galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dyskusja o turniejach
Autor Wiadomość
Michal
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Paź, 2012   

Dzięki wszystkim, którzy odwiedzili nas podczas Galaktikonu i wzięli udział w turnieju.

Tak jak informowaliśmy od początku, był to turniej inauguracyjny, na którym celem było zapoznanie z grą, rozegranie pierwszych potyczek w ramach zorganizowanej rywalizacji. Miał to być raczej turniej na luzie, bez ogromnej spinki, w rodzinnym gronie (co było poniekąd widać, po osobie Witka, który nauczył się grać w X-Winga może w godzinę prze turniejem). Graliście na b. małą liczbę punktów, bez przeszkód, na elementach Zestawu Podstawowego - a już po dodaniu dodatków sytuacja wygląda inaczej.

Teraz kilka odpowiedzi odnośnie sugestii, które tutaj zaproponowaliście;

1. W chwili obecnej NIE przewidujemy zmuszania graczy, do grania konkretną stroną i nikt nie będzie nikogo zmuszał do przynoszenia dwóch armii, ponieważ podczas turnieju będzie się okazywało czym aktualnie gra. Jest to normalne we wszystkich bitewniakach i nie będzie tutaj żadnych udziwnień. Oczywiście nikt nie będzie też na siłę przywiązany do strony i może zmieniać armię z turnieju na turniej, jak tylko chce.

Dlatego też normalne będą pojedynki Imperium vs. Imperium czy Rebelia vs. Rebelia, w których po obu stronach będą występowały te same postacie. Właśnie dlatego w zestawie podstawowym, jak i zestawach dodatkowych znajdują się żetony identyfikacyjne w dwóch kolorach. Jeden gracz oznacza wówczas swoje statki "jasnymi" drugi "ciemnymi".

Rozumiemy, że może to gryźć się fabularnie, jednak nie jest to niczym dziwnym w świecie bitewniaków, czy karcianek.

2. Na regularnych turniejach potyczki będą także wykorzystywane żetony przeszkód, które wpłyną na zróżnicowanie pola bitwy. Dzięki temu czasami manewry nie będą aż tak oczywiste.

3. Tak jak wspominałem na Galaktikonie, wg oficjalnych zasad turniejowych, po upływie czasu sprawdza się jaka jest aktualna różnica w punktach eskadry w elementach, które przetrwały po każdej ze stron. Na tej podstawie wyłania się zwycięzcę cząstkowego.

Na razie tyle - jeśli macie jakiekolwiek pomysły i sugestie to chętnie o nich podyskutujemy.

Na razie zachęcam też do zapoznania się z zasadami turniejowymi przygotowanymi przez FFG z myślą o GenConie - Do zassania TUTAJ
Ich polską wersję myślimy przygotować w ciągu najbliższych tygodni.
 
     
Vilk
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Paź, 2012   

Michal napisał/a:


1. W chwili obecnej NIE przewidujemy zmuszania graczy, do grania konkretną stroną i nikt nie będzie nikogo zmuszał do przynoszenia dwóch armii, ponieważ podczas turnieju będzie się okazywało czym aktualnie gra. Jest to normalne we wszystkich bitewniakach i nie będzie tutaj żadnych udziwnień. Oczywiście nikt nie będzie też na siłę przywiązany do strony i może zmieniać armię z turnieju na turniej, jak tylko chce.

Dlatego też normalne będą pojedynki Imperium vs. Imperium czy Rebelia vs. Rebelia, w których po obu stronach będą występowały te same postacie. Właśnie dlatego w zestawie podstawowym, jak i zestawach dodatkowych znajdują się żetony identyfikacyjne w dwóch kolorach. Jeden gracz oznacza wówczas swoje statki "jasnymi" drugi "ciemnymi".

Rozumiemy, że może to gryźć się fabularnie, jednak nie jest to niczym dziwnym w świecie bitewniaków, czy karcianek.


Jak dla mnie, właśnie bezwzględnie priorytetowe przedkładanie mechaniki nad fabułę i realia danego uniwersum jest udziwnianiem i spłycaniem zabawy, a tłumaczenie, że tak jest we wszystkich bitewniakach nie oznacza, że to dobrze, choć rozumiem względy organizacyjne i preferencje graczy.
Ale OK, stanowisko jest jasne. Mówiłem, że turniejowo się dostosuję, nie ma co biadolić.

