galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Oficjalny poziom trudności scenariusza a posiadane dodatki
Autor Wiadomość
Kacper86
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Gru, 2011   Oficjalny poziom trudności scenariusza a posiadane dodatki

Ostatnio zaczalem sie zastanawiac jakie sa zalozenia przy ustalaniu poziomu trudnosci danego scenariusza. Czyli, czy tworcy danego dodatku zakladaja, ze masz wszystkie pozostale w dokladnie jednej sztuce? Czy ktos, kto ma wiekszosc dodatkow, moglby zabrac glos w tej kwestii?

Obecnie mam jedynie podstawke i w przyszlosci chcialem w pierwszej kolejnosci dokupic Khazad-Dum. Pytanie tylko czy to na pewno dobry pomysl, czy lepiej wpierw kupic kilka mniejszych dodatkow. Oczywiscie bardzo lubie wyzwania, niemniej jednak czasami dobrze jest miec jakis punkt odniesienia :)
 
     
kufel
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Gru, 2011   

Jeśli nie chcesz kupować wszystkiego co wychodzi przeglądnij karty i zdecyduj z których dodatków najbardziej Ci pasują i kup tylko te :D
Choć posiadanie wszystkiego x3 to piękna sprawa! Oh yessss My Preciousssss!
 
     
guciomir
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Gru, 2011   

Nikt nie widział jeszcze Khazad Dum (premiera chyba za miesiąc) , więc ciężko powiedzieć jakie będzie. Zapowiada się wyśmienicie. Prawdziwy stopień trudności jest niemożliwy do ocenienia , bo do tego potrzeba praktyki, a nie teorii. Podejrzewam, że Khazad Dum z samą podstawką będzie dobrze działać.

Myślę, że "trudność" scenariuszy jest mierzona taką samą skalą, przynajmniej do tej pory. Pozostaje tylko pytanie, co ta skala sobą reprezentuje... Według mnie przedstawia ona sytuację "2 graczy". I jeżeli rozpatrywać ją pod tym względem, to nawet pasowałoby, że scenariusz trudność 4 jest łatwiejszy niż trudność 7. No i że trudność 4 w podstawce to w miarę podobna trudność co 4 w wydanym po pół roku dodatku.

Jeżeli grasz solo, to skala trudności dość znacznie się rozjeżdża. Przykładowo Polowanie na Golluma ma niby 4, ale sprawia wrażenie 1 albo 2. Konflikt Carrock ma niby 7, a sprawia wrażenie 3. Dol Guldur ma niby 7, a solo jest raczej 9. (to wszystko moje opinie, inni gracze mogą mieć zupełnie inne doświadczenia, co zależeć może na przykład od używanych talii)

Z mojej strony dodam, że warto zainwestować przynajmniej w kilka dostępnych dodatków. Obecna seria koncentruje się przede wszystkim na questowaniu, natomiast Khazad Dum będzie się opierało (to moje przypuszczenie) na walce. Więc chociażby ze względu na różnorodność warto kupić coś w stylu Wzgórz Emyn Muil czy Polowanie na Golluma, bo są one wybitnie skierowane na walkę z lokacjami.

Jeszcze w sprawie przygód: każda jest inna. Tutaj nie ma takiej sytuacji, że jeśli radzisz sobie ze scenariuszem trudność 7, to nie będziesz miał problemów z trudnością 4. Może twoja talia świetnie radzi sobie z lokacjami na których oparty jest scenariusz "siódemka" , a beznadziejnie radzi sobie z wrogami (a tych pełno w czwórce).
 
     
Stephan
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Gru, 2011   

Kacper86 napisał/a:
Ostatnio zaczalem sie zastanawiac jakie sa zalozenia przy ustalaniu poziomu trudnosci danego scenariusza. Czyli, czy tworcy danego dodatku zakladaja, ze masz wszystkie pozostale w dokladnie jednej sztuce?


Owe liczbowe "poziomy" trudności to kolejna ściema twórców (podobnie jak założenie, że talia "turniejowa" (sic!) ma mieć 50 kart - bo czemu nie 46 albo 17?). Ot, tak sobie ustalili i już, bo 50 to taka ładna, okrągła liczba.

