galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasady
Autor Wiadomość
Arbaal
[Usunięty]

Wysłany: Sob 06 Sie, 2011   

Ja mam nowe pytanie :)
Nie chce mi się zerkać do instrukcji, może coś przeoczyłem. Zagrałem sobie dzisiaj pierwszą historię z odpowiedzą 1A. W niej pojawia się Maniak o imieniu Walter. Pytanie jest następujące. Jeśli wskazówka 1A zostanie odkryta to Walter jest Maniakiem o współczynniku życia +4 za każdego Badacza. Czyli jeśli badaczy było 3 to Walter ma 12 życia czy to co ma pod sobą +12? (sądzę że opcja druga).
I co jeśli wskazówka 1A nie zostanie odkryta a za to odkryte zostanie wydarzenie IV które nakazuje odkryć kartę celu. Wtedy umieszczamy Waltera jednak na karcie celu nie ma on +4 do życia za każdego badacza. Czyli ma współczynnik życia normalnego maniaka?
Badaczom i tak nie udało się zranić odpowiednio mocno żeby zabić nawet zwykłego maniaka a ja zdążyłem przetrwać i wygrać jako Strażnik :)

Cofał to co powiedziałem o historii nr4 i o tym że strażnik ma małe szanse na wygraną :) Przeanalizowałem sobie co nie co i uznałem że to ja źle zagrałem i oddałem badaczom dwa Mi-go na tacy.
 
     
Yanek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 08 Sie, 2011   

Arbaal napisał/a:
Ja mam nowe pytanie :)
Nie chce mi się zerkać do instrukcji, może coś przeoczyłem. Zagrałem sobie dzisiaj pierwszą historię z odpowiedzą 1A. W niej pojawia się Maniak o imieniu Walter. Pytanie jest następujące. Jeśli wskazówka 1A zostanie odkryta to Walter jest Maniakiem o współczynniku życia +4 za każdego Badacza. Czyli jeśli badaczy było 3 to Walter ma 12 życia czy to co ma pod sobą +12? (sądzę że opcja druga).
I co jeśli wskazówka 1A nie zostanie odkryta a za to odkryte zostanie wydarzenie IV które nakazuje odkryć kartę celu. Wtedy umieszczamy Waltera jednak na karcie celu nie ma on +4 do życia za każdego badacza. Czyli ma współczynnik życia normalnego maniaka?
Badaczom i tak nie udało się zranić odpowiednio mocno żeby zabić nawet zwykłego maniaka a ja zdążyłem przetrwać i wygrać jako Strażnik :)

Cofał to co powiedziałem o historii nr4 i o tym że strażnik ma małe szanse na wygraną :) Przeanalizowałem sobie co nie co i uznałem że to ja źle zagrałem i oddałem badaczom dwa Mi-go na tacy.


Według instrukcji Maniak ma bazową wytrzymałość plus ten bonus. Co do drugiego pytania, na oficjalnym forum znalazłem wątek, z którego wynika, że Maniak pojawia się dopiero po ujawnieniu ostatniej karty wskazówki nawet jak zostanie odkryte wydarzenie IV. Po prostu gracze muszą jak najszybciej znaleźć wskazówkę numer 1! A dzięki wydarzeniu IV gracze wiedzą jaki jest cel tej historii.
 
     
WMAster
[Usunięty]

Wysłany: Sob 20 Sie, 2011   

Zastanawiam się czy czegoś nie przeoczyłem:
Karta "ceremonialna czaszka" jest artefaktem, więc grając Strażnikiem tajemnic, mogę zmusić badacza który ją niesie aby wykonał akcję: test szczęścia. Jeśli mu się nie powiedzie zdobywam cztery żetony zagrożenia. Bazowe szczęście badacza wynosi, o ile się nie mylę, maksymalnie 4, zatem, teoretycznie, mogę zdobyć nieskończoną ilość żetonów zagrożenia?
Coś tu nie gra...
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Sob 20 Sie, 2011   

Niepohamowane żądze można zagrać na każdego badacza tylko raz na turę.

MoM FAQ

Tak więc jeśli Strażnik Tajemnic ma w danym scenariuszu Niepohamowane żądze, a jeden z badaczy ma Ceremonialną czaszkę to jest szansa że Strażnik Tajemnic zyska 2 żetony zagrożenia na turę. Szansa, bo równie dobrze może zmarnować dwa punkty zagrożenia i zrobić badaczowi mega prezent dając mu 3 żetony umiejętności kompletnie za darmo :P
 
     
Ghraven
[Usunięty]

Wysłany: Pią 26 Sie, 2011   

No i ja jestem po pierwszej grze. Podczas rozgrywki na chwile rozgorzała dyskusja na temat osławionej akcji "Niepohamowane żądze". Problemem było to czy można użyć czaru leczącego (Pakt krwi) aby wymusić na graczu test wiedzy i ewentualnie negatywny efekt karty w przypadku porażki przy założeniu że każdy z badaczy nie stracił ani jednego punktu życia. Zagraliśmy że można bo karta wyraźnie mówi o wskazaniu badacza (ale nie mowi o wskazaniu rannego badacza). Na forum FFG nie znalazłem oficjalnej odpowiedzi na to pytanie.
 
