galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Autor Wiadomość
verbes
[Usunięty]

Wysłany: Wto 07 Lut, 2012   

Tomasz83 napisał/a:
A teraz pytanie odnosnie zadań czarownika spotykam karte przygody która daje mozliwosc podjecia sie 1 zadania czarownika wykonuje to zadanie i jaka otrzymuje nagrode ? zostaje przeniesiony do jaskini i otrzymuje talisman czy losuje/wybieram 1 nagrode z talii nagród z kielichem ?


Zadanie musisz wykonać przy najbliższej sposobności, wtedy zostajesz przeniesiony do jaskinie czarownika, gdzie możesz wybrać talisman(o ile jeszcze jest w talii kart) lub wylosować sobie kartę nagród. :)

z instrukcji do dodatku pani jeziora

"W grze podstawowej kiedy Poszukiwacz wypełnił zadanie Czarownika, ten natychmiast teleportował go do swojej Jaskini i w nagrodę wręczał mu Talizman. Korzystając z tych kart, zamiast otrzymywać Talizman, gracz może wylosować kartę Nagrody za zadanie z wierzchu talii. Poszukiwacze, którzy wypełnią zadanie, nadal są teleportowani do Jaskini Czarownika, nawet jeśli zdecydują się otrzymać Nagrodę za zadanie zamiast Talizmanu.
 
     
Tomasz83
[Usunięty]

Wysłany: Sro 08 Lut, 2012   

Czy gdy rzucamy kostka zeby rozpaczyc wynik u ponurego zniwiarza mozemy uzyc zetonu losu?
 
     
Xan
[Usunięty]

Wysłany: Sro 08 Lut, 2012   

Tomasz83 napisał/a:
Czy gdy rzucamy kostka zeby rozpaczyc wynik u ponurego zniwiarza mozemy uzyc zetonu losu?


Odpowiedź: TAK

Pozdrawiam Kot "cojapacze" ;)
 
     
verbes
[Usunięty]

Wysłany: Czw 09 Lut, 2012   

Pytania z serii dodatku Pani Jeziora.

1. Poszukiwacz posiada przedmiot: Pozłacany kompas. A więc treść: "Po wykonaniu rzutu za ruch może odjąć 1 od wyniku. Gracz rzuca kością za swój ruch, wynik równy 1. Czy może odjąć 1, a więc pozostać na tym obszarze na którym stoi i ponownie go rozpatrzyć?

2. Jeżeli mógłby tak postąpić, jak w pytaniu pierwszym czy może wtedy pobrać 1SZ z karty przygody: Plotki o wielkiej fortunie, która mówi: "... Za każdym razem, kiedy Poszukiwacz wyrzuci "1" za swój ruch, może zabrać 1 sztukę złota z tej karty...". Koniec końców na kości było 1 za rzut, a ruch byłby inny wskutek działania innego przedmiotu.

3. Postać, która dzisiaj zatriumfowała w 4 godzinnej rozgrywce trzech osób - wygrała moja dziewczyna, prawie można powiedzieć, że miałem w tym udział :cool: . Posiada ona specjalną zdolność: "Możesz odrzucić 1 punkt Losu, aby zapobiec utracie swoich punktów Życia lub uchronić swojego przyjaciela przed śmiercią. Możesz to zrobić raz na turę." Ma się rozumieć, że ta zdolność działa na każdą stratę życie, niezależnie czy to walka, czy to zaklęcie rozkazu rzucane z korony władzy, czy zaklęcie, itd?

4. Więc jeśli mogę uchronić przyjaciela za stratę punktu losu, w przypadku karty przygody pt: "Siewca nienawiści", karta mówi: "...Rzuć 1kością za każdego ze swoich Przyjaciół - ten, który uzyska najwyższy wynik, sprzeniewierzy się przeciwko tobie(....) i natychmiast cię zaatakuje.(Moc3). Bez względu na to, czy uda ci się go pokonać, czy nie, twój Przyjaciel ginie na stosie kart odrzuconych(....)." Więc mógłbym zatrzymać tego przyjaciela z 1 punkt losu? W tym przypadku śmierć przyjaciela jest równa z odrzuceniem na stos kart odrzuconych, gdy np. będę musiał odrzucić przyjaciela na jakim bądź obszarze lub wskutek jakiejś karty(np. wampir w krainie wewnętrznej lub przepaść) będę mógł go uratować za 1punkt losu.
 
