galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Autor Wiadomość
Sardo
[Usunięty]

Wysłany: Pią 01 Lip, 2011   

1. Tak, od razu rozpatrujesz to miejsce, tj. bierzesz 1 pkt życia z jeziora, możesz coś kupić (ale to chyba na targowisku a nie dniu targowym) albo tracisz turę na bagnie jeśli nie masz 5 siły

2. Tak pozostają
 
     
Lartes
[Usunięty]

Wysłany: Pią 01 Lip, 2011   

Bardzo dziękuję. A jeśli wykończą się kart przygód w talii, tasuję odrzucone karty i robię nową talię?
 
     
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Pią 01 Lip, 2011   

Zgadza się.
 
     
Arbaal
[Usunięty]

Wysłany: Pią 01 Lip, 2011   

Lartes napisał/a:
A jeśli wykończą się kart przygód w talii, tasuję odrzucone karty i robię nową talię?

Nie znałem odpowiedzi na to pytanie bo nigdy się z czymś takim nie spotkałem :D
 
     
robal
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Lip, 2011   

Witam , moje pierwsze pytanie dotyczy karty "Magik" (Nieznajomy, 4, Żniwiarz)

Kod:
Jeśli chcesz, magik może zmienić dowolną liczbę z twoich żetonów Siły w żetony Mocy (lub odwrotnie). Niezależnie od tego czy skorzystasz z jego umiejętności, magik znika w chmurze dymu na stos kart odrzuconych.


1. Pytanie brzmi czy mogę skorzystać z usług magika nie posiadając dodatkowych punktów (ponad początkowy stan).

Np. Troll (S6, M1) spotyka magika i postanawia zamienić punkty siły na moc, Postać nie może zejść poniżej swojego początkowego statusu w takim wypadku Troll kończy z S6 i M6, czy nie ma punktów na wymianę i jego stan się nie zmieni?

Drugie pytanie nasunęło mi się po przeczytaniu FAQ o polach Miasto,Wioska. Mianowicie chodzi o pola typu Kaplica, Cmentarz.

2. Czy postać z charakterem Neutralnym i nie posiadająca złota lub mając nienaruszony status życia/losu może wejść na pole Kaplica/Cmentarz

Edit :By nie zaśmiecać napisze tu. Dzięki za szybką odpowiedź.
Ostatnio zmieniony przez robal Sob 02 Lip, 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Sob 02 Lip, 2011   

Uszanowanie,

1. Nie, jedynie żetony możesz wymieniać. Punkty zapisane na karcie Poszukiwacza nie są żetonami. Jeżeli nie masz żetonów, to Magik na Ciebie nie wpłynie.

2. Owszem może, ale nic tam nie robi.
 
     
Lartes
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Lip, 2011   

Witam serdecznie po raz kolejny. Tym razem Podziemia (ha, mój pierwszy dodatek;))

Szybkie pytanko - czy zdolność Wróżki i kuli jasnowidzenia (można przy losowaniu kart przygód odrzucić jedną i w jej miejsce wylosować kolejną, którą trzeba zaakceptować) działa na karty podziemi, brane z osobnej kupki?
 
     
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Pon 04 Lip, 2011   

Uszanowanie,

owszem, zdolność Wróżki (czy Kuli Jasnowidzenia) działa na karty Podziemi. Jest to wyjaśnione nawet w instrukcji, gdzieś pod koniec.
 
     
Lartes
[Usunięty]

Wysłany: Sro 06 Lip, 2011   

Witam, czy będąc pod wpływem klątwy wiedźmy (nie mogę zdobywać nowych przyjaciół) i trafiając na Poltergeista (jeden obszar na turę mogę się poruszać), poltergeista mam wziąć (mimo że to przyjaciel wg typu karty)? W ten sposób kary mi się kumulują (tzn. żadnych przyjaciół + poruszenie tylko o jeden obszar).
 
     
Sardo
[Usunięty]

Wysłany: Sro 06 Lip, 2011   

Nie można posiadać przyjaciół, więc chyba żadnego, nawet Poltergeista. Tak ja to rozumiem.
 