     
Arbaal
[Usunięty]

Wysłany: Pią 26 Sie, 2011   

Można tak zrobić gdy badacz jest ranny.
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Pią 26 Sie, 2011   

Ghraven napisał/a:
Zagraliśmy że można bo karta wyraźnie mówi o wskazaniu badacza (ale nie mowi o wskazaniu rannego badacza).
Cytat:
Akcja: Wybierz 1 badacza
w swoim pomieszczeniu, aby
wyleczyć mu 1 obrażenie
.
Nie można więc rzucić zaklęcia na badacza który nie ma żetonów obrażeń.
 
     
ragi
[Usunięty]

Wysłany: Sob 27 Sie, 2011   

Pytanie o zasięg - czy jeśli broń wymaga aby potwór znajdował się w zasięgu 2 od badacza, to oznacza dokładnie dwa pola czy do dwóch pól? Przecież to bez sensu by niemożna było strzelić z Thompsona do kogoś kto jest oddalony tylko o jedno pole. Karta "Automatyczna .45" sugeruje (pomimo zapisu aby zaatakować potw. w zasięgu 2), że wg tekstu dalej (czyli: "Jeśli potwor jest w zas. 1 dodaj +2 do Celności") można zaatakować kogoś z mniejszej odległości niż 2.
 
     
Arbaal
[Usunięty]

Wysłany: Sob 27 Sie, 2011   

Cytat:
Przecież to bez sensu by niemożna było strzelić z Thompsona do kogoś kto jest oddalony tylko o jedno pole.

Sam sobie dałeś odpowiedz ;)
 
     
ragi
[Usunięty]

Wysłany: Sob 27 Sie, 2011   

Niby tak ale w przypadku Dynamitu miałoby to sens. A co z rzuceniem dynamitu na pole na którym się jest właśnie z potworem? Jemu robimy kuku, a my odchodzimy spokojnym krokiem?
 
     
Arbaal
[Usunięty]

Wysłany: Sob 27 Sie, 2011   

Z thomsona, automatycznej 45 itd strzelasz do potwora w zasięgu 2 obszary, 1 obszar albo na tm samym obszarze.
Z dynamitem jest tak że wybierasz nie konkretny cel którym w ww jest potworem tylko wybierasz obszar. Obszar musi być w zasięgu dwa od rzucającego.
Chyba nie ma tego wyjaśnionego w instrukcji, trzeba to brać na logikę.
 
     
ragi
[Usunięty]

Wysłany: Pon 29 Sie, 2011   

Kolejne pytania.
1. W drugim scenariuszu w zależności od wybrania historii druga drabina pokazać się może nad przepaścią. Pytanie na którym obszarze (bo są tam dwa)? Chyba, że to wszystko jedno.
2. Czy tak duży potwór jak Shoggothy porusza się po wszystkich obszarach (nawet tych wąskich jak np. Tajne przejście) jak każdy normalnej wielkości? Wiadomo, że po drabinie nie wejdzie i mu nie wolno bo tam tylko humanidalne mogą.
 
     
Arbaal
[Usunięty]

Wysłany: Pon 29 Sie, 2011   

Cytat:
1. W drugim scenariuszu w zależności od wybrania historii druga drabina pokazać się może nad przepaścią. Pytanie na którym obszarze (bo są tam dwa)? Chyba, że to wszystko jedno.

ad1. II historii jeszcze nie grałem ale w którymś scenariuszu spotkałem się z czymś że się coś umieszcza w pomieszczeniu a nie ma sprecyzowane który obszar więc wybrałem obszar intuicyjnie lub tam gdzie mi(jako strażnikowi) bardziej to odpowiadało. Gra toczyła się sprawnie dalej. W przypadku przepaści składa się ona z obszaru z mostem i obszaru z kawałkiem suchej ziemi. Na tym drugim ja umieścił bym drabinę.
Cytat:
2. Czy tak duży potwór jak Shoggothy porusza się po wszystkich obszarach (nawet tych wąskich jak np. Tajne przejście) jak każdy normalnej wielkości? Wiadomo, że po drabinie nie wejdzie i mu nie wolno bo tam tylko humanidalne mogą.

ad2. Nie ma nigdzie w instrukcji ograniczeń co do przechodzenia pomiędzy pomieszczeniami/obszarami więc mogą wszystkie potwory wszędzie iść :)
Shoggoth to taka płynna masa, wszędzie się przecisnie :D
 
     
ragi
[Usunięty]

Wysłany: Pon 29 Sie, 2011   

Na karcie celu pisze "Badacze zwyciężają jeśli każdy badacz ucieknie przez Kaplice".
Gra skończyła się tak, ze jeden nie przeżył, a drugi uciekł. Czy badacze zwyciężyli czy nie?
 
     
ragi
[Usunięty]

Wysłany: Pon 29 Sie, 2011   

Już sobie znalazłem odpowiedz. Wystarczy, ze ucieknie jeden badacz na gracza, a Ci co zginęli nie są brani pod uwagę.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 13