galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Koncept urozmaicenia rozgrywki LOTR LCG
Autor Wiadomość
Lekt
[Usunięty]

Wysłany: Czw 15 Lis, 2012   Koncept urozmaicenia rozgrywki LOTR LCG

Koncept urozmaicenia rozgrywki LOTR LCG

Szanowni Gracze, chciałbym podzielić się z Wami pewnym pomysłem na uatrakcyjnienie rozgrywania karcianych scenariuszy. Przeważnie po ograniu nowego nabytku, zawsze uruchamiam maszynerię przerabiania zasad, w tym akurat przypadku nie chciałbym nadto uprzykrzyć sprawy samemu sobie.
Podczas przekopywania serwisu aukcyjnego, dostrzegłem cztery kości, które przykuły moją uwagę. Otóż rzecz idzie o:
- Kość kompasu – k4, trójkątną, na której rzecz jasne widnieją cztery strony świata w międzynarodowej nomenklaturze: N, S, W, E,
- Kość samopoczucia – k6, opisaną sześcioma emotikonkami, które omówię poniżej,
- Kość pogody – k6, na której dostrzegłem jedynie trzy zjawiska atmosferyczne: opad śniegu, gwałtowną burzę i przyjazne słońce. Pozostaje najpewniej deszcz, silny wiatr i być może mgła, oraz ostatnią kość,
- Kość plus/minus, k6, z wiadomą zawartością nadruku „+/-„. Dodatkowo należałoby do kompletu dorzucić zwykłą k6 albo k20. Choć najsprawiedliwsza byłaby kość z cyframi k4. Ewentualnie należałoby zakupić pustą kość k6 i narysować nań cyfry od 1 do 3-4 punktów bazowych.

W pełni zdając sobie sprawę, iżby LOTR LCG to gra nie w 100% losowa, przeanalizowałem użycie ww. kości pochylony uważnie nad Śródziemia oraz listą dostępnych scenariuszy.

Abstrahując na moment od absurdów pokroju, używania Orłów za sprzymierzeńców w kopalniach Morii, przy rozszerzeniu Khazad-Dum bądź potykać ze Smaugiem z Legolasem na pokładzie. Przyjmijmy, iżby porwała nas całkowicie fantazja, aby później móc wszystko poszeregować w sensowną, wręcz instrukcyjną całostkę.

Gdy z wyłożonymi na stole bohaterami, planujemy przebieg wyprawy, tuż przed odkryciem nowych przeciwności, moglibyśmy wówczas rzucić którąś z kości, wywołując dodatkowy efekt fabularny.

Wszak wiadomo, iż w kopalniach kość pogody nie odnajdzie zastosowania, ale samopoczucia już i owszem. I tak po zaplanowaniu wyprawy, rzucamy kością samopoczucia i trafiamy na „szeroki uśmiech”. W myśl wcześniej opracowanej legendy do kości, czytamy (np): „Fortuna i przychylność losu sprzyja twojej drużynie, dobrze odpoczęliście po sutym popasie, rzuć kością k6 i obniż o otrzymany wynik poziom zagrożenia”, bądź zdarzenie negatywne: Wyrzuciliśmy „buźkę” reprezentującą smutek i cyferkę 2, wówczas: „Zgubiliście ścieżkę, słońce chyli się ku zachodowi. Musicie rozbić obóz, zdejmij dwa znaczki postępu z obecnego aktywnego obszaru, bądź jeśli to niemożliwe z karty wyprawy.”

Przenieśmy się do Mrocznej Puszczy. Kość pogody (poza śniegiem?) znajdzie swe zastosowanie, np: Po odkryciu przeciwności rzucamy kością pogody oraz kością kompasu, na której wyrzuciliśmy kierunek południowy. Wynik: „Wstał pogodny dzień, w drużynę wstąpił dobry duch lekkiego marszu. Dodaj jeden znaczek postępu na aktywny obszarze/bądź karcie wyprawy; oraz rzuć kością kompasu” – zgodnie ze wcześniejszym ustaleniem wypadło „południe”: „Owiał was przyjemny wiatr (zdarzenie musiałby wówczas być zgodne z treścią wyniku kości kompasu), zaprzyjaźnione ptaki donoszą, iż od południa nadchodzą wrogowie. Odrzuć ze strefy przeciwności wroga o najniższym wskaźniku zagrożenie i odrzuć go z gry, gdy w fazie przeciwności nie ma wrogów, zastosuj zasadę do wroga znajdującego się w zwarciu z graczem wybranym przez pierwszego gracza”.

Kość samopoczucia od firmy Dice and Games, charakteryzują następujące grafiki:
- : D (pierwszy jest rysunek oryginalny na kości) => :- D [szeroki uśmiech, uśmiech losu]
- : ) => :- ) [radość, śmiech, żart]
- : ¦ => :- / [niezdecydowanie, roztargnienie]
- : ( => :- ( [smutek]
- <: ( => <:- ( [rozpacz na skutek trudności?]
- >: ( => >:- ( [ponura determinacja?]

Podobne dodatkowe zasady opracowałem niegdyś do planszówki „Shogun” od QueenGames, ale Forumowicze, wyrzucali, iżby „akcje samuraja” i „akcje daimyo” grane po wiośnie i jesieni, rujnowały swym losowym podejściem strategiczną mechanikę gry. A zasady dodające bądź karzące pojedynczego gracza, powinny dotyczyć wszystkich biorących udział w zabawie.
Do Monopolu stworzyłem ponad 20 stron dodatkowych zasad, które w dawnych czasach zrobiły furorę jeśli idzie o maksymalne „uekonomizowanie” gry.

