galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasady
Autor Wiadomość
alex_anderson
[Usunięty]

Wysłany: Sro 30 Lis, 2011   

Oj masakra :D , widzę że będę musiał uczulać graczy na pewne niedociągnięcia, a złamania zamienić na poważne obrażenia nogi.
 
     
emde
[Usunięty]

Wysłany: Czw 08 Gru, 2011   

Witam serdecznie.
Od przedwczoraj jestem szczęsliwym posiadaczem tej gry. Wczoraj rozegrałem swoją pierwszą partię - standardowo wybierając scenariusz pierwszy. Chyba jednak jako Strażnik Tajemnic czułem się trochę pogubiony, bo nie do końca wiedziałem kiedy i jak stosować jakie karty (ahh te uroki pierwszych partii w nową grę) - i przez to pojawiły się dodatkowe pytania, na które nie potrafiłem sobie dokładnie odpowiedzieć. Także zadaję te pytania teraz Wam:

1. Ile maniaków mogę wystawić do gry w historii nr 1? I dlaczego tylko jednego? (Karta wspomina o tym, że jeżeli nie ma żadnego maniaka w grze mogę go "zaprosić" do posiadłości, a gdy już jest mogę go uleczyć). W jednym z wcześniejszych postów w tym temacie Arbaal wspomniał, że można dwóch - na jakiej podstawie tak sądzisz? A czy jest jakaś zasada mówiąca o "pozbyciu" się maniaka i wskrzeszeniu go w innym miejscu?

2. I kolejne pytanie, które mógłbym chyba oznaczyć słowem !SPOJLER!
Wybrane zostało zakończenie, w którym to muszę zebrać 2 próbki i położyć je na ołtarzu w celu przyzwania Shoggoth-a. Jednak badacze uprzedzili mnie, kazali odłosnić kartę celu. Rozumiem, że w tym momencie żadna kreatura nie może się pojawić - dopiero jak położę na ołtarzu drugą próbkę? (na szczęscie mój pupilek z siekierą nad głową już niósł skalp badacza na miejsce)

3. I gdzie jest coś napisane odnośnie ilości ekwipunku, jakie może nieść badacz? Bo nie mogę na to natrafić, a chyba przydałoby się wiedzieć ;)
 
     
Arbaal
[Usunięty]

Wysłany: Czw 08 Gru, 2011   

Ad1. Nigdzie nie jest napisane że nie możesz mieć dwóch maniaków(sprawdzę to jak wrócę wieczorem do domu). Stawiasz jednego maniaka a później możesz wystawić drugiego. Jak Tych dwóch się już znajduję w grze to możesz wydać kolejne 4 żetony zagrożenia i zdjęć jednego z planszy a następnie położyć go gdziekolwiek chcesz z pełniom życia. Jedyne ograniczenie to ilość figurek jakie masz w pudełku.
Ad2. Po odsłonięciu karty celu nic się nie dzieje. Dalej macie swój cel do zrobienia tylko, że badaczom jest łatwiej bo wiedzą co jest grane.
Ad3. Ekwipunek jest nieograniczony dlatego nic nie pisze. Chyba że dostaniesz kartę traumy, nie pamiętam którą to możesz nosić tylko dwa przedmioty.
 
     
alex_anderson
[Usunięty]

Wysłany: Czw 08 Gru, 2011   

Ad.1 Z tego co pamiętam, karta przywołania Maniaka daje nam dwie możliwości:

1. Jeśli nie masz maniaka na planszy, możesz postawić jednego na obszarze gdzie stoi samotny badacz.
2. Jeśli masz maniaka w grze możesz go uleczyć.

Ja grając, również zrozumiałem że mogę mieć na planszy tylko jednego. Drugi z kolei może dojść fabularnie za pomocą karty wydarzeń lub karty celu. W pudełku jest ich chyba dwóch, pomyślmy co by się stało jakby na planszy byli wszyscy a tu nagle karta nakazuje fabularnie dołożyć 3ciego. Mogłem coś pokręcić, ale ja to tak widzę.

Ad 2. Tak jak napisał Arbaal.

Ad 3. Ekwipunek możesz nosić nieograniczenie, pod warunkiem że nie masz karty traumy: ból pleców, czy uszkodzenie pleców. Wtedy możesz mieć tylko po 1 karcie ekwipunku i broni.
 
     
Arbaal
[Usunięty]

Wysłany: Czw 08 Gru, 2011   

hmm chyba pomyliłeś kartę atak maniaka z czarnoksięstwem którym przywołujesz wiedzmy dokładnie w taki sposób w 5 historii :D
 
     
emde
[Usunięty]

Wysłany: Czw 08 Gru, 2011   

No właśnie chyba alex_anderson ma rację, a Ty Arbaal mylisz się co do ilości maniaków i karty "Atak maniaka". Ale czekam jeszcze na sprawdzenie tego przez Ciebie jak wrócisz później do domu [;

Przypomniało mi się jeszcze jedno pytanie (albo nawet dwa):

4. Czy podczas rozwiązywania łamigłówek można użyć tylko jeden punkt umiejętności (tak jak w przypadku wykonywania testów umiejętności), aby zwiększyć swoją ilość ruchów, czy nie ma ograniczenia pozą ilościa posiadanych punktów umiejętności?

