galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie odnośnie Arkham Horror
Autor Wiadomość
bilonq
[Usunięty]

Wysłany: Sob 04 Sie, 2012   

tak jest, racja mój (czeski) błąd. wracając do latających : czyli jak ma ruch a nie uda mu się do nikogo podlecieć (bo gracze byli dalej) to wędruje na przestworza, a w następnej turze (gdy trafi się jego ruch) to zlatuje na dowolną ulicę jaką sobie wybierze by zaatakować gracza hmm z najniższą wartości skradania czy kogo ?
P.S. Nadal nie rozumiem działania mitów - instrukcja wyraźnie traktuje że warunek zostaje na tak długo aż zastąpi go inny warunek. To że pogłoska zastępująca pogłoskę jest realizowana tylko z wprowadzeniem bramy i potwora jest ujęte. Chodzi mi o sytuację gdy w grze jest warunek, a przy następnej fazie mitów wychodzi np. nagłówek Otwiera się brama, wychodzi potwór, ale co z własnością karty i ruchem potworów ? Realizowany jest wg nagłówka czy leżącej obok nadal odkrytej karty "warunek" ?
P.P.S. czy żetonami wskazówek można się wymienić jak przedmiotami i $ ?
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Sob 04 Sie, 2012   

OK, przyjmijmy że na karcie Mitów jest symbol potwora który lata, więc będzie się ruszał. Jest kilka możliwych sytuacji.

1. Potwór siedzi w Arkham
- jeśli siedzi na polu z Badaczem, to się nie ruszy, bo potwory nigdy nie zostawiają badaczy
- jeśli siedzi na polu bez Badacza, a na sąsiedniej ulicy jest Badacz, to rusza się do niego (jak jest kilka sąsiadujących ulic z Badaczami, to potwór ruszy się na ulicę z Badaczem, który ustawił sobie najmniejsze Skradanie się)
- jeśli siedzi na polu bez Badacza, a na sąsiedniej ulicy nie ma Badacza, to rusza się na Przestworza

2. Potwór siedzi w Przestworzach
- jeśli na żadnej ulicy nie ma Badacza, to potwór zostaje w Przestworzach
- jeśli na na jakiejś ulicy jest Badacz, to potwór rusza się do niego (jak na kilku ulicach są Badacze, to potwór ruszy się na ulicę z Badaczem, który ustawił sobie najmniejsze Skradanie się)

------------------------------------------------

Wylosowano kartę Mitów:
Nagłówek: rozpatrujesz bramę, pojawienie Wskazówki, ruch potworów, treść karty i na koniec odrzucasz ją.

Warunki: rozpatrujesz bramę, pojawienie Wskazówki, ruch potworów, treść karty i zostawiasz ją w grze, a odrzucasz starą kartę Warunków (jeśli taka była).

Pogłoska: rozpatrujesz bramę, ruch potworów a następnie sprawdzasz czy w grze jest już jakaś aktywna Pogłoska
- jeśli nie ma, to zostawiasz tę Pogłoskę w grze
- jeśli w grze jest już jakaś Pogłoska, to odrzucasz kartę nowej Pogłoski


ZAWSZE rozpatrujesz bramę/ruch potworów z nowej karty mitów.

Wskazówkami nie wolno się wymieniać.
 
     
bilonq
[Usunięty]

