galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
The Lord of the Rings: The Dead Marshes
Autor Wiadomość
l33tm4st3r
[Usunięty]

Wysłany: Pon 24 Paź, 2011   

Dzięki nowej zapowiedzi już wiemy jak będą wyglądały dwie kolejne z zapowiedzianych kart:



najnowszy artykuł (LINK) podpowiada ciekawe kombinacje z pierwszą "nietypową" pieśnią - podoba mi się obrona Denethorem z transferem nadmiarowych obrażeń na Gimliego :D
niby proste, ale ja na to nie wpadłem :P
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Sro 26 Paź, 2011   

My tu sobie gadu gadu, a dodatek już powinien się powoli pojawiać na horyzoncie :P Jestem jak zwykle niecierpliwy ale nic na to nie poradzę!
 
     
guciomir
[Usunięty]

Wysłany: Czw 27 Paź, 2011   

Kiedy premiera?
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Sro 02 Lis, 2011   

Już może przypadkiem ktoś ma i chciałby się pochwalic co w środku ?:D
 
     
l33tm4st3r
[Usunięty]

Wysłany: Sro 02 Lis, 2011   

Berestaszek napisał/a:
Już może przypadkiem ktoś ma i chciałby się pochwalic co w środku ?:D


ja się czasem zastanawiam czy Ty to nie masz 5 lat...

przecież na poprzedniej stronie Gildiril podał pełen spis kart graczy z tego dodatku...

czytaj tematy i nie zadawaj głupich pytań
 
     
guciomir
[Usunięty]

Wysłany: Sro 02 Lis, 2011   

l33tm4st3r napisał/a:
Berestaszek napisał/a:
Już może przypadkiem ktoś ma i chciałby się pochwalic co w środku ?:D


ja się czasem zastanawiam czy Ty to nie masz 5 lat...

przecież na poprzedniej stronie Gildiril podał pełen spis kart graczy z tego dodatku...

czytaj tematy i nie zadawaj głupich pytań


A co z nowa przygoda? Karty graczy to nie wszystko
 
     
guciomir
[Usunięty]

Wysłany: Sro 02 Lis, 2011   

Mam mieszane uczucia co do przygody. Wydaje się być ciekawa oraz całkiem trudna tak długo jak Gollum siedzi w grze. Trzeba się nieżle nakombinować, żeby Gollum nie zwiał. Podobają mi się nowe zależności między kartami (na przykład snajper ma nowego bydlaka, który go osłania, a także sauronowe karty podstępu dość mocno mogą przywalić). Podoba mi się to, że potrzeba zupełnie innej strategii niż w poprzednich przygodach. Ze względu na mechanikę ucieczki, dość mocno wzrasta zagrożenie (nie warto wysyłać co turę najlepszych questerów, więc zdarza się ich czasami wysłać zbyt mało)

Niestety, jak Gollum zwieje , zamiast ponieść porażkę, należy wtasować go do talii spotkań i wtedy gra staje się dość nudna, bo BARDZO powoli ciągnie się nowe karty, a ich duża część to karty podstępu symulujące ucieczki Golluma (a drania przecież w grze brak). Tura za turą ciągną się w nieskończość, a jak w talii gracza są sposoby liczne na obniżanie zagrożenia, to można pewnie wziąć talię przeciwności na przeczekanie...
 
     
Snowb
[Usunięty]

Wysłany: Sro 02 Lis, 2011   

Wiecie moze czy mozna juz Martwe Bagna kupic gdzies w sklepach? Czy narazie tylko na stronie Galakty?
 
     
mykel
[Usunięty]

Wysłany: Czw 03 Lis, 2011   

Snowb napisał/a:
Wiecie moze czy mozna juz Martwe Bagna kupic gdzies w sklepach? Czy narazie tylko na stronie Galakty?


W Gralni w Łodzi na pewno jest,. Sam dzisiaj kupowałem, a właściwie to wczoraj.
 
     
guciomir
[Usunięty]

Wysłany: Czw 03 Lis, 2011   

Rebel tez ma
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Lis, 2011   

guciomir napisał/a:
Mam mieszane uczucia co do przygody. Wydaje się być ciekawa oraz całkiem trudna tak długo jak Gollum siedzi w grze. Trzeba się nieżle nakombinować, żeby Gollum nie zwiał.

