galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania odnośnie zasad.
Autor Wiadomość
rep02
[Usunięty]

Wysłany: Nie 28 Kwi, 2013   

Witaj, odpowiadając na Twoje pytania
Mitril napisał/a:

- czy Avric leczy w promieniu trzech pól bez względu od kogo pochodzą ataki? W sensie takim, ze jeśli atakują potwory i mają błyskawicę na kostce, to też może leczyć?

Tą zdolność Avrica mogą wykorzystać tylko bohaterowie. Znaczy to, że każdy w promieniu 3 pól od Avrica przy każdym rzucie ataku może wykorzystać jedną błyskawicę na wyleczenie 1 rany.
Mitril napisał/a:

- czy jeśli bohater osiągnie maksymalną liczbę zmęczenia, to czy może dalej ruszać się, walczyć, wykonywać akcje, czy też jedyne, co może zrobić, to odpocząć?

Jeżeli bohater osiągnie maksymalną liczbę puntów zmęczenia nadal może się poruszać, atakować, używać zdolności, ale tylko pod warunkiem, że nie będzie go to kosztowało dodatkowych punktów zmęczenia. Jeżeli jednak ma pełną ilość puntów zmęczenia a za sprawą jakiejś karty MW musi przyjąć kolejny punkt, wtedy zamiast tego dostaje jedno obrażenie.
Mitril napisał/a:

- czy bohater Mrocznego Władcy może przeszukiwać?

Po pierwsze, MW nie ma bohaterów. Ma jedynie pomniejsze i potężne potwory i poruczników.
Przeszukiwać, aby otrzymać karty przeszukiwania? Nie, nie może. Jedynie przeszukiwanie dla MW oznacza odsłanianie żetonów które mają związek z daną przygodą, co opisane jest w każdej przygodzie.
Mitril napisał/a:

- czy bohater Mrocznego Władcy liczy sie do ilości bohaterów biorących udział w danej rozgrywce? Chodzi mi o to, że niektóre scenariusze określają, że warunkiem zwycięstwa jest liczba bohaterów biorących udział w grze - czy w takich sytuacjach liczymy tylko bohaterów Dobra, czy tez liczymy wszystkich, łącznie z Mrocznym Władcą?

Po raz kolejny. Bohaterowie to Ci dobrzy. MW ma swoje pomniejsze i potężne potwory i swoich poruczników. Tak więc wszystko co się odnosi do bohaterów, to znaczy, że odnosi się tylko i wyłącznie do tych dobrych.

Mam nadzieję, że rozwiałem Twoje wątpliwości.

Pozdro.
 
     
Mitril
[Usunięty]

Wysłany: Nie 28 Kwi, 2013   

Witam,

dziękuję za wyjaśnienie i przy okazji jeszcze jedno pytanie.
Jeśli bohater Pana Ciemności ma dwie akcje, to czy w obu akcjach może wykonać atak, czy obowiązuje zasada potworów - dwie akcje w tym jeden atak.

Z góry dziękuję za wyjaśnienie.

Pozdrawiam,
Mitril
 
     
rep02
[Usunięty]

Wysłany: Nie 28 Kwi, 2013   

Po raz kolejny, MW nie ma bohaterów. Ma potwory i popleczników (reprezentowani żetonami). I wszystko co kontroluje MW rządzi się tymi samymi zasadami, jeden atak podczas aktywacji, i jedna inna akcja.
 
     
Skrad
[Usunięty]

Wysłany: Sro 05 Cze, 2013   

Witam, kilka prostych (mam nadzieję) pytań o zasady:

1. Czy bohaterowie mogą korzystać z wzmocnień w celu ogłuszenia/zatrucia/paraliżu/etc potwora jeżeli nie zadali obrażeń? Dla porównania pająki, zombie i inne muszą zadać obrażenia by wprowadzić Bohaterów w jakiś stan.

Przykład:
Krasnolud z młotem atakuje smoka cienia. Wyrzuca 3 serca i 2 błyskawice. Smok wyrzuca 5 tarcz. Jedna błyskawica schodzi na trafienie w smoka, druga na ogłuszenie go. Smok dostaje 0 obrażeń.
Czy to poprawna sytuacja?

2. Kiedy dostaje się kartę stanu a kiedy żeton? Do tej pory graliśmy tak, że każdy dostawał kartę stanu ORAZ żeton czyli musiał poświęcić całą swoją akcje na odrzucenie ich albo wykonywał więcej testów zatrucia. Czy to jest zgodne z zasadami?

3. Czy można wytyczyć zasięg wzdłuż przechodzący przez czarny narożnik planszy, np. korytarza?

4. Czy w grze jest friendly fire (ataki obszarowe)?

5. Czy dzięki umiejętności Kontratak berserkera można oprócz extra ataku wymusić ruch za zmęczenie? Czy może ma się wtedy całą dodatkową turę podczas tury MW?

6. Czy np. Skowyt Barghestów uważany jest za atak i wlicza się do limitu 1 ataku na turę?

Z góry dziękuje za odpowiedź

Pozdrawiam
 
     
soul31
[Usunięty]

Wysłany: Sro 05 Cze, 2013   

1 - nie piszę że jest to wymagane - więc nie jest.

2 - Żetony są dla potworów - karty dla graczy - jak to poświęcał całą akcję żeby wyrzucić żeton i stan? Stany działają w momencie określonym na kartach stanu i są odrzucane lub nie zależnie od wyniku testu wymaganego przez dany stan. Mówisz o ogłuszeniu? Ogłuszenie powoduje tylko że odrzucasz kartę ogłuszenia jako swoją pierwszą akcję - nadal zostaje ci druga akcja - nic więcej.

