galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Autor Wiadomość
ThimGrim

Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 6
Wysłany: Czw 27 Gru, 2012   

Mam podstawowe pytanie:

Cytat:
Poszukiwacz musi poruszyć się dokładnie o tyle obszarów ile wskazuje wynik rzutu, może się jednak poruszać zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara lub w kierunku przeciwnym.


Czy kierunek ruchu (zgodnie albo przeciwnie do wskazówek zegara) ustala się co każdy ruch, czy tylko raz w danej krainie (zewnętrznej lub środkowej). Innymi słowy, czy jak po pierwszym rzucie gracz zdecyduje, że porusza się zgodnie ze wskazówkami zegara- to tak już musi pozostać do końca jego gry w tej krainie (chyba, że zostanie np. teleportowany do jakiegoś miejsca, wtedy znowu ustala kierunek)?

Dalej w instrukcji jest napisane, że:

Cytat:
Kiedy Poszukiwacz rozpocznie już ruch, nie może zmienić jego kierunku


Ale czy to się odnosi do jednorazowego rzutu kostką (w sensie, że nie może poruszyć się o dwa pola zgodnie ze wskazówkami zegara a później zawrócić i poruszyć się o trzy pola przeciwnie do wskazówek zegara) czy właśnie do ogółu ruchu w tej krainie?
 
     
Sargodar


Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 53
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 27 Gru, 2012   

Za każdym razem gdy poruszasz postacią (po rzucie) decydujesz w którym kierunku idziesz ( w lewo czy w prawo ) za wyjątkiem krainy wewnętrznej. Czyli w jednej turze "zasuwasz do przodu w prawo" a w następnej np "cofasz się lub lecisz do przodu".

Jeśli już wybierzesz, że poruszasz się w danym kierunku to już na max'a zasuwasz tam. Nie możesz iść np 4 pola o przodu i 1 w tył bo rzuciłeś 5 na kostce. Idziesz 5 pól w lewo bądź w prawo.
 
     
ThimGrim

Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 6
Wysłany: Czw 27 Gru, 2012   

OK, bo argument za tym, że decydujesz o kierunku tylko raz podał mój brat, który chciał zastawić "pułapkę" w postaci klątwy albo innego czegoś co mógł umieścić na dowolnym obszarze. I powiedział, że w takim razie następna osoba, która będzie się poruszać po planszy (i akurat na kości wypadnie liczba, która tę osobę wpakuje na obszar z pułapką) po prostu zmieni kierunek, żeby nie wpaść na jego pułapkę- co było według niego "bez sensu".
 
     
Sargodar


Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 53
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 27 Gru, 2012   

Szczwany plan Twój brat miał ! :lol: :lol: :lol: :lol:
 
     
bozek86
bozek86

Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 28
Wysłany: Czw 03 Sty, 2013   

Witam.
Mam pytanie do karty POLTERGEIST moge sie go pozbyc w trzy sposoby
Przekraczajac rwaca rzeke ( przez most, tratwa, promem ) czy to tyczy sie tez tych dwóch mostów Wioska - Pola i Miasto Pola ??
 
     
Sargodar


Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 53
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 03 Sty, 2013   

nie - tędy się nie przechodzi, chyba że w gospodzie przewiezie Cię przewodnik
 
     
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Czw 03 Sty, 2013   

Aczkolwiek bardzo wiele osób (w tym ja) gra, iż jednak jest to przejście przez most, więc można się Poltergeista tam pozbyć. Co więcej w Talisman Prologue - elektronicznej wersji Talismana - także w ten sposób pozbywamy się tej karty.
_________________
GameKeeper - Polskie forum poświęcone Magii i Miecz i Relic.
 
     
piosza 

Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 6
Wysłany: Sob 05 Sty, 2013   ruch w krainie wewnętrznej

córka wylosowała przedmiot który pozwalał na teleportację i jak wyważyła wrota to go użyła
z opisu karty nie wynika żeby nie można było choć wydaje się to absurdalnym uproszczeniem .
Podowiedzcie czy jest zasada że w krainie wewnętrznej poruszamy się zawsze o 1 pole ?
_________________
Piotr Wrocław
 
     
Sargodar


Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 53
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 05 Sty, 2013   

tak, zawsze tylko o jedno pole
 
     
Sardo 


Wiek: 26
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 3440
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Sob 05 Sty, 2013   

W krainie wewnętrznej można teleportować się jedynie przy pomocy Płaszcza Piór (z Podziemi) lub Arnkella (z Gór).
 
