|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Zasady gry |
Autor |
Wiadomość |
mafiafb [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Sie, 2013
|
|
|
@sirafin Dzięki. Nie byłem w 'stanie' wczoraj szukać przypisów do przytoczonych odpowiedzi;) |
|
|
|
|
Szpak19 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Sie, 2013
|
|
|
Słabo u mnie z angielskim więc zupełnie nie wiem do którego ta odpowiedź dotyczy się pytania ani w ogóle o co w tym chodzi, jeśli ktoś może proszę mi to przetłumaczyć (tak w skrócie) może być nawet w niemieckim ale nie w ang. |
|
|
|
|
sirafin [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Sie, 2013
|
|
|
Odpowiedź do obu. Morał z nich ornitologiczny, "Nie ma kruczków, które pomogą Szpakowi"
Generalnie to tylko potwierdzenie tego co napisał mafiafb.
FAQ napisał/a: | Walka z Przedwiecznym
P: Czy podczas walki z Przedwiecznym badacze wykonują pełną Fazę Utrzymania, czy może Faza Utrzymania jest w jakiś sposób ograniczona podczas ostatecznej bitwy.
O: Badacze wykonują pełną Fazę Utrzymania. |
FAQ napisał/a: | Status badacza
P: Czy podczas Fazy Ruchu zatrzymany badacz może coś zrobić po postawieniu znacznika swojej postaci?
O: Zatrzymany badacz może w swojej Fazie Ruchu jedynie postawić znacznik swojej postaci i wymieniać się ekwipunkiem z innymi badaczami na tym samym obszarze, polu ulicy lub Innego Świata. (Kiedy gracz postawi znacznik swojego badacza musi jednak unikać lub walczyć z potworami na swoim obszarze, lub polu ulicy. Nie może jednak się przesuwać, wydawać punktów ruchu ani używać żadnych przedmiotów lub zdolności zastępujących ruch, ani rzucać zaklęć podczas Fazy Ruchu.) |
|
|
|
|
|
Szpak19 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Sie, 2013
|
|
|
wielkie dzięki za szybką odpowiedź i tłumaczenie nie ma to jak FAQ w PL!
Wychodzi na to, że walka w pojedynkę z niektórymi przedwiecznymi nie musi być taka ciężka, wystarczy dubeltówka i błogosławieństwo |
|
|
|
|
sirafin [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Sie, 2013
|
|
|
Jeśli Błogosławieństwo się utrzyma to faktycznie walka solo będzie banalna. Ale zawsze uważałem, że ostateczna bitwa jest zbyt łatwa. Dlatego grając w Arkham uznaję zasadę, że WYGRAĆ można jedynie przez zapieczętowanie obszarów, pokonanie Przedwiecznego w ostatecznej bitwie to zaledwie REMIS |
|
|
|
|
Szpak19 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Sie, 2013
|
|
|
No ale jeśli się nie utrzyma lub jeśli nie ma się dobrej broni jak dubeltówka to szanse na wygraną są jak 1 do 10 :/
Od niedawna wróciłem do planszówek i z tych nowych mam już kilka za sobą (wcześniej grałem w dzieciństwie).
Ogólnie Horror w Arkham bardzo spoko jak dla mnie na same plusy.
Z tymi lataczami i potworami w kolorowych ramkach zawsze można ruszyć tylko wtedy gdy jest ten sam znak na karcie mitów? bo tez to nie jest do końca jasne w instrukcji... |
|
|
|
|
Corevus [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 22 Sie, 2013
|
|
|
Witam. Mam kilka pytań do podstawki Horror w Arkham.
1. Kiedy Chthulu atakuje np. 2 lub więcej graczy podczas bitwy, to Chthulu dostaje 2 lub więcej żetonów zagłady, czy tylko jeden?
2. W przypadku ilości potworów ponad limit peryferiów, ile odkłada się potworów do puli np. dla 2 graczy limit wynosi 6,na peryferiach akurat jest 6 potworów, a do gry doszło 3 ponadlimitowe potwory. Odkładamy w takim razie 9 potworów, czy tylko 3(ponadlimitowe potwory)?
3.Jeśli doszło do gry ponad limit kilka potworów np. 3 potwory, to zwiększamy poziom paniki o 3, czy tylko o 1?
