Pytanie odnośnie Arkham Horror |
Autor |
Wiadomość |
bilonq [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 11 Sie, 2012
|
|
|
Jest jeszcze jedna nieścisłość - jak zdam test przerażenia przystępuję wg instrukcji do "testu walki" czyli biorę pod uwagę karę z danego potwora, waleczność + bonusy z danej broni. Tyle że gdzieś się przewija test waleczności wobec potwora.. Jak to w końcu jest podczas bitwy ? Mam potwora brać tylko w oparciu o waleczność ? Przecież to byłoby bez sensu, po co wtedy wogóle byłby arsenał broni. Czy to błąd w semantyce gdzieś w instrukcji/na kartach ? |
|
|
|
|
wezuwiusz [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 11 Sie, 2012
|
|
|
bo to jest "układ" który dokonuje "semantycznych nadużyć" czyli jednym słowem kultyści okrągły stół i podskakujące brzozy. Przecież każdy wie że ta brzoza to były tak naprawdę Mrocze Młode takie jak z okładki Black Goat: http://lghttp.12309.nexce...+goat+front.jpg |
|
|
|
|
bilonq [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 11 Sie, 2012
|
|
|
wezuwiusz napisał/a: | bo to jest "układ" który dokonuje "semantycznych nadużyć" czyli jednym słowem kultyści okrągły stół i podskakujące brzozy. Przecież każdy wie że ta brzoza to były tak naprawdę Mrocze Młode takie jak z okładki Black Goat: http://lghttp.12309.nexce...+goat+front.jpg |
hehehe. mogło tak być. czyli normalnie po teście na przerażenie dodaję do woli wartości z broni, odejmuję modyfikator potwora i cisnę w niego takąż garścią kostek ? |
|
|
|
|
wezuwiusz [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 11 Sie, 2012
|
|
|
do waleczności dodajesz:D i grając w akrham trzeba uważać na "układ" i "semantyczny sabotaż" bo gry oparte na prozie Lovecrafta tak już mają. Gdy składali pierwsze wydanie Call Of Chtulhu prąd gasł w całym budynku itd. Walcząc używasz broni (chyba że potwór jest odporny itd) i to jest test walki. A czasem masz testy waleczności gdy np obsydianowe wrota w jakimś wyśnionym innym wymiarze próbują uwięzić badacza. Wtedy oczywiście nie używasz broni. Test Walki to taki specjalny test waleczności gdy możesz używać broni, o. A gdy znajdziesz ten wątpliwy fragment z instrukcji to wrzućże to, może coś się wyjaśni albo jeszcze bardziej splugawi. |
|
|
|
|
bilonq [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 15 Sie, 2012
|
|
|
heh kolejna runda i znów wynikła zagadka : obaj badacze przeszli przez tą samą bramę i jeden wyciągnął kartę spotkań traktującą o teście szybkości -2 i jeśli go zda to wraca od razu do arkham a brama zostaje zamknięta. Drugi badacz nie miał jak wyjść bo kolejnej bramy prowadzącej do tego samego wymiaru nie było na planszy. Co wtedy ? Jest zatrzymany automatycznie w czasie i przestrzeni ? |
|
|
|
|
sirafin [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 15 Sie, 2012
|
|
|
INSTRUKCJA str. 8 napisał/a: | • Jeśli Badacz znajduje się na drugim obszarze Innego
Świata, powraca do Arkham. Gracz musi wybrać taki
obszar Arkham, na którym znajduje się brama do Innego
Świata, z którego Badacz powraca. Kiedy gracz wybierze
już taki obszar, umieszcza tam znacznik swojego Badacza.
Następnie umieszcza pod znacznikiem Badacza znacznik
eksploracji – co oznacza, że zbadał on daną bramę.
Znacznik eksploracji pozostanie w grze dopóty, dopóki
Badacz pozostanie na obecnie zajmowanym obszarze.
Jeśli w Arkham nie ma obecnie otwartych bram do
Innego Świata, z którego powraca Badacz, uważa się go
za zagubionego w czasie i przestrzeni (parz strona 17). |
|
|
|
|
|
Morsereg [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Sie, 2012
|
|
|
sirafin napisał/a: | A Badacze mogą się ruszać na Przestworza? |
widzisz ja w swojej wczesniejszej wypowiedz nigdzie nie napisalem, ze badacze moga poruszac sie po przestworzach.
w sumie to dosc wyraznie napisalem, ze jak gracz skonczy swoj ruch na ulicy.
wezuwiusz zas potwierdzil to co mi sie zdawalo, ze ty sirafinie pomieszales.
wcale nie jest potrzebny symbol ruchu potwora by ten zlecial z przestworzy i zaatakowal.
wystarczy by gracz zakonczyl swoj ruch na ulicy by ten automatycznie go zaatakowal. |
|
|
|
|
sirafin [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Sie, 2012
|
|
|
Potwór może "zaatakować" Badacza, tylko jak jest na tym samym polu. Skoro Badacz nie może wejść na Przestworza, to potwór z Przestworzy nie "zaatakuje automatycznie". Wiem, że nie napisałeś nic o Badaczu ruszającym się na Przestworza, ale taki właśnie przypadek by musiał zaistnieć, by nastąpił "automatyczny atak potwora na Przestworzach" o którym wspomniałeś.
