galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Intepretacja kart nowych graczy
Autor Wiadomość
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Sro 13 Lut, 2013   

podam przykładowy łańcuch akcji.
Przeciwnik ma ważną jednostkę więc odpalam akcję załogę głazocisku, on w odpowiedzi rzuca oderżnijta... na rozwinięcie, ja w odpwoiedzi aktywuję druga załogę, a on w odpowiedzi rzuca drugie oderżnijta na inne rozwinięcie, ja psuję on też.
Teraz rozpatrywanie łańcucha od końca. Z 2 oderżnijta wyskakuje słaba jednostka, 2 załoga ją rozwala, z kolejnego oderżnijta wyskakuje kolejna jednostka, która jest poświęcona na załogę. Mam nadzieje, że jest to jasne;)
 
     
Mitrel
[Usunięty]

Wysłany: Sro 13 Lut, 2013   

AD 1B.
Akcji możesz używać ile tylko zechcesz, pod warunkiem że Cie stać.
Zagrywasz akcje, potem przeciwnik i znowu możesz zagrać akcje jeśli chcesz bez ograniczeń jeśli chodzi o ilość, ewentualnie potem znów przeciwnik.
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Sro 13 Lut, 2013   

Czyli wychodzi że za pomocą tych dwóch oberżnijta..., nie dało sie zlikwodować ów ważnej jednostki, bo sie wybronił wystawiając jakies inne.
Tak to rozumiem :D
Dzięki za wszystkie odpowiedzi :D
 
     
piotrest
[Usunięty]

Wysłany: Czw 14 Lut, 2013   grom zmiany i skarbrand

jeśli było to sorki, ale mam problem: jeśli z rozwinięcia robię jednostkę gromem zmiany http://deckbox.org/whi/Bolt%20of%20Change i mam na stole skarbranda http://deckbox.org/whi/Skarbrand i ta jednostka/rozwinięcie opuszcza grę to zadaję sobie obrażenie czy nie? załóżmy 2 warianty: 1) normalnie tym rozwinięciem nie była jednostka i 2) normalnie tym rozwinięciem była jednostka. ma to jakieś znaczenie czy nie?
 
     
morphine
[Usunięty]

Wysłany: Pią 15 Lut, 2013   Re: grom zmiany i skarbrand

piotrest napisał/a:
jeśli było to sorki, ale mam problem: jeśli z rozwinięcia robię jednostkę gromem zmiany http://deckbox.org/whi/Bolt%20of%20Change i mam na stole skarbranda http://deckbox.org/whi/Skarbrand i ta jednostka/rozwinięcie opuszcza grę to zadaję sobie obrażenie czy nie? załóżmy 2 warianty: 1) normalnie tym rozwinięciem nie była jednostka i 2) normalnie tym rozwinięciem była jednostka. ma to jakieś znaczenie czy nie?

Nie ma znaczenia - nie zadajesz karta jest dalej rozwinięciem.
Z treści karty: "It also counts as a development."
 
     
Virgo
[Usunięty]

Wysłany: Pią 15 Lut, 2013   Re: grom zmiany i skarbrand

morphine napisał/a:
piotrest napisał/a:
jeśli było to sorki, ale mam problem: jeśli z rozwinięcia robię jednostkę gromem zmiany http://deckbox.org/whi/Bolt%20of%20Change i mam na stole skarbranda http://deckbox.org/whi/Skarbrand i ta jednostka/rozwinięcie opuszcza grę to zadaję sobie obrażenie czy nie? załóżmy 2 warianty: 1) normalnie tym rozwinięciem nie była jednostka i 2) normalnie tym rozwinięciem była jednostka. ma to jakieś znaczenie czy nie?

Nie ma znaczenia - nie zadajesz karta jest dalej rozwinięciem.
Z treści karty: "It also counts as a development."