Michal napisał/a:
2. Na regularnych turniejach potyczki będą także wykorzystywane żetony przeszkód, które wpłyną na zróżnicowanie pola bitwy. Dzięki temu czasami manewry nie będą aż tak oczywiste.


Bardzo dobry pomysł.

I jeszcze pytanie: czy sam, ze swej strony, mógłbym przynosić na turnieje oba równorzędne punktowo składy (imperialny i rebeliancki) i w zależności od eskadry przeciwnika, grać odpowiadającym jej przeciwnikiem? Domyślam się, że nie, ale pytam.
 
     
Armus
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Paź, 2012   

I jeszcze pytanie: czy sam, ze swej strony, mógłbym przynosić na turnieje oba równorzędne punktowo składy (imperialny i rebeliancki) i w zależności od eskadry przeciwnika, grać odpowiadającym jej przeciwnikiem? Domyślam się, że nie, ale pytam.[/quote]

Vilku, a niby dlaczego to nie ma być dozwolone?
Jeśli organizator turnieju/twórca gry poszedł w stronę bezmyślnej abstrakcji pozwalając na walkę tymi samymi frakcjami to musi ponieść wszelkie konsekwencje tej decyzji! W przeciwnym razie ktoś kto wydal więcej pieniędzy na zakup flot dla obu stron konfliktu będzie za to karany(zakaz wyboru w zależności od eskadry przeciwnika).
No cóż, przykro się czyta, że nawet wydawca polski akceptuje takie warunki rozgrywki turniejowej(przykaz od FFG?) gdyż zakładam, że twórca gry kierował się jako takim balansem sił między LS i DS. Wprowadzenie dowolności stron w walkach rozwala ten pomysł dokumentnie :sad: .
Czyżby logika i zdrowy rozsądek znów musi przegrać z zachłannością i masowością?
 
     
Falcon
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Paź, 2012   

Osobiście byłbym jednak z losowaniem strony, czyli konieczności posiadania obu frakcji.
Grając w turnieju trzeba się liczyć z wydatkami - do gry towarzyskiej w SWCCG też raczej mało kto kupował 5 tych samych R po 100/sztukę. Tu są tylko tylko 2 frakcje, o znanych kartach /statkach w boosterach więc oba squady uzbierać nie jest dużym problemem.
 
     
Crane
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Paź, 2012   

Armus napisał/a:
Czyżby logika i zdrowy rozsądek znów musi przegrać z zachłannością i masowością?

Musi, wydawca tak sobie to wymyślił i już. Nikt nie zabrania robić turniejów w stylu atak na Gwiazdę Śmierci, ale wiadomo że nie będzie to "oficjalny" turniej. Pytanie raczej jak bardzo ograniczyłoby scenę turniejową wprowadzenie wymagania posiadania dwóch rozpisek, mimo wszystko są to spore koszty dodatkowe i raczej nie jednorazowe. A co do nonsensów to ja na przykład się zastanawiam jakim cudem Bobba Fett został Imperialnym pilotem :smile: (pewnie w jakiejś książce jest to wyjaśnione)
 
     
D.W.
Galakta


Dołączył: 03 Lis 2004
Posty: 1780
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 03 Paź, 2012   

Michał napisał, że o wszystkich pomysłach chętnie podyskutujemy i zachęcamy do tej dyskusji i przedstawiania swoich pomysłów. Zwłaszcza po rozegraniu jakiś turniejów bo dzięki temu można je będzie usprawnić.

To środowisko graczy ostatecznie zweryfikuje, które rozwiązania są właściwe. I w jaki sposób ewentualnie zmienić zasady rozgrywania turniejów tak aby były ciekawsze.

Nikt nie broni organizować gier czy też turniejów na zmodyfikowanych zasadach. Także takich, że strony się losuje. Mogą być turnieje dla „zawodowców” i „amatorów” itp. Itd.
 