Zagraliśmy dziś 2 razy i też mamy mieszane odczucia. Ta przygoda póki co nam nie przypadła do gustu, może dlatego że zakończyła się dwoma pewnymi zwycięstwami?

guciomir napisał/a:

Niestety, jak Gollum zwieje , zamiast ponieść porażkę, należy wtasować go do talii spotkań i wtedy gra staje się dość nudna, bo BARDZO powoli ciągnie się nowe karty, a ich duża część to karty podstępu symulujące ucieczki Golluma (a drania przecież w grze brak). Tura za turą ciągną się w nieskończość, a jak w talii gracza są sposoby liczne na obniżanie zagrożenia, to można pewnie wziąć talię przeciwności na przeczekanie...

I tutaj pojawia się słaby punkt tej przygody bo opłaca się ... wtasować Golluma w talię spotkań. I wtedy przeszukujemy całą talię co jest bardzo nużące. Skoro Golluma nie ma w grze, to nie ma też testów ucieczki. Utrzymanie go w grze jest bardzo uciążliwe, więc spokojnie można go puścić i złapać później, najlepiej w 2 etapie gry. Tam tylko trzeba uważać na postęp wyprawy żeby nie przedobrzyć. W talii spotkań są 2 Trolle, Żmija, Wargowie, Czerwy... generalnie mało tych przeciwników, więc szansa na to że "schowany" Gollum wyjdzie jako cień jest dość mała.
 
     
guciomir
[Usunięty]

Wysłany: Sob 05 Lis, 2011   

Teoretycznie karty podstępu które wywołują test ucieczki wciąż działają, nawet jeśli nie ma golluma w grze, więc może spaść w ten sposób, nie tylko jako karta cienia.

Scenariusz jest fajny, klimatyczny a także nawet dość trudny (nie grałem multi tylko solo) pod warunkiem, że gram z domową zasadą "gollum ucieka, gracz przegrywa". Według oficjalnych zasad "gollum ucieka, gracz i tak wygra, ale po kilkudziesięciu turach i otrzyma beznadziejny wynik punktowy" , gra jest mega nudna i łatwa.

Tak mi się wydaję, że zmienili system punktowania głównie ze względu na tą przygodę. Widać tutaj, że zmiana ma sens, bo bez niej faktycznie opłacałoby się od początku gry ignorować gollluma.

Z drugiej strony, karty gracza są super. W mojej talii znaleźli miejsce orzełek (rewelka, świetne mięso armatnie z opcją zamienną ataku), dunedain obserwer - bardzo solidna karta, a także elfhelm - zdolność słaba, ale całkiem niezle parametry a potrzebowałem czegoś takiego.
 
     
ojbodzio
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Lis, 2011   

Witam,
Mam pytanie czy żeby wygrać to gollum w 2-gim etapie musi być nadal we strefie przeciwności (bo inaczej jak go można złapać skoro go nie ma we strefie przeciwności)??
 
     
guciomir
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Lis, 2011   

ojbodzio napisał/a:
Witam,
Mam pytanie czy żeby wygrać to gollum w 2-gim etapie musi być nadal we strefie przeciwności (bo inaczej jak go można złapać skoro go nie ma we strefie przeciwności)??


Z pewnością musi być, bo inaczej cały quest się rozkłada, ale FFG umknęło wrzucenie czegoś w stylu "nie możesz ukończyć 1B jeśli Golluma nie ma w grze".
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Lis, 2011   

Jeśli dobrze pamiętam to w tej przygodzie test ucieczki należy robić w każdej fazie wyprawy, bo karta Golluma ma taki efekt wymuszony. Z TS też możemy wyciągnąć kartę która też nakazuje przeprowadzenie testu ucieczki. Sporo tych testów, jak na mój gust trochę zbyt wiele, zwłaszcza że kara wtasowania Golluma jest do zaakceptowania;) Przygoda ta została spieprzona przez autorów. Ogólny zamysł był dobry ale ostatecznie przekombinowano.
Ja bym widział to inaczej:
- zwiększyłbym limit z 8 do powiedzmy 12 punktów na karcie Golluma,
- z karty Golluma usunąłbym zapis wymuszający rozpatrywanie ucieczki co rundę,
- ucieczka Golluma oznacza porażkę graczy.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.15 sekundy. Zapytań do SQL: 13