galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie odnośnie Arkham Horror
Autor Wiadomość
mauler
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Mar, 2012   

Czyli walczę W TEJ SAMEJ fazie kilka razy. Dajmy na to są 2 potwory na ulicy:
Walka z Potworem nr 1
1. Rzut na przerażenie
2. Walka (nie unikam bo chcę walki)
3 Badacz wygrał, potwór padł
4 Rzut na przerażenie wobec potwora nr 2
5 Walka
6. Badacz np. przegrywa, dostaje rany
7 Walka
itp aż albo Badacz wygra albo zostanie ogłuszony.

Czy tak to wygląda?
 
     
Arturus
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Mar, 2012   

Tak to wygląda.
Ty decydujesz, o kolejności walki z potworami.
 
     
mauler
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Mar, 2012   

No to kolejna kwestia, której nie rozumiem. Walka z Przedwiecznym.
Co oznacza zasada :
"Jednocześnie, gracze powinni odliczyć tyle samo sukcesów od liczby łącznie uzyskanych sukcesów".
ze strony 22, lewa kolumna w części[b] Atak Badaczy


O tyle rozumiem jak się zadaje obrażenia Przedwiecznym normalnymi sukcesami, o tyle nie wiem po co jest ta powyższa zasada.
Z góry dziękuję za podpowiedź.
pozdrawiam!

EDIT
znalazłem to na 2 str wątku
Najlepiej jest to wytłumaczone w FAQ instrukcji do Dunwich Horror:

Q: In combat with an Ancient One, how do cumulative
successes in the “Investigators Attack” step work?
A: To defeat the Ancient One, the players must do a total
number of successes equal to the number of players multiplied
by the number of doom tokens on the Ancient
One. So, if 4 players are facing Yig (doom track of 10),
they need 40 successes to win. For every 4 successes
they do, they remove 1 doom token to track their
progress. If the investigators get 9 successes in the first
round of combat, they would remove 2 doom tokens, and
1 success would carry over to the next round of combat.

Czy to działa jak wyżej, czy jest jakaś nowa errata (FAQ) ?
 
     
Galron
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Mar, 2012   

Dokładnie tak to działa.
 
     
Helga
[Usunięty]

Wysłany: Pią 13 Lip, 2012   

Jestem po pierwszej partii. Gra świetna, nawet o dziwo udało nam się zamknąć wszystkie bramy na planszy i wygraliśmy (ale graliśmy od 12 do 24 z instrukcją w ręku :P ).

Oczywiście koniecznie chcę kupić dodatki. I tu pojawia się pytanie. Na stronie Galakty widzę jakieś 2 pliczki w pdf: Czarny Faraon - herold i Koszmar z Dunwich - herold. O co chodzi?
W tych dwóch dodatkach był błąd na tych kartach/ nie było ich czy jak?

Szczerze to nie chce kupować gry i drukować kartę ;/. Czy w takim razie mogę spokojnie czekać na dodruki? Albo czy też mogę na razie ominąć te dwa a kupić Króla w Żółci?

Bardzo proszę, niech ktoś mi wyjaśni sytuację.
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Pią 13 Lip, 2012   

Co do heroldów to nie byli oni zaplanowani na tym etapie gry i dopiero od króla w żółci byli drukowani i dodawani do pudełek. (Jeżeli się mylę to proszę o korektę bazuje na wiedzy tylko z polskich dodatków). Klątwa Czarnego Faraona to był pierwszy dodatek do gry który teraz ma już swoją reedycję gdzie są niektóre nowe karty i właśnie owy herald. Jak Ci nie spieszno to nie kupuj prędzej czy później do nas trafi :) . Natomiast co do horroru w dunwich to jeszcze nie było żadnej reedycji od ffg ale pewnie też będzie. Karty heroldów nie są obowiązkowe, a tylko uprzykrzają życie w niektórych momentach. Osobiście posiadam dunwich i króla w żółci a na faraona poczekam sobie do reedycji ;) Dziwne że aż 12 godzin jedna rozgrywka trwała :D
 
     
Helga
[Usunięty]

Wysłany: Sob 14 Lip, 2012   

Tyle trwała bo po przeczytaniu raz instrukcji mieliśmy mega mętlik. Kilka rzeczy jak się okazało robiliśmy źle, ale w tę stronę, że sobie bardziej utrudniliśmy.

Hmm, ok - czyli te karty to taka "opcja dodatkowa". Ale czy Galakta np. mówiła coś o jakiejś dodatkowej możliwości dokupienia karty dla tych. co posiadają dodatki przed reedycja? Z tego co się doczytałam Galakta na ten i na 2013 rok nie planuje odświeżenia Faraona, a tyle nie chce czekać na kupno dodatku :( .
 
