|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad |
Autor |
Wiadomość |
Sardo [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 01 Lip, 2011
|
|
|
1. Tak, od razu rozpatrujesz to miejsce, tj. bierzesz 1 pkt życia z jeziora, możesz coś kupić (ale to chyba na targowisku a nie dniu targowym) albo tracisz turę na bagnie jeśli nie masz 5 siły
2. Tak pozostają |
|
|
|
|
Lartes [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 01 Lip, 2011
|
|
|
Bardzo dziękuję. A jeśli wykończą się kart przygód w talii, tasuję odrzucone karty i robię nową talię? |
|
|
|
|
Nemomon [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 01 Lip, 2011
|
|
|
Zgadza się. |
|
|
|
|
Arbaal [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 01 Lip, 2011
|
|
|
Lartes napisał/a: | A jeśli wykończą się kart przygód w talii, tasuję odrzucone karty i robię nową talię? |
Nie znałem odpowiedzi na to pytanie bo nigdy się z czymś takim nie spotkałem |
|
|
|
|
robal [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 02 Lip, 2011
|
|
|
Witam , moje pierwsze pytanie dotyczy karty "Magik" (Nieznajomy, 4, Żniwiarz)
Kod: | Jeśli chcesz, magik może zmienić dowolną liczbę z twoich żetonów Siły w żetony Mocy (lub odwrotnie). Niezależnie od tego czy skorzystasz z jego umiejętności, magik znika w chmurze dymu na stos kart odrzuconych. |
1. Pytanie brzmi czy mogę skorzystać z usług magika nie posiadając dodatkowych punktów (ponad początkowy stan).
Np. Troll (S6, M1) spotyka magika i postanawia zamienić punkty siły na moc, Postać nie może zejść poniżej swojego początkowego statusu w takim wypadku Troll kończy z S6 i M6, czy nie ma punktów na wymianę i jego stan się nie zmieni?
Drugie pytanie nasunęło mi się po przeczytaniu FAQ o polach Miasto,Wioska. Mianowicie chodzi o pola typu Kaplica, Cmentarz.
2. Czy postać z charakterem Neutralnym i nie posiadająca złota lub mając nienaruszony status życia/losu może wejść na pole Kaplica/Cmentarz
Edit :By nie zaśmiecać napisze tu. Dzięki za szybką odpowiedź. |
Ostatnio zmieniony przez robal Sob 02 Lip, 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Nemomon [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 02 Lip, 2011
|
|
|
Uszanowanie,
1. Nie, jedynie żetony możesz wymieniać. Punkty zapisane na karcie Poszukiwacza nie są żetonami. Jeżeli nie masz żetonów, to Magik na Ciebie nie wpłynie.
2. Owszem może, ale nic tam nie robi. |
|
|
|
|
Lartes [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Lip, 2011
|
|
|
Witam serdecznie po raz kolejny. Tym razem Podziemia (ha, mój pierwszy dodatek;))
Szybkie pytanko - czy zdolność Wróżki i kuli jasnowidzenia (można przy losowaniu kart przygód odrzucić jedną i w jej miejsce wylosować kolejną, którą trzeba zaakceptować) działa na karty podziemi, brane z osobnej kupki? |
|
|
|
|
Nemomon [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Lip, 2011
|
|
|
Uszanowanie,
owszem, zdolność Wróżki (czy Kuli Jasnowidzenia) działa na karty Podziemi. Jest to wyjaśnione nawet w instrukcji, gdzieś pod koniec. |
|
|
|
|
Lartes [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 06 Lip, 2011
|
|
|
Witam, czy będąc pod wpływem klątwy wiedźmy (nie mogę zdobywać nowych przyjaciół) i trafiając na Poltergeista (jeden obszar na turę mogę się poruszać), poltergeista mam wziąć (mimo że to przyjaciel wg typu karty)? W ten sposób kary mi się kumulują (tzn. żadnych przyjaciół + poruszenie tylko o jeden obszar). |
|
|
|
|
Sardo [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 06 Lip, 2011
|
|
|
Nie można posiadać przyjaciół, więc chyba żadnego, nawet Poltergeista. Tak ja to rozumiem. |
|
|
|
|
Lartes [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 06 Lip, 2011
|
|
|
Bardzo dziękuję za odpowiedź, kolejne pytanie ode mnie (pewnie macie już dość ;P)
Gram druidem, na karcie napisane mam, że nie więcej niż raz na turę mogę w dowolnej chwili zmienić swój charakter. Trafiłem na pole, gdzie ciągnę np. 4 karty. Wylosowałem 2 wrogów (S 5 i 4, obaj działają na 3), magiczne źródło (4 żetony mocy kładę na polu, do wzięcia) i wróżkę (spełnia życzenie pierwszego dobrego poszukiwacza). Zarówno wróżka jak i źródło działają np. na nr 6.