     
Afrodyta21 

Dołączyła: 05 Sty 2013
Posty: 12
Wysłany: Sob 05 Sty, 2013   Luźne pytania od zielonej i żądnej wiedzy

Dobry wieczór panowie i panie.;) Jestem tu nowa, gram od niedawna (dostałam talizman pod choinkę;) ) i mam kilka pytań do ekspertów. Nie wertowałam osiemdziesięciu stron tego forum także wybaczcie jeśli pytanie się powtórzy.:)

Q1.Czy liczba punktów życia może stać się większa niż bazowa w jakiejkolwiek sytuacji? Przykład- Trafiłam na jezioro życia, ale mam komplet wspomnianych punktów. Czy mimo to dostaję kolejny? Czy w innych sytuacjach, np. czarownica z karty przygody, świątynia z krainy środkowej itd. dające możliwość uzyskania punktu życia mogą dodać punkt życia, gdy gracz ma ich komplet?

Q2.Podejmuję się wykonania zadania u czarownika, wyrzuciłam z kości 1 więc muszę odebrać innemu poszukiwaczowi jeden punkt życia. Po drodze natrafiłam na magiczne wrota, które po wyrzuceniu 6 z kości przenoszą mnie na równiny grozy. Los chciał, że innego poszukiwacza spotkałam w koronie władzy gdzie dochodzi do walki. Czy, gdy w wyniku wygranego starcia odbiorę poszukiwaczowi punkt życia czarownik odda mi wilczą przysługę i teleportuje mnie z pola korony władzy do siebie, aby wręczyć mi talizman?

Q3.Zaklęcie przypadek. Czy w wyniku rzucenia tego zaklęcia gracz, który zostaje pozbawiony punktów mocy lub siły, traci je zgodnie z opisem zaklęcia, a więc traci wszystkie punkty wylosowanej cechy do zera, czy może należy zastosować się do instrukcji gry w której jest napisane, że poszukiwacz nie może stracić punktu mocy lub siły poniżej ilości bazowej, a więc, dla przykładu- grałam czarnoksiężnikiem (bazowa siła 2), posiadam w sumie 10 punktów siły, w wyniku przypadku tracę żetony siły. Pozostają mi 2 czy 0?

Q4.Jak zachować się gdy na polu z konkretnym poleceniem pozostawiony został przedmiot przez innego gracza? Tzn. np. inny poszukiwacz zostawił na polu świątyni miecz. Czy, gdy wchodzę na to pole mogę wybrać czy rzucam kośćmi jak wskazuje instrukcja pola świątyni czy biorę przedmiot? Co więcej, jeśli tak to czy można taki motyw zrobić na polu czarnego rycerza, aby nie wykonywać instrukcji pola?

Q5.Na polu miasta pojawił się duch. Gdy stanie tam poszukiwacz czy ma on wybór- albo wkracza do miasta, albo walczy; czy musi najpierw pokonać ducha, aby rozpatrywać instrukcje pola miasta?
 
     
Sardo 


Wiek: 26
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 3440
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Sob 05 Sty, 2013   Re: Luźne pytania od zielonej i żądnej wiedzy

Afrodyta21 napisał/a:
Dobry wieczór panowie i panie.;) Jestem tu nowa, gram od niedawna (dostałam talizman pod choinkę;) ) i mam kilka pytań do ekspertów. Nie wertowałam osiemdziesięciu stron tego forum także wybaczcie jeśli pytanie się powtórzy.:)

Q1.Czy liczba punktów życia może stać się większa niż bazowa w jakiejkolwiek sytuacji? Przykład- Trafiłam na jezioro życia, ale mam komplet wspomnianych punktów. Czy mimo to dostaję kolejny? Czy w innych sytuacjach, np. czarownica z karty przygody, świątynia z krainy środkowej itd. dające możliwość uzyskania punktu życia mogą dodać punkt życia, gdy gracz ma ich komplet?


Można mieć życie ponad początkową wartość. Tylko:
-otrzymać życie można w każdej sytuacji, ponad początkową wartość
-odzyskać życie można maksymalnie do początkowej wartości

Afrodyta21 napisał/a:
Q2.Podejmuję się wykonania zadania u czarownika, wyrzuciłam z kości 1 więc muszę odebrać innemu poszukiwaczowi jeden punkt życia. Po drodze natrafiłam na magiczne wrota, które po wyrzuceniu 6 z kości przenoszą mnie na równiny grozy. Los chciał, że innego poszukiwacza spotkałam w koronie władzy gdzie dochodzi do walki. Czy, gdy w wyniku wygranego starcia odbiorę poszukiwaczowi punkt życia czarownik odda mi wilczą przysługę i teleportuje mnie z pola korony władzy do siebie, aby wręczyć mi talizman?


Tak, jeśli wykonałaś zadanie natychmiast przenosisz się do Jaskini Czarownika, bez względu na to gdzie się obecnie znajdujesz.