     
Chrostek84
[Usunięty]

Wysłany: Sob 14 Lip, 2012   

Tak jak napisał Berestaszek wariant gry z Heroldami pojawił się dopiero w dodatku Król w Żółci. Tak więc karty tych heroldów pojawiły się później i nie są one dostępne w tych dodatkach.
Póki co Galakta nie planuje wydania reedycji tego dodatku. Jeśli to nastąpi to przy obecnym tempie wydawania dodatków będzie to miało miejsce gdzieś za 3 lub 4 lata.
Główną przyczyną reedycji tego dodatku były Przedmioty Muzealne, które przy grze z większą liczbą dodatków były bardzo trune do zdobycia ( po prostu trudno było trafić na zdarzenie pozlające uzyskć taki przedmiot). W reedycji pojawił się mechanizm i znaczniki ułatwiające zdobycie tych przedmiotów. Zmieniono również niektóre
karty.
Jeśli chodzi o dodatek Koszmar w Dunwich to jego reedycja póki co nie jest planowana i raczej nie będzie miała miejsca ( po prostu mechanizmy z tego dodatku dobrze działają ).
Natomiast karta tego Herolda jest dostępna w dodatku Miskatonic Horror. Polskiego wydania tego dodatku mozemy przy obecnym tempie wydawania spodziewać się można tez za około 3 lata.
Ja osobiście na pewno polecam zakup Koszmaru w Dunwich , i raczej też Klątwy Czarnego Faraona bo z tą reedycja po polsku to tak naprawde nic nie wiadomo.
 
     
unregistered
[Usunięty]

Wysłany: Pią 20 Lip, 2012   

Witam
Mam pytanie dotyczące limitu potworów na peryferiach. W instrukcji napisane jest, że gdy liczba potworów na peryferiach przekroczy limit należy podnieść poziom paniki i wszystkie żetony potworów odłożyć do puli. Czy "wszystkie" oznacza wszystkie potwory znajdujące się na peryferiach, czy również te znajdujące się na obszarach lądują do wora?
 
     
beszcza
[Usunięty]

Wysłany: Pią 20 Lip, 2012   

unregistered napisał/a:
Witam
Mam pytanie dotyczące limitu potworów na peryferiach. W instrukcji napisane jest, że gdy liczba potworów na peryferiach przekroczy limit należy podnieść poziom paniki i wszystkie żetony potworów odłożyć do puli. Czy "wszystkie" oznacza wszystkie potwory znajdujące się na peryferiach, czy również te znajdujące się na obszarach lądują do wora?
Wszystkie na peryferiach. Pamiętaj również, że w monecie wzrostu paniki nasze ukochane Arkham opuszcza jeden, kolejny w taki sojusznik. Pozdrawiam!
 
     
bilonq
[Usunięty]

Wysłany: Czw 02 Sie, 2012   moje wątpliwości

Witam. Proszę o pomoc w rozwianiu moich wątpliwości odnośnie mechaniki gry :
1. po powrocie z innych światów ciągnę kartę obszarów ? co jeśli chcę pieczętować bramę czy też pobieram kartę czy albo jedno albo drugie ?
2. po powrocie z innych światów stoję ze znacznikiem exploracji ale w bramie są potwory. mogę próbować zamknąć i nie walczyć (zaraz po powrocie) a tłuc lub unikać kolegów w następnej turze ?
3. przy zamykaniu bramy możemy wybrać która wartość (wola/waleczność) używamy do testu czy jest to określone ?
4. jak jest zwielokrotnienie (druga brama w tym samym obszarze) to na torze zagłady nie wzrasta +1 tylko wychodzą potwory z bram ?
5. Jak spada mi wytrzymałość do 0 to trafiam do szpitala, dostaję 1 wytrz. ale tracę 1/2 przedmiotów - jak to jest rozdzielane i zaokrąglane ? Mam np. a) przedmioty warte : 3$ 6$ i 6$ to tracę jeden za 6$ czy 6+3 ? b) mam przedmioty warte : 7$ i 8$ - który tracę ?
6. jak jestem w szpitalu to mogę za 5$ się "uleczyć" na full , a czy mogę po kolei czekając kilka tur odzyskiwać po 1 za darmo czy nie jest to możliwe - czy można siedzieć na tyłku dłużej w 1 miejscu ?
7.Wartości trofeów na wymianę w sklepach polegają na wartości żywotności potworów ? Jeśli transakcja kosztuje 5 żywotności to czy mogę oddać dwa trofea jedno warte 3 żywotności i drugie warte 2 żywotności ?
8. czy może być kilka wskazówek w jednym miejscu (podczas gry skumulowało mi się w obszarze Nieznane 5 wskazówek)

Z góry dziękuję za pomoc ludzi obeznanych w temacie.
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Czw 02 Sie, 2012   

1. Otwarta brama zastępuje obszar. Nie możesz wtedy korzystać ze zdolności obszaru, ani losować na nim kart spotkań. Gdy wrócisz z Innych Światów, możesz jedynie zamykać/pieczętować bramę.