No i co z tego? Dalej jest też jednostką. Więc obrażenia się zadaje. I nie ma tutaj znaczenia co wchodzi na discard (czyli czym było owo rozwinięcie). Liczy się fakt, że jednostka (która jest też rozwinięciem) opuszcza grę.
 
     
piotrest
[Usunięty]

Wysłany: Sob 16 Lut, 2013   

dzięki Virgo, bo już mi się mętlik zrobił :cool: pozdro dla białegostoku
 
     
ttrotyl
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Lut, 2013   

Witam
Mam dwa pytania:
1. Przeciwnik atakuje, właśnie wyznaczył atakujących, ja wykonuję akcję i spaczam jedną z jednostek atakujących. Czy ona nadal zadaje obrażenia?
2. Krwiopijec. Wymuszony: Na początku twojej tury każdy gracz musi poświęcić jakąś jednostkę w odpowiadającej strefie.
Skoro odnosi się to tylko do stref odpowiadających tzn., że właściciel Krwiopijca nie musi poświęcać. Czy tak?
 
     
piotrest
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Lut, 2013   

ttrotyl napisał/a:
Witam
Mam dwa pytania:
1. Przeciwnik atakuje, właśnie wyznaczył atakujących, ja wykonuję akcję i spaczam jedną z jednostek atakujących. Czy ona nadal zadaje obrażenia?
2. Krwiopijec. Wymuszony: Na początku twojej tury każdy gracz musi poświęcić jakąś jednostkę w odpowiadającej strefie.
Skoro odnosi się to tylko do stref odpowiadających tzn., że właściciel Krwiopijca nie musi poświęcać. Czy tak?


1. Aby jednostka przeciwnika nie zaatakowała musisz ją spaczyć w okienku na akcję zaraz po wybraniu strefy do ataku :grin:
2. Niestety odnosi się to również do twoich jednostek i jeśli krwiopijec jest jedyną jednostkę to zżera sam siebie :cry:
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Pią 22 Lut, 2013   

Może pytanie jakie chce zadać jest głupie, ale chodź magluje instrukcję i FAQ nie jestem w stanie dojść do konsensusu z pewną kwestią.

Akcje Wymuszone. Tak sie nazywa w instrukcji, ale.
Czy Akcje Wymuszone są uznawane za Akcje? I czy gracz jakoby ja aktywuje czy ona aktywuje się sama? Tzn wiem że nie może jej nie aktywować, tak jak z Gormanem (przykład z instrukcji).
Mnie jednak te akcje wymuszone nurtują pod innym kontem, mianowicie tacy Kaplani -Wojownicy. Maja efekt Wymuszony dotyczący przekierowania obrażeń, każy wie jaki.

I teraz zapis z instrukcji dotyczący obrażęń zadawanych poza walką.
Jest tam napisane że obrażenia te sa zadawane zanim gracze zdąża zagrać jakiekolwiek akcje. Rozumiem to tak ze nie ma rozdzielenia na przydzielenie i zadawanie, dlatego nie wcizniemy sie tam przykładowo z taką zgubą stali, chyba że zguba stali zostanie zagrana przed rozpatrzeniem akcji. Tak to zorumiem.

Podsumowując jednak i zadając ostatnie moje pytanie z tego całego wywodu.

Czy zdolnosć Kapłanów-Wojowników zostaje aktywowana w momencie kiedy zostają im zadane jakies obrażenia poza walką? Czy ta akcja wymuszona zdąży się wówczas aktywować? Wszak oni robią to po przydzieleniu, a poza walką nie mamy rozdzielnia na przydzielani i zadawanie. Więc zadziała czy nie zadziała?
Byłbym więczny jak by ktoś mógl mi to wyjaśnić. ;)
 
     
alanbdg
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Lut, 2013   

Pytanie nie jest głupie i rozumiem Twoje watpliwości. Powiem jak to wyglada w praktyce, nie bede cytował instrukcji, FAQ itp.

Hierarchia wygląda nastepująco: akcje < efekty wymuszone < efekty trwałe

Efekt wymuszony wchodzi zawsze gdy zostanie spełniony jego warunek aktywacji, w przeciwieństwie do akcji, które możesz ale nie musisz aktywować.

Na efekt wymuszony nie mozesz odpowiedzieć, zajdzie on na 100%, chyba, że wczesniej, zanim nadejdzie jego kolej zostanie zagrane coś co mu uniemożliwi aktywację.

Efekt kapłana-wojownika wejdzie natychmiast, gdy otrzyma on pierwsze obrażenie w danej turze i automatycznie zostanie ono przekierowane na wybrana przez Ciebie jednostkę w odpowiadającej strefie. Przeciwnik nie ma możliwości odpowiedzieć. Dwa (jak na razie) wyjątki stanowi kościół sigmara i król kazador, którzy mają efekt trwały nakazujący dopłacenie 1 lub 3 żetonów za każdorazowe "targetowanie" jednostki/kazadora.