Afrodyta21 napisał/a:
Q3.Zaklęcie przypadek. Czy w wyniku rzucenia tego zaklęcia gracz, który zostaje pozbawiony punktów mocy lub siły, traci je zgodnie z opisem zaklęcia, a więc traci wszystkie punkty wylosowanej cechy do zera, czy może należy zastosować się do instrukcji gry w której jest napisane, że poszukiwacz nie może stracić punktu mocy lub siły poniżej ilości bazowej, a więc, dla przykładu- grałam czarnoksiężnikiem (bazowa siła 2), posiadam w sumie 10 punktów siły, w wyniku przypadku tracę żetony siły. Pozostają mi 2 czy 0?


Stracić Siłę i Moc można jedynie do początkowej wartości (czyli do Siły 2 i Mocy 5 w przypadku Czarnoksiężnika), czyli tylko żetony obok karty Poszukiwacza. Ciężko byłoby oznaczyć ujemne punkty ;)

Afrodyta21 napisał/a:
Q4.Jak zachować się gdy na polu z konkretnym poleceniem pozostawiony został przedmiot przez innego gracza? Tzn. np. inny poszukiwacz zostawił na polu świątyni miecz. Czy, gdy wchodzę na to pole mogę wybrać czy rzucam kośćmi jak wskazuje instrukcja pola świątyni czy biorę przedmiot? Co więcej, jeśli tak to czy można taki motyw zrobić na polu czarnego rycerza, aby nie wykonywać instrukcji pola?

Q5.Na polu miasta pojawił się duch. Gdy stanie tam poszukiwacz czy ma on wybór- albo wkracza do miasta, albo walczy; czy musi najpierw pokonać ducha, aby rozpatrywać instrukcje pola miasta?


W FAQ fajnie została opisana kolejność działań przy rozpatrywaniu obszaru. A więc w obu przypadkach należy najpierw rozpatrzyć kartę leżącą na obszarze, a następnie sam obszar (o ile jego polecenie nie brzmi - wylosuj X kart).
 
     
Afrodyta21 

Dołączyła: 05 Sty 2013
Posty: 12
Wysłany: Sob 05 Sty, 2013   Podziękowanie

Dziękuję Sardo, to wiele wyjaśnia. Jak urodzi się jakieś pytanie podczas następnej rozgrywki nieomieszkam podzielić się z Państwem moimi wątpliwościami.;)
 
     
Boskurek 

Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 187
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Nie 06 Sty, 2013   

Co do kwestii Poltergeista, to zapis na karcie mówi tylko o przekroczeniu Rwącej Rzeki. Nie precyzuje miejsca. Na planszy mamy dwa mosty w Krainie Zewnętrznej, które pozwalają przekroczyć Rwącą Rzekę bez konieczności przejścia między Krainami. Takie rozwiązanie/interpretacja zasad nigdzie nie była zabroniona. A jeżeli coś nie jest zabronione ;] No i to jest przypadek, kiedy taka interpretacja nie psuje rozgrywki.

Sardo napisał/a:
W krainie wewnętrznej można teleportować się jedynie przy pomocy Płaszcza Piór (z Podziemi) lub Arnkella (z Gór).

Nie byłbym taki kategoryczny ;] Taką możliwość daje każdy przedmiot/zaklęcie, który pozwala przenieść się na dowolny obszar w danej krainie. Jeżeli nie ma zapisu, że "poza Krainą Wewnętrzną", to możesz się tam teleportować. Poza wymienionymi przez Ciebie przedmiotami jest jeszcze np. Eliksir Lotu z Gór. I nie wykluczam, że w innych dodatkach też są inne możliwości.
 
     
Sardo 


Wiek: 26
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 3440
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Nie 06 Sty, 2013   

Boskurek napisał/a:
Sardo napisał/a:
W krainie wewnętrznej można teleportować się jedynie przy pomocy Płaszcza Piór (z Podziemi) lub Arnkella (z Gór).

Nie byłbym taki kategoryczny ;] Taką możliwość daje każdy przedmiot/zaklęcie, który pozwala przenieść się na dowolny obszar w danej krainie. Jeżeli nie ma zapisu, że "poza Krainą Wewnętrzną", to możesz się tam teleportować. Poza wymienionymi przez Ciebie przedmiotami jest jeszcze np. Eliksir Lotu z Gór. I nie wykluczam, że w innych dodatkach też są inne możliwości.


No można jeszcze zamienić się miejscami z kimś będącym w tej krainie zaklęciem Przeniesienie.
Nie przypominam sobie by można było się jakimś zaklęciem czy przedmiotem teleportować w wewnętrznej krainie (oprócz wymienionych przeze mnie).
Muszę Cię niestety zawieść, ale Eliksirem Lotu nie można się przenieść w wewnętrznej krainie, ponieważ jest tam zapis w stylu "zamiast rzucać kością za ruch", a wg zasad w tej krainie nie ma rzutu kością za ruch, tylko poruszamy się o 1 obszar ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.36 sekundy. Zapytań do SQL: 12