2. MOŻESZ zignorować potwory w bramie, w turze w której wróciłeś (przypominam że walczy się z nimi w fazie Ruchu), a bramę zamykasz/pieczętujesz w fazie Spotkań. W następnej turze będziesz MUSIAŁ unikać/walczyć z potworami.

3. Wybierasz czy testujesz Wolę czy Waleczność.

4. Spotęgowanie potworów nie dodaje żetonu zagłady.

5. Połowę przedmiotów (zaokrąglając w dół), nie ważne jaka jest ich wartość. Jak masz 4 przedmioty to tracisz 2 wybrane, jak masz 7 to tracisz 3 wybrane.

6. Leczysz się za 2$. Możesz siedzieć kilka tur i leczyć się pomału za darmo, ale jest to ryzykowne bo karty Mitów na koniec tury i tak są losowane.

7. Tak, sumujesz żywotność z dowolnej ilości trofeów. Jeśli masz nadwyżkę, to niestety ona przepada (przykładowo możesz "zakupić" efekt kosztujący 5 żywotności, oddając dwa trofea po 3 żywotności, ale ten jeden nadmiarowy przepada)

8. Może być, ale jak otworzy się tam brama to wszystkie przepadną.
 
     
gwizdzius
[Usunięty]

Wysłany: Czw 02 Sie, 2012   

3. Wybierasz czy testujesz WIEDZĘ (a nie Wolę) czy Waleczność.
7. Dodam, że jeśli Potwór ma żywotność większą bo wynika to z karty Przedwiecznego, lub spotkania, czy też Mitów-Warunków to też ta wyższa żywotność (a nie z żetonu) jest brana pod uwagę podczas wymiany.
8. Ponadto, jeśli w fazie mitów wskazówka ma pojawić się na obszarze, na którym znajduje się jakiś Badacz, to zawsze ten Badacz otrzymuje tą wskazówkę. Jeśli na obszarze jest otwarta brama to wskazówka się tam nie pojawia.
 
     
bilonq
[Usunięty]

Wysłany: Sob 04 Sie, 2012   

Dziękuję wam bardzo, kolejna partia i kolejne pytania nasuwające wątpliwości :
1.Potwór latający jest nieruchomy dopóki nie wyskoczy jego symbol ruchu z karty mitów czy też jak pojawi się na planszy to w swoim ruchu podlatuje o 2 pola do najbliższego gracza (ew. tego z najniższą wartością skradania) ?
2. Czy w grze można się nie ruszać tj. zostać po raz drugi na danym obszarze (aby dokupić np. sprzętu ?
3. Trafiając do innego świata de facto odbywam 2 spotkania (na obu polach innego świata)
4. Jak potraktować kartę przedmiotu/zaklęcia z opisem : modyfikator rzucania -2 ?
5. Jak w grze jest mit - warunek który obowiązuje to gdy następny gracz wprowadza fazę mitów i losuje mit, wychodzi np. nagłówek/pogłoska to co z niego rozpatrujemy a co pozostaje nadal z warunku (czy bramy się pojawiają, czy potwory ruszają zgodnie z nowo wyjętymi symbolami ruchu potworów czy też tymi z karty mitów która nadal jest w grze ?
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Sob 04 Sie, 2012   

1. Nie rusza się jeśli na karcie Mitów nie ma jego symbolu. Potwory latające nie ruszają się o 2 pola (tak ruszają się potwory szybkie, z czerwoną obwódką). W Instrukcji na stronie 11 w ramce dokładnie opisano ruch latających potworów.

2. Można.

3. Są dwa pola więc będą (najczęściej) dwa spotkania, każde w innej turze.

4. Wykonaj test Wiedzy -2.

5. Rozpatrujesz całą kartę. Inaczej wygląda sprawa, gdy w grze jest już Mit - Pogłoska, wtedy po wylosowaniu nowej Pogłoski wykonujesz z niej wszystko (brama, potwory) za wyjątkiem opisu, po czym ją odrzucasz (w grze zostaje stara Pogłoska).
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 13