galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie odnośnie Arkham Horror
Autor Wiadomość
Sigismond
[Usunięty]

Wysłany: Nie 25 Wrz, 2011   

Nie kładziesz znacznika na torze zagłady przy spotęgowaniu potworów.
 
     
Marcus
[Usunięty]

Wysłany: Pon 10 Paź, 2011   

Krótkie pytanie: ile jest Znaków Starszych Bogów w podstawce? Bo wydawało mi się cały czas, że 5, a w talii są 3. Czy mi się coś uroiło?=]
 
     
gkt
[Usunięty]

Wysłany: Pon 10 Paź, 2011   

4 sztuki.
 
     
Marcus
[Usunięty]

Wysłany: Pon 10 Paź, 2011   

Znalazłem, dzięki =]
 
     
Arturus
[Usunięty]

Wysłany: Wto 18 Paź, 2011   

Kumulacja potworów nie powoduje konieczności dodania Żetonu Zagłady na Torze Zagłady.
 
     
Sargodar
[Usunięty]

Wysłany: Wto 18 Paź, 2011   

Nie.
 
     
77rpm
[Usunięty]

Wysłany: Sro 26 Paź, 2011   

Kilka pytań :
1. Stojąc na tym samym polu... czym mogą wymieniać się badacze i kiedy ? Kasa, umiejętności, przedmioty, sprzymierzeńcy ? Czy to coś kosztuje ? Nie wiem czy do końca załapałem i czy gram dobrze.

2. Taka akcja... Jeden z badaczy ( którym chcę wykonać akcje jako pierwszym ) w tej turze wraca z innego świata, chce zamknąć bramę, przybić może jakąś pieczęć :) . Drugi z badaczy chce na tym polu odbyć spotkanie. Czy to nie jest jakieś oszustwo gry, że w fazie ruchu wykonuję ruch jednym z nich i wracam z innego świata, drugim idę na obszar z tą bramą, później w fazie spotkań jednym z badaczy zamykam i ew pieczętuje bramę a drugim odbywam już normalne spotkanie ? ? ?

3. Jeden z przedwiecznych kiedy śpi wprowadza trudność zamknięcia bramy jest większa o jeden - czy to się ma do wskazówek jak u hastura np 8 a tutaj 6 czy tylko bo modyfikatora na bramie ? Jeśli np brama na 0 to wykonując test walki mając 9 waleczności rzucam 8 kośćmi i jeden sukces standardowo ją zamyka ?

4. Jak to jest z testami walki... czy podczas niej, kiedy wypadnie za mało sukcesów mogę też wydać żeton wskazówek na przerzut ?

5. Jak to jest z umiejętnościami... bo też nie wiem czy dobrze gram. Np umiejętność plus 1 do waleczności i pod spodem tekst że mogę wydać wskazówkę i rzucać dwiema kośćmi działa TYLKO wtedy kiedy wydaję żeton wskazówki czy i tak mam waleczność zawsze plus jeden ? Czy takie stałe podbijanie statystyk to tylko przy sprzymierzeńcach ?


Chyba tyle niejasności... dziękuję za pomoc
 
     
Marcus
[Usunięty]

Wysłany: Sro 26 Paź, 2011   

Ad. 1. Badacze mogą się wymieniać zawsze, gdy choć przez chwilę stoją na tym samym polu. Czyli nawet wtedy gdy mijasz innego badacza. Umiejętności, wskazówki i trofea NIE podlegają wymianie. Nic to nie kosztuje- jesteście przecież drużyną =]

Ad. 2. Nie jest oszustwo. Zamknięcie bramy jak i wsyśnięcie jest w fazie spotkań w Arkham, więc jeżeli jest zachowana właściwa kolejność (czyli zamknięcie- spotkanie) niema przeciwwskazań. Jest to jednak skądinąd ryzykowne- a nóż nie uda się zamknąć bramy? Wtedy ten drugi musi wejść, pierwszy zamyka, bo nie będzie czekać, wtedy pierwszy gubi się w czasie i przestrzeni.

Ad. 3. Mylisz "trudność zamknięcia bramy" z "kosztem zapieczętowania bramy". Trudność, to modyfikator na żetonie bramy. Czyli jeżeli jakaś brama wymaga bazowo testu -3 to sprawa się utrudnia do -4, jeżeli 0, to -1.
Z innej beczki: w twoim przykładzie 9 waleczności, to całkiem sporo. Trudno mi wyrokować, ale upewnij się, że przy zamknięciu bramy wykonujesz "test waleczności" bez użycia broni!

Ad. 4. Wskazówkę możesz wydać zawsze, by dostać jeszcze jedną kość z wyjątkiem rzutów w fazie utrzymania np. przy honorarium lub błogosławieństwie.

