|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Pytania odnośnie zasad. |
Autor |
Wiadomość |
YoYo [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 18 Lip, 2013
|
|
|
klawisz napisał/a: |
Doczytałem dziś faq i errate na stronie galakty i okazało się że grałem dobrze - zionięcie smoka nie musi być w linii prostej, może zakręcać po 4 polach:
P: Czy linia wytyczana podczas używania zdolności „ognisty oddech” musi
być prosta?
O: Nie, linia może być wytyczona w dowolnym kierunku i może zmieniać
kierunek |
Można to tak interpretować, że smok rusza głową i zaczyna ziać począwszy od celu. Może ziać na 4 dowolne kwadraty połączone ze sobą, na tyle starczy mu przytulnego oddechu . |
|
|
|
|
chlebak [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Lip, 2013
|
|
|
Mam pytanie może i proste ale wywołało ono spór podczas rozgrywania finału.
Czy przy wyciągnięciu karty przeszukiwania z losowaniem przedmiotu podczas rozgrywania finału bohater otrzymuje przedmiot z puli aktu II?
Instrukcja precyzuje, że interludium należy traktować jako przygodę I aktu ale o finale i wstępie nie ma wzmianki.
Bohaterowie oczywiście interpretowali, że Od początku aktu II obowiązują przedmioty z aktu II (włącznie z finałem) MW jednak stwierdził, że finał to nie przygoda żadnego aktu więc przedmiotu nie można wylosować. Kartę nakazał odrzucić i wylosować kolejną.
Na karcie stoi, że można wylosować przedmiot z obecnie rozgrywanego aktu. |
|
|
|
|
YoYo [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Lip, 2013
|
|
|
Wg.mnie final to czesc aktu drugiego. MW przeciez w akcie 2 uzywa .... potworow z aktu 2 wiec i przedmioty moga tak samo pochodzic z tego aktu. Zakupy w sklepie tez robisz z przedmiotami aktu 2. MW nie mial tu racji. Interludium to 4 czesc aktu nr 1, final ostatnia czesc aktu nr 2. |
|
|
|
|
chlebak [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Lip, 2013
|
|
|
Cytat: | Wg.mnie final to czesc aktu drugiego. MW przeciez w akcie 2 uzywa .... potworow z aktu 2 wiec i przedmioty moga tak samo pochodzic z tego aktu. Zakupy w sklepie tez robisz z przedmiotami aktu 2. MW nie mial tu racji. Interludium to 4 czesc aktu nr 1, final ostatnia czesc aktu nr 2. |
Też tak uważam, jeśli chodzi o zakupy MW opierał się tu na tym, że robi się je na koniec aktu drugiego czyli przed finałem a sam finał to nie jest już część żadnego aktu. Dodatkowo przy interludium jest dokładnie napisane, że należy to traktować jak przygodę aktu I a przy finale tego nie ma. Oczywiście biorąc to na zdrowy rozsądek jest jak piszemy no ale niestety w tej grze (przynajmniej w naszym wykonaniu ) często zdarzają się niedmówienia i możliwość interpretacji zasad na różne sposoby. |
|
|
|
|
YoYo [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 24 Lip, 2013
|
|
|
Ano niestety, tak bywa. Pytanie czy to zdarzenie przechyliło szalę na stronę MW czy Was? Bo wtedy to jest ew. o co kruszyć kopię, a tak to jako to się mawia "pies go lizał" ;>.
BTW.
Ja mam za to pytanie o Kartę Relikt - którą zdobyłem. Bo też mam o to zagwozdkę. Dotyczy "Zjadliwość jej królewskiej mości" miecz z okazji Royal Baby .
Opis brzmi:
"Każdy z twoich ataków (MW) otrzymuje:
/\/ i /\/: Kiedy rozpatrzysz ten atak możesz wykonać drugą akcję ataku przeciwko temu samemu celowi (tylko raz na turę)."
Czyli, jeśli atakuje tą bronią poprzez poplecznika z automatu ma dodawane dwie "strzałki" z kości i mogę wykonać jeszcze jeden atak oprócz standardowego jednego ataku MW? Czy działa tak jak karta Furia? Czy też muszę poświęcić na to osobną akcję (a nie 3 akcje w tym dwa ataki). No i ew. jak wyrzucam jeden normalnie /\/ to nie mogę wtedy wykorzystać akcji specjalnej na tęgo poplecznika? Trochę enigmatycznie to napisali.
Ja przyjąłem taka interpretację:
Korzystając z tej broni masz akcję ruchu oraz do dwóch ataków (chyba , że za 1ym razem wypadnie pudło). W pierwszej akcji ataku wykorzystuje się tylko zadane obrażenia <3 bo każde /\/ z automatu idzie na możliwość drugiego ataku (przepada specjalna zdolność). W drugi atak jest już standardowy. Wiec mogą zadziałać zdolności specjalne poplecznika, w sumie max 3 akcje, a w tym jeden dodatkowy atak. |
|
|
|
|
leman [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 13 Sie, 2013
|
|
|
Mam niewielki problemik z kampanią (wychodzi, że albo znaleźliśmy jakiś brak, albo nie doczytaliśmy gdzieś jakiejś zasady).
