|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
[KD] Cień i Płomień |
Autor |
Wiadomość |
crabtree [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 24 Gru, 2012 [KD] Cień i Płomień
|
|
|
Ciężka przygoda na zakończenie cyklu KD. Od drugiej rundy każdy gracz będzie zazwyczaj tracił jakąś postać. Czas działa na niekorzyść bo w strefie przeciwności robi się gesto a nie zawsze można zaprosić do walki niektórych wrogów. Jesteśmy po sześciu próbach i niestety nie odnieśliśmy sukcesu, raz byliśmy bardzo blisko ale zła decyzja przekreśliła szansę na ukończenie scenariusza.
Macie jakieś fajne patenty na przejście tej przygody? |
Ostatnio zmieniony przez crabtree Sro 16 Sty, 2013, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
schen [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 24 Gru, 2012
|
|
|
Ogólnie nie jest to aż tak ciężkie jak mogłoby się z początku wydawać. Po pierwsze, można bez obaw brać bardzo mocnych herosów, po drugie, jeśli utrzymujesz zagrożenie na poziomie 0 to Balrog atakować nie będzie. W grze solo bardzo dobrze spisuje się Nori i tłum tanich krasnoludzkich sprzymierzeńców. Bez problemów można utrzymać poziom swojego zagrożenia w granicach 0.
Grając w dwie osoby przeszedłem ten scenariusz z narzeczoną dwiema krasnoludzkimi taliami, już w 4 rundzie.
Team 1: Gimli, Dain, Thorin
Team 2: Nori, Ori, Bifur
Dain może z atak przetrzymać bez większych problemów, warto mieć jakiś tanich sprzymierzeńców których można poświęcać. Team 1 skupiał się na zadawaniu obrażeń, drugi podróży i zmniejszaniu zagrożenia. |
|
|
|
|
balint [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 24 Gru, 2012
|
|
|
Jakiś pomysł na ten scenariusz solo? |
|
|
|
|
Berestaszek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Gru, 2012
|
|
|
dain + nori obowiązkowo abyś mógł się przygotować na walkę z balrogiem. Do tego dorzucasz mnóstwo tanich krasi(aby poziom zagrożenia cały czas utrzymywał się na zerze) do tego dorzucasz ereborskich mistrzów bitwy którzy jednym hitem w pewnym momencie będą mogli poważnie uszkodzić balroga także albo zielony bohater(ori) do większego doboru kart + pieśni bitwy, lub jakiś czerwony bohater talin się nie opłaca także zostaje gimilii. |
|
|
|
|
schen [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Gru, 2012
|
|
|
Dokładnie tak jak pisze Berestaszek.
Ja akurat przechodziłem Dainem, Norim i Orim (Ori dla większego dociągu, by była większa szansa na to, że w każdej turze będzie krasnal do wystawienia), ale pewnie sprawdzi się również dowolny inny krasnoludzki bohater (zamiast Oriego, Dain i Nori - a zwłaszcza Nori, to podstawa ). |
|
|
|
|
crabtree [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Gru, 2012
|
|
|
Nie mam bohaterów z Hobbita, ale wczoraj udało się przejść trójką Legolas, Thalin i Brand. Siostra miała Eowinę, Dunherna i Aragorna. Thalin z Dunhernem dbali o to żeby w strefie przeciwności było czysto. Eowina, Aragorn i czasem Brand pchali wyprawę. Legolas wsparty krasnalami tłukł Balroga. W końcu Zguba Durina miała 0 punktów życia więc wystarczyło dobrać 2 karty o łącznym koszcie 4. Siora wyczerpała 2 postacie i ugrała 6 punktów za swoich kart. W sumie cała przygoda zajęła nam 7 rund. W mojej drużynie poległ Brand, a Thalin z Legolasem byli poważnie ranni. Myślę że w kolejnej rundzie miałbym spory problem, bo na ręce pozostał jeden sprzymierzeniec. Ale to nie pierwszy raz kiedy wygraliśmy scenariusz w ostatniej chwili! |
|
|
|
|
crabtree [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 29 Gru, 2012
|
|
|
Mam takie pytanie, na karcie 2B jest efekt wymuszony: "Jeśli podczas tej rundy do wyprawy został przydzielony przynajmniej 1 bohater, pod koniec fazy Wyprawy umieść 4 żetony postępu na Tylnej Straży".
Czy to oznacza że umieszczam 4 żetony postępu już po odwróceniu tej karty, jeśli spełniłem kryteria w tej rundzie? |
|
|
|
|
Kulgan [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 29 Gru, 2012
|
|
|
crabtree napisał/a: | Mam takie pytanie, na karcie 2B jest efekt wymuszony: "Jeśli podczas tej rundy do wyprawy został przydzielony przynajmniej 1 bohater, pod koniec fazy Wyprawy umieść 4 żetony postępu na Tylnej Straży".