Co do przekierowanych obrażeń, są one normalnie rozpatrywane to znaczy, że działa odporność, anulowanie za pomoca zguby stali itd. ale pamietając że nie mozna odpowiadac na efekty wymuszone (zagranie zguby stali w odpowiedzi na efekt wymuszony nic nie da, trzeba było zagrać ją wcześniej).

PRZYKŁAD "OSZUKANIA" EFEKTU WYMUSZONEGO: gracz ork chce wstawić Grimgora do strefy np. misji aby zniszczyć wszystkie wsparcia i rozwinięcia przeciwnika (efekt wymuszony). Nie ma niestety wystarczajacej liczby zasobów/lojalek więc decyduje sie na zagranie http://deckbox.org/whi/Mo...0Teef%20Ritual. Jako, że jest to akcja, przeciwnik, gracz wysokich elfów zagrywa http://deckbox.org/whi/Magic%20Ward na strefę, w której spodziewa się Grimgora. Rozpatrujemy stos: wchodzi magic ward, wchodzi rytuał, wchodzi grimgor. Niestety w tym momencie jego pole tresci traktowane jest jako puste i efekt wymuszony nie zachodzi. Gracz ork może oczywiście zmienic decyzję co do strefy, w której pojawi się grimgor, ale gracz HE zabezpieczył się przed wyburzeniem jego strefy misji

mam nadzieję, że nieco pomogłem
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Sob 23 Lut, 2013   

A skoro zagranie jednostki/wsparcia w fazie stolicy jest akcją, a na akcje można zastosować odpowiedź, to nie można zagrać w odpowiedzi na wprowadzenie do gry Grimgora karty czyszczącej jego pole tekstowe? Tym samym zapobiegając jego wejściowej zdolności wymuszonej? Bo właśnie tu pojawia sie też dla mnie problem, czy zagrywanie w odpowiedzi na zagranie przez przeciwnika jednostek/wsparć ackje wchodzą jakoby według zasady rozpatrywania łańcucha akcji "ostatnia zagrana pierwsza rozpatrzona". Czy mimo tego efekt Wymuszony przeciśnie się wcześniej, zanim rozkręci się łańcuch?


I inną wątpliwość jaka mam to z tą kartą:
http://deckbox.org/whi/Sw...rs%20of%20Hoeth
Ci panowie anulują wszelkie obrażenia w walce jakie zostają im przydzielone.
Czy to znaczy że wystawienie ich jako obrońców atakowanej strefy zawsze będzie się kończyć tym że żadne obrażenia nie mogą być przyznane stolicy? W myśl zasady że najpierw trzeba przydzielić każdej broniącej się jednostce tyle obrażeń ile potrzebne jest aby ją zniszczyć biorąc pod uwagę wszelkie anulacje obrażeń jakie aktywne są już w trakcie przydzielania obrażeń. Więc jeżeli przeciwnik wystawi tych panów to chodź bym siły ataku uzbierał nawet z 50 to nawet nie drasne jego stolicy, bo broniący się Swordmasterzy wezmą na siebie wszelkie zadane obrażenia i wszystkie anulują?
 
     
Swiety
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Lut, 2013   

1. Nie możesz oczyścić pola tekstowego Grimgora do puki on nie wejdzie do gry a wchodzi do gry na samym końcu łańcucha. Innymi słowy rzucając wyczyszczenie tekstu nie możesz ztargetować Grimgora bo go nie ma jeszcze w grze.

2. Tak, Swordmasterzy wchłaniają wszystkie combat dmg
 
     
zvish
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Lut, 2013   

Czy ta karta (Swordmasterzy), nie są czasem za tani w takim układzie?
Owszem można zadawać obrażenia poza walką, ale oni mają 3hp a talia HE kipi od leczeń.
Ogólnie odnosze wrażenie że HE są cięzko przepakowane na tle innch frakcji.
 
     
Dziobak
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Lut, 2013   

Nope, chyba, że bierzesz pod uwagę nowsze dodatki.
Wystarczy ich przesunąć z pola bitwy i już są jednostką z 3hp i niczym więcej.
Oprócz zadawania obrażeń możesz jeszcze zdjąć im hp dark elfami.
Kazać je poświęcić krasnoludami i tak dalej...
Opcji na pozbycie się ich jest tyle, że nikt ich chyba w turniejach nie używa.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.27 sekundy. Zapytań do SQL: 14