     
Xan
[Usunięty]

Wysłany: Pią 10 Lut, 2012   

verbes napisał/a:
Poszukiwacz posiada przedmiot: Pozłacany kompas. A więc treść: "Po wykonaniu rzutu za ruch może odjąć 1 od wyniku. Gracz rzuca kością za swój ruch, wynik równy 1. Czy może odjąć 1, a więc pozostać na tym obszarze na którym stoi i ponownie go rozpatrzyć?


Odpowiedź: TAK
Nie znalazłem w zasadach gry niczego, co zabraniałoby skorzystać z Pozłacanego kompasu w przypadku wyrzucania 1. za ruch. Gra dopuszcza takie przypadki, że poszukiwacz może zbadać obszar, który rozpatrywał w swojej poprzedniej turze, zatem skorzystanie z kompasu w powyższej, opisanej przez Ciebie sytuacji jest całkowicie uzasadnione.

verbes napisał/a:
Jeżeli mógłby tak postąpić, jak w pytaniu pierwszym czy może wtedy pobrać 1SZ z karty przygody: Plotki o wielkiej fortunie, która mówi: "... Za każdym razem, kiedy Poszukiwacz wyrzuci "1" za swój ruch, może zabrać 1 sztukę złota z tej karty...". Koniec końców na kości było 1 za rzut, a ruch byłby inny wskutek działania innego przedmiotu.


Odpowiedź: TAK
Dokładnie jak napisałeś. Poszukiwacz wyrzucił 1. za swój ruch, więc spełnia warunek otrzymania 1SZ. Modyfikowanie tego rzutu nie ma tutaj znaczenia.

verbes napisał/a:
Postać, która dzisiaj zatriumfowała w 4 godzinnej rozgrywce trzech osób - wygrała moja dziewczyna, prawie można powiedzieć, że miałem w tym udział . Posiada ona specjalną zdolność: "Możesz odrzucić 1 punkt Losu, aby zapobiec utracie swoich punktów Życia lub uchronić swojego przyjaciela przed śmiercią. Możesz to zrobić raz na turę." Ma się rozumieć, że ta zdolność działa na każdą stratę życie, niezależnie czy to walka, czy to zaklęcie rozkazu rzucane z korony władzy, czy zaklęcie, itd?


Odpowiedź: TAK
Ponownie tak, jak napisałeś. Pamiętaj, że specjalne zdolności wszystkich Poszukiwaczy mają w grze priorytet.

verbes napisał/a:
Więc jeśli mogę uchronić przyjaciela za stratę punktu losu, w przypadku karty przygody pt: "Siewca nienawiści", karta mówi: "...Rzuć 1kością za każdego ze swoich Przyjaciół - ten, który uzyska najwyższy wynik, sprzeniewierzy się przeciwko tobie(....) i natychmiast cię zaatakuje.(Moc3). Bez względu na to, czy uda ci się go pokonać, czy nie, twój Przyjaciel ginie na stosie kart odrzuconych(....)." Więc mógłbym zatrzymać tego przyjaciela z 1 punkt losu? W tym przypadku śmierć przyjaciela jest równa z odrzuceniem na stos kart odrzuconych, gdy np. będę musiał odrzucić przyjaciela na jakim bądź obszarze lub wskutek jakiejś karty(np. wampir w krainie wewnętrznej lub przepaść) będę mógł go uratować za 1punkt losu.


