galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania odnośnie zasad.
Autor Wiadomość
astor
[Usunięty]

Wysłany: Sob 08 Cze, 2013   

Według mnie ciekawsza rozgrywka jest jak nie można chodzić na skos jak jest w pierwszym przykładzie. Chodzi o ścinanie czarnego kawałeczka. W tedy trzeba dużo więcej punktów ruchów wydawać i bardziej kombinować :) ale to już bardziej domowe zasady :)
 
     
Tarkun
[Usunięty]

Wysłany: Sob 08 Cze, 2013   

astor napisał/a:
Według mnie ciekawsza rozgrywka jest jak nie można chodzić na skos jak jest w pierwszym przykładzie. Chodzi o ścinanie czarnego kawałeczka. W tedy trzeba dużo więcej punktów ruchów wydawać i bardziej kombinować :) ale to już bardziej domowe zasady :)


Wtedy taktyka blokowania korytarzy stałaby się zbyt potężna. Całkowicie rozbiłoby to grę wg mnie :)
 
     
spav
[Usunięty]

Wysłany: Sob 08 Cze, 2013   

A co z taka sytuacja?

teoretycznie pola wspoldziela rog.
 
     
Damet
[Usunięty]

Wysłany: Sob 08 Cze, 2013   

spav napisał/a:
A co z taka sytuacja?
Obrazek
teoretycznie pola wspoldziela rog.


Tarkun napisał/a:
Wszystkie te przykłady są poprawne, mozesz poruszać się po skosie w tali sposób, w jaki to zobrazowałeś. Cytat z FAQ dotyczy sytuacji, gdy pola planszy dzieli czarna linia krawędzi. Po prostu nie możesz przejść "Przez ścianę".
 
     
spav
[Usunięty]

Wysłany: Sob 08 Cze, 2013   

fakt :o
 
     
spav
[Usunięty]

Wysłany: Pon 10 Cze, 2013   

Czy MW może przerwać akcję ruchu aby wykonać dwie inne akcje, a następnie wrócić do przewanej akcji?

Przykład:
1. MW aktywując potwora zagrywa kartę Furia (dzięki czemu zyskuje dodatkową akcję ruchu).
2. Potwór ma 3 punkty ruchu, MW wykonuje akcję ruchu.
3. MW po przejściu 2 pól przerywa akcję ruchu i rozpoczyna drugą akcję ruchu.
4. MW przerywa ruch po przejsciu 1 pola i atakuje (zostaje mu 1 + 2 niewykorzystane punkt ruchu) bohatera.
5. MW wraca do przerwanej akcji ruchu poruszając potwora o dwa pola.
6. MW wraca do pierwszej przerwanej akcji ruchu poruszając się o jeszcze jedno pole.
 
     
Tarkun
[Usunięty]

Wysłany: Pon 10 Cze, 2013   

Nie, tak nie można zrobić. Możesz przerwać jedną akcję, aby przeprowadzić drugą, ale przerwać drugą, żeby wykonać trzecią już instrukcja zabrania (a właściwie nie pozwala). To już byłoby za grubo w przypadku dużych potworów, zajmujących 6 pól... :) To by dawało 8 pól z racji samego "ustawiania" potwora :) Taki smok to by nieźle popierdzielał :D
 
     
alex_anderson
[Usunięty]

Wysłany: Czw 13 Cze, 2013   

Pytanie odnośnie zasad Sekretnych pomieszczeń z dodatku Legowisko Jaszczura. Jeżeli na żetonie wyzwań wypadnie mi potwór, np pająk, a wszystkie pajaki mam już na planszy to co wtedy? Dostawiam kolejnego w postaci jakiegoś znacznika, czy odkładam do pudełka? Zasada mówi o tym że w przypadku ukrytych pomieszczeń można dodawać potwory ponad dopuszczalną grupę.
 