4.Jak rozlicza się kości podczas bitwy z Przedwiecznym? Przykładowo, w 2-osobowej grze dwaj gracze podczas fazy ataku wyrzucili razem 10 sukcesów. Czy więc rozliczanie wygląda tak: ( 10 (sukcesów) - 2 (czyli liczba graczy) ) / 2 ( liczba graczy) = 4 zdjęte z toru zagłady żetony zagłady, czy jakoś inaczej, bardzo dziwnie jest to opisane w instrukcji. Proszę o kilka przykładów rozliczeń.
5.Co z potworami pojawiającymi się w fazie Spotkań i fazie Mitów? Wiem, że one powinny zniknąć, ale kiedy one znikają? |
|
|
|
|
sirafin [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 22 Sie, 2013
|
|
|
1. Zawsze jeden, bez względu na liczbę badaczy.
2 i 3. Cytat: | Przykład: W grze trzyosobowej limit potworów wynosi 6 (3+3),
a maksymalna liczba potworów na Peryferiach 5 (8-3). Na
planszy znajdują się trzy otwarte bramy, sześć potworów w
Arkham i cztery potwory na Peryferiach.
Podczas fazy Mitów zostaje wylosowana karta, która powoduje
spotęgowanie potworów, w związku z czym, należy umieścić na
planszy trzy potwory. Pierwszy wylosowany potwór nie może
zostać umieszczony w Arkham, bo przekroczony zostałby limit
potworów, dlatego potwór trafia na Peryferia, zwiększając
w ten sposób do pięciu, liczbę przebywających tam potworów.
Drugi potwór również musi trafić na Peryferia. Spowoduje to
przekroczenie maksymalnej liczby potworów na Peryferiach.
Wskutek tego poziom paniki wzrośnie o 1, a sześć potworów
z Peryferii wróci do puli potworów. Wreszcie, wylosowany
zostanie trzeci potwór i umieszczony na Peryferiach, ponieważ
nadal zostałby przekroczony limit potworów, gdyby umieszczono
go w Arkham. |
4. Zdejmiecie 5 żetonów (liczy się liczba badaczy, zakładam, że każdy gracz prowadzi jednego badacza).
To proste, zdjęcie jednego żetonu wymaga tylu sukcesów ilu badaczy bierze udział w grze. Niewykorzystane sukcesy nie przepadają.
Przykład: Rozgrywka na 3 badaczy.
Pierwszy wyrzucił 4 sukcesy, wydaje 3 (bo tylu jest badaczy) żeby zdjąć jeden żeton, a czwarty, niewykorzystany sukces zostaje w puli.
Drugi wyrzucił 1 sukces. Razem z sukcesem z puli ma 2 sukcesy ale to za mało żeby zdjąć żeton, więc jego sukces też idzie do puli.
Trzeci wyrzucił 5 sukcesów. Razem z dwoma sukcesami z puli ma 7 sukcesów. Za 6 sukcesów zdejmie dwa żetony, a siódmy zostanie w puli. Tak więc w puli zostaje 1 sukces na następną rundę walki itd.
