 |
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
|
Kilka dręczących mnie pytań |
| Autor |
Wiadomość |
Borwol [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Wrz, 2013
|
|
|
| Głowy nie dam, ale zdaje mi się, że 2 obrażenia, ale pamiętać trzeba, że są przydzielane pojedynczo. Myślę tak dlatego, że na lśniącej wieży jest napisane- za każdym razem kiedy leczysz..., a nie za każdą uleczoną jednostkę |
|
|
|
 |
alanbdg [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Wrz, 2013
|
|
|
Po pierwsze za każdym razem kiedy leczysz, po drugie za każdą jednostkę
Nowicjusz Saphery ma AKCJĘ. Każda jest odpalana niezależnie (na początku tury), więc każda triggeruje efekt trwały wieży z osobna ---> zadajesz 2 razy po 1 dmg
Jeśli będzie sytuacja, że wyleczysz kilka jednostek na raz (np. poprzez Wielkie Uzdrowienie), wtedy zadajesz tyle obrażeń ile jednostek uleczyłeś, pamiętając, że każde z tych obrażeń liczy się jako pojedynczo (więc np jednostki z odpornością 1 nie zabijesz).
Fajna mechanika, ale wymaga sporo szczęścia żeby była zabójcza. Polecam http://deckbox.org/whi/Arcane%20Purifier w połączeniu z http://deckbox.org/whi/Devotee%20of%20Chamon.
Pozdro |
|
|
|
 |
Borwol [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Wrz, 2013
|
|
|
to miałem na myśli choć faktycznie niefortunnie to napisałem.
Mam inne pytanie bo już głupieję. http://www.krysztalyczasu...hp?photo_id=454
kiedy jest mowa o każdej jednostce w dowolnej odpowiadającej strefie, to odpowiadającą strefą jest też moja własna, gdzie wstawiłem hydrę?
obstawiam, że tak |
|
|
|
 |
ttrotyl [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Wrz, 2013
|
|
|
Ogólnie obowiązująca interpretacja: Twoja strefa też jest strefą odpowiadającą.
Ale ja nadal, pomimo faktu, że też taką zasadę stosuję, mam co do tej kwestii wątpliwości. Chodzi mi o to, że skoro wystawiam do jakieś strefy jednostkę, to ta strefa definiuje strefę odpowiadająca u mojego przeciwnika - i to ma sens - ale czemu ta moja strefa też jest uważana w takim wypadku za odpowiadającą?
To tylko taka wątpliwość - może wynikająca ze specyfiki języka polskiego - nie wiem jak to dokładnie brzmi na kartach angielskich. |
|
|
|
 |
Virgo [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Wrz, 2013
|
|
|
Hydra strzela po jednej strefie (przeciwnika), po obu wali Grimgor.
| Cytat: | CorrespondingZones
If a card refers to an opponent’s “corresponding” zones, it is referring to each opponent’s zone of the same name as the zone in which the card is located. If a card refers to each player’s corresponding zone, it is referring to the zone in which the card is located as well as each opponent’s zone of the same name. |
|
|
|
|
 |
Borwol [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Wrz, 2013
|
|
|
| ale hydra ma: When this unit enters play, each unit in any corresponding zone gets -2 hit points until the end of the turn. |
|
|
|
 |
Skladzien [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Wrz, 2013
|
|
|
Wydaje mi się, że w tym wypadku karta jest nie do końca dobrze przetłumaczona:
"Any Corresponding Zone" można tak jak w wersji PL przetłumaczyć "Dowolnej odpowiadającej strefie" ale wydaje mi się, że właściwsze byłoby tłumaczenie "Każdej odpowiadającej strefie" czyli Wszystkich odpowiadających strefach i myślę, że tak powinno być rozumiane. Ale to tylko moja opinia. |
|
|
|
 |
Rodzyn [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 06 Wrz, 2013
|
|
|
| Cytat: | | ale wydaje mi się, że właściwsze byłoby tłumaczenie "Każdej odpowiadającej strefie" |
any =/ each. Zatem wybieramy jedną z tych "odpowiadających" stref. |
|
|
|
 |
Szoker [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 07 Paź, 2013
|
|
|
Mam kilka pytań:
- obsadzony barbakan - mógłby mi ktoś powiedzieć o co chodzi z tym "anuluj następną akcję"?
