galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z zasadami
Autor Wiadomość
TomB
[Usunięty]

Wysłany: Czw 19 Lip, 2012   

wojo napisał/a:
W skrócie - autor od razu tak właśnie zaplanował tę kartę i FAQu nie ma na celu jej osłabienia bo "wyszła" za mocna tylko dokładne przekazanie "co miał na myśli".

Masz rację. Instrukcja mówi, że w grze są 4 sfery (strona 4), a karty neutralne nie należą do żadnej z nich (strona 12). Sens karty nie został zatem zmieniony, choć ja też tak myślałem.

durtu napisał/a:
Tak dwa tygodnie temu to był puscil wiazanke dozynkowa, a teraz tylko usmiech i nalałem sobie piwka z lodowki :) Ta gra wymiata.

Przeszedłem identyczną ewolucję i doszedłem do podobnego wniosku. Wymiata.

Limit 50 obowiązuje zawsze, bez względu na ilość graczy.
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Czw 19 Lip, 2012   

durtu napisał/a:
Idac tym stylem myslenia, kiedy kobieta mówi Ci "może sie spotkamy to nie oznacza że sie spotkacie i może ona zwyczajnie wyjsc z kims innym, albowiem nie dała sama sobie ani zakazu spotkan, ani zakazu wyboru kogokolwiek innego ani przymusu spotkania z Toba.


A tak nie jest? Zresztą słaby przykład. Nieadekwatne użycie słowa "może" do sytuacji. Jeśli kobieta mówi "może się spotkamy" jest to propozycja spotkania masz prosty wybór albo się sptkacie, albo nie i jak jest fajną laską to raczej się spotkacie ;) . Tutaj mamy sytuację wielkokrotnego wyboru, czyli słowo "może" precyzuje nam, że ze sprzymierzeńców z czterech sfer i neutralnych wybieramy tylko tych z przypisanymi sferami. "Może" w tym przypadku dokładnie określa co możemy, a czego nie możemy, czyli nakłada pewne bezwzględne ograniczenie na sprzymierzeńców neutralnych, jako, że nie przynależą oni do żadnej ze sfer wpływów. Dodam od siebie, że gdyby nie errata nie zwróciłbym w ogóle uwagi na to, że neutralni sprzymierzeńcy nie należą do sfery żadnej wpływów, po prostu ta informacja by mi umknęła i gdybym się zabrał za granie przed przeczytanie faq na bank grałbym źle. Dlatego wstawili to do erraty, pewnie doszli do wniosku, że informacja na karcie jest tak zapisana, że zakaz zagrywania sprzymierzeńców neutralnych jest za bardzo zakamuflowany, więc dla pewności wyjaśnili działanie karty w erracie i przyznam, że po zapoznaniu się z tym wyjaśnieniem, działanie karty stało się dla mnie na tyle logiczne, że już się nad tym nie zastanawiałem i przeszadłem do pożądku z tym, że na Gandalfa nie zagram. Skoro ten zapis tak Was poruszył, chyba za bardzo opieracie swoje szanse na Gandalfie, a przecież da się wygrać nawet jeśli Ten nie pojawi się na ręce.
 
     
Radziol88
[Usunięty]

Wysłany: Pią 20 Lip, 2012   

Dobre zasady są pisane z zachowaniem formalnych zasad logiki, co nieraz jest odmienne od potocznego rozumienia.
Przykład z Gry o Tron: "gracz może rekrutować statki do portu LUB przyległego obszaru morskiego". I tutaj LUB przez wielu było rozumiane jako XOR (Exclusive OR - tylko lub), czyli że jedno wyklucza drugie, co jest nieprawdą. W języku potocznym pojawiłoby się i/lub.

Słowo MOŻE jest ograniczeniem.
Skoro karta precyzuje, co możesz z nią zrobić, to zabrania ci zrobić coś innego.
Proste.
 
