galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania odnośnie zasad.
Autor Wiadomość
ronczi
[Usunięty]

Wysłany: Pią 30 Lis, 2012   

Mam pytanie odnośnie ruchu dużych potworów.
W instrukcji jest przykład który wyraźnie ilustruje możliwość zwinięcia i rozwinięcia smoka (w tym przypadku licząc od pyska do pyska jest więcej niż 3 PR) ale ok.

Jednak kiedy przerywamy ruch na np. atak to taki potwór dwukrotnie się zwija i rozwija i może pokonać bardzo znaczną odległość niż jego teoretycznie szybsi mniejsi współtowarzysze niedoli w obronie MW nękani przez paskudnych bohaterów.

Czy jest to dobry tok rozumowania czy nie czasem przegięcie na rzecz mocnych potworów MW (np. smoki cienia) - w tym przypadku jedyna bariera to możliwość rozwinięcia i blokowanie pól.
A i jeszcze jedno figurki (tej samej ekipy) przechodzą przez siebie czyli np blokujący ettin (korytarz) nie stanowi problemu dla smoka który chce go "przeskoczyć".
 
     
Tarkun
[Usunięty]

Wysłany: Pią 30 Lis, 2012   

Po przeczytaniu FAQ stwierdzam, że jest nawet lepiej.

Robiąc dwie akcje ruchu, możesz przerwać pierwszą, ustawić się w korzystny sposób, zrobić drugą akcję ruchu, znowu się ustawić a na końcu dokończyć pierwszy ruch i się ustawić. Zamiast maksymalnie 10 pól do przodu, polecisz nawet 12 kwadratów.
 
     
Areinu
[Usunięty]

Wysłany: Pią 30 Lis, 2012   

Tarkun napisał/a:
ak obszarowy, efekt użycia wzmocnień (np. Mistrz Runów ma Atak Przebijający 2) dotyczy wszystkich figurek w obszarze ataku? W sensie: Bohater kula koścmi, wydaje dwa wzmocnienia - jedno na przebicie 2, a drugie np na +2 obrażenia (Runiczna Wiedza). Obie umiejętności działają na wszystkie figurki i dla każdej wykonuję rzut obrony, biorąc pod uwagę ich efekty? Czy musiałby aktywować dla każdej figurki osobno efekt, czyli dotyczyłoby to jednej, góra dwóch postaci?

Co w przypadku aktywowania umiejętności kosztującej zmęczenie? Przy ataku obszarowym wydaje jedno zmęczenie i efekt działa na wszystkich, czy musiałby aktywować na każdą figurkę w polu rażenia osobno?

Problem opisałem w sposób trochę zagmatwany, ale proszę o pomoc, bo wydaje mi się ze ta umiejętność w tym zestawieniu jest na maksa przegięta, gdy np. wszystkie 4 gobliny mają przy obszarówce od razu atak przebijający 2 i +2 obrażenia. Instant kill całej grupy ;)


Bohater rzuca, wszystkie figurki w zasięgu(bohaterów i potworków) rzucają na obronę(każdy osobno). Wtedy dopiero bohater wydaje punkty na wzmocnienia. Wydaje je jeden raz, działają na wszystkich, w taki sam sposób. Czyli nie może sobie u jednego potworka, którego i tak by zabił wydać wzmocnienia na uzdrowienie zmęczenia, a u drugiego na +2 obrażenia.

Umiejętność nie jest aż taka przegięta jak się wydaje - trzeba tylko o niej pamiętać i ją obchodzić. Jedną dobrą metodą jest sąsiadowanie z innymi bohaterami - wymusimy friendly fire. Drugą takie rozstawienie by potwory się nie stykały. Trzecią - tak prowadzenie gry, by mistrz runów musiał zużywać zmęczenie na inne rzeczy niż to.

ronczi napisał/a:
Mam pytanie odnośnie ruchu dużych potworów.
W instrukcji jest przykład który wyraźnie ilustruje możliwość zwinięcia i rozwinięcia smoka (w tym przypadku licząc od pyska do pyska jest więcej niż 3 PR) ale ok.

Jednak kiedy przerywamy ruch na np. atak to taki potwór dwukrotnie się zwija i rozwija i może pokonać bardzo znaczną odległość niż jego teoretycznie szybsi mniejsi współtowarzysze niedoli w obronie MW nękani przez paskudnych bohaterów.

Czy jest to dobry tok rozumowania czy nie czasem przegięcie na rzecz mocnych potworów MW (np. smoki cienia) - w tym przypadku jedyna bariera to możliwość rozwinięcia i blokowanie pól.
A i jeszcze jedno figurki (tej samej ekipy) przechodzą przez siebie czyli np blokujący ettin (korytarz) nie stanowi problemu dla smoka który chce go "przeskoczyć".