     
Magda
[Usunięty]

Wysłany: Sob 15 Cze, 2013   

Cześć! Ja też mam pytanie. Czy aurytowa kolczuga z dodatku daje czarną kość do obrony, a dodatkowo jeszcze brązową po aktywacji? I czy bohater wtedy rzuca też szarą? Upewniam się tylko bo aż mi się nie chce wierzyć w moje szczęście;)
 
     
Wyplosz
[Usunięty]

Wysłany: Sro 26 Cze, 2013   

Magda napisał/a:
Cześć! Ja też mam pytanie. Czy aurytowa kolczuga z dodatku daje czarną kość do obrony, a dodatkowo jeszcze brązową po aktywacji? I czy bohater wtedy rzuca też szarą? Upewniam się tylko bo aż mi się nie chce wierzyć w moje szczęście;)


Witaj Magdo.
Ja i moja drużyna również nie mogliśmy uwierzyć w nasze szczęście.
Tak, Kolczuga daje dodatkową czarną kość obrony czyli bohater rzuca zarówno szarą jak i czarną i tak jeśli użyjesz karty masz szarą, czarną i brązową ale tylko przeciwko jednemu atakowi w turze MW. Oczywiście musisz pamiętać, że w Twojej kolejnej turze karta jest wyczerpana i rzucasz jedynie szarą kością. Pozdrawiam.
 
     
soul31
[Usunięty]

Wysłany: Czw 27 Cze, 2013   

Prawdopodobnie się mylisz wyploszu. Wyraźnie jest napisane na stronie że wyczerpana karta nie może zostać użyta (used) ale nie piszę nic że przestaje być za ekwipowana(unequipped) albo nie można jej zaekwipować(equip). Sekcja czwarta (prawa strona karty z kośćmi) jest wyznacznikiem puli kości ataku oraz puli kości obrony postaci zakwipowanego a nie użytego przedmiotu. Nie ma żadnej zasady która mówi, że karta użyta przestaje być zaekwipowana - czyli w wyznaczonym przykładzie ten relikt działa następująco na osobę która go nosi.

A> Dodaje czarną kośc do puli

oraz

B> Raz na turę można obrócić kartę o 180 stopni aby dodać do puli obrony brązową kość na jeden atak.

Zdolność B jest niedostępna przy wyczerpanej karcie , ale zdolność A jest tak długo dostępna jak długo postać nosi zbroję.
 
     
grina
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Lip, 2013   zmęczenie

Witam mam do Was pytanie. Mogło się już pojawić ale przeczesywanie forum zajmuje dość dużo czasu :)

Podczas ataku piorun uzyskany na kości ataku wykorzystuję na wyleczenie jednego pktu zmęczenia. Czy mogę od razu wydać je na jakieś wzmocnienia ? (Np. żeby dodać sobie kolejny piorun do rzutu?)
 
     
rep02
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Lip, 2013   

Hmmm. Ciekawe zagadnienie. Wydaje mi się, że to zależy od tego na co miałby ten punkt zmęczenia wydany.

No bo jeśli rozliczony już został rzut ataku i obrony i została błyskawica, i tą błyskawice wykorzystasz na dodanie punktu zmęczenia to ta akcja ataku jest skończona. Także nie możesz dodać nic za sprawą punktu zmęczenia czegoś do tego ataku (wtedy można by było pompować atak na maksa w nieskończoność), ale możesz np wykorzystać żeby użyć jakiejś umiejętności nie wymagającej akcji. Czyli ruszyć się o jedno pole albo coś innego podobnego.

Ale tak jak powiedziałem, to moje zdanie i ja tak gram, ktoś inny może mieć inne zdanie odnośnie tego.
 
     
grina
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Lip, 2013   

Dziękuję.

Chodzi mi o talię np. Mistrza Runów.
Podczas ostatniej kampanii grałam MW i miałam z tym dość spory problem.
Mistrz Runów ma dwa takie skille (możliwe, że więcej ale w tej chwili kojarzę te dwa :) ), koszt obu to 1 zmęczenie - jeden pozwala dodać piorun do rzutu a kolejny zmienia atak w obszarowy.

Czy więc zmęczenie wyleczone za piorun może być zużyte na aktywację tych zdolności?
Bo z tego co rozumiem to raczej nie :)
Ale w podobnej sytuacji (lecząc zmęczenie za piorun) apostoł może je wydać na leczniczą modlitwę albo na pkty ruchu czy tam coś. Dobrze to zrozumiałam ?
 
     
grina
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Lip, 2013   

to jeszcze jedno :

Czy pioruny wykorzystuję przed rzutem obrony czy po ?
W sensie: rzucam kośćmi, atak trafia, zadaje np. 5 obrażeń i ma jeden piorun. Potwór się nie obronił- siada w niego cała 5 i ginie. I czy wtedy dopiero mogę stwierdzić, że leczę zmęczenie czy muszę to zrobić przed rzutem obrony?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 14