Ad. 5. Umiejętność daje ci ZAWSZE +1 czegoś tam np. waleczności. Dodatkowo, jeżeli spartoliłeś, w tym wypadku, test waleczności/walki odrzucając żeton wskazówki dostajesz +2 kości, czyli jedną kość dodatkowo. Bo pierwszą dostajesz z urzędu.

Mam nadzieję, że pomogłem =]
 
     
Arturus
[Usunięty]

Wysłany: Sro 26 Paź, 2011   

Ad. 1 Pamiętaj, że nie możesz wymieniać się przedmiotami w trakcie walki. Dopiero po pokonaniu (lub ominięciu) potworów na danym polu możesz się wymieniać przedmiotami.

Ad. 2 Opisana sytuacja nie jest możliwa:
W pierwszej kolejności wszyscy badacze mają fazę ruchu, później fazę spotkań w Arkham, a jeszcze później fazę spotkań w Innych Światach. Jeżeli zakończysz ruch na obszarze z otwartą bramą - to udasz się do Innego Świata.
W Twoim przykładzie będzie to tak: Pierwszy badacz wyjdzie z Innego Świata, otrzyma znacznik eksploracji, oleje ewentualne potwory i będzie czekał na fazę spotkań, aby zamknąć/zapieczętować bramę. Zaś drugi w fazie ruchu minie się z nim w bramie (ale wcześniej musi pokonać/ominąć potwory) i jeśli wejdzie do Innego Świata, to tam odbędzie pierwsze spotkanie.

Ad.3 Trudność to liczba sukcesów potrzebnych do zdania testu [Instrukcja strona 13]. Zwiększenie trudności o 1 oznacza, że musisz osiągnąć o 1 sukces więcej. W przypadku bram najczęściej oznacza, to 2 sukcesy zamiast 1.
 
     
Marcus
[Usunięty]

Wysłany: Sro 26 Paź, 2011   

@Arturus
Ad. 3. Biję się w pierś, pomyliłem się i teraz widzę, że źle grałem =]

Ad. 2. Tutaj nie rozumię. Idąc za fazami:

Faza II Ruch:
Badacz 1 wychodzi i dostaje znacznik eksploracji
Badacz 2 wczodzi na to samo pole (nie wciąga go, bo wejście do bramy jest w fazie Spotkań w Arkham- Instr. str 7-8)

Faza III Spotkania w Arkham:
Wariant 1:
Badacz 1 zamyka bramę
Badacz 2 odbywa spotkanie, bo już niema bramy

Wariant 2:
Badaczowi 1 nie udaje się zamknąć bramy
Badacz 2 zmuszony jest do wejścia do bramy

Reasumując: jeżeli wejście do bramy odbywa się w fazie spotkań w Arkham, co jest wyraźnie powiedziane w instr. str 7-8, to przy sprzyjającej kolejności w tej turze możliwe jest takie posunięcie. Chyba, że się mylę =]
 
     
Arturus
[Usunięty]

Wysłany: Czw 27 Paź, 2011   

@Marcus: tym razem ja biję się w pierś

Ad.2 Do tej pory graliśmy tak, że badacz, który wchodził na pole z otwartą bramą, natychmiast był przenoszony do innego świata. To było bardziej logiczne: ruch, moc bramy, itp.

Ale zgodnie z instrukcją - przeniesienie do innego świata odbywa się w fazie spotkań w Arkham. W związku z tym opisane przez @77rpm zdarzenie może się zdarzyć.
 
     
gural117
[Usunięty]

Wysłany: Czw 27 Paź, 2011   

Jeżeli chodzi o przypadek dwóch badaczy na jednym obszarze gdzie znajduje się bram a jeden posiada znacznik eksploracji.

Należy pamiętać o kolejności graczy. Każda faza rozpoczyna się od pierwszego gracza.

Jeżeli w kolejności pierwszy jest badacz bez znacznika eksploracji zostanie on wciągnięty zanim będzie inny badacz mógł zamknąć bramę ;-)
 
     
77rpm
[Usunięty]

Wysłany: Czw 27 Paź, 2011   

Dzięki... czyli wymieniać się można...
i nie wiem czy dobrze zrozumiałem - przy zamykaniu brak nie można używać broni ? ? ?
hehe jesli tak to całe moje gry były o dupę rozbić, a ja się dziwiłem dlaczego mi tak idzie :)
 
     
gural117
[Usunięty]

Wysłany: Czw 27 Paź, 2011   

No chyba nie ma broni, które dodają cokolwiek do testów waleczności / wiedzy. Broń dodaje do testów walki ;-)
 
     
Marcus
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Paź, 2011   

Strzelanie ze sztucera albo jeszcze lepiej z bicza do bramy brzmi ciekawie =]. Niestety nie można używać broni jak i zaklęć. A rozgrywek aż tak bardzo nie skaszaniłeś, bo zamknięcie bramy nie jest aż takie trudne i dosyć rzadko nie udaje się jej pozbyć=]
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 13