 1. Lannister 2. Targaryen 3. Stark 4. Baratheon 5. Arryn 6. Martell 7. Greyjoy 8. Tyrell

Optional rules (for game balance and personal preferences)
When bidding on the Iron Throne Track, the Targaryen player does not have to bid any tokens, but stays on the first space for the whole game. Other players may bid regularly for all other positions.
The Targaryen player gets a second -1 march order. Recommended at least for the 8-player game.
The Targaryen player starts with more power tokens
Move the ship in Dragonstone´s harbor to King´s Landing´s, if you want to prevent an early naval attack. Recommended only for the 7-player game
The Baratheon player can not become Hand of the King

You can download all the files here:
https://www.dropbox.com/s...DFLouwGRert8...

I will be updating the missing files in the next few days.
Also, if anyone has some high quality templates for the Stark House cards, those would be much appreciated.

A lot of the artwork is based upon the "Winds-Of-Winter-Expansion", without it this would have been much harder. Thanks a lot.
Thanks also go out to all creative minds, posting their variants on this forum and adding new ideas to this great game.

I hope you like this one, any response would be great
 
     
Martin
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Lip, 2014   

Nie takie znowu nieudolne tłumaczenie ;) Czyli trochę mi się wyjaśniło. Nie ma pojęcia zdrady namiestnika. Tytuł ten traci się, kiedy zostanie wybrany nowy namiestnik.

[quote='Aerys Targaryen']Immediately move one of your opponent's influence tokens to a position of your choice or make him "Hand of the King".[/quote]

Tylko nadal nie podoba mi się, to że wygląda na to, że aby uczynić kogoś nowym namistnikiem, trzega go zaatakować :P Czy może ta karta pozwala wybrać dowolnego gracza?
 
     
Czarny Jaszczur
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Lip, 2014   

Na potrzeby takiego scenariusza uznałbym że po użyciu tej karty można wybrać każdego.

Wiem że Lanni jest po mojej stronie więc go zaatakuje, zniszcze i przyznam mu tytuł Namiestnika [fuck the logic] / podejrzewam że to Stark jest moim wiernym sojusznikiem ale nie mogę go zaatakować i przyznać tytuł ponieważ Arryn blokuje mnie swoimi wojskami :P
 
     
guzu
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Lip, 2014   

tylko wtedy pytanie kim się staje zdymisjonowany Hand of The King :)

może opponent's to każdy oprócz obecnego Hand of The King
 
     
Martin
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Lip, 2014   

Cytat:
tylko wtedy pytanie kim się staje zdymisjonowany Hand of The King :)


Zwykłym graczem. Przecież wcześniej wylosował tokena więc jest ukrytym rebeliantem/lojalistą/zdobywcą (jakoś brak mi dobrego tłumaczenia dla conqueror w tym kontekście). A namiestnik to była jego 'oficjalna' funkcja.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.28 sekundy. Zapytań do SQL: 13