Jest masa zażartych dyskusji cytujących FAQi i elementy instrukcji i tak naprawdę nikt nie jest do końca pewien.

Moja interpretacja zasad jest taka: potworom nie można przerwać akcji ruchu jeśli w danym miejscu nie mogą one się rozwinąć(a więc potwór nie może zaatakować podczas ruchu jeśli się nie zmieści, ale nie może też wpaść w pułapkę zatrzymującą jego ruch jeśli się nie zmieści po rozwinięciu). Po rozwinięciu i zaatakowaniu znowu się zwija z dowolnego pola, które zajmuje, dzięki czemu "zyskuje" dodatkowe punkty ruchu.

Tak samo po zakończeniu swojego pierwszego ruchu duży potwór może się rozwinąć i drugi ruch zacząć od dowolnego pola które zajmuje. To samo jak chce zrobić 3 ruch używając karty zryw.

Dodatkowo jeśli po wykonaniu jednego ruchu potwór nie miałby gdzie się rozwinąć MW może zadeklarować oba ruchy od razu i przejść 2x więcej pól zwinięty, co może mu starczyć by ominąć bohaterów i rozwinąć się po drugiej stronie, np. tunelu.

Duże potwory mają mało punktów ruchu(prawdopodobnie dlatego, że wyzyskują nowe zwijając i rozwijając się) i jak na razie to działa bez zauważalnego przegięcia dużych potworów. Co prawda przy takiej interpretacji MW mógłby zrobić poniższe:

1 ruch. Przerwanie w połowie na atak, rozwinięcie tak by zyskać dodatkowe punkty ruchu. Po ataku zwinąć się na najbardziej dogodnym polu i znowu po rozwinięciu być w dogodnym polu
2 ruch. Przerwanie w połowie na atak za pomocą frenzy. Reszta jak powyżej.
3 ruch, ze zrywu, znowu z najbardziej dogodnego pola się zwijając.

W taki sposób rzeczywiście potwór mógłby niezły zasięg pokonać, ale szanse, na to, że to się zdarzy i będzie użyteczne jest dość niska.

Generalnie można się umówić we własnym gronie, że w ciągu jednej tury po rozwinięciu się potwór może kontynuować tylko w miejscu do którego doszedł jak był zwinięty.
 
     
Tarkun
[Usunięty]

Wysłany: Sob 01 Gru, 2012   

Dzięki za upewnienie, że gramy dobrze!

Areinu napisał/a:
Umiejętność nie jest aż taka przegięta jak się wydaje - trzeba tylko o niej pamiętać i ją obchodzić. Jedną dobrą metodą jest sąsiadowanie z innymi bohaterami - wymusimy friendly fire. Drugą takie rozstawienie by potwory się nie stykały. Trzecią - tak prowadzenie gry, by mistrz runów musiał zużywać zmęczenie na inne rzeczy niż to.


Umiejętność ta daje się we znaki najbardziej w pierwszym ruchu, jak MW próbuje przyblokować bohaterów (co się niestety wiąże z trzymaniem się w kupie). No i na początku gry pula zmęczenia jest pusta :) Teraz mag się jeszcze dokoksował, i ma wzmocnienia za darmo :) Także może leczyć zmęczenie i aktywować wszystkie efekty co atak :)
 
     
plstus82
[Usunięty]

Wysłany: Pon 03 Gru, 2012   

Witam
Wiem że podobny problem był już omawiany ale mimo wyjaśnień sprawa jest dla mnie nie do końca zrozumiała.

Wyciągam z przeszukań 3 przedmioty
2x mikstura po 2x25gp
1x inny przedmiot za 50gp

Zużywam jedną miksturę podczas scenariusza i odwracam kartę.

Pytanie brzmi ile gp dostaję po scenariuszu?

Oczywiste jest że dostaję 25+25+50 za gp z przeszukań, ale czy dostaję też jakąś kasę ze sprzedaży nie użytych przedmiotów? np 50% z 25+50? W instrukcji jest napisane żę te przedmioty się sprzedaje ale nie ma nic na temat dodatkowego gp z ich sprzedaży.
 
     
rep02
[Usunięty]

Wysłany: Pon 03 Gru, 2012   

Nie ma żadnych bonusów za sprzedaż nieużytych mikstur, przedmiotów. Sprzedajesz za tyle ile jest napisane na karcie.
 
