galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Leśny Pająk i inne
Autor Wiadomość
SmaugP
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Kwi, 2011   

Cytat:
1. Zadeklarować atakujących i cel ataku. Gracz
wybiera 1 wroga, z którym aktualnie znajduje się
w zwarciu i wyczerpuje dowolną liczbę postaci
(atakujących).
str. 20

Cytat:
Dunhern:
Gdy Dunhern atakuje w pojedynkę, może obierać za cel wrogów w strefie przeciwności. Otrzymuje wtedy +1 ataku.

Cytat:
Złota zasada
Jeśli zasada wynikająca z treści karty jest sprzeczna
z zasadą z tej instrukcji, pierwszeństwo ma zasada
znajdująca się na karcie.
str. 4

Nie wiem co można jeszcze powiedzieć w tym temacie.
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Kwi, 2011   

ragi napisał/a:
Do Kulgan:

Jeżeli ktoś ma napisane na karcie słowo kluczowe "Dystans" to tak. Ale Dunhein go nie ma. Jeżeli atakują Twojego partnera (jest w zwarciu) a ty masz na swojej niewyczerpanej karcie słowo "Dystans" to możesz pomóc (str 24 "Dystans").
To nie dotyczy Dunheina.


Oczywiście - ale Ty napisałeś cytat z zasad, że może atakować tylko swoich wrogów, więc dopisałem Ci, że nie tylko.

A Faza Walki wystepuje zawsze - na s. 12 jest informacja, że "Kiedy gracze odbędą wszystkie 7 Faz, obecna runda dobiega końca". A w Fazie Walki wszystkie jej kroki rozpatruje się również począwszy od aktywnego gracza. Jeśli mam Dunherna /nie Dunheina :!: /, to w moim kroku "Atakowanie wrogów" korzystam z jego zdolności i nie muszę mieć nikogo w zwarciu, gdyż korzystam ze zdolności specjalnej mojej postaci. I właśnie w tym znaczeniu jest to precedens karty w stosunku do zasad w instrukcji.
 
     
Carnage
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Kwi, 2011   

A ja mam pytanie o karty celów - po co w ogóle te karty zdobywać skoro każda z nich daje nam negatywne efekty ???
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Kwi, 2011   

Carnage napisał/a:
A ja mam pytanie o karty celów - po co w ogóle te karty zdobywać skoro każda z nich daje nam negatywne efekty ???


Bo bez nich nie przejdziesz najtrudniejszej wyprawy - poczytaj sobie karty wyprawy "Ucieczka z Dol Guldur" to wszystko Ci się rozjaśni ;)
 
     
Carnage
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Kwi, 2011   

A faktycznie - przechodziłem na razie tylko ten najłatwiejszy scenariusz także nie miałem pojęcia co jest wymagane w kolejnych. Dzięki
 
     
Stephan
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Kwi, 2011   

A ja, ukłoniwszy się dwornie Użytkownikom forum, chciałem zadać pytanie, jakie nasuwa mi się po pierwszym kontakcie z WP LCG: jak to jest z leczeniem i obrażeniami?
Może konkretny przykład: w zwarcie z moją ekipą wchodzą Brzęczyrogi, więc muszę zadać 5 obrażeń wybranemu bohaterowi. Niech więc idzie na Glorfindela, który ma akurat 5 żywotności. Tak się składa, że Glorfindel ma dołączoną umiejętność "Instynkt Samozachowawczy". Czy mogę ją aktywować (wyczerpać) jednocześnie z działaniem Brzęczyrogów, zmniejszając obrażenia o 2, co ocali Glorfindela? A może obrażenia wchodzą najpierw, a więc Glorf ginie, zanim ta "umiejętność" go uleczy?
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Kwi, 2011   

Niestety ginie, bo zdolność Instynktu Samozachowawczego jest Akcją a nie Odpowiedzią. Poza tym z Instynktu leczysz rany a w momencie wejścia zdolności Brzęczyrogów, Glorfindel nie ma ran i je dopiero otrzymuje, po czym rany go zabijają, uniemożliwiając leczenie.
Ostatnio zmieniony przez Kulgan Czw 21 Kwi, 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
hpak
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Kwi, 2011   

To i ja dolacze sie do watku i zadam swoje pytanie:

Zdolnosc Legolasa mowi: "Kiedy Legolas wezmie udzial w ataku, ktory zabije wroga, umiesc 2 zetony postepu na obecnej wyprawie." Czy jezeli posiadam aktywny obszar to umieszczam zetony na obszarze (wydaje mi sie to bardziej logiczne) czy mimo wszystko na wyprawie?