Wysłany: Sob 04 Sie, 2012   

ok podziękował :) a jeśli jest sytuacja : * jest karta warunków w grze, losuję pogłoskę no i ona również ląduje obok planszy, potwory bramy wskazówki rozpatruje w stosunku do karty "pogłoski" ale oczywiście zasady warunku nadal obowiązują, to następne ruchy potworów rozpatruję w stosunku do nowej karty mitów która wyjdzie, pomimo tego że 2 karty są wprowadzone w grze a trzecia (ta nowo wychodząca to tyko nagłówek) wykonuję ruchy potworów bramy wskazówki wg nagłówka ? Z tamtych dwóch kart działają już tylko efekty a ruch potworów nie ?
* pogłoska : gwiazdy są w porządku - jeśli któryś z graczy będzie w downtown i odrzuci sprzymierzeńca (skąd odrzuci - z puli czy z własnego ekwipunku??) to będzie sukces pogłoski
*sprzymierzeńcy, np. sir william brinton dodaje max. wytrzymałości o +1 czyli dostaję 1 serce więcej niż przypisane dla danej karty postaci. przy odrzuceniu go działa jakbym się maxymalnie uleczył w szpitalu ale już dla wartości z karty postaci. Swoją drogą po co odrzucać sprzymierzeńców jak to jest efekt tylko chwilowy :)
 
     
bilonq
[Usunięty]

Wysłany: Sob 04 Sie, 2012   

P.S. aby potwór latający poruszył się z przestworzy na jakąś ulicę znów musi być symbol jego ruchu tak ? i w sumie dla nich nie obowiązują kolory strzałek tylko dystans do gracza o 1 pole
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Sob 04 Sie, 2012   

bilonq napisał/a:
ok podziękował :) a jeśli jest sytuacja : * jest karta warunków w grze, losuję pogłoskę no i ona również ląduje obok planszy, potwory bramy wskazówki rozpatruje w stosunku do karty "pogłoski" ale oczywiście zasady warunku nadal obowiązują, to następne ruchy potworów rozpatruję w stosunku do nowej karty mitów która wyjdzie, pomimo tego że 2 karty są wprowadzone w grze a trzecia (ta nowo wychodząca to tyko nagłówek) wykonuję ruchy potworów bramy wskazówki wg nagłówka ? Z tamtych dwóch kart działają już tylko efekty a ruch potworów nie ?
Zgadza się

bilonq napisał/a:
* pogłoska : gwiazdy są w porządku - jeśli któryś z graczy będzie w downtown i odrzuci sprzymierzeńca (skąd odrzuci - z puli czy z własnego ekwipunku??) to będzie sukces pogłoski
Z własnego ekwipunku.

bilonq napisał/a:
*sprzymierzeńcy, np. sir william brinton dodaje max. wytrzymałości o +1 czyli dostaję 1 serce więcej niż przypisane dla danej karty postaci. przy odrzuceniu go działa jakbym się maxymalnie uleczył w szpitalu ale już dla wartości z karty postaci. Swoją drogą po co odrzucać sprzymierzeńców jak to jest efekt tylko chwilowy :)
Bo są sytuacje gdy zależy ci na czasie.


bilonq napisał/a:
P.S. aby potwór latający poruszył się z przestworzy na jakąś ulicę znów musi być symbol jego ruchu tak ? i w sumie dla nich nie obowiązują kolory strzałek tylko dystans do gracza o 1 pole
Tak.
 
     
bilonq
[Usunięty]

Wysłany: Sob 04 Sie, 2012   

jesteś obłędny :) jeszcze raz dziękuję mam nadzieję że to tyle z zagadek z jakimi przyszło mi się mierzyć. Naprawdę ten kto składał tą instrukcję chyba oblał test przerażenia. Wszystko jest porozrzucane i nie zawsze kompletne.
 
     
bilonq
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Sie, 2012   

I znów wynikło pytanie (: dajmy na to walczę z jakimś silniejszym potworem i po wykonaniu testu przerażenia zaczynam go lać. aktywuję jakąś broń, ew. zaklęcie odwracając ją koszulką na wierzch i jeśli testy mi nie wyjdą/wyjdą częściowo tracę wytrzymałość i chcę go bić dalej to czy tą broń mam już zużytą i zaklęcie też czy też mam dalej dodatkowe kostki do rzutów tj. na cały czas walki z tym jednym potworem ?
 
     
gwizdzius
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Sie, 2012   

Jeżeli broń/zaklęcie aktywujesz (użycie a aktywowanie to dwie różne metody użycia broni), to niestety tylko na jedną turę walki. Jeśli nie pokonasz Potwora (możesz dodawać kości za każdą wydaną wskazówkę) to niestety musisz skorzystać z innej broni/zaklęcia w kolejnej rundzie walki.

