galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Autor Wiadomość
guciomir
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Lut, 2012   

plast napisał/a:


1. Jak traktować Góry i Podziemia - czy są to osobne krainy czy też należą do krainy zewnętrznej? Chodzi mi tutaj przede wszystkim o wszystkie karty typu Latający Dywan, który umożliwiaja po wyrzuceniu "6" za ruch przenieść się na dowolne miejsce w tej krainie, albo zdarzenia jak Huragan (mogę nie pamiętać dokładnej nazwy), Trzęsienie Ziemi itp., które oddziaływują na poszukiwaczy i/lub karty w danej krainie. Od tego czy są to osobne krainy czy też są cześcią krainy zewnętrznej wiele zależy :) .

2. Czy Iluzjonistka (poszukiwacz) wykorzystując swoją zdolność specjalną przyciągania do siebie kart już leżących na planszy przyciągając w ten sposób uśpionych wrogów przyciąga ich razem z uśpieniem czy bez? Chodzi o mi o uśpienie smoczą łuską (najnowszy dodatek Smoki).

3. Czy "Krasnoludzki kowal" od razu obdarowywuje poszukiwacza, który go spotkał?

4. "Smocza kapłanka" - po co jest jej umiejętność specjalna pozyskiwania przyjaciół z wrogów, tzn. jak ona może wykorzystać później takich przyjacioł ?


ad 1.
Osobne krainy.

ad.2
razem z uśpieniem. Jeżeli dobrze pamiętam instrukcję, to żetony snu kładzie się nie na obszar ale na kartę.

ad.3
nie pamiętam idealnie karty, ale raczej tak . Tak chyba jest napisane na tym kowalu. Ogólnie to wszystkie karty które chcą ci coś zrobić, robią ci to przy pierwszym spotkaniu.

ad.4
po pierwsze ma inną umiejętność, w której modli się i dostaje bonusy z przyjaciół. Po drugie , może chyba z nich składać ofiary . Po trzecie nie musi z nimi walczyć . Po czwarte, może ich poświęcać na różnych skałach itp, więc inni, bardziej użyteczni przyjaciele nie ucierpią.
 
     
verbes
[Usunięty]

Wysłany: Nie 12 Lut, 2012   

1. Podejmowanie się zadania czarownika poprzez alternatywne zakończenie pt, święte jezioro pozwala na początku tury podjąć się nowego zadania jeśli nie mam, z tego obszaru gdzie stoję czy zostaje teleportowany do jaskini?

2. Jeżeli nie zostaje teleportowany przy podejmowaniu, czy to jest wszystko co mogę zrobić w tej turze, czy po podjęciu się zadania wykonuje normalny ruch?
 
     
nakago7
[Usunięty]

Wysłany: Nie 12 Lut, 2012   

guciomir napisał/a:

Po czwarte, może ich poświęcać na różnych skałach itp, więc inni, bardziej użyteczni przyjaciele nie ucierpią.

Na obszarze Skał rzuca się za każdego za swoich Przyjaciół i za siebie, nie można sobie poświęcić 1 Przyjaciela, aby reszta nie ucierpiała, tak jak piszesz sobie.
 
     
guciomir
[Usunięty]

Wysłany: Nie 12 Lut, 2012   

nakago7 napisał/a:
guciomir napisał/a:

Po czwarte, może ich poświęcać na różnych skałach itp, więc inni, bardziej użyteczni przyjaciele nie ucierpią.

Na obszarze Skał rzuca się za każdego za swoich Przyjaciół i za siebie, nie można sobie poświęcić 1 Przyjaciela, aby reszta nie ucierpiała, tak jak piszesz sobie.


Są różne ściany, skałki, skały, przepaście, wampiry, żuki itp. Wiele kart daje ci wybór kto ma zginąć, a czasami jest losowa ofiara.
 
     
robal
[Usunięty]

Wysłany: Nie 12 Lut, 2012   

Xan napisał/a:
verbes napisał/a:
Poszukiwacz posiada przedmiot: Pozłacany kompas. A więc treść: "Po wykonaniu rzutu za ruch może odjąć 1 od wyniku. Gracz rzuca kością za swój ruch, wynik równy 1. Czy może odjąć 1, a więc pozostać na tym obszarze na którym stoi i ponownie go rozpatrzyć?


