galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gra o Tron PBF #7 - Powrót Smoków - Nabór
Autor Wiadomość
Vickon
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Paź, 2012   

Tak było w pbf 7. Z Twojej incjatywy. Ja o takiej zasadzie nie wiedziałem, ale się dowiedziałem. I w indentycznej sytuacji nie zebrałem władzy. Pomijając, to że Baratheon jest wasalem Tyrella, ale to nie powinno być brane pod uwagę. Bo w instrukcji jest jasno zaznaczone, że przyjazne - znaczy swoje.
 
     
Medyk
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Paź, 2012   

Bo takie zasady są w regułach o ile dobrze pamiętam. Przynajmniej były w CoKu kiedy to po raz pierwszy wystąpiły porty w Grze o Tron. Tylko, że tutaj jest pytanie związane z tym, że tam są wojska WASALA, który teoretycznie nie może wyrządzić szkód suwerenowi, ale wg mnie jest cały czas wrogiem i ten rozkaz powinien zejść bez efektu, bo statki Tyrella nie mogą sobie pływać po zatoce :wink:
 
     
Medyk
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Paź, 2012   

Panowie ruszajmy się trochę, bo weekend minął, a rozpatrzonych rozkazów jak na lekarstwo...
 
     
Dredzilla
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Paź, 2012   

a moze zagramy nastepna partie ze smokami ? :)
 
     
Vickon
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Paź, 2012   

Dredzilla napisał/a:
a moze zagramy nastepna partie ze smokami ? :)


To znaczy? Jest jakiś fanowski projekt?


Pytanie do GM. Jaka jest ilość żetonów władzy dla każdego rodu? W normalnych zasadach jest określona ilość tych żetonów. Czy w PBF 7 jest taka sam, czy trochę wiecej?
 
     
Medyk
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Paź, 2012   

Vickon napisał/a:
Dredzilla napisał/a:
a moze zagramy nastepna partie ze smokami ? :)


To znaczy? Jest jakiś fanowski projekt?


Pytanie do GM. Jaka jest ilość żetonów władzy dla każdego rodu? W normalnych zasadach jest określona ilość tych żetonów. Czy w PBF 7 jest taka sam, czy trochę wiecej?


Jest taka opcja dodana do tej wersji przez autorów, że Targeryan ma do dyspozycji 3 smoki. Z tego co kojarzę rekrutuje się je z Rycerzy za 1 pkt mobilizacji, a ich siła to 3. Dodatkowo mogą przesuwać się również po morzu (chyba). No i jak zostaną zabite wszystkie 3 to nie ma już możliwości ich ponownej rekrutacji.
Ja nigdy w to nie grałem, bo wydaje mi się to troszkę przesadzone. Zwłaszcza ich możliwość walki na morzu.

Co do żetonów władzy to o ile kojarzę jest ich troszkę więcej. Coś w przedziale 25-30 chyba, ale to pewnie lepiej wie Mortyr.
 
     
Dredzilla
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Paź, 2012   

przesadzone tylko wtedy gdy sie targaryen rozrosnie ;)
moga atakowac i wspierac morze, ale nie moga skonczyc ruchu na obszarze morskim, mysle ze by bylo ciekawie

a co do zetonow to jest to napisane w 1 poscie w tym temacie ze mamy do dyspozycji az 32
 
     
reszka
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Paź, 2012   

tak, moim zdaniem smoki są odrobinę przegięte, fakt, łatwo je stracić, ale średnio kumaty generał w stanie zagrożenia będzie je trzymał razem, a 9 punktów w ataku/obronie trudno ruszyć. Albo będzie chodził smokiem z piechurem i ubijał piechura.

największe jednak przegięcie polega na tym, że mogą walczyć na morzu (nie mogą tam jednak pozostać, muszą wylądować na lądowym terenie granicznym). Morza się khalowi nie da zająć, żadne statki nie wytrzymają ataku 2 smoków.

Inna sprawa, że stają się one szybko wrogiem nr 1.

Kiedyś myśleliśmy o wprowadzeniu smokom siły 3:1 z możliwością ataku na morzu, bo 3-3 to ostro.
 
     
Dredzilla
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Paź, 2012   

a moze to wlasnie balans, z tego co widzimy nie powojowal zbytnio targaryen
 
     
reszka
[Usunięty]

Wysłany: Sro 24 Paź, 2012   

true
 
     
Vickon
[Usunięty]

Wysłany: Wto 30 Paź, 2012   

Burzliwe Morza - Statki wspierające bitwy w tej turze, mają siłę zmniejszoną o 1.

Od łącznego wyniku wsparcia wszystkich statków z jednego obszaru odejmowany jest jeden?

Czy każdy statek wspierający ma siłę 1-1=0?
 
     
Mortyr
[Usunięty]

Wysłany: Wto 30 Paź, 2012   

Vickon napisał/a:
Burzliwe Morza - Statki wspierające bitwy w tej turze, mają siłę zmniejszoną o 1.

Od łącznego wyniku wsparcia wszystkich statków z jednego obszaru odejmowany jest jeden?

Czy każdy statek wspierający ma siłę 1-1=0?


Każdy Statek traci 1 Siły, czyli 1 - 1 = 0.
W przypadku atakującego Victariona Greyjoya Statki będą miały siłę 2 - 1 = 1.

Bonus do Siły wynikający z Rozkazu Wsparcia +1* nadal jest uwzględniany.
 
     
karol399
[Usunięty]

Wysłany: Sro 31 Paź, 2012   

Co do karty nadchodzi zima(bo chyba o ta chodzi w dyskusji w temacie pola gry)
to zdecydowanie powinien to byc nieprzewidywalny element, poniewaz skoro wszystko jest przewidywalne [(brak kart losow bitwy) demokratycznie przeglosowane z tego co pamietam :) ] to juz nie robmy z naszych gier zabawy w prawdopodobienstwa i schematy...
Rozumiem ze jest to troche dziwne ze moga poleciec w dobrym wypadku 5 a nawet wiecej starc (zaleznie od kruka) czy tez innych kart, no ale prosze juz tyle losowosci wyeliminowano ze to juz jest troche malo zabawne :(
 
     
Mortyr
[Usunięty]

Wysłany: Pon 26 Lis, 2012   

UWAGA! Potrzebny gracz!
Do przejęcia jest Ród Starków.

Nasz obecny lord Stark Lajza poinformował mnie, że z powodu nawału zajęć nie może logować się tak często jak jest to konieczne.
W związku z tym szukam nowego gracza na zastępstwo. Lajza będzie dalej grał Starkiem dopóki takowy zastępca się nie znajdzie, starając się nie lagować za bardzo.
 
     
Georgie
[Usunięty]

Wysłany: Wto 27 Lis, 2012   

ja mogę przejąć rod starków, bo cos czuje ze nikt mojego smoka juz nie uratuje :) jesli oczywiscie nikt nie ma nic przeciwko
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.23 sekundy. Zapytań do SQL: 13