     
Tarkun
[Usunięty]

Wysłany: Pon 03 Gru, 2012   

Dla kolekcjonerów tajemnych mikstur w Arhynn widocznie nie ma znaczenia, czy butelka jest pusta, czy nie :)
 
     
rep02
[Usunięty]

Wysłany: Pon 03 Gru, 2012   

Widocznie kupują głównie dla fajansu :D
 
     
Yanek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 03 Gru, 2012   

Czy jeśli potwór stoi na polu z żetonem poszukiwania, to bohater może go podnieść z pola sąsiedniego?
Ostatnio zmieniony przez Yanek Pon 03 Gru, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Tarkun
[Usunięty]

Wysłany: Pon 03 Gru, 2012   

Yanek napisał/a:
Czy jeśli potwór soi na polu z żetonem poszukiwania, to bohater może go podnieść z pola sąsiedniego?


Tak.
 
     
Areinu
[Usunięty]

Wysłany: Sro 05 Gru, 2012   

Co do ruchu dużych potworów:

Cytat:
Thank you for the kind words. When moving with a large monster, you always choose 1 space it occupies to count movement. If you interrupt movement to attack, you choose any space it occupies to continue movement. This could result in additional spaces moved during the movement.

Thanks,
Adam Sadler
Managing Game Designer
Fantasy Flight Games
asadler@fantasyflightgames.com


:) Czyli rzeczywiście można kombinować jak opisaliśmy wcześniej.
 
     
przym
[Usunięty]

Wysłany: Sob 15 Gru, 2012   

mam pytanie,

czy Ożywieniec może otwierać drzwi, używać glifów teleportacji, przeszukiwać ??
 
     
rep02
[Usunięty]

Wysłany: Sob 15 Gru, 2012   

Moim zdaniem jeżeli Chowaniec jest traktowany jako figurka (a taki właśnie jest Ożywieniec) to może otwierać drzwi, i używać glifów. Nie jestem do końca przekonany co do przeszukiwania. Jako że nie może on leczyć się w żaden sposób to nie ma sensu, żeby przeszukiwał cokolwiek. Poza tym dla mnie to on jest czymś w rodzaju tępego nastawionego tylko na chodzenie, ściganie i atakowanie stwora, którego nie interesuje szukanie skarbów.

Uważam, że Chowaniec jest traktowany jako broń Nekromanty, a nie kolejnego bohatera.

Także tak jak mówię, Otwierać drzwi- tak, używać glifów teleportacji- tak (bo to jest traktowane jako ruch), Akcji przeszukiwania - Nie.
 
     
Tarkun
[Usunięty]

Wysłany: Sob 15 Gru, 2012   

przym napisał/a:
mam pytanie,

czy Ożywieniec może otwierać drzwi, używać glifów teleportacji, przeszukiwać ??


Nie, nie może. Wyciąg z instrukcji:

Cytat:
Kiedy chowaniec zostaje aktywowany, gracz może wykonać nim akcję ruchu zgodnie
z tymi samymi zasadami, którym podlega ruch bohaterów. Podczas swojego ruchu
chowańce traktują każdy rodzaj specjalnego terenu (oprócz przeszkód) jak wodę.
Podczas swojej aktywacji chowaniec może też wykonać inne, opisane na swojej karcie
akcje. Jeśli z zasad nie wynika inaczej, gracz może wykorzystać taką akcję nawet, jeśli
wykonał już chowańcem akcję ruchu, co więcej, gracz może przerwać ruch i wykonać
taką akcję, a potem wznowić ruch (w takim sam sposób, jak robią to bohaterowie). Je-
śli na karcie chowańca nie opisano żadnej innej akcji, jedyne, co ten chowaniec może
robić, to poruszać się o maksymalnie tyle pól, ile wynosi jego szybkość.


Z tego co pamiętam, na karcie Ożywieńca jest tylko napisane, że może zaatakować.
 
     
rep02
[Usunięty]

Wysłany: Sob 15 Gru, 2012   

Tarkun przewróć stronę instrukcji na następną. Tam napisane jest o chowańcach traktowanych jako figurki, którym właśnie jest Ożywieniec.
Te zasady, które zacytowałeś są do chowańców po konwersji z pierwszej edycji, np pico, brightblaze czy skye lub będą odnośnie nowych chowańców w dodatkach. A uwaga odnośnie ataku, odnosi się do tego, że może przeprowadzić tylko jeden atak z dwóch dostępnych akcji, tak jak potwory, a nie jak bohaterowie którzy mogą wykonać dwie akcje ataku podczas jednej aktywacji.
Na temat otwierania drzwi przez Ożywieńca nie ma nic w instrukcji, ani w oficjalnym FAQ-u, ale moim zdaniem skoro jest traktowany jako figurka i jak jest napisane w instrukcji na stronie 18:
Cytat:
... może się stać celem ataku potworów, zdolności bohatera i kart mrocznego władcy obierających za cel bohatera...


Moim zdaniem tak jak strażnicy, czy cywile, Ożywieniec też powinien mieć możliwość otwierania drzwi z racji traktowania jak figurka.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.16 sekundy. Zapytań do SQL: 14