|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad |
Autor |
Wiadomość |
guciomir [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 11 Lut, 2012
|
|
|
plast napisał/a: |
1. Jak traktować Góry i Podziemia - czy są to osobne krainy czy też należą do krainy zewnętrznej? Chodzi mi tutaj przede wszystkim o wszystkie karty typu Latający Dywan, który umożliwiaja po wyrzuceniu "6" za ruch przenieść się na dowolne miejsce w tej krainie, albo zdarzenia jak Huragan (mogę nie pamiętać dokładnej nazwy), Trzęsienie Ziemi itp., które oddziaływują na poszukiwaczy i/lub karty w danej krainie. Od tego czy są to osobne krainy czy też są cześcią krainy zewnętrznej wiele zależy .
2. Czy Iluzjonistka (poszukiwacz) wykorzystując swoją zdolność specjalną przyciągania do siebie kart już leżących na planszy przyciągając w ten sposób uśpionych wrogów przyciąga ich razem z uśpieniem czy bez? Chodzi o mi o uśpienie smoczą łuską (najnowszy dodatek Smoki).
3. Czy "Krasnoludzki kowal" od razu obdarowywuje poszukiwacza, który go spotkał?
4. "Smocza kapłanka" - po co jest jej umiejętność specjalna pozyskiwania przyjaciół z wrogów, tzn. jak ona może wykorzystać później takich przyjacioł ? |
ad 1.
Osobne krainy.
ad.2
razem z uśpieniem. Jeżeli dobrze pamiętam instrukcję, to żetony snu kładzie się nie na obszar ale na kartę.
ad.3
nie pamiętam idealnie karty, ale raczej tak . Tak chyba jest napisane na tym kowalu. Ogólnie to wszystkie karty które chcą ci coś zrobić, robią ci to przy pierwszym spotkaniu.
ad.4
po pierwsze ma inną umiejętność, w której modli się i dostaje bonusy z przyjaciół. Po drugie , może chyba z nich składać ofiary . Po trzecie nie musi z nimi walczyć . Po czwarte, może ich poświęcać na różnych skałach itp, więc inni, bardziej użyteczni przyjaciele nie ucierpią. |
|
|
|
|
verbes [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 12 Lut, 2012
|
|
|
1. Podejmowanie się zadania czarownika poprzez alternatywne zakończenie pt, święte jezioro pozwala na początku tury podjąć się nowego zadania jeśli nie mam, z tego obszaru gdzie stoję czy zostaje teleportowany do jaskini?
2. Jeżeli nie zostaje teleportowany przy podejmowaniu, czy to jest wszystko co mogę zrobić w tej turze, czy po podjęciu się zadania wykonuje normalny ruch? |
|
|
|
|
nakago7 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 12 Lut, 2012
|
|
|
guciomir napisał/a: |
Po czwarte, może ich poświęcać na różnych skałach itp, więc inni, bardziej użyteczni przyjaciele nie ucierpią. |
Na obszarze Skał rzuca się za każdego za swoich Przyjaciół i za siebie, nie można sobie poświęcić 1 Przyjaciela, aby reszta nie ucierpiała, tak jak piszesz sobie. |
|
|
|
|
guciomir [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 12 Lut, 2012
|
|
|
nakago7 napisał/a: | guciomir napisał/a: |
Po czwarte, może ich poświęcać na różnych skałach itp, więc inni, bardziej użyteczni przyjaciele nie ucierpią. |
Na obszarze Skał rzuca się za każdego za swoich Przyjaciół i za siebie, nie można sobie poświęcić 1 Przyjaciela, aby reszta nie ucierpiała, tak jak piszesz sobie. |
Są różne ściany, skałki, skały, przepaście, wampiry, żuki itp. Wiele kart daje ci wybór kto ma zginąć, a czasami jest losowa ofiara. |
|
|
|
|
robal [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 12 Lut, 2012
|
|
|
Xan napisał/a: | verbes napisał/a: | Poszukiwacz posiada przedmiot: Pozłacany kompas. A więc treść: "Po wykonaniu rzutu za ruch może odjąć 1 od wyniku. Gracz rzuca kością za swój ruch, wynik równy 1. Czy może odjąć 1, a więc pozostać na tym obszarze na którym stoi i ponownie go rozpatrzyć? |
Odpowiedź: TAK
Nie znalazłem w zasadach gry niczego, co zabraniałoby skorzystać z Pozłacanego kompasu w przypadku wyrzucania 1. za ruch. Gra dopuszcza takie przypadki, że poszukiwacz może zbadać obszar, który rozpatrywał w swojej poprzedniej turze, zatem skorzystanie z kompasu w powyższej, opisanej przez Ciebie sytuacji jest całkowicie uzasadnione.