1. W instrukcji napisane jest, że jeśli na obszarze znajduje się kilku wrogów, walczą oni wspólnie (dodają siłę). Czy w powyższym przykładzie na 3 walczę z dwoma wrogami naraz (tzn. przeciw sumarycznej sile 9) i biorę 2 trofea, jeśli się uda, a pokonany tracę 1 punkt życia? Czy reguła dotyczy sytutacji, kiedy wylosuję dwóch wrogów, ale jeden będzie działał na 1, a drugi na 3, czy wtedy walczę w odpowiednich momentach po kolei? Jak to działa?
2. Pokonałem obu wrogów, odkrywam magiczne źródło. Zgodnie z odpowiedzią na forum, mogę zabrać jeden żeton mocy od razu (zostają 3 na karcie) Czy między walką na 3, a źródłem na 6 mogę zmienić charakter druida na dobry, żeby skorzystać od razu z wróżki? Bo jak rozumiem mogę z niej skorzystać od razu po odkryciu i jeśli jestem dobry. Czy dobrze interpretuję kolejność tej tury? |
|
|
|
|
Sardo [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 06 Lip, 2011
|
|
|
1. Jeśli mają ten sam numer spotkania walczysz z oboma naraz sumując ich siłę, bierzesz oba jako trofeum i tracisz 1 pkt życia. Jeśli różny to walczysz po kolei.
2. Możesz zmienić charakter tuż przed rozpatrzeniem karty z tego co wiem. Czyli tak, możesz zmienić charakter przed rozpatrzeniem wróżki. |
|
|
|
|
fafon [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 11 Lip, 2011
|
|
|
Mam takie 2 pytanka.
1. Mam zadanie czarownika - odwiedź gospodę. Staję na gospodzie, rzucam kością i wypada 5. I teraz przenoszę się od razu do jaskini czarownika, dostaję nagrodę i przepada mi możliwość teleportacji w następnej turze? Czy jakoś inaczej się powinno to rozegrać?
2. Czy Miecz prawdy działa również w walce psychicznej? A konkretnie, czy mając rzut ataku mniejszy od rzutu np. ducha to automatycznie wynik mojego rzutu wzrasta do 6? |
|
|
|
|
Nemomon [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 11 Lip, 2011
|
|
|
1. No tutaj byłby pewien problem. "Teleportację do dowolnego miejsca w tej Krainie" rozgrywasz w swojej następnej turze, a nie w tej, w której badałeś obszar Gospody. W takim więc razie najpierw badasz Gospodę i wyrzucasz "5", następnie przenosisz się do Jaskini Czarownika i otrzymujesz Talizman. W następnej turze możesz przenieść się na dowolny obszar w Krainie Środkowej.
2. Tylko w walce na Siłę. Generalnie dodatkowe efekty Broni czy Pancerzy działają jedynie w tych walkach, w których dana Broń lub Pancerz zwiększa nam jakiś parametr. Jeżeli więc Miecz Prawdy zwiększa nam jedynie Siłę, to i z jego dodatkowego efektu można skorzystać jedynie w walce, która toczy się na Siłę. |
|
|
|
|
fafon [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 11 Lip, 2011
|
|
|
1. Czy umiejętność Zabójcy dotycząca sztyletowania działa przy walce z kilkoma wrogami tak jak przy walce z jednym? Czyli sumujemy siłę wrogów ale nie wykonujemy rzutu?
2. Losuję Kolosa Bitewnego i Jaskiniowego Goblina. Na karcie Kolosa jest napisane, że można mu się wymknąć. Jeśli walczy razem z Goblinem to nadal można mu się wymykać? |
|
|
|
|
|
|