Czy to oznacza że umieszczam 4 żetony postępu już po odwróceniu tej karty, jeśli spełniłem kryteria w tej rundzie? |
Jak dla mnie - oczywiście. Odwracasz kartę, ma wymuszony - jest koniec fazy, więc spełniasz, co na Tobie wymuszają |
|
|
|
|
crabtree [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 02 Sty, 2013
|
|
|
Kulgan napisał/a: | crabtree napisał/a: | Mam takie pytanie, na karcie 2B jest efekt wymuszony: "Jeśli podczas tej rundy do wyprawy został przydzielony przynajmniej 1 bohater, pod koniec fazy Wyprawy umieść 4 żetony postępu na Tylnej Straży".
Czy to oznacza że umieszczam 4 żetony postępu już po odwróceniu tej karty, jeśli spełniłem kryteria w tej rundzie? |
Jak dla mnie - oczywiście. Odwracasz kartę, ma wymuszony - jest koniec fazy, więc spełniasz, co na Tobie wymuszają |
To sobie niepotrzebnie utrudnialiśmy i tak już trudną grę
Pytanie kolejne, jak traktować Balroga? Jest w strefie przeciwności czy w zwarciu z graczami? Chodzi mi o różne efekty kart które dotyczą SP. Mam na myśli sytuację gdy jeden z graczy osiągnął poziom zagrożenia większy od 0, a drugi niekoniecznie. |
|
|
|
|
Kulgan [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 03 Sty, 2013
|
|
|
crabtree napisał/a: | Pytanie kolejne, jak traktować Balroga? Jest w strefie przeciwności czy w zwarciu z graczami? Chodzi mi o różne efekty kart które dotyczą SP. Mam na myśli sytuację gdy jeden z graczy osiągnął poziom zagrożenia większy od 0, a drugi niekoniecznie. |
Obawiam się, że jest i w Strefie Przeciwności, i w zwarciu z graczem, który osiągnął poziom zagrożenia 1 lub więcej równocześnie |
|
|
|
|
crabtree [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 03 Sty, 2013
|
|
|
Kulgan napisał/a: | crabtree napisał/a: | Pytanie kolejne, jak traktować Balroga? Jest w strefie przeciwności czy w zwarciu z graczami? Chodzi mi o różne efekty kart które dotyczą SP. Mam na myśli sytuację gdy jeden z graczy osiągnął poziom zagrożenia większy od 0, a drugi niekoniecznie. |
Obawiam się, że jest i w Strefie Przeciwności, i w zwarciu z graczem, który osiągnął poziom zagrożenia 1 lub więcej równocześnie |
Czyli można go "obrzucać kamieniami", albo zadać obrażenia wchodzącym/opuszczającym grę orłem? |
|
|
|
|
Kulgan [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 03 Sty, 2013
|
|
|
crabtree napisał/a: | Czyli można go "obrzucać kamieniami", albo zadać obrażenia wchodzącym/opuszczającym grę orłem? |
Jeśli te karty dotyczą wroga w SP, bo nie pamiętam ich treści, to zdecydowanie tak |
|
|
|
|
crabtree [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 04 Sty, 2013
|
|
|
Kulgan napisał/a: | crabtree napisał/a: | Czyli można go "obrzucać kamieniami", albo zadać obrażenia wchodzącym/opuszczającym grę orłem? |
Jeśli te karty dotyczą wroga w SP, bo nie pamiętam ich treści, to zdecydowanie tak | No to biada Zgubie Durina
edit:
Właśnie zauważyłem że ten temat już istnieje na forum, a ja go zdublowałem w polskiej wersji językowej. Przydałoby się zrobić porządek i scalić posty. Jest tu jakiś moderator? Kufel gdzieś się zapodział...
edit2:
Boromir (Boromir1) do tej przygody nadaje się znakomicie. Gdy Balrog ma 0 punktów wytrzymałości, można go strącić w otchłań, z tym że zanim wykona się ten test, Zguba Durina regeneruje się do 3 punktów życia (regeneracja następuje przed akcjami graczy). Przed odkrywanie kart gracza można odrzucić z gry Boromira i zadać 2 punkty obrażeń Balrogowi. Wtedy "przebicie" 1 punktu nie powinno sprawiać większego problemu, nawet gdy wyczerpiemy tylko jedną postać. |
|
|
|
|
balint [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 15 Mar, 2013
|
|
|
Pytanko o moją interpretację walki z Bullfrogiem
Zguba Durina wchodzi w zwarcie z graczem o zagrożeniu 1+. Natomiast czy mając zagrożenie 0, -1, -2 itd, mogę wejść w zwarcie z Barlogiem, skoro nie może on opuścić strefy przeciwności?
Czy muszę jakoś podnieść sobie poziom zagrożenia do 1+ (np. nikogo nie posyłając na wyprawę), aby móc wejść z nim w zwarcie?
Będę wdzięczny za odpowiedź. |
|
|
|
|
crabtree [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 15 Mar, 2013
|
|
|
Zgodnie z tym co jest napisane na Zgubie Durina, nie może on opuścić SP, ale przyjmuje się że jest w zwarciu z graczem którego poziom zagrożenia wynosi 1+. Wynika z tego że można się z nim znaleźć w zwarciu tylko wtedy gdy poziom zagrożenia gracza wynosi minimum 1. |
|
|
|
|
|
|