galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Utrzymać pozycję vs Von Carstein
Autor Wiadomość
zleX

Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 4
Wysłany: Sob 28 Sty, 2012   Utrzymać pozycję vs Von Carstein

Jeżeli w danej rundzie spada dwarf, gracz używa 'utrzymać pozycje', a ja w odpowiedzi używam akcji von carsteina i przesuwam mu jednostke na spod talii to 'utrzymac pozycje' zadziala i cofnie jego jednostke z dolu decka czy przepadnie bo w graveyard'zie nie ma karty ktora obiera za cel?

Utrzymac pozycje:
Action: Put into play one target Dwarf unit that entered your discard pile this turn. (You choose the zone in which the unit enters play.

Von Carstein:
Destruction only. This card gains * for each resource token on it.Action: Discard a card from your hand to put target unit in an opponent’s discard pile on the bottom of their deck. Then, place a resource token on this card
 
     
kufel 


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 558
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Sob 28 Sty, 2012   

Nie zadziała, bo nie będzie legalnego celu w discardzie
 
     
Borwol

Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 208
Wysłany: Czw 28 Mar, 2013   

wiem, że piszę rok po zadaniu tego pytania ale trafiłem na nie przez przypadek i chciałbym doprecyzować. To nie jest tak, że odpowiedź zagrywa się przed akcją, która ją wywołała? Znaczy się jest tak:
1 jednostka spada
2 krasie zagrywają utrzymać pozycje
3 w odpowiedzi zagrywany jest Von Carstein , który działa przed utrzymać pozycje.
Ale jak ma zadziałać skoro jego cel jest aktualnie już odrzucony? jeśli dobrze rozumiem to można Carsteina zagrać po utrzymać pozycję, ale nie jako odpowiedź, bo to mijałoby się z celem. Mam rację?
 
     
alanbdg 

Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 74
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw 28 Mar, 2013   

W momencie gdy Manfred jest na stole, zagrywanie Utrzymać Pozycję mija się z celem, gdyż ty zagrasz taktykę, zapłacisz żeton, wybierzesz cel, a przeciwnik w odpowiedzi na twoją taktykę odrzuci kartę z ręki (jeśli ją ma) i zawinie Ci wybraną przez ciebie jednostkę na spód decku. Twój cel staje się nielegalny, straciłeś kartę i surowiec (a manfred ma 1 młotek więcej przy okazji :wink: )

Lepszym rozwiązaniem byłoby poczekać aż Manfred zdecyduje się odrzucić kartę żeby zawinąć ci jednostkę, wtedy zagrać Utrzymać Pozycję w odpowiedzi. Wtedy on straci kartę z ręki, a ty osiągniesz swój cel.

Tyle, że on może poczekać aż skończy się twoja tura (wtedy Utrzymać Pozycję nic już nie da), a ty nie :mrgreen:

I pamiętaj o tym, że Manfred targetuje jednostkę w grobie, czyli jeśli masz kościół sigmara w grze to musi dopłacić żeton.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 13