galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z zasadami
Autor Wiadomość
darecki
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Wrz, 2011   

benczi napisał/a:
Obrażenia z niebronionego ataku danego wroga przydzielamy zawsze jednemu z bohaterów (nieważne czy jest on wyczerpany czy nie). Bohatera który otrzyma obrażenia możemy wybrać sami.


mozemy przydzielac tylko bohaterom czy tez sojusznikom (pamietajmy ze zarowno jedni i drudzy sa wyczerpani - na wyprawie)

i jesli atakuje kilku wrogow to obrazenia do wroga A przydzielam bohaterowi A a czy obrazenia od wroga B moge przydzielic temu samemu bohaterowi?
 
     
orions
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Wrz, 2011   

Obrażenia z ataków niebronionych biorą tylko bohaterowie. Ponieważ atak jest niebroniony, żaden obrońca nie jest przypisany, więc można za każdym atakiem wziąć obrażenia na dowolnego bohatera. Jeżeli masz takiego przepaka (np. Gimli z pancerzem), to można w jednego bohatera wpuszczać obrażenia z 3 ataków.
 
     
kufel
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Wrz, 2011   

Tak jak napisał Orions, należy tylko pamiętać, że niektóre efekty cienia są paskudne jeśli atak jest niebroniony ;)
 
     
Avael
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Wrz, 2011   

Koniecznie należy rozgraniczyć postaci na bohaterów i sprzymierzeńców. W momencie kiedy w instrukcji jest napisane, że chodzi o postać obojętne jest czy to będzie bohater czy sprzymierzeniec. Jeżeli jest napisane bohater to tylko i wyłącznie chodzi o bohatera. W przypadku obrażeń za niebroniony atak - obrywa tylko wybrany przez nas bohater a nie sprzymierzeniec.


-----------------------------------------

Pytanie:
Jest taka karta, której działanie daje nam możliwość obrony w kilku przeciwko jednemu przeciwnikowi. Z tego co pamiętam w instrukcji jest napisane, że obrażenia, w takim przypadku, są przyznawane jednej postaci a nie każdej po trochu. Po co więc używać tej karty skoro można poświęcić jedną postać i ona zatrzyma atak (w końcu nadwyżka obrażeń nie przechodzi dalej --- chyba, że bije nas trol)?
 
     
kufel
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Wrz, 2011   

Ano po to, że w tym wypadku sumujesz "tarcze" broniących się postaci (analogicznie jak w przypadku ataku)
 
     
Avael
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Wrz, 2011   

I nastała jasność :)
Kufel, wypiję Twoje zdrowie :)
 
     
kufel
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Wrz, 2011   

Cheers!
No mam nadzieję, może na jakimś turnieju jak w końcu uda się zorganizować? ;)
 
     
urbanski.tomasz
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Wrz, 2011   

Cytat:
Pytanie:
Jest taka karta, której działanie daje nam możliwość obrony w kilku przeciwko jednemu przeciwnikowi. Z tego co pamiętam w instrukcji jest napisane, że obrażenia, w takim przypadku, są przyznawane jednej postaci a nie każdej po trochu. Po co więc używać tej karty skoro można poświęcić jedną postać i ona zatrzyma atak (w końcu nadwyżka obrażeń nie przechodzi dalej --- chyba, że bije nas trol)?

A jaka to karta?
 
     
kufel
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Wrz, 2011   

Zjednoczeni
 
     
bartosh
[Usunięty]

Wysłany: Czw 15 Wrz, 2011   Pytanie o kartę "Wargowie"

Na karcie Wargowie jest następujący tekst:

"Jeśli Wargowie otrzymują kartę cienia pozbawioną efektu, po zakończeniu ataku należy cofnąć ich do strefy przeciwności".

Czy dobrze rozumiem, że chodzi o zakończenie ich ataku (a nie mojego, o ile przeżyją)? Czyli w takim wypadku gracze nie mogą atakować, bo wargowie uciekają do sfery przeciwności natychmiast po własnym ataku, by nas podgryzać w kolejnej rundzie?
 
     
kufel
[Usunięty]

Wysłany: Czw 15 Wrz, 2011   Re: Pytanie o kartę "Wargowie"

bartosh napisał/a:

Czy dobrze rozumiem, że chodzi o zakończenie ich ataku (a nie mojego, o ile przeżyją)? Czyli w takim wypadku gracze nie mogą atakować, bo wargowie uciekają do sfery przeciwności natychmiast po własnym ataku, by nas podgryzać w kolejnej rundzie?

Dokładnie tak, i tu przydaje się Dunhern ;)
 
     
bartosh
[Usunięty]

Wysłany: Pią 16 Wrz, 2011   

Dwa pytania:
1. Wydaje mi się, że w odniesieniu do Wron ze Wschodu zdolność Legolasa nie działa, bowiem wrony nie zostają nigdy zabite, a jedynie przepłoszone. Mam rację?

2. Czy Siła Woli ma podobny efekt jak zwykły efekt wyprawy? Chodzi mi o to, czy "nadmiarowy" żeton postępu przechodzi z obszaru, na który podróżujemy na obszar wyprawy? A może się marnuje?
 
     
kufel
[Usunięty]

Wysłany: Pią 16 Wrz, 2011   

1. Zostają zabite (więc zdolność działa), jedynie nie odkłada się je na stos kart odrzuconych ale wtasowuje do talii
2. Nie przechodzi
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Pią 16 Wrz, 2011   

bartosh napisał/a:
Dwa pytania:
1. Wydaje mi się, że w odniesieniu do Wron ze Wschodu zdolność Legolasa nie działa, bowiem wrony nie zostają nigdy zabite, a jedynie przepłoszone. Mam rację?

Zostają pokonane ale to wróg taki jak np. komary. Możesz zabić sporo ale wszystkich nie wykończysz i ciągle pojawiają się nowe.

bartosh napisał/a:

2. Czy Siła Woli ma podobny efekt jak zwykły efekt wyprawy? Chodzi mi o to, czy "nadmiarowy" żeton postępu przechodzi z obszaru, na który podróżujemy na obszar wyprawy? A może się marnuje?

Żetony postępu najpierw trafiają na aktywny obszar i gdy go zapełnią (wtedy obszar uważa się za zbadany i odrzuca z gry) to reszta przechodzi na kartę wyprawy.
 
     
kufel
[Usunięty]

Wysłany: Pią 16 Wrz, 2011   

crabtree napisał/a:

Żetony postępu najpierw trafiają na aktywny obszar i gdy go zapełnią (wtedy obszar uważa się za zbadany i odrzuca z gry) to reszta przechodzi na kartę wyprawy.

OMG właśnie uświadomiłem sobie jak utrudnialiśmy sobie grę odrzucając nadmiarowe żetony postępu (ponad wymaganą ilość na obszarze) :D Ale i tak nie było jakoś szczególnie ciężko :lol:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.21 sekundy. Zapytań do SQL: 13