5. Sytuacja wyciągnięta z instrukcji (str. 10 - posiłukję się teraz wersją w pdf) - drugi ruch przeznaczam na wejście do pomieszczenia z kartą zamku, która wymaga ode mnie zdania testu siły. Gdyby mi się to nie udało - mam możliwość wykorzystania pozostającej mi akcji na fazę ruchu i ponowną próbę dostania się do środka?
 
     
alex_anderson
[Usunięty]

Wysłany: Czw 08 Gru, 2011   

Arbaal napisał/a:
hmm chyba pomyliłeś kartę atak maniaka z czarnoksięstwem którym przywołujesz wiedzmy dokładnie w taki sposób w 5 historii :D


Nie pomyliłem kart Arbaal, 5 scenariusza nie grałem i kart z tego scenariusza nawet nie dotykałem.

Ad. 4 Tak tylko jeden punkt umiejętności (pewnie chodzi Ci o ten który dodaje szczęście do współczynnika (lupka))) i należy go użyć, po rozłożeniu elementów ale przed wykonaniem jakiegokolwiek ruchu w łamigłówce (na elemencie)

AD. 5. Tak, wydaje mi się że jest tak jak mówisz, chyba że zamek jest na zasadzie łamigłówki. Jeśli zamek jest łamigłówką, to każdy badacz może tylko raz podejść na swoją turę do danej łamigłówki.
 
     
emde
[Usunięty]

Wysłany: Czw 08 Gru, 2011   

Ok, to już coraz mniej pytań mi się nasuwa. Ciekawe co będę miał po dzisiejszej rozgrywce, bo już jestem na "po pracy" umówiony :mrgreen:

Ale nie zgadza mi się do końca Twoja odpowiedź na 4. pytanie. Wg zasad:

Cytat:
W dowolnym momencie podczas próby rozwiązania łamigłówki,
gracz może zużyć punkt umiejętności, aby dodać wartość swojego
Szczęścia do swojej wartości Intelektu.


Także przypadkiem nie mam możliwości użycia tego punktu umiejętności w dowolnym momencie? Rozwiązuję i nagle widzę, że potrzebuję jednego/dwóch ruchów dodatkowych - korzystając z tego, że jestem lucky_guy nagle te ruchy posiadam.
 
     
alex_anderson
[Usunięty]

Wysłany: Czw 08 Gru, 2011   

Masz rację, mój błąd, dobrze wiedzieć ;) Duży plus, że to forum istnieje.

Kierowałem się wymogiem dodania szczęścia do umiejętności przed rzutami. To mnie zmyliło.
 
     
alex_anderson
[Usunięty]

Wysłany: Czw 08 Gru, 2011   

emde napisał/a:
No właśnie chyba alex_anderson ma rację, a Ty Arbaal mylisz się co do ilości maniaków i karty "Atak maniaka". Ale czekam jeszcze na sprawdzenie tego przez Ciebie jak wrócisz później do domu [;


Sprawdziłem tą kartę właśnie i jest tak jak mówiłem. Także z karty mamy jednego maniaka tylko.
 
     
Arbaal
[Usunięty]

Wysłany: Czw 08 Gru, 2011   

Macie rację, dokładnie taki jest zapis na karcie, już sprawdziłem u siebie :D
Jedyna sytuacja w której możemy mieć dwie figurki maniaka w grze jest wtedy kiedy użyjemy karty oraz fabularnie wyskoczy nam drugii Maniak z imieniem :)
 
     
piwoslaw
[Usunięty]

Wysłany: Czw 22 Gru, 2011   

"Przykład: Joe Diamond chce przeszukać pomieszczenie, jednak na jego obszarze znajduje się Zombie. Aby móc przeszukać pomieszczenie, musi najpierw spróbować uniknąć Zombie. Gracz dodaje współczynnik przerażania potwora, wynoszący 1, do Zręczności Joe
Diamonda, wynoszącej 4. Następnie wykonuje test Zręczności" Str 15


To chyba pomyłka w instrukcji bo przecież przy uniku do zręczności badacza dodaje się (modyfikuje o) współczynnik czujności potwora, przynajmniej tak jest napisane troszkę wcześniej .
 
     
piwoslaw
[Usunięty]

Wysłany: Czw 22 Gru, 2011   

Jeszcze jedno jak jest z czarami napisano że graczom nie wolno podglądać opisów, czyli rzucając czar nie może przeczytać jaki będzie efekt??
 
     
alex_anderson
[Usunięty]

Wysłany: Czw 22 Gru, 2011   

Co do pierwszej kwesti to chyba faktycznei jest błąd w zapisie.

Co do czarów, nie mogą podglądać spodu kart z czarami gdzie napisane są efekty sukcesu i porażki po rzucie.
 
     
piwoslaw
[Usunięty]

Wysłany: Czw 22 Gru, 2011   

1. Kiedy daje się znaczniki zwłok?? Zawsze jak zginie potwór lub badacz?? I jak rozumieć kartę wskrzeszenie umarłych? Jest napisane umieść znacznik zwłok na obszarze gdzie został zabity potwór lub badacz a poniżej wydaj 1 żeton zagrożenia aby umieścić znacznik zwłok na cmentarzu.
2. Rozumiem że karta mitu lub traumy po jej użyciu jest odkładana? Czy w jej miejsce pobieram nową??

Sorki za tyle pytań pewni sie jeszcze pojawia jakieś po rozgrywce. Z góry dzieki za pomoc
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.17 sekundy. Zapytań do SQL: 14