Odpowiedź: TAK
Nie znalazłem w zasadach gry niczego, co zabraniałoby skorzystać z Pozłacanego kompasu w przypadku wyrzucania 1. za ruch. Gra dopuszcza takie przypadki, że poszukiwacz może zbadać obszar, który rozpatrywał w swojej poprzedniej turze, zatem skorzystanie z kompasu w powyższej, opisanej przez Ciebie sytuacji jest całkowicie uzasadnione.


Odp: Nie
Na forum ffg był poruszony ten temat. Odpowiedź udzielona przez talismanamsilat :

talismanamsilat napisał/a:
"(to a minimum of 1)." - this wording was suggested during playtesting, but it was decided that it was not necessary, as a character has to move at least 1 space per turn for movement (unless otherwise stated). In other words, you cannot use the Gilded Compass if you roll a "1" for your movement !!!

Ell.




verbes napisał/a:
1. Podejmowanie się zadania czarownika poprzez alternatywne zakończenie pt, święte jezioro pozwala na początku tury podjąć się nowego zadania jeśli nie mam, z tego obszaru gdzie stoję czy zostaje teleportowany do jaskini?


Odp 1: Z tego obszaru gdzie stoisz. Teleportowany jesteś jedynie w momencie wykonania zadania


verbes napisał/a:
2. Jeżeli nie zostaje teleportowany przy podejmowaniu, czy to jest wszystko co mogę zrobić w tej turze, czy po podjęciu się zadania wykonuje normalny ruch?


Odp 2: Wykonujesz normalny ruch chyba, że już jesteś w stanie wykonać zadanie które wylosowałeś w tedy musisz je wykonać i jesteś teleportowany do Jaskini Czarownika gdzie odbierasz nagrodę. Jeśli odbierzesz nagrodę twoja tura się kończy.
 
     
Xan
[Usunięty]

Wysłany: Nie 12 Lut, 2012   

Na forum ffg był poruszony ten temat. Odpowiedź udzielona przez talismanamsilat :

talismanamsilat napisał/a:
"(to a minimum of 1)." - this wording was suggested during playtesting, but it was decided that it was not necessary, as a character has to move at least 1 space per turn for movement (unless otherwise stated). In other words, you cannot use the Gilded Compass if you roll a "1" for your movement !!!

Ell.


Robal:
Co to jest w ogóle za koleś ten talismanamsilat i zastanawiam się skąd ma informacje na temat testów MiM. Koleś nie jest żadnym moderatorem. Równie dobrze ja mogę napisać, że podczas testów jak grałem z kolegami to ustaliliśmy, że można skorzystać z kompasu podczas wyrzucenia 1.
 
     
robal
[Usunięty]

Wysłany: Nie 12 Lut, 2012   

Xan napisał/a:
Na forum ffg był poruszony ten temat. Odpowiedź udzielona przez talismanamsilat :

talismanamsilat napisał/a:
"(to a minimum of 1)." - this wording was suggested during playtesting, but it was decided that it was not necessary, as a character has to move at least 1 space per turn for movement (unless otherwise stated). In other words, you cannot use the Gilded Compass if you roll a "1" for your movement !!!

Ell.


Robal:
Co to jest w ogóle za koleś ten talismanamsilat i zastanawiam się skąd ma informacje na temat testów MiM. Koleś nie jest żadnym moderatorem. Równie dobrze ja mogę napisać, że podczas testów jak grałem z kolegami to ustaliliśmy, że można skorzystać z kompasu podczas wyrzucenia 1.


Wiem tylko, że "talismanamsilat" to Elliott Eastoe . Z tego co zauważyłem to widnieje w każdej instrukcji (prócz podstawki i smoków) jako tester. Na talisman island ma własny dział gdzie są jego uwagi do zasad dla poprzednich edycji.
 
     
michalm
[Usunięty]

Wysłany: Czw 16 Lut, 2012   

Mam pytania odnośnie kart smoków:

1. Przełęcz smoczego gniewu - w wyniku rozpatrzenia karty przesunąłem smoka z innego obszaru na swój. Czy napotykam tego smoka?

2. Nalot na świątynię(wioskę/zamek) - znajduję się obecnie na obszarze świątyni (wioski/zamku). W wyniku rozpatrzenia nalotu położyłem cztery kolejne karty (przypuśćmy, że nie wylosowałem zdarzenia) na obszarze na którym właśnie się znajduję. Czy napotykam te karty?
 
     
robal
[Usunięty]

Wysłany: Sob 18 Lut, 2012   

michalm napisał/a:
Mam pytania odnośnie kart smoków:

1. Przełęcz smoczego gniewu - w wyniku rozpatrzenia karty przesunąłem smoka z innego obszaru na swój. Czy napotykam tego smoka?

