galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z zasadami
Autor Wiadomość
urbanski.tomasz
[Usunięty]

Wysłany: Pią 16 Wrz, 2011   

Cytat:

crabtree napisał/a:
OMG właśnie uświadomiłem sobie jak utrudnialiśmy sobie grę odrzucając nadmiarowe żetony postępu (ponad wymaganą ilość na obszarze) Ale i tak nie było jakoś szczególnie ciężko

damn it! ja też nie przerzucałem dotychczas dodatkowych żetonów na Wyprawę...:)
 
     
bartosh
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Wrz, 2011   

No dobrze, to mamy jasność co do Siły Woli, ale co z wronami? :) Legolas je zabija, czy jedynie pokonuje i płoszy, w wyniku czego nie dokonuje postępu w wyprawie? Tak fabularnie tłumaczę sobie zachowanie wron - można je pokonać, ale one wracają do talii (czyli uciekają, aby zaatakować ponownie).
Z drugiej strony może fabuła jedno, a mechanika co innego i po prostu taki wyjątek nie jest rozróżniany, wobec czego Legolas w rozumieniu mechaniki gry rzeczywiście zabija wrony?
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Wrz, 2011   

Jak dla mnie fabularnie Legolas zabija wrony, ale kolejna fala ciągle nadlatuje :wink:
 
     
kufel
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Wrz, 2011   

Tekst na karcie "Kiedy Wrony ze wschodu zostaną pokonane"
Pokonanych wrogów oraz sprzymierzeńców umieszcza się na stosie kart odrzuconych, natomiast Wrony mają zasadę "po pokonaniu, zamiast na stosie kart odrzuconych wtasuj Wrony w talię spotkań"
 
     
Avael
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Wrz, 2011   

Pytania mam takie:

1. Karty obszarów często mają jakieś takie swoje efekty pt. "podróż" lub "w czasie podróży". Jeden z efektów brzmi mniej więcej tak - kiedy odbywasz podróż na ten obszar pierwszy gracz musi odrzucić dwie losowe karty. Moje pytanie: termin "odbywać podróż" określa przeniesienie tego obszaru ze strefy przeciwności i od tej chwili funkcjonuje on jako aktywny obszar? W takim rozumowaniu gracz pierwszy odrzuca dwie swoje karty tylko jeden raz. Czy też jest inaczej i pierwszy gracz odrzuca swoje dwie karty za każdym razem, kiedy gracze idąc na wyprawę zapełniają żetonami postępu tę właśnie kartę.
Sytuacja nr 2 jest trochę przegięta, dlatego skłaniam się ku pierwszej.

Podobna sytuacja odnosi się do karty "Leśna ścieżka". Podane na niej jest, że kiedy gracze odbywają na nią podróż pierwszy gracz może przygotować jedną postać. Analogicznie do przedstawionego wcześniej problemu? Pierwszy gracz przygotowuje swoją postać tylko wtedy, kiedy gracze decydują, że "Leśna ścieżka" stanie się aktywnym obszarem? Czy też za każdym razem, kiedy gracze będą odbywać wyprawę zapełniając przy tym żetonami postępu aktywny obszar "Leśnej ścieżki"?

I ostatnie pytanie:
Mając bohatera schwytanego w pajęczą sieć (zapłać dwa zasoby aby przygotować bohatera w fazie odpoczynku) czy mogę go przygotować wybierając go sobie przy podróży na leśną ścieżkę? Myślę, że tak :)

W tej chwili więcej problemów nie mam :)

Pozdrawiam
 
     
kufel
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Wrz, 2011   

Po kolei: ;)
1. Podróż na obszar odbywa się raz: w chwili przeniesienia go ze strefy przeciwności do strefy aktywnego obszaru.
2. jw.
3. Jak najbardziej! SwS mówi, że nie przygotowujesz postaci w Fazie odpoczynku, można go przygotować poprzez efekt opisany przez Ciebie a także przez karty: Nieoczekiwana odwaga, Ponura determinacja i inne
 
     
bartosh
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Wrz, 2011   

kufel napisał/a:
Tekst na karcie "Kiedy Wrony ze wschodu zostaną pokonane"
Pokonanych wrogów oraz sprzymierzeńców umieszcza się na stosie kart odrzuconych, natomiast Wrony mają zasadę "po pokonaniu, zamiast na stosie kart odrzuconych wtasuj Wrony w talię spotkań"