     
Armus
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Paź, 2012   

D.W. napisał/a:
Michał napisał, że o wszystkich pomysłach chętnie podyskutujemy i zachęcamy do tej dyskusji i przedstawiania swoich pomysłów. Zwłaszcza po rozegraniu jakiś turniejów bo dzięki temu można je będzie usprawnić.

To środowisko graczy ostatecznie zweryfikuje, które rozwiązania są właściwe. I w jaki sposób ewentualnie zmienić zasady rozgrywania turniejów tak aby były ciekawsze.

Nikt nie broni organizować gier czy też turniejów na zmodyfikowanych zasadach. Także takich, że strony się losuje. Mogą być turnieje dla „zawodowców” i „amatorów” itp. Itd.



Dziękuję za ten głos rozsądku.
Trudno nie zgodzić się że kluczowe znaczenie dla rozwoju i ekspansji gry ma opinia i refleksje środowiska graczy więc drogi Crane system którego bronisz wcale nie musi(!) być niezmienny.
Oczywiście rozumiem, że obowiązek posiadania dwóch frakcji na turniejach na początku istnienia gry dla niektórych może być kłopotliwy dlatego to również kwestia cierpliwości w zbieraniu składów.

Ps. Boba niekoniecznie musi być pilotem stricte Imperialnym, wystarczy że pracuje na ich zlecenie co pozwala mu umownie nadać symbol przynależności do tej frakcji.
 
     
Crane
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Paź, 2012   

Armus napisał/a:
Ps. Boba niekoniecznie musi być pilotem stricte Imperialnym, wystarczy że pracuje na ich zlecenie co pozwala mu umownie nadać symbol przynależności do tej frakcji.

No właśnie umownie, równie dobrze Bobba mógłby rozwalać statki Imperialne (i pewnie to robił) pracując na zlecenie kogoś innego. Być może za bardzo wczuwacie się w klimat i jak na karcie jest napisane Darth Vader to koniecznie i niezbędnie jest to właśnie ta postać. A co jak w przyszłości pojawi się sytuacja że Darth Vader w TIE Advanced stanie naprzeciw Anakina Skywalkera w Jedi Fighterze ? Też stwierdzicie, że nie można grać naraz tymi pilotami, bo to nieklimatyczne i nielogiczne ? To jest gra, tu wszystko jest umowne, tym bardziej, że dotyczy postaci i wydarzeń fikcyjnych.

Żeby nie było że tylko torpeduję ciekawe pomysły, to dla klimatu można zawsze zrobić "spęd" graczy których dzielimy na dwie drużyny Imperium i Rebelię. Tych co mają jedną frakcję wrzucamy do "wora" z odpowiednią fiszką, reszta (czyli szczęśliwi posiadacze dwóch flot) rozstawia się tak żeby siły były wyrównane. Poszczególne stoły powinny być z jakimiś misjami lub na przykład potraktować je jako jedno wielkie pole bitwy powiedzmy atak na Gwiazdę Śmierci i poszczególne stoliki zawierają jakieś szczególne miejsca które Imperium musi obronić, a Rebelia zniszczyć. Można sprytnie to jakoś połączyć, tak aby wyniki pojedynków na poszczególnych stołach wpływały na przebieg "głównej" bitwy i na koniec po iluś tam turach podliczałoby się która strona wygrała. Dla tych co lubią jednak solowe zwycięstwo można wyznaczyć również dodatkowe punktacje dla najlepszego dowódcy eskadry w różnych klasyfikacjach: najwięcej zwycięstw, największą liczbę zestrzelonych wrogich maszyn (tutaj oczywiście liczba wyrażona w wartości punktowej zestrzelonych wrogich maszyn lub nie ale podział na mistrza Imperium i Rebelii) czy też najwięcej wykonanych objectivów (nie mam pomysłu na jakiś elegancki polski odpowiednik tego słowa). I takie właśnie coś to ja nazywam klimatycznym turniejem, a na zwykłym turnieju to zobaczycie, ludzie będę wciskać w rozpiski nie to co jest klimatyczne tylko to co będzie miało największe szanse na zwycięstwo. Na razie opcji nie ma za dużo ale poczekajmy na ogłoszenie co pojawi się w 4 fali modeli (trzecia jest chyba w miarę przewidywalna). A na razie to czekam aż ktoś w końcu napiszę "Organizujemy turniej" :grin:
 
     
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Paź, 2012   

Grałem swego czasu w Władcę Pierścieni GW i byłem na kilku turniejach, na których trzeba było mieć przygotowaną armię sił zła i dobra jednocześnie. Dla niektórych graczy to był olbrzymi problem, bo poza finansami trzeba dołożyć pomalowanie armii. Jak to rozwiązywaliśmy? Chodziliśmy na turnieje we dwóch z kumplem, który miał tę brakującą frakcję. Sporo osób tak robiło. Da się więc bez wydawania kasy.

