|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Kolejność przypisywania Kart Rozwinięć |
Autor |
Wiadomość |
lesar [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 21 Paź, 2012 Kolejność przypisywania Kart Rozwinięć
|
|
|
Mam podstawkę + X-Winga + Advanced TIE. Gramy tylko nią w dwie osoby. W jakiej kolejności przypisuje się przed grą Karty Rozwinięć dla statków Rebelii i Imperium? Na przemian? Chodzi mi o te z symbolem medalu na odwrocie, bo one jako jedyne mogą być po obydwu stronach. Np. Determinacja jest jedna kto z niej pierwszy może skorzystać i dołożyć do swojego statku? |
|
|
|
|
Leviathan [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 21 Paź, 2012 Re: Kolejność przypisywania Kart Rozwinięć
|
|
|
lesar napisał/a: | Mam podstawkę + X-Winga + Advanced TIE. Gramy tylko nią w dwie osoby. W jakiej kolejności przypisuje się przed grą Karty Rozwinięć dla statków Rebelii i Imperium? Na przemian? Chodzi mi o te z symbolem medalu na odwrocie, bo one jako jedyne mogą być po obydwu stronach. Np. Determinacja jest jedna kto z niej pierwszy może skorzystać i dołożyć do swojego statku? |
Grając w ten sposób, to kto jako pierwszy może skorzystać z karty rozwinięcia zależy od tego w jaki sposób uzgodnisz się ze swoim przeciwnikiem. To w dużej mierze kwestia dogadania, a jeżeli to nie jest z jakiegoś powodu możliwe, home rule'a. Możecie przyjąć, że pierwszeństwo ma w tym przypadku ten, którzy wyrzuci więcej obrażeń na kostkach albo kto wygra w kamień/nożyce/papier. |
|
|
|
|
lesar [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 21 Paź, 2012
|
|
|
Albo przyjąć zasadę, że ten kto ma INICJATYWĘ w grze przed doborem rozwinięć. |
|
|
|
|
Dziobak [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 21 Paź, 2012
|
|
|
Bardzo fajny pomysł |
|
|
|
|
manowar [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 21 Paź, 2012
|
|
|
Jeśli chodzi tylko o jedną kartę to można wziąć jakąś inną, odwrócić ją i traktować jako tą brakującą kartę. Nie ma sensu by ktoś cierpiał i niszczył sobie przez to strategię. |
|
|
|
|
lesar [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 21 Paź, 2012
|
|
|
Problem rozwiązuje komplet dwóch podstawek - wtedy mamy podwójne karty (i tak w sumie dwie podstawki potrzebny do sensownych gier, bo kości więcej, opłaca się kwotowo) |
|
|
|
|
Leviathan [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Paź, 2012
|
|
|
lesar napisał/a: | Albo przyjąć zasadę, że ten kto ma INICJATYWĘ w grze przed doborem rozwinięć. |
To jest słaby pomysł bo taka inicjatywa będzie liczona wyłącznie na podstawie sumy wartości pilotów. Pilotów dobiera się z kolei często w taki sposób, aby "hulali" z określonymi kartami rozwinięć. Skoro przeciwnik będzie mógł "buchnąć" karty pod które złożyłeś swój skład pilotów, to taki skład z miejsca jest słabszy niż chcieliście.
Decyzja o tym kto pierwszy będzie mógł wybrać rozszerzenia powinna zapaść jeszcze zanim wybierzecie składy i określicie inicjatywę. |
|
|
|
|
manowar [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Paź, 2012
|
|
|
albo se skserujcie... macie problemy |
|
|
|
|
Mareczq [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 30 Gru, 2012
|
|
|
Kupić grę za 200 zł i potem kserować - genialne
Swoją drogą powinni wydać jakiś dodatek z tymi umiejętnoścami i różnymi ulepszeniami tak aby było tego więcej (np. po 4 szt. wszystkich nie unikatowych). |
|
|
|
|
regrof [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 03 Sty, 2013
|
|
|
większe problemy zaczną się pewnie z drugą falą - mogę się założyć, że wszystkie "ship upgrades" będą w dwóch droższych zestawach (Sokole i Firespry), co ograniczy do nich dostęp.