Odpowiedź: TAK
Kleryk może uratować swojego przyjaciela przed śmiercią, więc wychodzi na to, że gdy przyjaciel w jakiś sposób traci życie (czyli ma zginąć) możesz wydać punkt losu, aby go ocalić. Podczas rozpatrywania takich pól takich jak Wieża Wampira czy Przepaść zauważ, że "walka" toczy się na punkty życia. Podobnie ma się to z kartą "Siewca nienawiści", gdzie przyjaciel traci życie (ginie) bez względu na wynik walki. Warto jednak zauważyć, iż czasami karty przyjaciół są odrzucane (a sam przyjaciel nie traci wówczas życia). Jako przykład posłuż się kartą "KONIOKRAD".

PS Pozdrów ode mnie swoją dziewczynę, bo naprawdę mało jest takich, które grają w MiM ;)

Pozdrawiam XAN
 
     
toryn
[Usunięty]

Wysłany: Pią 10 Lut, 2012   

Cytat:
verbes napisał/a:
Więc jeśli mogę uchronić przyjaciela za stratę punktu losu, w przypadku karty przygody pt: "Siewca nienawiści", karta mówi: "...Rzuć 1kością za każdego ze swoich Przyjaciół - ten, który uzyska najwyższy wynik, sprzeniewierzy się przeciwko tobie(....) i natychmiast cię zaatakuje.(Moc3). Bez względu na to, czy uda ci się go pokonać, czy nie, twój Przyjaciel ginie na stosie kart odrzuconych(....)." Więc mógłbym zatrzymać tego przyjaciela z 1 punkt losu? W tym przypadku śmierć przyjaciela jest równa z odrzuceniem na stos kart odrzuconych, gdy np. będę musiał odrzucić przyjaciela na jakim bądź obszarze lub wskutek jakiejś karty(np. wampir w krainie wewnętrznej lub przepaść) będę mógł go uratować za 1punkt losu.


Odpowiedź: TAK
Kleryk może uratować swojego przyjaciela przed śmiercią, więc wychodzi na to, że gdy przyjaciel w jakiś sposób traci życie (czyli ma zginąć) możesz wydać punkt losu, aby go ocalić. Podczas rozpatrywania takich pól takich jak Wieża Wampira czy Przepaść zauważ, że "walka" toczy się na punkty życia. Podobnie ma się to z kartą "Siewca nienawiści", gdzie przyjaciel traci życie (ginie) bez względu na wynik walki. Warto jednak zauważyć, iż czasami karty przyjaciół są odrzucane (a sam przyjaciel nie traci wówczas życia). Jako przykład posłuż się kartą "KONIOKRAD".



Moim zdaniem w przypadku kart przygód które mówią o tym że twój przyjaciel cię atakuje nie można skorzystać z tej zdolności ponieważ status tej postaci zmienia się z Przyjaciel na Wróg.

Z tego co pamiętam to kleryk nie przerabia wrogów na przyjaciół.
 
     
Xan
[Usunięty]

Wysłany: Pią 10 Lut, 2012   

toryn napisał/a:
Moim zdaniem w przypadku kart przygód które mówią o tym że twój przyjaciel cię atakuje nie można skorzystać z tej zdolności ponieważ status tej postaci zmienia się z Przyjaciel na Wróg.


Przeczytaj raz jeszcze opis i prosiłbym o twoją atencję na pogrubione i podkreślone wyrazy:
verbes napisał/a:
Więc jeśli mogę uchronić przyjaciela za stratę punktu losu, w przypadku karty przygody pt: "Siewca nienawiści", karta mówi: "...Rzuć 1kością za każdego ze swoich Przyjaciół - ten, który uzyska najwyższy wynik, sprzeniewierzy się przeciwko tobie(....) i natychmiast cię zaatakuje.(Moc3). Bez względu na to, czy uda ci się go pokonać, czy nie, twój Przyjaciel ginie na stosie kart odrzuconych(....)." Więc mógłbym zatrzymać tego przyjaciela z 1 punkt losu? W tym przypadku śmierć przyjaciela jest równa z odrzuceniem na stos kart odrzuconych, gdy np. będę musiał odrzucić przyjaciela na jakim bądź obszarze lub wskutek jakiejś karty(np. wampir w krainie wewnętrznej lub przepaść) będę mógł go uratować za 1punkt losu.


