galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka dręczących mnie pytań
Autor Wiadomość
static
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Maj, 2013   

Dziękuję bardzo za pomoc! Jeszcze pytanie na szybko odnosnie bodaj rangers'ów krasnali:

Mają coś takiego, że jak jednostka krasnali opuszcza grę zadają obrażenie w target lub stolicę-Czyli nawet jeśli nie uczestniczą w combacie, a ja zabije jakiegos dwarfa, jak stoi dwoch takich ziomow przeciwnik z miejsca moze mi wyplacic obrazenia w stolice?
 
     
syd3r
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Maj, 2013   

Tak, Krasnoludzki zwiadowca zadaje obrażenie automatycznie po tym gdy dowolna inna jednostka krasnoludów (kontrolowana przez gracza kontrolującego Zwiadowcę) opuszcza grę.
Jeśli w fazie ataku zginie pięć krasnoludzkich jednostek to Zwiadowca zada 5 obrażeń. Jeśli jest kilku wystawionych Zwiadowców to każdy zareaguje niezależnie. Nie ma znaczenia czy Zwiadowca uczestniczy w walce, w której jednostki zostały zniszczone, ani nawet czy jest w tej samej strefie.
Natomiast zdolność Zwiadowcy nie działa jeśli on sam opuszcza grę (a więc jeśli Trolle rzygi zdejmują wszystkie jednostki naraz to Zdolność zwiadowcy nie zadziała).

Warto pamiętać, że zdolność Zwiadowcy działa gdy jednostki opuszczają grę z dowolnego powodu (są przenoszone do ręki, do talii lub na stos kart odrzuconych).
Ostatnio zmieniony przez syd3r Nie 05 Maj, 2013, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
static
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Maj, 2013   

Ok dzięki. Straszna rzecz, krasie wystawily takich dwoch panow w ledwo spalonym quescie, nie moglem im nic zrobic, pozostalem capitole byly okopane jednostkami i zabijajac przeciwnikow niszczylem sobie druga stolice, az w koncu przegrałem... IMO strasznie przegięty unit ;)
 
     
syd3r
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Maj, 2013   

To silna karta, dlatego jest na liście restrykcji (na turniejach nie można mieć w talii dwóch rodzajów kart z restrykcjami). Jak będziesz miał więcej kart to można się zastanowić nad jakimiś restrykcjami nawet w domowej grze. Przy samej podstawce praktycznie nic się nie da zrobić. Krasnale są silne, a Chaos słaby i już. Po zakupie dodatków to się wyrówna (mniej wiecej :) ).
 
     
static
[Usunięty]

Wysłany: Pon 06 Maj, 2013   

Jak dla mnie to w podstawie najsłabsze jest imperium jakoś mega ciężko coś mi jest ty ugrać. Dla mnie w kolejności w podstawie od najsłabszych: empire, chaos, orki i krasie. Wkrótce kupię pierwszy dodatek zobaczymy jak będzie wyglądać sytuacja. Mając na uwadze jeszcze HE i DE jak one wypadają na tle innych armii i jaki ogólnie potencjał mają poszczególne armie?
 
     
alanbdg
[Usunięty]

Wysłany: Pon 06 Maj, 2013   

Możesz mi wierzyć na słowo, że najmocniejszą rasą w podstawce są ORKI - karty, które są od początku takie jak grimgor, lobber, trolle rzygi, oderżnijta im łby, grabież są grane do dziś.
Najsłabiej prezentują się HE - są za drogie. Te dwie rzeczy nie podlegają dyskusji i zostało to wielokrotnie udowodnione. Reszta ras stanowi "środek tabeli" i w zależności od tego KTO nimi gra i JAK skonstruował deck wszystko jest możliwe.
Co do potencjału to na dziś dzień mamy w grze najlepszy balans jaki był kiedykolwiek - każda rasa może wygrywać - jest mnóstwo archetypów talii i mnóstwo jeszcze nigdy nie użytych kart. Chaos po FAQ 2.0 sprawia wrażenie osłabionego, ale po tylu sukcesach (mistrzostwo Polski, zwycięstwo na turnieju regionalnym w Łodzi) musiało się to tak skończyć.
Polecam whinvasion.pl i dział TALIE ORDER, DESTRUCTION. Zobacz jak wyglądają obecnie talie i jak są komentowane przez graczy.
Wrocławski gracz Przemo pisze świetne artykuły na temat Inwazji, możesz poczytać co przydaje się w której rasie, co warto kupić, a co można odpuścic
http://maledictor.blogspo...tonu-czyli.html