Crane napisał/a:
A co jak w przyszłości pojawi się sytuacja że Darth Vader w TIE Advanced stanie naprzeciw Anakina Skywalkera w Jedi Fighterze ? Też stwierdzicie, że nie można grać naraz tymi pilotami, bo to nieklimatyczne i nielogiczne ? :


No tak. Tak właśnie stwierdzę. Równie dobrze moglibyśmy budować eskadry z X-Wingami i Tie Fighterami walczącymi po jednej stronie.
 
     
Armus
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Paź, 2012   

Na samą myśl o takiej sytuacji jaką opisał Crane(Vader vs Anakin) odczuwam niesmak i żenade. Ale obawiam się Barbus, że w przyszlości będziemy świadkami nieraz takiej walki bo przecież dla niektorych taka potyczka może być "całkiem fajna"...
 
     
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Paź, 2012   

Ja nie będę, bo prostu nie przyjdę na taki turniej:) jak tylko zobaczę myśliwce z prequeli, to przestaję rozszerzać swoją kolekcję.
 
     
Falcon
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Paź, 2012   

Barbus napisał/a:
Ja nie będę, bo prostu nie przyjdę na taki turniej:) jak tylko zobaczę myśliwce z prequeli, to przestaję rozszerzać swoją kolekcję.

Nie chcesz wystawić Ashoki w Jedi starfighterze? - pewnie Vader by jej nie dał rady :wink:
Na poważnie to absolutnie nie widzę mieszania ST z NT. Też nie zamierzam kolekcjonować ani grać statkami z prequeli.
 
     
naiilo
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Paź, 2012   

Vilk napisał/a:

Osobiście (ze sporym trudem i tylko na turniejach) przełknę, jak mój Vader będzie ganiał się z innym Vaderem, a Jon "Dutch" Vander napotka swoje alter ego, ale męczyć się półgodzinnym czy dłuższym bezsensownym turlaniem i przestawianiem "Tajów/ln" nie zamierzam i albo poproszę o jakiś rzut sędziowski na rozstrzygnięcie rozgrywki, albo będę przed turniejem domagał się sprecyzowania zasad zwycięstwa modyfikowanego.


Zgadzam się.
Mnie na przykład jednak bolałby ten fakt na turnieju (wymuszenie grania rożnymi stronami przez jakiś wybrany podział) ze względu an koszt figurek. Obecni ledwo jestem w stanie sobie pozwolić na skompletowanie jednej strony, a co dopiero dwóch.

Jest jeszcze jedna sprawa (akurat nie mam podręcznika pod ręką i nie będę miał do niedzieli) ale jak się ma wtedy sprawa Unikatów? Tzn unikat jest limitowany do rozpiski czy do obu stron konfliktu? Bo jeśli tak to naturalnie Vilku by twój wariant się rozwiązywał.
 
     
kufel
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Paź, 2012   

Co widzicie złego w graniu np. Imperium vs Imperium? Przecież to turniej, nie gra towarzyska. Nie musi tu być wszystko zgodnie z fabułą.
- Przykro mi ale nie możesz wystawić Vadera
- ???
- No bo go zabiłem rundę wcześniej
...
 
     
Barbus
[Usunięty]

Wysłany: Czw 04 Paź, 2012   

No jeśli w grze opartej na Gwiezdnych Wojnach nie chodzi o fabułę i klimat, to nie wiem o co, bo na pewno nie tylko o wybieranie manewrów i rzucanie kosteczkami. Jeśli fabuła jest dla kogoś mało ważna, to są podobne systemy i to tańsze, bo nie trzeba bulić dodatkowej kasy Lucasowi.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 12