Na chłopski rozum wydaje się, że "poziom trudności" jest wypadkową sił talii gracza i talii przeciwności. Ale z wielu powodów jest to wartość niepoliczalna i podawanie akurat takiej, a nie innej liczby przy poziomie trudności danej misji jest czysto umowne. Czy mam rozumieć, że Dol Guldur jest 7 razy trudniejsze niż Przeprawa? A Massing 2,25 razy trudniejszy od Polowania? To już o wiele sensowniej brzmiałoby, gdyby twórcy użyli skali "łatwy - średni - trudny" czy jakoś tak. Ale wtedy nie robiłoby to takiego wrażenia, jak wzięta z sufitu skala liczbowa... Właśnie? Jaka to skala? 1 - 10? 1 - 12? -5 - 32,5? 0 - nieskończoność??
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Gru, 2011   Re: Oficjalny poziom trudności scenariusza a posiadane dodat

Kacper86 napisał/a:
Ostatnio zaczalem sie zastanawiac jakie sa zalozenia przy ustalaniu poziomu trudnosci danego scenariusza. Czyli, czy tworcy danego dodatku zakladaja, ze masz wszystkie pozostale w dokladnie jednej sztuce? Czy ktos, kto ma wiekszosc dodatkow, moglby zabrac glos w tej kwestii?

Stephan napisał/a:
Owe liczbowe "poziomy" trudności to kolejna ściema twórców (podobnie jak założenie, że talia "turniejowa" (sic!) ma mieć 50 kart - bo czemu nie 46 albo 17?). Ot, tak sobie ustalili i już, bo 50 to taka ładna, okrągła liczba.

Zgodzę się z Guciomirem, że poziomy trudności dobrze oddają skalę w grze dwuosobowej. Jak jest w grze jednoosobowej, nie wiem i dlatego nie będę się tu wymądrzał, jak robi to Stephan, który nie miał okazji zagrać w dodatki, a pisze jakby się na tym znał i narzeka na wszystko - dla zasady.

Kacper86 napisał/a:
Obecnie mam jedynie podstawke i w przyszlosci chcialem w pierwszej kolejnosci dokupic Khazad-Dum. Pytanie tylko czy to na pewno dobry pomysl, czy lepiej wpierw kupic kilka mniejszych dodatkow. Oczywiscie bardzo lubie wyzwania, niemniej jednak czasami dobrze jest miec jakis punkt odniesienia :)

W tej chwili jest tak, że Core Set tworzy całość z przygodami cyklu Cienie Mroczne Puszczy. Jesli nie masz Core Seta, to nie pograsz sobie w dodatki. Podobnie będzie z Khazad-dum i kolejnym cyklem - one również będą tworzyć zamknietą całość i żeby pograć w przygody, nie będzie potrzebny Core Set. Oczywiście karty graczy przydadzą się z wszystkich dodatków, gdyż więcej kart to wiekszy wybór w składaniu talii :grin:
 
     
Kacper86
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Gru, 2011   

Dziekuje wszystkim za posty!

Jak Khazad-Dum wyjdzie to odswieze ten temat i dam znac, czy scenariusze sa do przejscia (bez innych dodatkow) :) A jakis mniejszy dodatek tez na pewno predzej czy poxniej do mnie trafi!
 
     
Deepdelver
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Gru, 2011   Re: Oficjalny poziom trudności scenariusza a posiadane dodat

Kulgan napisał/a:
Podobnie będzie z Khazad-dum i kolejnym cyklem - one również będą tworzyć zamknietą całość i żeby pograć w przygody, nie będzie potrzebny Core Set.

Wedle informacji na FFG do zabawy z Khazad-Dum potrzebny będzie Core Set.
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Gru, 2011   Re: Oficjalny poziom trudności scenariusza a posiadane dodat

Deepdelver napisał/a:
Kulgan napisał/a:
Podobnie będzie z Khazad-dum i kolejnym cyklem - one również będą tworzyć zamknietą całość i żeby pograć w przygody, nie będzie potrzebny Core Set.

Wedle informacji na FFG do zabawy z Khazad-Dum potrzebny będzie Core Set.

Do zabawy na pewno się przydadzą karty z Core Seta (nie wyobrażam sobie, żebym nie miał podstawowych kart z podstawki w swojej talii :grin: ), natomiast karty spotkań z Core Seta nie będą używane w kolejnych Wyprawach.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.16 sekundy. Zapytań do SQL: 13