- dzielni ochotnicy - czy ja mogę wybrać strefę którą tą jednostką zaatakuje czy muszę nią zaatakować tam gdzie "atakujący" gracz atakuje?
- w katakliznie aktywnym graczem jest ten który w tej chwili wykonuje swój etap?
- jak pare kart ma warunek "na początku tury" to rozumiem że pierwsze się rozstrzyga efekty trwałe potem wymuszony, a na koncu akcje tak?
- jak to jest z ta odpowiadajaca strefa? jesli na karcie jest napisane "w dowolnej odpowiadającej strefie dowolnego gracza" to moge też tej akcji użyć na siebie? |
|
|
|
 |
alanbdg [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 08 Paź, 2013
|
|
|
- obsadzony barbakan - anuluje nastepna akcje aktywowana przez przeciwnika, po tym jak strefa z parapetem zostanie zaatakowana
według FAQ
If at least 1 attacker is declared, then the target of the attack is now considered to be attacked.
Czyli strefę uważa się za zaatakowaną w momencie wyznaczenia co najmniej jednego atakującego (nie po tym jak strefa zostanie wybrana na atakowaną). Wtedy też przeciwnik odpala wszystkie akcje "kiedy ta jednostka/legenda atakuje...", a Ty możesz jedna z nich anulować. Jako, że musi odpalić wszystkie akcje od razu (w tym samym oknie) to właściwie wybierasz sobie, którą akcję z nich chcesz anulować.
- oczywiscie ze Ty wybierasz
- tak
- tak, jesli kilka osob ma efekty "na poczatku tury" rozstrzygacie w kolejnosci od pierwszego gracza (oczywiscie osobno efekty trwałe, potem wymuszone, potem akcje)
- dowolna odpowiadajaca strefa = twoja LUB przeciwnika, kazda odpowiadajaca strefa = twoja ORAZ przeciwnika |
|
|
|
 |
Virgo [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 09 Paź, 2013
|
|
|
| alanbdg napisał/a: | | - oczywiscie ze Ty wybierasz |
Czy aby na pewno? Ich można wybrać na attackerów podczas ataku innego gracza, wydaje mi się, że to nie jest to samo co możliwość ataku w czasie ataku innego gracza. Wybieranie attackerów = po wybraniu atakowanej strefy. |
|
|
|
 |
alanbdg [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Paź, 2013
|
|
|
Racja Virgo.
You can declare this unit as an attacker when another player attacks (if you are not defending).
Czyli moze zaatakowac strefe "wspolnie" z innym graczem (chyba, że to gracz DE jest celem ataku, wtedy logiczne, że nie może). Rozumiem, że w tym momencie dokłada swój młotek do ataku.
Teraz pytanie: kto podczas przydzielania obrażeń może przydzielić jej obrażenia? Tylko obrońca, czy gracz atakujący także? Mi się wydaje, że każdy. |
|
|
|
 |
Virgo [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Paź, 2013
|
|
|
| alanbdg napisał/a: | | Teraz pytanie: kto podczas przydzielania obrażeń może przydzielić jej obrażenia? Tylko obrońca, czy gracz atakujący także? Mi się wydaje, że każdy. |
Atakującym obrażenia przydzielają obrońcy. |
|
|
|
 |
Borwol [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Paź, 2013
|
|
|
| To było dziwne pytanie... Bardziej interesujące pytanie brzmi kto przydziela ten jeden punkt obrażeń z dzielnych ochotników obrońcom? Na zdrowy rozum bym powiedział że gracz, który dołącza do ataku... |
|
|
|
 |
Virgo [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Paź, 2013
|
|
|
| Oczywiście, przydziela gracz, który kontroluje Brave Volunteers. |
|
|
|
 |
|
|
|