Karta nie wspomina nic o zmianie statusu przyjaciela, a nawet podkreśla, że przyjaciel nadal jest przyjacielem, jednakże sprzeniewierzonym. Pokaż mi coś, co mówi o tym, że zmienia się status przyjaciela w tym przypadku, bo możesz mieć rację, ale dopóki jakoś tego nie potwierdzisz śmiem nadal twierdzić, że moja interpretacja jest logiczniejsza w oparciu o to, co jest napisane na karcie.

Pozdrawiam XAN
 
     
verbes
[Usunięty]

Wysłany: Pią 10 Lut, 2012   

Spoko obdarzę ją gorącym pozdrowieniem. :D

Czy dobrze rozumiem? Jeżeli cokolwiek mówi, że postać ginie, traci życie, wtedy mogę go uratować za 1 punkt losu, a gdy jest samo np. "znika na stosie kart odrzuconych" bądź "odrzuć jego kartę" bez wzmianki o stracie życia, śmierci tego przyjaciela nie mogę wykorzystać tej zdolności.

Dzisiaj padnie na osadników albo na talisman. Osobiście zagrałbym w talisman, ale jak to będzie nie wiem. :wink:
 
     
toryn
[Usunięty]

Wysłany: Pią 10 Lut, 2012   

Xan napisał/a:

Karta nie wspomina nic o zmianie statusu przyjaciela, a nawet podkreśla, że przyjaciel nadal jest przyjacielem, jednakże sprzeniewierzonym. Pokaż mi coś, co mówi o tym, że zmienia się status przyjaciela w tym przypadku, bo możesz mieć rację, ale dopóki jakoś tego nie potwierdzisz śmiem nadal twierdzić, że moja interpretacja jest logiczniejsza w oparciu o to, co jest napisane na karcie.

Pozdrawiam XAN


Odwołując się do logili to przyjaciel który cię atakuje staje się twoim wrogiem ;) więc wychodzi na moje.
A tak poważnie to słowo Logiczne się nie stopniuje. Nie istnieje słowo logiczniejsze, po prostu logiczne lub nie logiczne. Dopuszczalne jest też użycie formy bez logiki jako wskazanie że dana czynność, proces lub inne zdażenie nie może mieć szansy realnego zakończenia lub jest niezgodne z prawami fizyki itp.

Interpretację kart i zasad w takich sytuacjach i tak się rozwiązuje na bierząco przy stole. Chyba że gra się we dwóch i wtedy rozmowa nie ma szans zakończenia czyli staje się nie logiczna lub pozbawiona logiki ale na pewno mniejlogiczna.


Z wyrazami szacunku Xan.
Toryn
 
     
nakago7
[Usunięty]

Wysłany: Pią 10 Lut, 2012   

toryn napisał/a:

(...) A tak poważnie to słowo Logiczne się nie stopniuje. (...)


A tak całkiem poważnie to słowo "logiczne" stopniuje się, podobnie jak wiele innych przymiotników w języku polskim, poprzez tzw. stopniowanie opisowe:
1 stopień - logiczne
2 stopień - bardziej logiczne
3 stopień - najbardziej logiczne

toryn napisał/a:

(...) na bierząco przy stole.

Uuu aa... aż parzy: "bierząco" pisze się przez "ż"!
 
     
toryn
[Usunięty]

Wysłany: Pią 10 Lut, 2012   

nakago7 napisał/a:
toryn napisał/a:

(...) A tak poważnie to słowo Logiczne się nie stopniuje. (...)


A tak całkiem poważnie to słowo "logiczne" stopniuje się, podobnie jak wiele innych przymiotników w języku polskim, poprzez tzw. stopniowanie opisowe:
1 stopień - logiczne
2 stopień - bardziej logiczne
3 stopień - najbardziej logiczne

toryn napisał/a:

(...) na bierząco przy stole.

