galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Autor Wiadomość
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Wrz, 2013   

Boskurek napisał/a:

b) za Żniwiarza rzucasz tylko, jeśli wykonujesz normalny rzut kością za ruch
A co jeśli wszyscy poszukiwacze dosiadają koni? Wtedy Żniwiarz nic nie robi?
 
     
gromski88
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Wrz, 2013   

dopóki nie zdecyduje sie koś rzucic jedna kością i nie wyrzuci 1 Żniwiarz niestety pozostaje bezużyteczny
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Wrz, 2013   

Dlatego ja wprowadziłem zasadę że używając 2 kostek, przy sumie oczek 2,3,4 poruszamy Żniwiarza. Prawdopodobieństwo uzyskania takich wyników jest identyczne jak wylosowanie "1" przy 1 kości.
 
     
Szpak19
[Usunięty]

Wysłany: Sob 28 Wrz, 2013   

Wielkie dzięki panowie :)
 
     
gromateist
[Usunięty]

Wysłany: Sob 26 Paź, 2013   

Witam. Niedawno zakupiłem Talisman (tylko podstawkę) i po spędzeniu nad grą paru godzin nasunęło się nam sporo pytań. Będę bardzo wdzięczny za pomoc :)

1. Czy po użyciu zaklęcia teleportu w trakcie bronienia się walce (wymknięcia - czyli w turze przeciwnika) i po teleportowaniu się na wybrany obszar wykonuje się instrukcje tego obszaru? A później własną turę?

2. Czy po przegranej walce z wrogiem (np. smokiem) można w następnej turze jeszcze raz podchodzić do tej walki? Czy trzeba się ruszyć z pola?

3. Czy można w jednej turze położyć przedmiot na polu, a w następnej go zabrać?

4. Czy po wygranej walce z poszukiwaczem ja wybieram przedmiot, który mogę mu zabrać (to by mi się wydawało logiczne) czy też on sam daje mi jakiś?

5. Czy zaklęcie unieruchomienia działa jak wymknięcie? Tzn. czy rzucając to zaklęcie na poszukiwacza, który mnie zaatakował powstrzymuję go od ataku?

6. Karta strumienia pozostawiona na planszy mówi o tym, że każdy poszukiwać który trafi na to pole bierze jeden z 4 żetonów siły. Czy tyczy się to przyszłych odwiedzeń tego miejsca czy również w turze w której wylosowałem źródło i kładę je na polu mogę się z niego napić/zabrać jeden żeton?

7. Czy testując siłę zawsze testuję ją zmodyfikowaną przez przedmioty np. miecz? Czy kiedy nie walczę też dodaję bonus z miecza do testowanej wartości?

8. Czy można mieć 2 talizmany?

9. Czy przekraczając rzekę do środkowej krainy w inny sposób niż przechodząc przez most muszę walczyć ze strażnikiem?

Z góry dziękuję za pomoc :)
 
     
Sardo
[Usunięty]

Wysłany: Sob 26 Paź, 2013   

1. Nie można wymknąć się zaklęciem Teleport. Jego treść mówi, że można go rzucić by zamiast ruchu przeteleportować się.

2. Nie można walczyć ponownie, należy normalnie wykonać ruch.

3. Nie

4. Tak wybierasz przedmiot, który chcesz zabrać.

5. Tak (chyba), nie pamiętam dokładnie treści karty

6. W turze w której wylosowałeś strumień możesz już wziąć 1 żeton

7. Nie wiem co masz na myśli przez testowanie. Ale jeżeli przechodzisz przez tajemne wrota zliczasz wartość siły + żetony + przedmioty/przyjaciele dodający do siły (nie podczas walki, bo w końcu to nie walka, logiczne)

8. Tak

9. Nie
 
     
gromateist
[Usunięty]

Wysłany: Sob 26 Paź, 2013   

Dzięki za odpowiedź :)

Jeśli chodzi o punkt 7 - tak właśnie o to chodziło. Są w grze sytuacje w których mam zliczyć wartość siły, ale nie są to sytuacje związane z walką (jak przechodzenie przez tajemne wrota). Rozumiem, że w takich sytuacjach używana broń magiczna i zwykła dodająca punty do siły staje się bezużyteczna i nie mogę tych bonusowych punktów dodać do siły?
 
     
gromski88
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Paź, 2013   

dokładnie tak, broni używasz tylko w walce
 
     
Błazen-1doataku
[Usunięty]

Wysłany: Nie 03 Lis, 2013   Witam.