Morsereg napisał/a: | wezuwiusz zas potwierdzil to co mi sie zdawalo, ze ty sirafinie pomieszales.
wcale nie jest potrzebny symbol ruchu potwora by ten zlecial z przestworzy i zaatakowal.
wystarczy by gracz zakonczyl swoj ruch na ulicy by ten automatycznie go zaatakowal. |
wezuwiusz napisał/a: | Są dwa warunki konieczne by potwór się ruszył z przestworzy:
-badacz stoi na Ulicy (zakończył tam ruch lub znalazł się tam w wyniku spotkania)
-wylosowana została karta Mitów z symbolem potwora |
Dwa warunki, nie jeden z dwóch warunków.
Gwarantuję, że nic nie pomieszałem, ten temat był już wałkowany tyle razy, że znam go na pamięć |
|
|
|
|
Morsereg [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 17 Sie, 2012
|
|
|
mhm, w takim razie dzieki za wytlumaczenie i sorka za wprowadzanie w blad.
to ja caly czas zle gralem
chociaz musze powiedziec, ze 'twoja wersje' (czyli ta zgodna z zasadami) jest prostsza. ze znajomymi gralem, tak jak mowilem co utrudnialo troche gre. |
|
|
|
|
sirafin [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 17 Sie, 2012
|
|
|
Nikt nie mówił, że z godnie z zasadami będzie trudniej Arkham jest grą, która łatwo przyjmuje domowe modyfikacje. Grajcie według takich zasad jakie wam się bardziej podobają, najważniejsze żeby mieć frajdę z bieganiny po tym upiornym miasteczku. |
|
|
|
|
natzak [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2012 początkująca
|
|
|
witam wszystkich fanów gier planszowych. po przeczytaniu instrukcji (z 5 razy) przestudiowaniu filmiku o graniu i podjęciu próby rozgrywki nie obyło się bez zagadek. Mam nadzieje że udzielicie mi odpowiedzi chociaż pewnie gdzieś na którymś poście już to było, ale tak z marszu chyba będzie szybciej. To przechodzę do konkretów.
pytania:
1. ilość ruchów 3 to czy trzeba sie o 3 przesuwać czy o dowolną liczbe pól ( nie wieksza niż 3) ( nie mówie o natknęciu się na potwora który blokuje automatycznie ruch) ??
2. jeśli na polu jest brama i potwór i wejdę na ten obszar to co rozpatruję najpierw? brama wciaga czy musze rozegrać partyjkę z wrogiem??
3. co oznacza karta mitów - napis- aktywnośc pojawia się na obszarze ... mam wrażenie że czytałam o tym w instrukcji ale jak przyszło co do czego nie mogę tego zlokalizować ....
z góry dziękuję za odpowiedź |
|
|
|
|
wezuwiusz [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2012
|
|
|
1. dowolna nie większa niż trzy. tak naprawdę szybkość oznacza ile dostajesz punktów ruchu w każdej fazie ruchu. Szybkosć 3 = trzy punkty ruchu. I je możesz wykorzystać jak chcesz albo wogle. Możesz pójść o trzy pola ale możesz też np. czytać książki co wymaga wydania właśnie punktów ruchu. Co jest o tyle ciekawe że np. w innych światach nie dostajesz punktów ruchu w fazie ruchu więc sobie nie poczytasz:D
2. hmm jak dla mnie to walczysz z potworem albo go mijasz a w bramę wchodzi sie w fazie spotkań. A walczysz w fazie ruchu więc zanim wejdziesz w bramę zdążysz powalczyć.
3. Z tą aktywnością to akurat jest zakamuflowane w instrukcji. Chodzi poprostu o to że na wskazanym obszarze umieszczasz żeton aktywności ( sześciokątne trzy żetony 1,2,3) i ma on przypominać że tak można coś zrobić albo coś się dzieje itd. A na karcie mitów która kazała tam umieścić żeton jest wyjaśnione co się dokładnie dzieje. Np trwa uliczna wyprzedaż i możesz coś kupić albo różne inne zdarzenia. Taka karta wtedy zostaje w grze by można było obadać w dowolnym momencie pocośmy tam ten żeton umieścili. |
|
|
|
|
natzak [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2012
|
|
|
o jak szybko, super dziękuje za wyjaśnienie, pewnie na dniach pojawię się z kolejnymi pytaniami bo nie ukrywam nie ma lekko z tą grą ;] |
|
|
|
|
YangObi [Usunięty]
|
|
|
|
|
|