Chodzi o interludium - skarbiec cienia. W przygotowaniu wskazuje się, że MW ma dostępne trzy otwarte grupy potworów. Jedną umieszcza się z baronem, drugą na brzegu rzeki, trzeciej podczas przygotowania nie umieszcza się. W dalszej części nie ma żadnego opisu ani gdzie tą trzecią otwartą grupę umieścić, ani kiedy.
Scenariusz daje możliwość wsparcia, więc ustaliłem z bohaterami, że wprowadzę grupę trzecią poprzez wsparcie, po tym jak zgodnie z scenariuszem aktywują grupę nad brzegiem rzeki (nie wcześniej).
Jak myślicie? Ominąłem jakąś zasadę czy faktycznie jest to jakiś defekt scenariusza (może tylko polskiego?)? |
|
|
|
|
YoYo [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 14 Sie, 2013
|
|
|
Dokładnie, III-cią grupę wprowadza się jako wsparcie przy turze Mrocznego Władcy, jednak od razu ja ją traktuję jako aktywną - tak jak są opisane zasady wsparcia. |
|
|
|
|
ttrotyl [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 17 Sie, 2013
|
|
|
Dopiero zaczynam przygodę z Descentem. Pierwsza przygoda i pierwsze pytanie. Misja Pierwsza Krew. W przygotowaniu podano, że jeden z ettinów jest zgniataczem. A jeśli gram tylko dwoma bohaterami, a z karty ettina wynika, że wówczas w grze występuje tylko jeden ettin, to wówczas w tej misji jest tylko jeden ettin i do tego zgniatacz? |
|
|
|
|
rep02 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Sie, 2013
|
|
|
Tak, ale nie przejmuj się, pierwsza misja jest prawie nie do wygrania przez MW |
|
|
|
|
YoYo [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 19 Sie, 2013
|
|
|
rep02 napisał/a: | Tak, ale nie przejmuj się, pierwsza misja jest prawie nie do wygrania przez MW |
Jak nie, przeważnie jestem MW i gobliniki tam na hura przełażą jak chcą . |
|
|
|
|
Tarkun [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 20 Sie, 2013
|
|
|
YoYo napisał/a: | rep02 napisał/a: | Tak, ale nie przejmuj się, pierwsza misja jest prawie nie do wygrania przez MW |
Jak nie, przeważnie jestem MW i gobliniki tam na hura przełażą jak chcą . |
Tylko siąść i zapłakać nad poziomem gry drużyny bohaterów Mi jako MW udało się tylko raz, gdy bohaterowie zajarali się na zdobywanie skarbów, coś tam udało się przyblokować, no i oczywiście podeszły karty Za dużo szczęścia, żeby to się powtarzało częściej |
|
|
|
|
Glivin [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 02 Wrz, 2013 karty przeszukiwania
|
|
|
witam
mam może głupie pytanie ale nie znalazłem odp w instrukcji na nie.
co dzieje się z kartami przeszukiwania po skończonej pojedynczej misji ?
gdyż jeżeli bohaterowi mogą je zatrzymywać to po 3-4 przygodzie/misji nie ma już czego przeszukiwać ?
proszę o odp, a jeżeli przegapiłem ją w instrukcji to o wskazanie
dziękuję z góry |
|
|
|
|
Yanek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 03 Wrz, 2013 Re: karty przeszukiwania
|
|
|
Glivin napisał/a: | witam
mam może głupie pytanie ale nie znalazłem odp w instrukcji na nie.
co dzieje się z kartami przeszukiwania po skończonej pojedynczej misji ?
gdyż jeżeli bohaterowi mogą je zatrzymywać to po 3-4 przygodzie/misji nie ma już czego przeszukiwać ?
proszę o odp, a jeżeli przegapiłem ją w instrukcji to o wskazanie
dziękuję z góry |
W instrukcji jest napisane (rozdział o nazwie Faza kampanii), że:
"Otrzymanie złota za karty przeszukiwania: Na arkuszu kampanii
należy zapisać całkowitą wartość złota wszystkich zdobytych podczas
ostatniej przygody kart przeszukiwania (nawet z kart, które zostały podczas
przygody wykorzystane). Następnie należy odłożyć wszystkie karty
przeszukiwania z powrotem do talii (nawet, jeśli gracze nie wykorzystali
ich zdolności). Zakłada się, że bohaterowie sprzedają odnalezione skarby
w Arhynnie" |
|
|
|
|
Candyman86 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Lis, 2013
|
|
|
witajcie
Jestem świeżym graczem, dlatego proszę o wyrozumiałość
Mam pytanie, dotyczące Goblińskich łuczników. Na karcie istnieje podział na "Chyży" i "Tchórz". Skąd mam wiedzieć, który goblin jest "Chyży" a który "Tchórz"? |
|
|
|
|
Damet [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 11 Lis, 2013
|
|
|
Obie te zdolności dotycza tego samego goblina |
|
|
|
|
|
|