5. Potwory z kart Mitów zostają na planszy. Potwory z kart spotkań znikają po rozpatrzeniu spotkania. |
Ostatnio zmieniony przez sirafin Sro 28 Sie, 2013, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Corevus [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 22 Sie, 2013
|
|
|
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Teraz wiem już wszystko o podstawce . |
|
|
|
|
goki [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 23 Sie, 2013
|
|
|
sirafin napisał/a: | 5. Potwory z kart Mitów zostają na planszy. Potwory z kart spotkań znikają po rozpatrzeniu spotkania. |
z tymi spotkaniami to tak nie do konca
jesli spotkanie mowi 'pojawia sie potwor' to po uniku/walce taki potwor znika (badz zabieramy jego zeton jesli go pokonalismy)
natomiast jesli spotkanie mowi 'pojawia sie brama i potwor' to potwor zostaje na planszy (przy okazji nie walczy sie z nim bo od razu brama nas wsysa) |
|
|
|
|
quent71 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 27 Sie, 2013
|
|
|
Cytat: | jesli spotkanie mowi 'pojawia sie potwor' to po uniku/walce taki potwor znika (badz zabieramy jego zeton jesli go pokonalismy) |
Z tego co mi wiadomo, to z takich "spotkan" (mowa tylko o potworze, bez bramy) nie zabieramy potwora jako trofeum, ani nie otrzymujemy w zamian tego co jest na nim napisane. Czy może znowu coś mnie ominęło?:P
I fakt, walka z samym przedwiecznym jest banalna, aczkolwiek nigdy nie wiadomo co nam kości dadzą za wynik. Raz walczyłem z Zombie albo Maniaczkiem, jeden sukces do zabicia a rzucałem 12-stoma kośćmi. I co? G*wno:P nawet dwa razy pod rząd:P
Zdażyło nam się też, że podczas jednej rozgrywki, jeden badacz musiał nawet 2 razy walczyć z przedwiecznymi:) (te dwukolorowe karty bram z faraona chyba)
No chyba że podczas obrony potrzebne nam są wskazówki, trofea za bramy lub potwory, ale o tym to trzeba od samego poczatku pamiętać i zbierać; albo mamy panikę na 10 i przychodzi nam walczyć z tym dziadem co ma -x (x=aktualny poziom paniki) to wtedy jest lipka:)
A co do pogłosek, to ta z potworami (że trzeba je ubić wszystkie zanim będzie ich 8 bo lipa) to nasza ulubiona jest:) Tak zwana Farma:) Nigdy jej nie "kończymy", zawsze zostawiamy jednego potwora:) To jedyna pogłoska która cieszy:) Bo przynajmniej żadna inna nie wejdzie do gry. |
|
|
|
|
goki [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 27 Sie, 2013
|
|
|
quent71 napisał/a: | Cytat: | jesli spotkanie mowi 'pojawia sie potwor' to po uniku/walce taki potwor znika (badz zabieramy jego zeton jesli go pokonalismy) |
Z tego co mi wiadomo, to z takich "spotkan" (mowa tylko o potworze, bez bramy) nie zabieramy potwora jako trofeum, ani nie otrzymujemy w zamian tego co jest na nim napisane. Czy może znowu coś mnie ominęło?:P |
nah, mozliwe ze przy ktoryms 'specjalnym' spotkaniu w wyniku ktorego pojawiaja sie potwory nie bierzemy ich zetonow, ale w przypadku 'pojawia sie potwor' wszystko dzieje sie normalnie |
|
|
|
|
quent71 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 27 Sie, 2013
|
|
|
Faktycznie w instrukcji jest tylko wzmianka o tym, że po uniknięciu takiego wraca on do puli, nie wiem skąd nam się to wzięło, ale od początku tak graliśmy... |
|
|
|
|
Sznycelek [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 28 Sie, 2013
|
|
|
1. Mamy kartę umiejętności: +1 Szczęście - Kiedy wydajesz żeton (...). Postać, która ma taką kartę dostaje pasywnie +1 do Szczęścia na stałe, czyli jeżeli mamy znacznik ustawiony na 3 Szczęścia to mamy go aż 4? Czy może dalej mamy 3 szczęścia, a jeżeli używamy wskazówki dostajemy dodatkową kość? Albo ostatnia opcja - jedno i drugie, czyli 3 szczęścia + 1 i dodatkowa kość?
2. Zgodnie z kartą mitu pojawia się brama na polu, na którym stoi badacz. Zostaje on wciągnięty. Czy w fazie ruchu może przejść na następne pole (czytaj szczęście, że brama otworzyła się akurat tam i może sobie pomknąć do przodu, co przyspieszy zamknięcie bramy o turę, czy nawet dwie), czy może nie ruszy się dalej tylko musi odbyć najpierw spotkanie na pierwszym polu? |
|
|
|
|
sirafin [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 28 Sie, 2013
|
|
|
1. To dwie osobne premie. Twoje Szczęście wynosi 4 i kiedy wydajesz Wskazówkę w teście Szczęścia, dostajesz 2 kości (1 normalnie +1 dodatkową).
2. Kiedy badacz zostaje wciągnięty przez bramę (czyli nie wchodzi do bramy dobrowolnie), zostaje Zatrzymany. W fazie ruchu jedyne co zrobisz to postawisz swój znacznik badacza. |
|
|
|
|
|
|