A i zwiększony wybór wszystkich umiejętności, dodatkowe rakiety (dwa nowe rodzaje), też niejednego dowódce przysporzy o ból głowy - jak to upchnąć w 100 punktach... |
|
|
|
|
Dziobak [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 03 Sty, 2013
|
|
|
regrof napisał/a: | A i zwiększony wybór wszystkich umiejętności, dodatkowe rakiety (dwa nowe rodzaje), też niejednego dowódce przysporzy o ból głowy - jak to upchnąć w 100 punktach... |
O to chodzi |
|
|
|
|
Barbus [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 04 Sty, 2013
|
|
|
Nie musisz się zakładać regrof, bo tak będzie. Skład wszystkich nowych dodatków jest już znany od dłuższego czasu. Rakiety szturmowe też znajdziemy tylko w dużych dodatkach. Ja się bardzo ciesze na ten wzrost różnorodności, bo wkurzają mnie już ograne konfiguracje zwłaszcza w potyczkach na 150-200pkt. Cały ten system kart uważam jednak za totalnie poroniony z kilku powodów. Po pierwsze karty wymagają wygospodarowania jeszcze więcej miejsca na grę, a w gruncie rzeczy po prostu leżą na stole i nie są do niczego potrzebne. Po drugie koszt każdego ulepszenia powinien być zmienny w zależności od tego, do jakiego pilota je kupujemy, a nie na stałe wydrukowany na karcie. Niektórzy piloci zyskują więcej od innych kupując pewne ulepszenia i koszt punktowy powinien to odzwierciedlać. Tak jest we wszystkich bitewniakach GW. Ponadto nie chcę być ograniczany dostępnością kart, bo zmniejsza to możliwości przy budowaniu eskadr. Nie wiem, dlaczego nie zrobili rulebooka ze spisem wszystkich pilotów wypisując przy każdym możliwe ulepszenia tak, żeby gracze tworzyli rozpiski na kartkach, no ale co poradzić.... |
|
|
|
|
DarthBart [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 04 Sty, 2013
|
|
|
Nie mogą zrobic listy pilotów z gotowcem cen w punktach dla każdej karty zależnie od pilota bo podejzewam, że ich plan wydawniczy sięga maksymalnie czwartej fali, z czego wydana jest pierwsza, druga jest gotowa do wydania w lutym, trzecia podejżewam że jest kończona właśnie, a czwarta jest opracowywana i wszystko może się jeszcze w niej zmienic, a o piątej i dalszych sami pewnie jeszcze nic nie wiedzą.
Mamy Tie-F i Tie-Adv dla Imperium oraz X-W i Y-W dla Rebelii, dojdą w lutym Tie-In i Slave-1 dla Imperium oraz A-W oraz Falcon Millenium dla Rebelii, ale co dalej? Podejżewam, że najbliżej reszta filmowych statków czyli B-Wing, Tie-Bomber, Lamda Shuttle, T-47 Snowspeeder, a potem reszta tych z gier jak np Tie-Defender, Z95 Headhunter, Star Wing Xg-1, YT-2000, T-16 Skyhopper, itd. Ale jakie karty, nowe rakiety, bomby! i ulepszenia z nimi będą wydawane nie wiemy nie tylko my ale i sam wydawca. Jak w 40K, staty 90% jednostek są znane, ale ich uzbrojenie i zasady specjalne w nowej edycji nie, do momentu wydania kodeksu. W Rulebooku nie ma zasady Ion Weapon ani Boost Action bo te zostały stworzone po jego napisaniu, a podczas tworzenia maszyn pod które te nowe zasady powstawały, tak jak pewno powstanie zasada Bombing Run dla Tie-Bombera i innych dedykowanych bombowców (Y-W to przestarzały myśliwiec, nie dedykowany bombowiec). |
|
|
|
|
Barbus [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 05 Sty, 2013
|
|
|
DarthBart napisał/a: | Nie mogą zrobic listy pilotów z gotowcem cen w punktach dla każdej karty zależnie od pilota bo podejzewam, że ich plan wydawniczy sięga maksymalnie czwartej fali |
To akurat nie byłby problem. Armie w bitewniakach GW cały czas są edytowane i zyskują nowe jednostki. Zmiany są uwzględniane w nowych Armybookach i Codexech.
DarthBart napisał/a: | tak jak pewno powstanie zasada Bombing Run dla Tie-Bombera i innych dedykowanych bombowców (Y-W to przestarzały myśliwiec, nie dedykowany bombowiec). |
Tylko na co miałby zrzucać bomby, bo raczej nie na myśliwce wydaje mi się, że jak zrobią Bombera, to dostanie 2 albo 3 sloty na rakiety/torpedy, na których będzie mógł polegać w walce przeciwko myśliwcom. |
|
|
|
|
DarthBart [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 05 Sty, 2013
|
|
|
Barbus napisał/a: | Tylko na co miałby zrzucać bomby, bo raczej nie na myśliwce wydaje mi się, że jak zrobią Bombera, to dostanie 2 albo 3 sloty na rakiety/torpedy, na których będzie mógł polegać w walce przeciwko myśliwcom. |
Na myśliwce się standardowo bombowców nie używa choc w akcie desperacji można. Ale np czemu nie na Firespray-31, YT-1300, lub każdy statek tej wielkości,...lub większy jeśli kiedyś by zrobili np Action IV, lekki krążownik typu Consular albo Corelian Corvette.
Z resztą Slave-1 bomby sejsmiczne i miny zbliżeniowe ma, niekoniecznie musi to byc bomba w rozumieniu WWII czy dzisiejszych. Poza tym Tie-Bomber mógłby miec np 3 sloty na bomby/rakiety/torpedy gdzie mógłby nosic 3 te same albo każdy slot coś innego. Fakt, że wypełniony po brzegi kosztowałby słono ale mógłby przez 3 tury grzac torpedami. Tu chodzi też o kwestie kompletności "kolekcji" mysliwców z filmów/ksiazek jak i o to by się jednak od siebie różniły nie tylko wizualnie, jednocześnie spełniając swoje role. Czas pokaże co FFG wymyśli. |
|
|
|
|
|
|