Jedynym wyjątkiem jest Umiejętność, która pozwala powtórzyć test walki lub waleczności. W takim przypadku atakujesz dokładnie taką samą ilością kości (łącznie z tymi, które dostałeś za wskazówki) jaką miałeś w danej rundzie walki. Jak sama nazwa wskazuje "powtarzasz" test.
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Nie 05 Sie, 2012   

Cytat:
P: Jak długo działają premie do walki zapewniane przez karty Badaczy?
O: To zależy od rodzaju broni lub zaklęcia zapewniającego premię. Wszystkie bronie i zaklęcia można podzielić na cztery kategorie, pod względem długości działania:

Standardowa broń, posiadająca opis w formie „+X do testów walki”, zapewnia premię tak długo, jak Badacz poświęca odpowiednią liczbę dłoni, aby jej używać. W trakcie tury, można jej używać w dowolnej liczbie rund walki i w dowolnej liczbie walk. Przykładowe karty tego typu to Rewolwer 38., oraz Topór.

Jednostrzałowa broń, posiadająca opis w formie „+X do testów walki (odrzuć po wykorzystaniu)”, zapewnia premię tylko na jeden test walki, po czym jest odrzucana. Przykładowe karty tego typu to Dynamit, oraz Koktajl Mołotowa.

Gwałtowna/Wybuchowa broń, posiadająca opis w formie „Zakryj tę kartę przed wykonaniem testu walki, aby otrzymać premię +X do tego testu”, zapewnia premię tylko na jeden test walki, po czym jest zakrywana i nie może zostać użyta ponownie, póki nie zostanie odkryta.

Zaklęcie, posiadające opis w formie „Rzuć zaklęcie i zakryj tę kartę, aby na czas tej walki, otrzymać premię +X do testów walki”, działające do końca walki, w której zostały rzucone (tzn. przez dowolną liczbę rund, póki walka nie dobiegnie końca), póki Badacz poświęca odpowiednią liczbę dłoni, aby go używać. Jeśli Badacz przestanie poświęcać odpowiednią liczbę dłoni by utrzymać zaklęcie, premia przestanie działać. Jako że przy rzucaniu zaklęcia jest zakrywane, w czasie tury można z niego skorzystać tylko podczas walki z pojedynczym potworem. Jednakże w ostatecznej bitwie przeciwko Przedwiecznemu, zaklęcie musi być rzucane ponownie przy każdym ataku (jest to możliwe, ponieważ jest odkrywane na początku każdej rundy ostatecznej bitwy). Przykładowe karty tego typu to Deformacja, oraz Uśmiercenie.
 
     
Morsereg
[Usunięty]

Wysłany: Wto 07 Sie, 2012   

sirafin napisał/a:

bilonq napisał/a:
P.S. aby potwór latający poruszył się z przestworzy na jakąś ulicę znów musi być symbol jego ruchu tak ? i w sumie dla nich nie obowiązują kolory strzałek tylko dystans do gracza o 1 pole
Tak.


co?
jak to musi byc symbol ruchu by potwor zlecial na ulice na badacza?
czy czasem latajacy potwor nie atakuje badacza jak ten zakonczy ruch na ulicy? (tak jak zwykly potwor atakuje badacza gdy ten znajdzie sie na jego polu).
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Wto 07 Sie, 2012   

A Badacze mogą się ruszać na Przestworza?
 
     
wezuwiusz
[Usunięty]

Wysłany: Sro 08 Sie, 2012   

Są dwa warunki konieczne by potwór się ruszył z przestworzy:
-badacz stoi na Ulicy (zakończył tam ruch lub znalazł się tam w wyniku spotkania)
-wylosowana została karta Mitów z symbolem potwora

dodam że jest taki fajny przedmiot Unikatowy, "Miotacz Piorunów". Coś jak działo przeciwlotnicze, odrzucasz Miotacz i wszystkie potwory z przestworzy (ktoś wie czy bierzemy je jako trofea?)