     
Chmurka
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Lip, 2012   

Witam wszystkich :)
Mam pytanie bo nie wiem czy jestem ślepy czy coś ale w instrukcji nie mogę się tego doczytać :D czy ktoś by mógł potwierdzić czy dobrze rozumiem kartę "schwytany w sieć" działa ona jako stan tzn ze do póki jej nie ściągnę jakąś kartą to ona się utrzymuje w grze czy trwa to tylko do końca rundy ?
Pozdrawiam
 
     
wojo
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Lip, 2012   

"Schwytany w sieć" - działa jak dodatek z cechą stan. Jako dodatek zostaje przy bohaterze do końca gry (lub momentu w którym bohater zginie) chyba że efekt innej karty go odrzuci.

Cecha Stan jest słowem kluczowym, które samo w sobie nie niesie żadnych zasad, natomiast może być celem innych kart. W tym przypadku taką kartą jest "Górnik z żelaznych wzgórz" który pozawala w momencie wchodzenia do gry odrzucić właśnie dodatek z cechą Stan (czyli np. "Schwytanego w sieć").
 
     
himramir
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Lip, 2012   

Czy dobrze rozumiem scenariusz "Starcie pod Samotną Skałą" ? otóż jedna z kart tak na prawdę wymusza granie sferą przywództwa, ponieważ za kartę Grimbeorna Starego można zapłacić właśnie wyłącznie zasobami z tej strefy
 
     
guciomir
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Lip, 2012   

1. Niektóre obszary umożliwiają ci zwerbowanie Grimbeorna. Możesz wtedy zapłacić za niego zasobami z innej sfery.
2. Nikt ci nie każe "kupować" Grimbeorna. Starcie da radę wygrać bez niego (co zresztą często się dzieje nawet gdy grasz przywództwem, grimbeorn po prostu nie jest dociągany)
 
     
himramir
[Usunięty]

Wysłany: Czw 26 Lip, 2012   

Zaskoczyłeś mnie z "Niektóre obszary umożliwiają ci zwerbowanie Grimbeorna" - jeszcze nie natrafiłem na taką kartę ale dopiero grałem w ten scenariusz tylko 1 raz :)

Grałem solo i niestety gdy osiągnąłem trolle weszły do gry, poziom zagrożenia wzrósł mi do 34 i tym samym trolle uwaliły mnie w 1 turze :)
 
     
vins3nt
[Usunięty]

Wysłany: Pią 03 Sie, 2012   

Witam, czy mogę wybrać bohaterów z np. 2 frakcji? I wtedy mam w talii gracza 60 kart tak?
 
     
wojo
[Usunięty]

Wysłany: Pią 03 Sie, 2012   

Witamy na forum,

Tak możesz wybrać bohaterów z dwóch sfer (a nawet trzech - choć to bardzo ryzykowna strategia).

Natomiast co do talli to bierzesz do niej tyle kart ile chcesz (czyli zostawiasz te najmniej użyteczne poza grą :) ). Instrukcja sugeruje żeby tworzyć talie 50 kartowe ale o ile nie masz już kilku dodatków to polecam budowanie 35 kartowych - da Ci to większe pole manewru przy konstruowaniu zestawów jakim będziesz/będziecie grać.
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Pią 03 Sie, 2012   

Ja preferuję równo 50 kart, czasami max 2 karty więcej.
 
     
vins3nt
[Usunięty]

Wysłany: Pią 03 Sie, 2012   

Aha, dzięki. Ale jak wezmę np. z 3 różnych frakcji to muszę mieć (najlepiej by było) z tych 3 frakcji karty w talii gracza. Wtedy mój kompan będzie mógł mieć tylko jedną frakcję? Czy mogę np. zebrać tam mniej kart? Załóżmy mam 3 bohaterów z 3 różnych frakcji. Wtedy lepiej brać do talii np. po 15 kart z danej frakcji? Wtedy mój kompan też będzie mógł mieć 3 różnych bohaterów i także zostanie mu po 15 kart?

Wiadomo, że lepiej pewnie brać tyko jedną frakcję, kupić dodatki i zbudować potężną talię, ale póki co chodzi mi tylko o czystą casualową fun zabawę

Mam tylko podstawkę, kupiłem pare godzin temu:)

Witam wszystkich
 
     
wojo
[Usunięty]

Wysłany: Sob 04 Sie, 2012   

Granie trzema sferami jest praktycznie skazane na porażkę (przynajmniej bez dodatków) ponieważ za katy pochodzące z danej sfery można płacić tylko zasobami bohatera pochodzącego z tej samej sfery. Jak złożysz taką drużynę i będziesz miał w talli po 15 kart z każdej z trzech wybranych sfer to okaże się:
- Ciężko będzie Ci zagrać jakąkolwiek droższą kartę (wolne zbieranie zasobów)
- Będą na ręce zostawać karty na które Cię nie stać (bo wydałeś dane zasoby) a na stole zasoby do których nie podeszły Ci karty.