     
Lartes
[Usunięty]

Wysłany: Sro 06 Lip, 2011   

Bardzo dziękuję za odpowiedź, kolejne pytanie ode mnie (pewnie macie już dość ;P)

Gram druidem, na karcie napisane mam, że nie więcej niż raz na turę mogę w dowolnej chwili zmienić swój charakter. Trafiłem na pole, gdzie ciągnę np. 4 karty. Wylosowałem 2 wrogów (S 5 i 4, obaj działają na 3), magiczne źródło (4 żetony mocy kładę na polu, do wzięcia) i wróżkę (spełnia życzenie pierwszego dobrego poszukiwacza). Zarówno wróżka jak i źródło działają np. na nr 6.

1. W instrukcji napisane jest, że jeśli na obszarze znajduje się kilku wrogów, walczą oni wspólnie (dodają siłę). Czy w powyższym przykładzie na 3 walczę z dwoma wrogami naraz (tzn. przeciw sumarycznej sile 9) i biorę 2 trofea, jeśli się uda, a pokonany tracę 1 punkt życia? Czy reguła dotyczy sytutacji, kiedy wylosuję dwóch wrogów, ale jeden będzie działał na 1, a drugi na 3, czy wtedy walczę w odpowiednich momentach po kolei? Jak to działa?

2. Pokonałem obu wrogów, odkrywam magiczne źródło. Zgodnie z odpowiedzią na forum, mogę zabrać jeden żeton mocy od razu (zostają 3 na karcie) Czy między walką na 3, a źródłem na 6 mogę zmienić charakter druida na dobry, żeby skorzystać od razu z wróżki? Bo jak rozumiem mogę z niej skorzystać od razu po odkryciu i jeśli jestem dobry. Czy dobrze interpretuję kolejność tej tury?
 
     
Sardo
[Usunięty]

Wysłany: Sro 06 Lip, 2011   

1. Jeśli mają ten sam numer spotkania walczysz z oboma naraz sumując ich siłę, bierzesz oba jako trofeum i tracisz 1 pkt życia. Jeśli różny to walczysz po kolei.

2. Możesz zmienić charakter tuż przed rozpatrzeniem karty z tego co wiem. Czyli tak, możesz zmienić charakter przed rozpatrzeniem wróżki.
 
     
fafon
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Lip, 2011   

Mam takie 2 pytanka.

1. Mam zadanie czarownika - odwiedź gospodę. Staję na gospodzie, rzucam kością i wypada 5. I teraz przenoszę się od razu do jaskini czarownika, dostaję nagrodę i przepada mi możliwość teleportacji w następnej turze? Czy jakoś inaczej się powinno to rozegrać?

2. Czy Miecz prawdy działa również w walce psychicznej? A konkretnie, czy mając rzut ataku mniejszy od rzutu np. ducha to automatycznie wynik mojego rzutu wzrasta do 6?
 
     
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Lip, 2011   

1. No tutaj byłby pewien problem. "Teleportację do dowolnego miejsca w tej Krainie" rozgrywasz w swojej następnej turze, a nie w tej, w której badałeś obszar Gospody. W takim więc razie najpierw badasz Gospodę i wyrzucasz "5", następnie przenosisz się do Jaskini Czarownika i otrzymujesz Talizman. W następnej turze możesz przenieść się na dowolny obszar w Krainie Środkowej.

2. Tylko w walce na Siłę. Generalnie dodatkowe efekty Broni czy Pancerzy działają jedynie w tych walkach, w których dana Broń lub Pancerz zwiększa nam jakiś parametr. Jeżeli więc Miecz Prawdy zwiększa nam jedynie Siłę, to i z jego dodatkowego efektu można skorzystać jedynie w walce, która toczy się na Siłę.
 
     
fafon
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Lip, 2011   

1. Czy umiejętność Zabójcy dotycząca sztyletowania działa przy walce z kilkoma wrogami tak jak przy walce z jednym? Czyli sumujemy siłę wrogów ale nie wykonujemy rzutu?

2. Losuję Kolosa Bitewnego i Jaskiniowego Goblina. Na karcie Kolosa jest napisane, że można mu się wymknąć. Jeśli walczy razem z Goblinem to nadal można mu się wymykać?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.25 sekundy. Zapytań do SQL: 13