galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Rohan combo
Autor Wiadomość
orions
[Usunięty]

Wysłany: Wto 09 Sie, 2011   Rohan combo

Co sądzicie o kombosie na niebieskim Rohanie w 1 i 2 dodatku? Chodzi mi oczywiście o zestaw:
- Eomund (odtapowanie wszystkich Rohańczyków)
- Nie jestem obcoplemieńcem (dodatek dający cechę Rohan)
- Urodzony w chmurach (dodatek pozwalający wziąć na rękę Eomunda ze stołu, tym samym aktywując jego zdolność bez poświęcania go)
- Nie pamiętam nazwy, karta przeszukująca 10 kart z talii i wyciągająca Rohańczyka

Wydawało nam się, że to może być dość przepaśne kombo, ale w dwóch grach, które zagraliśmy (2 i 3 scenariusz z podstawki) w ogóle się nie sprawdziło - szczególnie w Dol Guldur z ograniczeniem wystawiania sprzymierzeńców. Byłem szczerze mówiąc trochę zawiedziony. Coś nie teges z naszą grą, czy Wy też macie takie odczucia?
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Wto 09 Sie, 2011   

Kombo które opisałeś nie będzie jakoś specjalnie użyteczne. Lepiej zadziała Gandalf + "Urodzony w chmurach". Eomund może wrócić na rękę kosztem tego dodatku, ale póki co za mało jest kart z cechą Rohan i "Obco" nie ratuje sytuacji.
Wraz z kolejnymi dodatkami pojawią się nowe możliwości.
 
     
chelcho
[Usunięty]

Wysłany: Pon 22 Paź, 2012   

Odświeżę temat.
Może ktoś testował Rohan w wersji z Hamą i Taktyką?
Sporo kart fajnie by tu działało: Urodzony w Chmurach (Gandalf lub Eoumund) , Niewidoczny Cios, 1,2,3 Liczysz Ty i Finta.
Czy może lepiej zamiast Hamy dać starego, dobrego Theodreda i podpakować Dunhere Znakami Dunedainów?
Może macie jakiś inny patent na Rohan?
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 22 Paź, 2012   

Pytanie jak planujesz grać. Bo rohan jest mega do szybkiego questowania Nawet lepszy od moich krasi :P Tylko pytanie co z obroną i atakiem Dunhern i owszem może sobie atakować w SP ale problem będzie jak już będziesz musiał bronić. Jeżeli do gry solo to moim zdaniem rohan odpada natomiast jako support miodzio. IMO rohan nadaje się do talii duch - taktyka jako support quest + atak ale zero obrony.

Jeżeli jednak byś planował próby grania solo to spróbuj na tych bohaterach:

Eowina - Dunhern - Hama ew. zamiast Dunherna Thodreda dać

Co do Eomunda to mam nieco mieszane uczucia. Czy naprawdę potrzebujesz przygotowywać wszystkie postacie z cechą rohan? Jest ich mało. A te które są przydatne schodzą podczas questa. Natomiast co do pozostałch postaci to wszystkie za 2 będą Ci przyjazne. Ponadto wydaje mi się że fajnym dodatkiem do talii rohanu byłyby orły co mogłyby jednak nieco dopakować defa (skrzydlaty stróż) + ew. orły gór mglistych. Do tego zwiadowcy z północy pare taktyk dla Hamy i mogłoby przejść. Do tego dorzucić splash przywództwa dla znaków i zagrywania gandalfa za 1 może się udać Jak będę mieć chwilkę to spróbuję coś wykombinować i napiszę co wyszło ;P
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 22 Paź, 2012   

Ok skleiłem coś takiego pewnie nie o taką talie Ci chodziło, no ale cóż... czysty rohan za dużo nie zdziała moim zdaniem :< Co więcej! W talii nie ma gandalfa! Ale o tym później :>

Bohaterowie:

Hama , Eowina, Theodred - 26 zagrożenia startowego

Sprzymierzeńcy(21) :
Podróżniczka z Zachodniego Gościńca (ew. do wywalenia) x3
Eskorta z Edoras x3
Najlepsze Konie Riddermarchii x3
Orły gór mglistych x3(albo 3 albo 0 tylko od was zależy są potężne ale swoje kosztują)
Potomek Thorondora x3
Wasal Pana wiatrów x3
Skrzydlaty stróż x3

Dodatki(11):
Starożytny Mathom x3
Urodzony w Chmurach x3
Namiestnik Gondoru x3
Pieśń podróży x2

Wydarzenia(23):
Sprawdzian Woli x3
Stawić czoła x3
Szybkie uderzenie x3
Lot Meneldora x3
Pożegnalne dary x3
Niespodziewane Uderzenie x3
Krasnoludzki Grobowiec x2
Atak z Zaskoczenia x3

Łącznie 56 kart + bohaterowie.

4fun jest całkiem znośna. natomiast na punkty bym nie liczył :P

W tym decku zamiast Gandalfa umieściłem Potomka Thorondora, który moim zdaniem jest lepszy od Gandalfa (jeżeli chodzi o zadawanie obrażeń) i ma więcej możliwości cofnięcia na rękę.

Czemu lepszy w zadawaniu obrażeń? Ponieważ zada 2 jednostkom po 2 obrażenia a nie 4 jednej. w przypadku trolli i tak zadamy 4 jednemu bo można, ale w przypadku słabszych jednostek można śmiało 2 zabić. W tej talii mamy aż 4 możliwości cofnięcia na rękę. (lub od razu do gry) a mianowicie: Atak z zaskoczenia, urodzony w chmurach, Lot Meneldora(który możemy wyciagnąć z zdolności Hamy :D ) oraz stawić czoła. Jeżeli ktoś ma ochotę może sprawdzić tą talie, ja niestety nie bardzo wiem kiedy będę mieć chwilkę na to.

Jeżeli ktoś bardzo chce stworzyć coś bardziej pod punkty to no cóż... Zamiast Theodreda wziąć Dunherna albo jeszcze lepiej glorfindela niebieskeigo i dodać obniżarki zagrożenia. Mimo wszystko nadal uważam że krasnale są najlepsze (przynajmniej przy aktualnych kartach) i obniżarka i dociąg kart przy samych bohaterach którzy też są niczego sobie.

Natomiast co do Eomunda to można się pokusić... Hama najpierw zaatakuje przy pomocy niespodzewanego uderzenia. Eomund weźmie na klate potwora zginie przygotuje Hame, a ten znowu sobie zaatakuje. Jest to pewne Combo ale sam nie wiem czy w 100% skuteczne. Drugi sposób analogiczny. Hama atakuje, Eomund broni jak przeżyje - Naprzód po śmierć kładziemy 3 tokeny na obszarze i Hama znowu atakuje.

Mogłoby się sprawdzić natomiast w tym momencie Powinno się wyzbyc theodreda


Ew. Po przemyśleniu tego comba można stworzyć coś podobnego do:

Eowina, Hama, Theodred

Sprzemierzeńcy:
Eoumund x3
Eskorta Z edoras x3
Najlepsze Konie Riddermarchii x3

Dodatki:
Urodzony w Chmurach x3
Starożytny Mathom x3
Pieśń podróży x2
Namiestnik Gondoru x3

Wydarzenia:
Werbunek Rohhirimów x3
Sprawdzian Woli x3
Szybkie Uderzenie x3
Niespodziewane uderzenie x3
atak z zaskoczenia x3
stawić czoła x3
Krasnoludzki grobowiec x3
Naprzód po śmierć x3
Pożegnalne dary x3

Daje nam to 43 karty (nie wliczając bohaterów) także jeszcze jakieś 3 dorzucić do obniżenia zagrożenia.