|
Odp: Nie
Na forum ffg był poruszony ten temat. Odpowiedź udzielona przez talismanamsilat :
talismanamsilat napisał/a: | "(to a minimum of 1)." - this wording was suggested during playtesting, but it was decided that it was not necessary, as a character has to move at least 1 space per turn for movement (unless otherwise stated). In other words, you cannot use the Gilded Compass if you roll a "1" for your movement !!!
Ell. |
verbes napisał/a: | 1. Podejmowanie się zadania czarownika poprzez alternatywne zakończenie pt, święte jezioro pozwala na początku tury podjąć się nowego zadania jeśli nie mam, z tego obszaru gdzie stoję czy zostaje teleportowany do jaskini? |
Odp 1: Z tego obszaru gdzie stoisz. Teleportowany jesteś jedynie w momencie wykonania zadania
verbes napisał/a: | 2. Jeżeli nie zostaje teleportowany przy podejmowaniu, czy to jest wszystko co mogę zrobić w tej turze, czy po podjęciu się zadania wykonuje normalny ruch? |
Odp 2: Wykonujesz normalny ruch chyba, że już jesteś w stanie wykonać zadanie które wylosowałeś w tedy musisz je wykonać i jesteś teleportowany do Jaskini Czarownika gdzie odbierasz nagrodę. Jeśli odbierzesz nagrodę twoja tura się kończy. |
|
|
|
|
Xan [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 12 Lut, 2012
|
|
|
Na forum ffg był poruszony ten temat. Odpowiedź udzielona przez talismanamsilat :
talismanamsilat napisał/a: | "(to a minimum of 1)." - this wording was suggested during playtesting, but it was decided that it was not necessary, as a character has to move at least 1 space per turn for movement (unless otherwise stated). In other words, you cannot use the Gilded Compass if you roll a "1" for your movement !!!
Ell. |
Robal:
Co to jest w ogóle za koleś ten talismanamsilat i zastanawiam się skąd ma informacje na temat testów MiM. Koleś nie jest żadnym moderatorem. Równie dobrze ja mogę napisać, że podczas testów jak grałem z kolegami to ustaliliśmy, że można skorzystać z kompasu podczas wyrzucenia 1. |
|
|
|
|
robal [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 12 Lut, 2012
|
|
|
Xan napisał/a: | Na forum ffg był poruszony ten temat. Odpowiedź udzielona przez talismanamsilat :
talismanamsilat napisał/a: | "(to a minimum of 1)." - this wording was suggested during playtesting, but it was decided that it was not necessary, as a character has to move at least 1 space per turn for movement (unless otherwise stated). In other words, you cannot use the Gilded Compass if you roll a "1" for your movement !!!
Ell. |
Robal:
Co to jest w ogóle za koleś ten talismanamsilat i zastanawiam się skąd ma informacje na temat testów MiM. Koleś nie jest żadnym moderatorem. Równie dobrze ja mogę napisać, że podczas testów jak grałem z kolegami to ustaliliśmy, że można skorzystać z kompasu podczas wyrzucenia 1. |
Wiem tylko, że "talismanamsilat" to Elliott Eastoe . Z tego co zauważyłem to widnieje w każdej instrukcji (prócz podstawki i smoków) jako tester. Na talisman island ma własny dział gdzie są jego uwagi do zasad dla poprzednich edycji. |
|
|
|
|
michalm [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Lut, 2012
|
|
|
Mam pytania odnośnie kart smoków:
1. Przełęcz smoczego gniewu - w wyniku rozpatrzenia karty przesunąłem smoka z innego obszaru na swój. Czy napotykam tego smoka?