Najczęściej gra się taliami dwu-sferowymi bierzesz jednego bohatera z jednej (i mniej/tańsze karty do niego) i dwóch z drugiej (tutaj możesz liczyć na szanse zagrania większej ilości/droższych kart). Granie jedną sferą solo jest bardzo trudne (nawet przy wielu dodatkach) bo każda z nich ma swoją słabość natomiast przy dwóch graczach jest to jak najbardziej możliwe.

Ogólnie jednak polecam Ci spróbować jak to będzie działać i samemu zdobyć doświadczenie i opracować własne strategie.
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Sob 04 Sie, 2012   

vins3nt napisał/a:
jak wezmę np. z 3 różnych frakcji to muszę mieć (najlepiej by było) z tych 3 frakcji karty w talii gracza. Wtedy mój kompan będzie mógł mieć tylko jedną frakcję? Czy mogę np. zebrać tam mniej kart? Załóżmy mam 3 bohaterów z 3 różnych frakcji. Wtedy lepiej brać do talii np. po 15 kart z danej frakcji? Wtedy mój kompan też będzie mógł mieć 3 różnych bohaterów i także zostanie mu po 15 kart?

Wiadomo, że lepiej pewnie brać tyko jedną frakcję, kupić dodatki i zbudować potężną talię, ale póki co chodzi mi tylko o czystą casualową fun zabawę

Mam tylko podstawkę, kupiłem pare godzin temu:)


Nie ukrywam, że pełne możliwości gra ma tylko z wszystkimi dodatkami. Sama podstawka ma karty podstawowe, niezbędne do tworzenia talii, ale to dodatki pozwalają na wiele różnych kombinacji. Gramy z kumplem razem i złożenie świetnie działających talii 3-sferowych a nawet 4-osferowych nie jest czymś niemożliwym. Przede wszystkim umożliwiają to pieśni, które dodają bohaterowi kolejny kolor zasobów, a czasami wszystkie 3 pozostałe. Do tego Namiestnik Gondoru i mamy spore możliwości na tworzenie mieszanych talii. Leczony Gloin z Namiestnikiem i Pieśniami bardzo ładnie robi za bankiera :mrgreen:

Jeśli planujesz grać z kimś to najlepiej zrobić talie mieszane, które wzajemnie się będą uzupełniały. Ty Przywództwo i Duch, kumpel Taktyka i Wiedza albo jakkolwiek inaczej. Granie tylko jedną sferą bardzo mocno ogranicza - bez Wiedzy nie będzie leczenia, bez Ducha - kontroli wychodzących kart Spotkań i doboru kart, bez Taktyki - silnych walczaków i kart do walki, bez Przywództwa - wielu kart wzmacniających sytuację na stole. Dlatego warto mieszać sfery, dzieki temu talie są uniwersalne. Nie musi to być jednak pół na pół, sam decydujesz, czego bardziej będziesz potrzebował. I nie oznacza to, że Twój kumpel nie może już grać sferami, które Ty wybrałeś.

Ja gram talią na Krasnoludach - 2 Bohaterów z Przywództwa, 1 z Taktyki a w talii mam 16 kart Taktyki, a po 13 kart Przywództwa i Wiedzy + 8 kart neutralnych. Nie ma więc tu schematów w doborze kart do talii - tworzysz zgdonie z własnymi preferencjami i tym, czym akurat dysponujesz. A możliwości z kolejnymi dodatkami są coraz większe :grin:
 
     
vins3nt
[Usunięty]

Wysłany: Sro 08 Sie, 2012   

Obrońcą ataku przeciwnika musi być zawsze BOHATER? Nie mogę poświęcić sprzymierzeńca?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.22 sekundy. Zapytań do SQL: 13