REASUMUJĄC: wybierz sobie ulubioną rasę, poczytaj o niej, skorzystaj z gotowego wzoru, zobacz jak działa, z czasem dodawaj swoje pomysły i zobaczysz jak świetną grą jest Inwazja
 
     
Borwol
[Usunięty]

Wysłany: Wto 07 Maj, 2013   

ja bym powiedział, że w podstawce najsłabsze są DE. U mnie w domu były maglowane, ale naprawdę jest kicha. HE dużo lepiej się u mnie sprawują. Choć ja akurat nie gram żadną z tych ras. Jak zrobiłem sobie krasie na urazach i zabójcach to chłopaki się śmieją że mogą sobie pooglądać grę ewentualnie, a żona się obraziła, że oszukuję. Czas dać im karty żeby też sobie poukładali.
 
     
static
[Usunięty]

Wysłany: Nie 12 Maj, 2013   

Pytanie odnosnie zasady scout: czy jak ta jednostka atakuje strefa na której nie ma obrońców i wbija obrażenia w stolice, czy odrzucam kartę z ręki przeciwnika czy nie?
 
     
Virgo
[Usunięty]

Wysłany: Nie 12 Maj, 2013   

Tak, bo przeżyła bitwę (mimo braku obrońców).
 
     
Borwol
[Usunięty]

Wysłany: Pon 01 Lip, 2013   doświadczenie

mam pytanko co do karty :
http://deckbox.org/whi/Ludwig%20Schwarzheim

skąd brać doświadczenie na tą kartę?

i pytanko co do zasadzki-nie jednostki. czy mogę aktywować zasadzkę-taktykę z innej dzielnicy niż ta właśnie atakowana?

nie mogę znaleźć obu informacji...
 
     
syd3r
[Usunięty]

Wysłany: Pon 01 Lip, 2013   

W zestawach bitewnych z cyklu Wiecznej Wojny są broszurki ze wszystkimi potrzebnymi ci zasadami :)

Borwol napisał/a:
http://deckbox.org/whi/Ludwig%20Schwarzheim

skąd brać doświadczenie na tą kartę?

Ludwig otrzymuje 1 punkt doświadczenia (1 kartę oznaczającą doświadczenie) za każdym razem gdy atakuje lub broni.
Przydzielanie X doświadczenia wybranej karcie polega na wzięciu X wierzchnich kart ze swojej talii i dołączeniu ich zakrytych do tej karty. Od tej pory to doświadczenie pozostaje przy tej karcie.

Borwol napisał/a:
i pytanko co do zasadzki-nie jednostki. czy mogę aktywować zasadzkę-taktykę z innej dzielnicy niż ta właśnie atakowana?

Nie możesz. Według zasad: "Podczas kroku zasadzki broniący się gracz może zapłacić (...) aby odwrócić kartę rozwinięcia w broniącej się strefie."
 
     
Borwol
[Usunięty]

Wysłany: Pon 01 Lip, 2013   

to w faq jest?
 
     
syd3r
[Usunięty]

Wysłany: Pon 01 Lip, 2013   

Nie, zasady są na arkuszach instrukcji w każdym zestawie bitewnym z ostatniego cyklu. Podeślę ci skan.
 
     
Borwol
[Usunięty]

Wysłany: Wto 02 Lip, 2013   

już nie trzeba dzięki :) znalazłem u siebie zakopane te arkusze. choć uważam, ze w faq powinno być takie info zebrane w jednym miejscu
 
     
mo850425
[Usunięty]

Wysłany: Wto 02 Lip, 2013   

Mam pytanko odnośnie karty Daemonslayer . Czy jeżeli mam 3 takie karty na stole i kładę jedno rozwinięcie to:
a - odpalam wszystkie 3 akcje z tych kart i na każdą kładę żeton
czy:
b - mogę skorzystać z akcji tylko jednej z tych kart (bo położyłem tylko jedno rozwinięcie) i położyć tylko 1 żeton na jednej z tych kart.

Strasznie mnie to nurtuje, bo jest więcej podobnych kart np. Orc Shaman albo True Mage.

Drugie pytanie dotyczy właśnie karty True Mage . Czy treść tej karty oznacza, że co turę zadaję o jedno obrażenie więcej (o ile będę kładł co turę rozwinięcie)? Bo nigdzie nie widzę żeby na kracie pisało coś o odrzucaniu żetonów.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 13