2. Nalot na świątynię(wioskę/zamek) - znajduję się obecnie na obszarze świątyni (wioski/zamku). W wyniku rozpatrzenia nalotu położyłem cztery kolejne karty (przypuśćmy, że nie wylosowałem zdarzenia) na obszarze na którym właśnie się znajduję. Czy napotykam te karty? |
|
|
|
|
robal [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 18 Lut, 2012
|
|
|
michalm napisał/a: | Mam pytania odnośnie kart smoków:
1. Przełęcz smoczego gniewu - w wyniku rozpatrzenia karty przesunąłem smoka z innego obszaru na swój. Czy napotykam tego smoka?
2. Nalot na świątynię(wioskę/zamek) - znajduję się obecnie na obszarze świątyni (wioski/zamku). W wyniku rozpatrzenia nalotu położyłem cztery kolejne karty (przypuśćmy, że nie wylosowałem zdarzenia) na obszarze na którym właśnie się znajduję. Czy napotykam te karty? |
Odp 1,2. Tak (chodzi chyba o "Przełęcz Smoczego Grzbietu"). To jest analogiczna sytuacja (czy rozpatruję się katy które w wyniku spotkania pojawiły się na na tym samym polu co poszukiwacz) do karty "Pustelnik" która została wyjaśniona już w FAQ 1.0:
FAQ 1.0 - Pustelnik str. 3 napisał/a: | P1: Pustelnik pojawił się na obszarze, na którym został wylosowany.
Czy Poszukiwacz, który go wylosował może otrzymać
Talizman w tej samej turze?
O: Tak. |
|
|
|
|
|
verbes [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 18 Lut, 2012
|
|
|
1. Obszar nakazuje wylosować dwie karty przygód. Wyciągam dwóch wrogów, pierwszy ma siłę 6, drugi ma siłę 4. Wszystko ok, ale drugi wróg, który ma siłę 4 ma dodatkowe bonusy, gdy rzut ataku jest mniejszy od jego siły, rzuć jeszcze raz i zsumuj wyniki. No tak mniej więcej to brzy. I co teraz? Czy to będzie obowiązywało, gdy ten z siłą 6 nic takiego nie ma, a rzut ataku w tej walce będzie za ich dwoje. |
|
|
|
|
Boskurek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 21 Lut, 2012
|
|
|
Ja tak gram, że bierze się pod uwagę wszystkie bonusy wrogów, jak trafiłeś na takie zestawienie, to trudno, shit happens. Można tak teoretycznie trafić na niefajne kombinacje, np Wiedźma + Pomniejszy demon (nie daję sobie odciąć rąk za nazwy kart) = 12 mocy (chyba...), a jak przegrasz, to zamieniają Cię w żabkę. Może się też zdarzyć, że dodatkowe cechy tak napotkanych wrogów są ze sobą sprzeczne, np. Traper i bodaj Stado wilków (jakoś tak), czy Gobliński łowca (znowu nie jestem pewien nazw...) - w walce z Traperem nie rzucasz kością za siebie, a z kolei Wilki albo Łowca mówią, że należy za siebie rzucić dwoma kośćmi i wybrać niższy wynik. W takim wypadku ja i moja ekipa bierzemy pod uwagę tą bardziej niekorzystną cechę wroga. W każdym razie nie poprę swoich wywodów żadnym zapisem z Instrukcji, to po prostu moja interpretacja, która mnie i mojej ekipie wydaje się sensowna.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
gobas999 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 22 Lut, 2012
|
|
|
gdy próbuję przedostać się do kolejnej krainy i mi nie wyjdzie, czy mogę próbować znów w kolejnej turze czy muszę wyjść i wejść z powrotem? |
|
|
|
|
Galron [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 22 Lut, 2012
|
|
|
Możesz próbować w następnej turze, przy czym pamiętaj, że chcąc przejść z zewnętrznej krainy do środkowej musisz rzucić kością ruchu, natomiast z środkowej do wewnętrznej nie trzeba. |
|
|
|
|
gobas999 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 25 Lut, 2012
|
|
|
ok dzięki i jeszcze jedno pytanie odnośnie wewnętrznej krainy. Mianowicie, czy w wewnętrznej krainie liczą się jakieś modyfkatory jak przyjaciele,przedmioty ? |
|
|
|
|
verbes [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 26 Lut, 2012
|
|
|
Liczą się, jednak zwrócić trzeba uwagę, gdyż niektóre przedmioty mają określone, iż dodaje punkty siły bądź mocy tylko w walce, tak więc w momencie rzucania w krypcie bądź kopalni takich punktów sobie już nie można liczyć. |
|
|
|
|
|
|