3 - Los można wymierzyć przez róg pola

4 - Tak atak obszarowy działa także na przyjazne figurki

5. Nie - Karty takie jak ta nie oznaczają aktywacji, jedyne co daje ta karta to możliwość jednokrotnego ataku.

6. Za atak uznawane są tylko te specjalne umiejętności w których jest napisane słowo atak.
 
     
Skrad
[Usunięty]

Wysłany: Sro 05 Cze, 2013   

Dzięki za odpowiedź, ale...

Ad 1. W instrukcji jest, że:

Cytat:
Niektóre zdolności i efekty mogą sprawić, że dana figurka (bohater lub potwór)
znajdzie się pod wpływem jakiegoś stanu, na przykład zatrucia. Dodatkowo niektóre
ataki posiadają zdolności
, wywołujące różne stany (na przykład chorobę,
unieruchomienie, zatrucie lub ogłuszenie). Jeśli taki atak zada przynajmniej 1 (po
rzucie kośćmi obrony), cel znajdzie się pod wpływem wskazanego stanu.


Więc chyba jednak wymagane jest, ale sam do końca nie wiem.

Ad 2. No my graliśmy tak, że ogłuszona figurka dostawała żeton ORAZ kartę więc jedną akcję zużywała na odrzucenie karty a drugą na żetonu (w przypadku ogłuszenia)

Ad 5. Ale skoro mamy atak to czy jest możliwość ruchu za zmęczenie?
 
     
soul31
[Usunięty]

Wysłany: Sro 05 Cze, 2013   

Ad 1 - Masz rację - mój błąd - jest wymagane. Co jest ciekawe bo jest to sprzeczne z umiejętnością ashrian. Wygląda na to że ten akapit mówi o wymaganiach dotyczących nałożeniu stanu tylko podczas ataku - nie w innych okolicznościach.

Ad 2 - Jak mówiłem już bohater dostaje tylko i wyłącznie karte, nigdy żeton

Ad 5 - Strona ósma polskiej instrukcji - Podczas SWOJEJ tury. Karty w grach karcianych i planszowych należy czytać dosłownie - jeżeli nie jest napisane że możesz - to nie możesz.
 
     
Damet
[Usunięty]

Wysłany: Sro 05 Cze, 2013   

Ad 1 - nie, nie mogą. Na ostatniej stronie instrukcji STANY jednoznacznie to wyjaśniono.

Ad 2 - Errata mówi jasno:

P: Czy pozbycie się stanu „Ogłuszenia” wymaga poświęcenia całej tury figurki?
O: Nie, „Ogłuszenie” zmusza jedynie do wykorzystania pierwszej akcji figurki w celu pozbycia się karty lub żetonu stanu. Po tym jak karta lub żeton „Ogłuszenia” został odrzucony figurka może wykonać drugą akcję. Jeśli figurka została ogłuszona podczas wykonywania swojej pierwszej akcji, musi wykorzystać drugą akcję aby pozbyć się karty lub żetonu „Ogłuszenia”.


Żeton czy karta ? Jak dla mnie bez różnicy, obie rzecy służą do oznaczenia że dana postać podlega jakiemuś stanowi. Na karcie jest napisane co dany stan powoduje, a żeton można położyć na planszy żeby wyraznie zaznaczyć zaistniałą sytuację.
 
     
Skrad
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Cze, 2013   

Jeszcze jedno, chodzi o liczenie zasięgu w przypadku zdolności "w promieniu n pól" (jak np zdolność Loreica od księgi) jak liczyć ten promień? Zakreślamy kółko z BG jako środkiem? czy to może jest kwadrat czy może romb?
 
     
8janek8
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Cze, 2013   

Liczysz pola od figurki wykorzystującej taką zdolność do każdego celu i sprawdzasz czy wartość "promienia" go dosięga.
 
     
Skrad
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Cze, 2013   

Czyli jest to bardziej kwadrat niż koło?
 
     
soul31
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Cze, 2013   

Liczysz poprostu trzy pola od figurki w wypadku leorica - liczysz tylko pola planszy , nie mozesz liczyć pól przeszkoda oraz wyznaczanie takiej trasy nie może przebiegać przez drzwi.
 
     
Skrad
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Cze, 2013   

Czyli kolejna przegięta zdolność bohaterów...
 
     
keldorn
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Cze, 2013   

Witam.

Jestem nowy i absolutnie zielony w realiach Descenta. Gralismy ostatno ze znajomymi i mielismy sprzeczne podejscie dotyczace przechodzenia po skosie. Na poczatek wg mnie dwie absolutnie sprzeczne informacje:
1) instrukcja Descent WwM (str.9)


2) FAQ ver1.2
P: Czy pola oddzielone od siebie ścianą (krawędzią kafelka planszy)
sąsiadują ze sobą?

O: Nie, pola oddzielone od siebie ścianą (krawędzią kafelka planszy)
nie sąsiadują ze sobą, nie można również wytyczyć między nimi linii
pola widzenia. Pomimo tego, że pola współdzielą ze sobą róg, ściana
blokuje zarówno ruch jak i pole widzenia między nimi.

I teraz moje pytania:
1) czy mozna przejsc tak jak zazanczono na obrazku ponizej:


2) czy tak samo zachowuja sie pola "Przeszkody"? Ktora z wersi drogi jest poprawna?
 
     
Tarkun
[Usunięty]

Wysłany: Pią 07 Cze, 2013   

Wszystkie te przykłady są poprawne, mozesz poruszać się po skosie w tali sposób, w jaki to zobrazowałeś. Cytat z FAQ dotyczy sytuacji, gdy pola planszy dzieli czarna linia krawędzi. Po prostu nie możesz przejść "Przez ścianę".
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.15 sekundy. Zapytań do SQL: 13