2. Nalot na świątynię(wioskę/zamek) - znajduję się obecnie na obszarze świątyni (wioski/zamku). W wyniku rozpatrzenia nalotu położyłem cztery kolejne karty (przypuśćmy, że nie wylosowałem zdarzenia) na obszarze na którym właśnie się znajduję. Czy napotykam te karty?


Odp 1,2. Tak (chodzi chyba o "Przełęcz Smoczego Grzbietu"). To jest analogiczna sytuacja (czy rozpatruję się katy które w wyniku spotkania pojawiły się na na tym samym polu co poszukiwacz) do karty "Pustelnik" która została wyjaśniona już w FAQ 1.0:

FAQ 1.0 - Pustelnik str. 3 napisał/a:
P1: Pustelnik pojawił się na obszarze, na którym został wylosowany.
Czy Poszukiwacz, który go wylosował może otrzymać
Talizman w tej samej turze?
O: Tak.
 
     
verbes
[Usunięty]

Wysłany: Sob 18 Lut, 2012   

1. Obszar nakazuje wylosować dwie karty przygód. Wyciągam dwóch wrogów, pierwszy ma siłę 6, drugi ma siłę 4. Wszystko ok, ale drugi wróg, który ma siłę 4 ma dodatkowe bonusy, gdy rzut ataku jest mniejszy od jego siły, rzuć jeszcze raz i zsumuj wyniki. No tak mniej więcej to brzy. I co teraz? Czy to będzie obowiązywało, gdy ten z siłą 6 nic takiego nie ma, a rzut ataku w tej walce będzie za ich dwoje.
 
     
Boskurek
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Lut, 2012   

Ja tak gram, że bierze się pod uwagę wszystkie bonusy wrogów, jak trafiłeś na takie zestawienie, to trudno, shit happens. Można tak teoretycznie trafić na niefajne kombinacje, np Wiedźma + Pomniejszy demon (nie daję sobie odciąć rąk za nazwy kart) = 12 mocy (chyba...), a jak przegrasz, to zamieniają Cię w żabkę. Może się też zdarzyć, że dodatkowe cechy tak napotkanych wrogów są ze sobą sprzeczne, np. Traper i bodaj Stado wilków (jakoś tak), czy Gobliński łowca (znowu nie jestem pewien nazw...) - w walce z Traperem nie rzucasz kością za siebie, a z kolei Wilki albo Łowca mówią, że należy za siebie rzucić dwoma kośćmi i wybrać niższy wynik. W takim wypadku ja i moja ekipa bierzemy pod uwagę tą bardziej niekorzystną cechę wroga. W każdym razie nie poprę swoich wywodów żadnym zapisem z Instrukcji, to po prostu moja interpretacja, która mnie i mojej ekipie wydaje się sensowna.
Pozdrawiam
 
     
gobas999
[Usunięty]

Wysłany: Sro 22 Lut, 2012   

gdy próbuję przedostać się do kolejnej krainy i mi nie wyjdzie, czy mogę próbować znów w kolejnej turze czy muszę wyjść i wejść z powrotem?
 
     
Galron
[Usunięty]

Wysłany: Sro 22 Lut, 2012   

Możesz próbować w następnej turze, przy czym pamiętaj, że chcąc przejść z zewnętrznej krainy do środkowej musisz rzucić kością ruchu, natomiast z środkowej do wewnętrznej nie trzeba.
 
     
gobas999
[Usunięty]

Wysłany: Sob 25 Lut, 2012   

ok dzięki i jeszcze jedno pytanie odnośnie wewnętrznej krainy. Mianowicie, czy w wewnętrznej krainie liczą się jakieś modyfkatory jak przyjaciele,przedmioty ?
 
     
verbes
[Usunięty]

Wysłany: Nie 26 Lut, 2012   

Liczą się, jednak zwrócić trzeba uwagę, gdyż niektóre przedmioty mają określone, iż dodaje punkty siły bądź mocy tylko w walce, tak więc w momencie rzucania w krypcie bądź kopalni takich punktów sobie już nie można liczyć. :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.23 sekundy. Zapytań do SQL: 13