Na upartego można wywalić theodreda a razem z nim 9 kart - atak z zaskoczenia, pożegnalne dary oraz namiestnika gondoru i na jego miejsce wziąć glorfindela niebieskiego
a razem z nim: światło valinoru, Pozdrowienie Galadrimów, Rada Eldrona (może ostrze z rivendell?) Ja nie próbowałem takiej talii i raczej nie będę próbować bo by mnie tylko denerwowało że nie mam kluczowych kart :D a w mojej talii kluczowi są bohaterowie :P
 
     
chelcho
[Usunięty]

Wysłany: Pon 22 Paź, 2012   

Tylko ta talia jest bardziej pod Orły niż Rohan :) i mimo wszytko zostawił bym w niej Gandalfa oraz Wsparcie Orłów
W zbyt dużej ilości talii używam Władzy: Namiestnika Gondoru, Ataku z Zaskoczenia i trochę mi się przejadło; muszę na czymś innym pograć - te karty są trochę przegięte.
Mój pomysł na obronę to wyciąganiu Finty przez Hamę. Jako kontra Szybkie Uderzenie też jest OK, ale musi zabić, a za dużo dopałek nie ma.
Też myślałem o zastąpieniu Dunherna przez Glorfindela i wtedy jest dostęp do Rady Elronda na której najbardziej Dunhern korzysta, ale wtedy to elficki deck zaczyna się robić: bo lepszy niż Hama jest Legolas z mieczem i łukiem.
Do generowania zasobów w taliach z Rohanem czy Orłami niezły jest Róg Gondoru - sporo sprzymierzeńców i tu i tu opuszcza grę
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 22 Paź, 2012   

cały problem polega na tym że te dwie karty są po prostu must have w każdej solo talii :D Możesz spróbować tej drugiej co umieściłem tam nie ma wcale orłów. Natomiast co do porównania Hamy i Legolasa... Nigdy nie grałem Legolasem... zdolność Hamy jest moim zdaniem lepsza od Legolasa. No ale to tylko i wyłącznie zależy od gustu :P Co do Rohanu to no cóż... nie jest aż tak pakierny jak elfy czy krasnale dlatego nie ma za dużego pola do popisu jeżeli chodzi o talie. niestety. Dlatego czekam na dodatek z gondorem tam się dopiero będą działy cuda na kiju.
 
     
chelcho
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Paź, 2012   

Zapomniałem jeszcze o tym, że da się dzięki Eomundowi zagrać Grad Kamieni - niestety Rohan z braku broni musi we wrogów kamieniami rzucać :)
Legolas jest dobry ze względu na to, że może mieć miecz no i atakuje dzięki wydarzeniu Ręce na Łuku czy jakoś tak
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Paź, 2012   

Eomund na talii czysto rohanowej nie pomoże zagrać grad kamieni... Bo większość postaci rohanu po prostu zabija się aby osiągnąć cel (+2 do wyprawy, +2 żetony na obszarach) więc zostaną 3 postaci o koszcie 2. Granie na punkty takim czymś no cóż... :P

Ale przez to że próbowałem zbudować talię na orłach aż skuszę się i spróbuję zrobić supporta na tym :P
 
     
chelcho
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Paź, 2012   

Berestaszek napisał/a:
Eomund na talii czysto rohanowej nie pomoże zagrać grad kamieni... Bo większość postaci rohanu po prostu zabija się aby osiągnąć cel (+2 do wyprawy, +2 żetony na obszarach) więc zostaną 3 postaci o koszcie 2. Granie na punkty takim czymś no cóż... :P

Ale Eomunda możesz cofnąć lub discardować przed rozstrzygnięciem questu - masz 2 mniej ale można kamieniami trolla obrzucić :)

Daje listę:
Eowyn, Dunhere, Hama

22x Ally:
3x Westfold Horse-Breaker
3x •Eomund
3x Escort from Edoras
3x The Riddermark's Finest
2x •Elfhelm
3x West Road Traveller
2x Rider of the Mark
3x •Gandalf

12x Attachment
3x Ancient Mathom
3x •Horn of Gondor
3x Born Aloft
3x Keeping Count

16x Event
3x Feint
3x Quick Strike
3x Hail of Stones
3x A Test of Will
2x Mustering The Rohirrim
2x Ride to Ruin

Chciałbym zmieścić jeszcze Stand and Fight.
Zastanawiam się czy Quick Strike zamienić na The Galadhrim's Greeting + Unseen Strike, ale to 3 karty więcej
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 13