Kość plus/minus w połączeniu z kością k4/k6 dałaby możliwość ustalenia wartości dodanej bądź ujemnej parametru zdarzenia – tj. zmniejszenia/zwiększania poziomu zagrożenia, dorzucenia zasobów, albo elementów związanych z dociągnięciem kart z talii gracza.
W przypadku LOTRa nagradzamy i karzemy się sami. Możliwości z wykorzystaniem zaproponowanych kości są kolosalne, lecz wymagają solidnej kowalskiej pracy, wyklepania sensownych zasad.
Przytoczone przykłady to jedynie luźne pomysły, zrodzone podczas gry. Jestem otwarty na sugestie i propozycje.

Znajdzie się ktoś chętny do pomocy, ku chwale większego fan’u całej growej braci?
 
     
Lekt
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Lis, 2012   

Chętnych więcej niżeli drzew w Mrocznej Puszczy... :)
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Lis, 2012   

To dosyć typowe tutaj dla nowatorskich pomysłów bądź przeniesionych i sprawdzonych gdzie indziej :twisted: taka rzeczywistość
 
     
Lekt
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Lis, 2012   

Kulgan napisał/a:
To dosyć typowe tutaj dla nowatorskich pomysłów bądź przeniesionych i sprawdzonych

Zasadniczo moje knowania i kombinowanie drugiej Ameryki nie odkrywają, ale wciąż uparcie twierdzę, iżby warto by się nad nimi pochylić z uwagą kilkunastu minutek :)
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Lis, 2012   

Wiem, że warto :wink: ale pomysły wszelakie na tutejszym forum tlumów nie ściągają, niestety
 
     
balint
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Lis, 2012   

Ja szanuję wszelkie pomysły fanowskie, ale... po prostu brak mi czasu na gry podstawowe, nie mówiąc juz o kombinowaniu....
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Sob 24 Lis, 2012   

j.w.
 
     
Tarkun
[Usunięty]

Wysłany: Sob 24 Lis, 2012   

Jeśli gra zacznie mnie nudzić, to z chęcią spróbuję Twoich zasad. Jednakże po rozpoczęciu przygód w Morii już widzę, że do nudy to jest bardzo daleko :mrgreen:
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Sob 24 Lis, 2012   

A za moment, Spadkobiercy i cały nowy cykl :)
 
     
Tarkun
[Usunięty]

Wysłany: Sob 24 Lis, 2012   

Ciiii...O tym publicznie nie mówię, bo się jeszcze żona dowie... :lol:
 
     
Lekt
[Usunięty]

Wysłany: Nie 25 Lis, 2012   

Tarkun napisał/a:
Ciiii...O tym publicznie nie mówię, bo się jeszcze żona dowie... :lol:

Hahaha skądś to znam :) A tak serio, rozsmakowany w odgadywaniu zagadek Golluma z Hobbita, wypatruję drugiego rozszerzenia o przygodach Bilba. Bitwa Pięciu Armii czeka!
 
     
Tarkun
[Usunięty]

Wysłany: Nie 25 Lis, 2012   

Ja odpuszczam sobie hobbita, przerażają mnie te rysunki przedszkolaków na kartach. Widać, że karty przygotowane były "na wczoraj".
 
     
lesar
[Usunięty]

Wysłany: Pon 26 Lis, 2012   

A mnie się Koncept urozmaicenia rozgrywki LOTR LCG bardzo podoba! Chętnie bym przetestował jak byś może udostępnił, jeżeli masz opisy do kości, które zaproponowałeś - coś zdarzenia jakie się dzieją. Coś bym dodał
na pewno na plus zasługują kość samopoczucia oraz pogody.


W sklepie ONYKS do kupienia jest kość samopoczucia z "ładnymi buźkami"
 
     
Lekt
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Maj, 2013   

Obecnie omawiamy z przyjacielem mechanikę zmian w przebiegu rundy oraz wykorzystania 3 kości specjalnych.

Wkrótce wrzucę obszerniejsze wyjaśnienie dla (robocze nazewnictwo) opcjonalnej "Akcji Obieżyświata" - tuż po Fazie Wyprawy, rozpatrzeniu jej efektu oraz przed Fazą Podróży na Obszar) oraz dodatkowej fazy - "Obozowiska", która stanowić ma niejako rozwinięcie istniejącej Fazy Odpoczynku.

Dodatkiem będzie również "Premia Zaskoczenia" zagrywana podczas Fazy Walki, do wykorzystania w przypadku, gdy wróg ma wyższy kosztu zwarcia niżeli nasz poziom zagrożenia, zatem nie wchodzi z nami w zwarcie, lecz my możemy mu podejrzeć wnętrzności od środka, niwelując "Premią Zaskoczenia" jego kontratak. Proście: dostrzegamy paskudnego orka, wyskakujemy nań z krzaków i po chwili wrzasków, jęków albo ubijamy brzydala na miejscu, albo nie pozwalamy mu w oszołomieniu kontratakować. Oczywiście jeśli przeżyje, pozbiera się i zaatakuje nas w kolejnej rundzie.

Legendy kości Samopoczucia na razie nie wrzucam, gdyż kończę rozpisywać efekty negatywne i pozytywne.
Najwięcej kontrowersji dostarczają kości Kompasu i Pogodowa. Jest Moc, ale trudna do okiełznania.

Zapraszam również: Temat: Dodatki stworzone przez Graczy
Gdzie wraz z Corranem wyprodukowaliśmy kartę Profesora Tolkiena

Karta "Profesor Tolkien"

Szczegóły wkrótce :)
 
     
Lekt
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Cze, 2013   Martwa cisza...

Tak dobrze żarło i zdechło? Cytując klasyka... martwi mnie ten brak odzewu :)
Fajno byłoby z kimś sporo grającym zrobić fabularny dodatek do zasad. Dwie głowy zawsze więcej wymyślą, prawda?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 13