Jestem nowością na forum, gram w Talisman jakieś dobre pół roku codziennie, mam Żniwiarza, Panią Lodu i Podziemia. Pojawiło mi się w głowie już dawno takie zagadnienie, ale nie miałem sie do kogo zwrócić więc pisze tutej:

1.Czy można posiadać dwóch lub wiecej przyjaciół tego samego rodzaju i czy jeżeli tak to bonusy z ich posiadania się dublują np. 2 muły = 8 dodatkowych miejsc na przedmioty?

2. Czy używając runicznego miecza ( plus jeden do życia za pokonanie wroga bądz odebranie pkt. życia innemu poszukiwaczowi) czy złodzieja losu podczas walki z dwoma przeciwnikami i pokonaniu ich otrzymuje tyle życia/losu ile było wrogów czy tylko 1?

3. Czy pokonując PRZECHERĘ mogę odebrać innemu poszukiwaczowi ukrytą kieszeń, sakwe bez dna albo bezdenną torbę?

4. Czy koniokrad kradnie również jednorożce?

5. CZy zaklęcie ocalenia niweluje efekt zaklęcia mesmeryzmu?

Z góry dziekówka,..pozdrawiam :D
 
     
Boskurek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 03 Lis, 2013   

Hej. Witam na forum :) Lecimy po kolei:
1. Można. Swego czasu była dyskusja o Rumaki, ale i w tym wypadku wyszło na to, że można posiadać 2 i więcej Rumaków i używać ich jednocześnie.
2. Ja raczej obstawiałbym przy zasadzie 1 walka = jeden punkt życia/losu.
3. Tak. Przechera jest jednym z niewielu sposobów odebrania tych przedmiotów. Pamiętaj, że działa tylko w obrębie jednej krainy.
4. Nie, tylko te "konie" które ma wymienione na karcie.
5. Ocalenie ratuje przyjaciela przed śmiercią, jeśli dobrze pamiętam. Mesmeryzm nie zabija, a niejako "kradnie" przyjaciela. Wydaje mi się, że wszystko to kwestia logicznego zrozumienia treści zaklęcia Ocalenie. Jak z resztą każdej karty w tej grze.
 
     
gromski88
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Lis, 2013   

Moim zdaniem akurat co do rumaka czy konia troszke nie bardzo... Troche bezsensu by to bylo. Wydaje mi sie, ze owszem niektore si dubluja, ale nie wszystkie i akurat konia i rumaka na moje to nie dotyczy
 
     
Borg
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Lis, 2013   

Proponowalibyśmy jednak tutaj podejście na logikę.
Prowadzić obok siebie 2 muły da się. Jechać na raz na dwóch koniach raczej ciężko będzie.
Ostatnio zmieniony przez Borg Pon 04 Lis, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
gromski88
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Lis, 2013   

Wlasnie o to mi chodzilo:D
 
     
Boskurek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Lis, 2013   

No dobra. Po pierwsze wałkowaliśmy już tu temat Rumaków. Wystarczy pogrzebać w tym właśnie temacie. Jeżeli nie ma jakichś nowych argumentów, to zgodnie z zasadami gry można używać dwóch lub więcej Rumaków w walce, a jak ktoś chce mieć inną domową zasadę to proszę bardzo. Co do dublowania Konia, to nie ma za bardzo jak użyć dwóch na raz, bo opis karty mówi o rzucie dwoma kośćmi zamiast normalnego rzutu za ruch, czyli daje nie dodatkowy bonus, a alternatywę. Posiadać 2 Konie można, ale używa się jednego jako alternatywę do ruchu. Tyle.
 
     
Borg
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Lis, 2013   

W myśl zasady, co nie jest zabronione to jest dozwolone?
Nie mamy teraz zamiaru przekopywać 70 stron, żeby szukać konkretnych postów, dla nas jest to po prostu nielogiczne i pozbawione sensu. To tak samo jakby ktoś powiedział, że może walczyć dwoma mieczami trzymanymi w jednej ręce, bo nikt nie napisał, że nie można.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.26 sekundy. Zapytań do SQL: 13