Settlers of Catan dla 2 osób |
Autor |
Wiadomość |
Czajo [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 24 Mar, 2005 Settlers of Catan dla 2 osób
|
|
|
Mam pytanie. Czy ktoś próbował grać w dwie osoby w Settlersów, czy jest to możliwe np. po pewnych modyfikacjach zasad gry i/lub samych elementów - ich ilości? Kwestia wynikła z tego, że planuję zakup polskiej wersji z Galakty, ale najczęściej mogę pograć tylko z żoną:) |
|
|
|
|
Martie
Gość
|
Wysłany: Czw 24 Mar, 2005
|
|
|
Owszem jest kilka wersji zasad dla dwóch graczy. Gramy z żoną dość często we dwójkę, chociaż oczywiście to nie to samo co rozgrywka np w trzy osoby. Szukaj na tutaj |
|
|
|
|
Krionah [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 13 Kwi, 2005
|
|
|
Powiem tak: jestem leniwy i nie chce mi się grzebać i szukać na podanej stronie. Galakta wydaje grę więc mogłaby chyba umieścić zasady gry dla 2 osób na swojej stronie. Mam nadzieje, że tak się stanie. Albo poda ktoś poda adres do polskiej strony z tymi zasadami. |
|
|
|
|
Czajo [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 13 Kwi, 2005
|
|
|
Dodatkowym problemem są 3 heksowe elementy morza w wydaniu Galakty, których niektóre zagraniczne wersje gry dla 2 osób nie uwzględniają (bo w poprzedniej wersji były 1 heksowe) |
|
|
|
|
Nataniel [Usunięty]
|
|
|
|
|
wc [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 13 Kwi, 2005
|
|
|
hmmmm
pewno fajny - tego jeszcze nie jestem w stanie sam ocenić, bo nie poznałem zasad (zdanie Nataniela to jednak potężna rekomendacja) - ale na first look niestety nie do zagrania polską wersją, na zakup której szykuje się zapewne sporo osób w tym ja
szkooooda, ale może znacie jakieś inne warianty?
pozdrowionka
wc |
|
|
|
|
Nataniel [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2005
|
|
|
Ja mysle, ze mozna pokombinowac tymi portami tak, zeby dalo sie zagrac w ten wariant. Nie mam pojecia dlaczego Niemcy zdecydowali sie na te polaczone porty - to eliminuje mnostwo fajnych wariantow ulozenia planszy (zarowno podstawki jak i z dodatkiem Seafarers), ktore co jaks czas ukazuja sie na sieci lub w roznych magazynach.
P.S. Nie gralem w inne warianty 2-osobowe, ale ten do ktorego dalem linka wydaje sie byc najbardziej popularny. Nie mam jednak pojecia czy inne sa rownie fajne. |
|
|
|
|
xshadow [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 31 Maj, 2005
|
|
|
I jak tam z grą na dwie osoby? Home rules wymienione powyżej biorą w łeb z powodu połączonych elementów morza. Stosujecie jakieś inne modyfikacje czy gracie normalnie? |
|
|
|
|
Szept [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 31 Maj, 2005
|
|
|
Ja gram normalnie. I sprawdza sie dobrze. |
|
|
|
|
tomasz [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 01 Cze, 2005
|
|
|
Próbowaliśmy różnych rzeczy.
1. Normalnie. Mała interakcja, szczególne problemy są z wymianą (ale to zawsze jest problem).
2. Graliśmy podwójną ilością osad, dróg i miast. Po jakimś czasie przewaga jednego z graczy była tak duża, ze odechciało się grać.
3. Osady można było budować w minimalnej odległości trzy a nie dwie drogi - jest mniej miejsca, ale za to za bardzo wartościowe są cegły i drewno w porównaniu do reszty - w końcu trzeba się tych dróg nabudować. Ale w sumie fajnie.
4. Myślałem(tylko myślałem) żeby kilka heksów terenu rozłożyć rewersem do góry (jakieś pustkowie, czy coś - nie ma surowców), ale dziwnie to wygląda.