Masz mnie :)
Ale słowo logicznie sie mie stopniuje bo to nie przymiotnik tylko przymiotnik rzeczownikowy :)
Uuu aa... aż parzy: "bierząco" pisze się przez "ż"!
 
     
nakago7
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Lut, 2012   

toryn napisał/a:

Ale słowo logicznie sie mie stopniuje bo to nie przymiotnik tylko przymiotnik rzeczownikowy :)


Bzdura.

Napisałeś wcześniej, że słowo "logiczne" się nie stopniuje. Odpisałem, że to nieprawda bo jest to przymiotnik i stopniuje się go poprzez "stopniowanie opisowe" - podtrzymuję tę tezę.

Teraz piszesz o słowie "logicznie", które jest innym słowem, bo jest to przysłówek - ten przysłówek w języku polskim stopniujemy również wykorzystując stopniowanie opisowe.

Tutaj masz drobną pomoc naukową:

http://www.sciaga.pl/slow...ie-przyslowkow/
 
     
Xan
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Lut, 2012   

toryn napisał/a:
Odwołując się do logili to przyjaciel który cię atakuje staje się twoim wrogiem ;) więc wychodzi na moje.


verbes napisał/a:

Bez względu na to, czy uda ci się go pokonać, czy nie, TWÓJ PRZYJACIEL ginie na stosie kart odrzuconych(....).


Nadal tego nie widzisz? :)
Jednak, jak kiedyś mądrze ktoś napisał "Twój talisman, twoje zasady".

@nakago7 zadam Ci jedno, bardzo proste pytanie. Czy to jest forum języka polskiego?
Nie rób zatem offtopu, bo ludzie, którzy tutaj wchodzą chcą coś przeczytać lub napisać w związku z tematem, który brzmi "Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad", a nie czytać twoje polonistyczne wywody. Jeżeli nadal zastanawiasz się nad pytaniem to kończąc swoją wypowiedź pragnę napisać: TO NIE JEST FORUM JĘZYKA POLSKIEGO.

Pozdrawiam kolegę toryn'a ;) ,
XAN
 
     
toryn
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Lut, 2012   

Xan napisał/a:

Nadal tego nie widzisz? :)
Jednak, jak kiedyś mądrze ktoś napisał "Twój talisman, twoje zasady"
XAN


To chyba najważniejsza zasada tej wspaniałej gry. W MiM gram już chyba ze 20 lat i mam wrażenie ze będę jeszcze 20 grał

Pozdrawiam
Toryn
 
     
plast
[Usunięty]

Wysłany: Sob 11 Lut, 2012   

Miałem listę ok. 20 pytań, przejrzałem wątek i okroiłem ją do poniższych czterech, bardzo przepraszam, jeśli coś już było i to przegapiłem, w takim przypadku za odpowiedź wystarczy "było" i sobie jeszcze raz poszukam :) .

1. Jak traktować Góry i Podziemia - czy są to osobne krainy czy też należą do krainy zewnętrznej? Chodzi mi tutaj przede wszystkim o wszystkie karty typu Latający Dywan, który umożliwiaja po wyrzuceniu "6" za ruch przenieść się na dowolne miejsce w tej krainie, albo zdarzenia jak Huragan (mogę nie pamiętać dokładnej nazwy), Trzęsienie Ziemi itp., które oddziaływują na poszukiwaczy i/lub karty w danej krainie. Od tego czy są to osobne krainy czy też są cześcią krainy zewnętrznej wiele zależy :) .

2. Czy Iluzjonistka (poszukiwacz) wykorzystując swoją zdolność specjalną przyciągania do siebie kart już leżących na planszy przyciągając w ten sposób uśpionych wrogów przyciąga ich razem z uśpieniem czy bez? Chodzi o mi o uśpienie smoczą łuską (najnowszy dodatek Smoki).

3. Czy "Krasnoludzki kowal" od razu obdarowywuje poszukiwacza, który go spotkał?

4. "Smocza kapłanka" - po co jest jej umiejętność specjalna pozyskiwania przyjaciół z wrogów, tzn. jak ona może wykorzystać później takich przyjacioł ?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.3 sekundy. Zapytań do SQL: 14