Fajnie gdyby był przedmiot np Fokker albo inny stary myśliwiec dwupłatowy którym można by wznieść się w przestworza i dojechać maszkary :D
 
     
Arturus
[Usunięty]

Wysłany: Sro 08 Sie, 2012   

Odrzucasz Miotacz, ale POKONUJESZ wszystkie potworzy z Przestworzy.

To oznacza, że bierzesz je jako trofea [o ile któryś z nich nie jest wieczny].
 
     
bilonq
[Usunięty]

Wysłany: Czw 09 Sie, 2012   

sirafin napisał/a:
Cytat:
P: Jak długo działają premie do walki zapewniane przez karty Badaczy?
O: To zależy od rodzaju broni lub zaklęcia zapewniającego premię. Wszystkie bronie i zaklęcia można podzielić na cztery kategorie, pod względem długości działania:

Standardowa broń, posiadająca opis w formie „+X do testów walki”, zapewnia premię tak długo, jak Badacz poświęca odpowiednią liczbę dłoni, aby jej używać. W trakcie tury, można jej używać w dowolnej liczbie rund walki i w dowolnej liczbie walk. Przykładowe karty tego typu to Rewolwer 38., oraz Topór.

Jednostrzałowa broń, posiadająca opis w formie „+X do testów walki (odrzuć po wykorzystaniu)”, zapewnia premię tylko na jeden test walki, po czym jest odrzucana. Przykładowe karty tego typu to Dynamit, oraz Koktajl Mołotowa.

Gwałtowna/Wybuchowa broń, posiadająca opis w formie „Zakryj tę kartę przed wykonaniem testu walki, aby otrzymać premię +X do tego testu”, zapewnia premię tylko na jeden test walki, po czym jest zakrywana i nie może zostać użyta ponownie, póki nie zostanie odkryta.

Zaklęcie, posiadające opis w formie „Rzuć zaklęcie i zakryj tę kartę, aby na czas tej walki, otrzymać premię +X do testów walki”, działające do końca walki, w której zostały rzucone (tzn. przez dowolną liczbę rund, póki walka nie dobiegnie końca), póki Badacz poświęca odpowiednią liczbę dłoni, aby go używać. Jeśli Badacz przestanie poświęcać odpowiednią liczbę dłoni by utrzymać zaklęcie, premia przestanie działać. Jako że przy rzucaniu zaklęcia jest zakrywane, w czasie tury można z niego skorzystać tylko podczas walki z pojedynczym potworem. Jednakże w ostatecznej bitwie przeciwko Przedwiecznemu, zaklęcie musi być rzucane ponownie przy każdym ataku (jest to możliwe, ponieważ jest odkrywane na początku każdej rundy ostatecznej bitwy). Przykładowe karty tego typu to Deformacja, oraz Uśmiercenie.


Czyli jak dla mnie jeśli mam w łapkach thomsona i sobie strzelam do kreatury to pomimo że oberwę w jednej rundzie to w drugiej znów mogę "ładować" z tej giwery. Czy jeśli wytoczę się na pole na którym są dwa potwory i skończę z jednym potworem używając w/w broni to mogę jej użyć na drugiego czy automatycznie po wygranej walce jest "zużyta" na tą turę ?
 
     
wezuwiusz
[Usunięty]

Wysłany: Czw 09 Sie, 2012   

z Tommy Guna możesz strzelać ile dusza zapragnie nie ma ograniczeń. Istnieją takie bronie które trzeba "przeładowywać" tj po strzale odwracasz kartę i dopiero w następnej fazie utrzymania odwracasz. Ba, są takie bronie że musisz zapłacić by przeładować. Ale to wszystko jest napisane na karcie jeżeli zachodzi taki przypadek. Jeżeli nic nie ma to możesz walczyć z pięcioma potworami i za każdym razem pruć z Thompsona a to wszystko w tej samej turze, w tej samej fazie ruchu.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.86 sekundy. Zapytań do SQL: 13