Trzeba się doczekać dodatku i tyle (szczególnie interesują mnie heksy z wodą). |
|
|
|
|
Martie [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 01 Cze, 2005
|
|
|
Ja gram według następujących zasad (znalezione na stronie BGG):
1. Każdy gracz buduje na początku trzy osady i trzy drogi w następującej kolejności: Gracz A stawia osadę i drogę, gracz B stawia dwie osady i dwie drogi, gracz A stawia dwie osady i dwie drogi i na koniec gracz B stawia jedną osadę i jedną drogę.
2. Gracze otrzymują na początek surowce z dwóch ostatnich osad które wystawili.
3. W każdej kolejce gracz rzuca dwa razy na surowce. Jeśli wyrzuci 7 dwa razy, za drugim razem nie musi przesuwać złodzieja tylko może wziąć dwa surowce z banku.
4. W pierwszej kolejce nie można przesuwać złodzieja.
5. Gracze nie mogą handlować między sobą.
6. Gra kończy się w momencie zdobycia przez któregoś z graczy 15 pkt.
Powyższy wariant sprawdza się bardzo dobrze. Każdy z graczy ma jednakowe szanse (chyba że ktoś ma strasznego pecha w rzutach). Ilość surowców jest większa niż zwykle więc nie ma problemów z wymianą. |
|
|
|
|
Browarion [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 01 Cze, 2005
|
|
|
Ja tylko dodam, że bez żadnego problemu daje się grac w wariant wskazywany przez Nataniela nawet wersją 3-heksową.
Co prawda "boki" odstają, ale nie ma żadnych innych problemów.
I rzeczywiście jest to b. dobry wariant, szczególnie gdy gra się do 12 punktów (i tak grając na 3 osoby staramy się grac do 12., bo to urozmaica i "zaognia" rozgrywkę)
POzdrawiam |
|
|
|
|
Ja i reszta [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 01 Cze, 2005
|
|
|
Przetestowałem wersje dla dwóch proponowana przez Nataniela - z dodatkowym warunkiem ze do 15 pkt - no i spox. Co do ułożenia z tymi 3 hesowymi polami morza- żadnego problemu aby ułożyc tak jak sie chce - był port 3:1 i do kazdego surowca po jednym. A co do innych modyfikacji - zamyśluje wykorzystac postacie z Jaskini Troll do wykonywania rejzów na cudze wioski
p.s. - a i scenariusz ala siedmiu samurajów by sie udało tu sprokurować , co wy na to ? |
|
|
|
|
wc [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 03 Cze, 2005
|
|
|
na jakiejś półoficjalnej stronie znalazłem wariant, który nam najbardziej przypadł do gustu
1. każdy z graczy ma pełne 2 komplety dróg osad i miast
2. na początku kładzie się po 4 osady - mam wrażenie że ten ruch powoduje, iż obaj gracze mają bardzo podbne szanse na zwycięstwo - trudno uzyskać przewagę w początkowej fazie gry, bo każdy ma osadki przy większości liczb
3. drogi i osady można dobudowywać tylko do konkrentego koloru - mimo że gracz ma 2 kolory, to dokładać może tylko np. czerwony do czerwonego, biały do białego. to samo dotyczy liczenia najdłuższej drogi - tylko w jednym kolorze
4. handelek oczywiście tylko z bankiem i w portach
5. ilość kart, przy których zaczynna działać złodziej rośnie do 9
6. gra się do 20 punktów
graliśmy kilka razy na początku w wersję z linku nataniela.
niestety wywoływało to straszliwe frustracje, ponieważ natychmiast jeden z graczy zdobywał gigantyczną przewagę i do końca gry już tylko on się cieszył z rozgrywki, a drugi się wściekał.
w wariant opisany przeze mnie graliśmy już również sporo razy i tu wynik był zawsze niezwykle wyrównany - różnica nie przekroczyła nigdy 3 punktów (czyli max 20:17)
a poza tym - gra miodzio
po prostu znakomita
ostatnio graliśmy we czwórkę do 5.30, a na 8 wszyscy szli do roboty
no po prostu cudo
pzdr
wc |
|
|
|
|
uiek [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 04 Cze, 2005
|
|
|
Cytat: | handelek oczywiście tylko z bankiem i w portach |
łee? Przecież połowa miodnosci tej gry to wyhandlowanie tego co nam potrzeba od przeciwników. |
|
|
|
|
|