Właśnie to mnie nurtuje, bo Legolas z kolei ma opis umiejętności, który odwołuje się do "zabicia", a nie "pokonania" wroga. Wróg pokonany może zostać przepędzony, a nie zabity. I wrony tak się właśnie zachowują, jak na moje oko, ale może za bardzo kombinuję :)
 
     
kufel
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Wrz, 2011   

No za bardzo, za bardzo :)
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Wrz, 2011   

(1.20) Zwarcie z wrogami
Podczas fazy wyprawy wrogowie będący w zwarciu
z graczami nie wliczają swojego zagrożenia do strefy
przeciwności.
Wróg pozostaje w zwarciu z graczem dopóki nie
zostanie pokonany albo dopóki efekt karty nie cofnie
go do strefy przeciwności, spowoduje, że wejdzie w
zwarcie z innym graczem albo usunie go z gry

Czyli jakbym na początku anduiny miał 30 zagrożenia to od samego początku aż do ubicia górski troll byłby ze mną w zwarciu i tylko mnie atakował? Ale nie dodawał siły zagrożenia? oO
 
     
Robaczyw
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Wrz, 2011   

Berestaszek napisał/a:
Czyli jakbym na początku anduiny miał 30 zagrożenia to od samego początku aż do ubicia górski troll byłby ze mną w zwarciu i tylko mnie atakował? Ale nie dodawał siły zagrożenia? oO

Dokładnie. Wszedłby z Tobą w zwarcie w pierwszej rundzie.
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Wrz, 2011   

Nie tyle pytałem się o to czy wejdzie w zwarcie bo to jasne. Tylko czy on cały czas jest ze mną w zwarciu i co za tym idzie czy nie dodaje potem swojej siły zagrożenia. Bo według tego punktu FAQ tak by to wyglądało.
 
     
kufel
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Wrz, 2011   

W zwarciu będzie dopiero po testach zwarcia czyli po fazie wyprawy.
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Wrz, 2011   

Kurde i teraz pytanie czy wierzyć wam czy FAQ :P Pozwole sobie jeszcze raz przytoczyć ten fragment FAQ który można znaleźć na stronie galakty


(1.20) Zwarcie z wrogami
Podczas fazy wyprawy wrogowie będący w zwarciu
z graczami nie wliczają swojego zagrożenia do strefy
przeciwności.
Wróg pozostaje w zwarciu z graczem dopóki nie
zostanie pokonany albo dopóki efekt karty nie cofnie
go do strefy przeciwności, spowoduje, że wejdzie w
zwarcie z innym graczem albo usunie go z gry
 
     
Robaczyw
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Wrz, 2011   

Przecież nie zaprzeczyliśmy FAQ...

Wrogowie w zwarciu z graczami nie dodają swojego poziomu zagrożenia, bo nie są już w strefie przeciwności. Troll będzie Cię atakował co turę dopóki go nie zabijesz, lub nie pozbędziesz się w jakiś inny sposób.
 
     
kufel
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Wrz, 2011   

Berestaszek napisał/a:
Kurde i teraz pytanie czy wierzyć wam czy FAQ :P Pozwole sobie jeszcze raz przytoczyć ten fragment FAQ który można znaleźć na stronie galakty


(1.20) Zwarcie z wrogami
Podczas fazy wyprawy wrogowie będący w zwarciu
z graczami nie wliczają swojego zagrożenia do strefy
przeciwności.
Wróg pozostaje w zwarciu z graczem dopóki nie
zostanie pokonany albo dopóki efekt karty nie cofnie
go do strefy przeciwności, spowoduje, że wejdzie w
zwarcie z innym graczem albo usunie go z gry

Zaznacz na czerwono albo pogrubieniem gdzie widzisz rozbieżnosci w FAQ i wypowiedziach
Jest w zwarciu = nie ma go w strefie przeciwności = nie wlicza poziomu zagrożenia
Po rozpoczęciu gry, troll będzie w strefie przeciwności, testy zwarcia są dopiero po fazie wyprawy. Naprawdę nie wiem gdzie jest problem.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.24 sekundy. Zapytań do SQL: 14