galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
zasady
Autor Wiadomość
charlie brown
[Usunięty]

Wysłany: Sob 08 Lip, 2006   zasady

Zastanawiam się nad interpretacją dwóch kart.

1. Baras, Mistrz Runów "Kosztem 1 pz (punktu zmęczenia) Baras sprawia, że twój bohater może na nowo wykonać rzut walki"
Czyli można powtarzać jeden po drugim rzuty walki, aż Baras zmęczy się całkowicie (max. 4 razy)? Czy może tylko raz na rundę, lub raz na turę?

2. Spopielenie (run) "Aktywuj tę kartę, aby w czasie fazy walki magicznej otrzymać premię +4 do rzutu i zadać +1 ranę"
Treść jasna, ale czy odnosi się tylko do ataków bohatera, czy może ją wykorzystać również sprzymierzeniec? Wydaje mi się, że jeżeli nie pisze, że może tej karty używać sprzymierzeniec to znaczy, że tylko bohater może jej użyć, ale nie jestem pewien...
 
 
Mockerre
[Usunięty]

Wysłany: Sob 08 Lip, 2006   

1. Tak, póki starcza punktów zmęczenia.

2. Tylko Bohater. Jest o tym w słowniczku - zwrot bezpośrednio do 'ciebie' ;)
 
 
anonim
[Usunięty]

Wysłany: Wto 11 Lip, 2006   

Ja mam pytanie dotyczące ograniczenia ilości przedmiotów i sprzymierzeńców:
W instrukcji jest napisane: Podczas gry gracz może wejść w posiadanie kart przygód, które również będą objęte powyższymi ograniczeniami. Na przykład karta Kwestia Honoru…
W karcie, która została podana jako przykład w treści jest zaznaczone że zostaje sprzymierzeńcem, Ale czy te ograniczenia dotyczą też takich kart jak np. Skrzydlaci mieszkańcy albo Pani Vorakesh.
 
 
Mockerre
[Usunięty]

Wysłany: Wto 11 Lip, 2006   

Nie ponieważ nie są to ani sprzymierzeńcy ani przedmioty.
 
 
smoku
[Usunięty]

Wysłany: Czw 13 Lip, 2006   

Mam pytanie dotyczšce leczenia ran.
Z instrukcji wiem ,że w mieœcie za sztukę złota leczę jeden punkt życia.
czy to jedyna opcja uzdrawiania,czy zasada ze zmęczeniem (odpoczynek) dotyczy również uzdrawiania?
 
 
Mockerre
[Usunięty]

Wysłany: Czw 13 Lip, 2006   

To jedyna opcja - odpoczynek 'leczy' jedynie zmęczenie
 
 
Lord Agrael
[Usunięty]

Wysłany: Sob 15 Lip, 2006   

Mam pytanie dotyczące kart przygód.

Podczas gry ze "Szlakiem Zagłady" w pewnym momencie kończą mi się żółte karty przygód, a znaczniki przygód na planszy pozostają.

I pytanie: Czy stając na takim znaczniku mogę go sobie po prostu wziąć, czy też musze pokonać wyzwanie wyższej rangi?
 
 
Mockerre
[Usunięty]

Wysłany: Sob 15 Lip, 2006   

Ani jedno ani drugie. Takie żetony przestają 'funkcjonować'.
 
 
Dusso
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Lip, 2006   

W instrukcji na stronie nr 6 w paragrafie Aktywowanie kart jest napisane, że można aktywować 1 kartę podczas fazy Ruchu i 1 podczas swojej fazy Rynku.. Co to za faza Rynku??? :roll:
Czyżby chodziło o fazę Handlu?? :wink: Pozdrowienia dla tłumacza :)
 
 
Lord Agrael
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Lip, 2006   

Thx za rozjaśnienie sytuacji
 
 
Lord Agrael
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Lip, 2006   

Jeszcze jedno, może głupie pytanie:
Chodzi mi o interpretację działania Pancerzy, np:
Skórzana przeszywanica: "Aktywuj tę kartę aby anulować 1 ranę zadaną twojemu Bohaterowi"

Czy można tego używać tylko podczas bitwy czy w dowolnym momencie mojej tury??
 
 
Mockerre
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Lip, 2006   

1. Oczywiście, Handlu :oops:

2. Jeśli karta wyraźnei nie wskazuje, może to być dowolny moment tury.
 
 
20DECO
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Lip, 2006   

Ranę można anulować tylko w momencie gdy zostaje ona zadana. Nie można anulować rany już po jej zadaniu. Tak jest napisane w instrukcji.
 
 
Mockerre
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Lip, 2006   

Tak, ale teoretycznie ranę mógyś otrzymać w każdym momencie tury (np. po zagraniu w turze innego gracza karty Opór ma swoją cenę).
Tak więc, efekt karty nei jest związany z jakąś fazą gry - ale owszem, jeśli ktoś chciałby z tej karty korzystać, musiałby to robić 'w chwili' otrzymywania rany.
 
 
charlie brown
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Lip, 2006   

Lord Agrael napisał/a:
"Aktywuj tę kartę aby anulować 1 ranę zadaną twojemu Bohaterowi" Czy można tego używać tylko podczas bitwy czy w dowolnym momencie mojej tury??

Też się nad tym chwilę zastanawiałem. Ale nawet pomijając instrukcję, trzeba podejść do tej sytuacji zdroworozsądkowo; przecież tarcze i pancerze są po to żeby zapobiec zadaniu rany w danym momencie podczas bitwy. Nie może być tak, że po bitwie aktywujemy np. kartę ze skórzaną przeszywanicą i anulujemy sobie jedną ranę, bo przecież ta karta nie leczy tylko zapobiega ranom.

Wniosek z tego taki: pancerze i tarcze anulują ranę w momencie jej otrzymania (czyli de facto bohater jej nie otrzymuje bo cały impet bierze na siebie np. tarcza :wink: )
Taka jest moja wykładnia i ja tak gram.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 13