galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[KD] Cień i Płomień
Autor Wiadomość
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Wto 19 Mar, 2013   

Gdyby się dało to zaznaczyć to bym się zastanawiał czy można czy nie. No ale kurde gdyby twórcy to przewidzieli że będzie można zejść to byłaby wzmianka i na liczniku mielibyśmy minusowe wartości
 
     
stforek
[Usunięty]

Wysłany: Wto 19 Mar, 2013   

Znalazłem jeszcze ten temat na FFG, gdzie padają sensowne argumenty za tym, że zagrożenie nie spada poniżej zera.
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Wto 19 Mar, 2013   

Berestaszek napisał/a:
Gdyby się dało to zaznaczyć to bym się zastanawiał czy można czy nie. No ale kurde gdyby twórcy to przewidzieli że będzie można zejść to byłaby wzmianka i na liczniku mielibyśmy minusowe wartości
Kiedy gra została wydana to zapewne twórcy nie wiedzieli jeszcze że stworzą scenariusz z zerowym startowym poziomem zagrożenia. Jak na razie jest to ewidentna luka w przepisach.

stforek napisał/a:
Znalazłem jeszcze ten temat na FFG, gdzie padają sensowne argumenty za tym, że zagrożenie nie spada poniżej zera.

Oficjalne zasady to instrukcja i FAQ. Pójdziesz na turniej i sędzia Ci powie że obowiązują zasady z forum?

stforek napisał/a:
Zauważcie że jeśli zagrożenie może być ujemne, to Cień i Płomień staje się podejrzanie łatwy.
Wystarczy Pozdrowienie na dzień dobry i właściwie po sprawie.
Wystarczy Finta + Hama i też jest łatwo. Ale trzeba jeszcze mieć odpowiednią kartę na ręce.
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Wto 19 Mar, 2013   

zacznijmy od tego że turniejów jak nie było tak nadal nie ma :P wracając do tematu niedawno wyszło oficjalne FAQ i o tym nie wspomniało najwyraźniej twórcy utwierdzili się w przekonaniu że to zbyt oczywiste i nic o tym nie napisali. Na tę chwile grasz jak chcesz nie ma żadnej wzmianki na ten temat. A jak każdy wie przy tej grze lepiej, aby było trudniej niz prościej.
 
     
stforek
[Usunięty]

Wysłany: Wto 19 Mar, 2013   

Berestaszek napisał/a:
zacznijmy od tego że turniejów jak nie było tak nadal nie ma :P wracając do tematu niedawno wyszło oficjalne FAQ i o tym nie wspomniało najwyraźniej twórcy utwierdzili się w przekonaniu że to zbyt oczywiste i nic o tym nie napisali. Na tę chwile grasz jak chcesz nie ma żadnej wzmianki na ten temat. A jak każdy wie przy tej grze lepiej, aby było trudniej niz prościej.


Amen!
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Wto 19 Mar, 2013   

Berestaszek napisał/a:
zacznijmy od tego że turniejów jak nie było tak nadal nie ma :P

I nie będzie :P

Berestaszek napisał/a:

wracając do tematu niedawno wyszło oficjalne FAQ i o tym nie wspomniało najwyraźniej twórcy utwierdzili się w przekonaniu że to zbyt oczywiste i nic o tym nie napisali.
Przejrzyj sobie jeszcze raz dział z pytaniami o zasady gry i zobaczysz że mało jest oczywistych rzeczy w WP :D
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Wto 19 Mar, 2013   

Akurat mi o tym nie musisz mówić gram w WP od początków polskiej wersji :>

Co do turniejów to ja bym się bardzo chętnie pisał wiem że osób będzie mało. Ale tu nie chodzi o wygrywanie tylko o grę z innymi.
 
     
TomB
[Usunięty]

Wysłany: Wto 19 Mar, 2013   

crabtree napisał/a:
Berestaszek napisał/a:
Gdyby się dało to zaznaczyć to bym się zastanawiał czy można czy nie. No ale kurde gdyby twórcy to przewidzieli że będzie można zejść to byłaby wzmianka i na liczniku mielibyśmy minusowe wartości
Kiedy gra została wydana to zapewne twórcy nie wiedzieli jeszcze że stworzą scenariusz z zerowym startowym poziomem zagrożenia. Jak na razie jest to ewidentna luka w przepisach.

Ale na zagrożenie od 51 do 99 już się przygotowali.
Niestety w instrukcji jest tylko wzmianka o innym niż 50 zagrożeniu eliminującym gracza, a o ujemnym nic, więc sobie możemy gadać i nikt mocnego argumentu nie poda, jedynie przesłanki.
 
     
balint
[Usunięty]

Wysłany: Sro 20 Mar, 2013   

Co do tego scenariusza, to grając swarmem żwirojadów i tak jest bardzo łatwy.

Mam talię na kraśki: Dain, Nori, Ori. I masę cienkich sprzymierzeńców o koszcie 1-2. Do tego Pieśń Durina (czy jak ta karta się nazywa).
Prawie zawsze na ręce, przede wszystkim tej startowej, mam takiego kraśka. I co turę go zagrywam, a że ciągnę 2-4 karty na turę, to zawsze jakiegoś dobiorę. I co turę zmniejszałem sobie zagrożenie do 0.
Rezultat: 10 gier, 8 zwycięstw i tylko 2 porażki.
Scenariusz był bardzo łatwy.

Dlatego też zapoczątkowana przeze mnie dyskusja ma charakter nieco akademicki, bo realnie dotyczy ona tylko tego scenariusza.
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Mar, 2013   

balint napisał/a:
Dlatego też zapoczątkowana przeze mnie dyskusja ma charakter nieco akademicki, bo realnie dotyczy ona tylko tego scenariusza.


Nieprawda. Można śmiało skonstruować talię duch/przywództwo, która zejdzie poniżej 0, zwłaszcza, jeśli gramy na 2 graczy, a drugi gracz gra wiedzą. Przyda się tylko dodatkowy CS.
 
     
balint
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Mar, 2013   

No moze i w sumie masz racje. Nigdy nie patrzylem na temat w ten sposob.
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Mar, 2013   

Raczej nie grywam w ten sposób, ale ostatnio ze szwagrem z okazji dokupienia kart z drugiego CS teoretyzowaliśmy o ile można zbić zagrożenie grając przywództwo/duch i wyszły jakieś kosmiczne ilości, przy 60 chyba daliśmy sobie spokój, bo co rusz wychodziły nowe zagrywki, typu wracanie kart ze stosu odrzuconych, itd.

Może potraktuję to jako wyzwanie i sprawdzę jak to działa w praktyce, tak jak przejście mono taktyką 2 scenariusza z CS :) Chociaż w celu sprawdzenia tego grałbym pewnie w pierwszy scenariusz z CS, więc w sumie żadne wyzwanie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 13