Jezeli umieszczam zetony na wyprawie, ktora dzieki temu zostanie ukonczona to co z obecnym obszarem?
 
     
Catra
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Kwi, 2011   

Jeśli posiadasz aktywny obszar to tak jakby wyprawy nie było, a zwiedzasz właśnie ten obszar. Mozna powiedzieć , że obszar zmienia się w wyprawę.
 
     
Stephan
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Kwi, 2011   

Dzięki za odp. Ja trochę kombinowałem tak, że obrażenia (np. od brzęczyrogów) nie są zadawane "w pakiecie", tylko kolejno, jedno po drugim. Czyli bohater dostaje 1 obrażenie, potem drugie, następnie zagrywa akcję (coś jak "interrupt" w magicu) leczenia, która usuwa dwa pierwsze obrażenia, po czym kolejno dostaje jeszcze trzy. Ale widać - przekombinowałem :D

A teraz pytanie o kolejną kartę: "Zjednoczeni". Zacytuję:

Akcja: Wybierz gracza. Podczas tej fazy ten gracz może zadeklarować dowolną liczbę ze swoich dowolnych postaci jako obrońców przeciwko każdemu z atakujących wrogów.

A więc, rozumiem, "wybieram" siebie i mogę do odparcia takiego górskiego trolla (6 ataku) przydzielić Legolasa (1 obrony) i Thalina (2 obrony). I co teraz? Sumuję ich obronę? Okej, będzie 3. A obrażenia? Rozdzielam między nich otrzymane trzy punkty obrażeń, czy każdy dostaje solidarnie po trzy?
 
     
Catra
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Kwi, 2011   

Sumujesz obronę. Z obrażeniami na 100% nie jestem pewien, ale obstawiam , że 100% leci na jednego bohatera.
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Kwi, 2011   

Na pewno nie będzie po 3 na każdego. Ale jak dla mnie /czemu ja muszę mieć zawsze inne zdanie niż Catra :razz: / obrażenia dzielone są między broniące się postacie. O tym, kto dostanie ile obrażeń, decyduje gracz.
 
     
ragi
[Usunięty]

Wysłany: Pią 22 Kwi, 2011   

Do SmaugP:

Cytat:
Cytat:
1. Zadeklarować atakujących i cel ataku. Gracz
wybiera 1 wroga, z którym aktualnie znajduje się
w zwarciu i wyczerpuje dowolną liczbę postaci
(atakujących).
str. 20

Cytat:
Dunhern:
Gdy Dunhern atakuje w pojedynkę, może obierać za cel wrogów w strefie przeciwności. Otrzymuje wtedy +1 ataku.

Cytat:
Złota zasada
Jeśli zasada wynikająca z treści karty jest sprzeczna
z zasadą z tej instrukcji, pierwszeństwo ma zasada
znajdująca się na karcie.
str. 4

Nie wiem co można jeszcze powiedzieć w tym temacie.


Można dodać to co już dwukrotnie cytowałem. Pierwszy akapit na stronie 20....

Kiedy wszyscy gracze rozpatrzą ataki wrogów, każdy
z graczy (zaczynając od pierwszego gracza, a potem
kontynuując zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek
zegara) ma możliwość kontrataku i zadeklarowania
ataków przeciwko swoim wrogom.


który wg mnie nie dopuszcza do:

1. Zadeklarować atakujących i cel ataku. Gracz
wybiera 1 wroga, z którym aktualnie znajduje się
w zwarciu i wyczerpuje dowolną liczbę postaci
(atakujących).
str. 20


Nie masz swoich wrogów (a wg mnie są to tylko Ci w zwarciu z Tobą), którzy mogliby Cię zaatakować. A skoro nie mogą to jak można przejść do kolejnej części tej samej fazy oznaczonej jako Atakowanie wrogów, w której pisze, że można ją zacząć dopiero po Rozpatrzeniu Ataku Wrogów, a tą dopiero po tym jak będziesz miał wroga w zwarciu z fazy spotkania.

Jedyna złota zasada jaką stosuje Dunhern jest taka, że może sobie zamienić wroga ze swojej strefy z którym jest w zwarciu na wroga ze strefy przeciwności. Ma za to jeszcze bonus w postaci +1 do ataku. Wg mnie bardzo mocna karta. Wg Twojego toku rozumowania mógłby sobie atakować w każdej rundzie jakiegokolwiek wroga w strefie przeciwności i to wogóle bez konieczności narażania się na jakikolwiek efekty bo nigdy nie musiałby do tego być w zwarciu z kimkolwiek. Skoro przychodzi faza na atakowanie potworów to on tu może teraz atakować kogo chce.
 
     
DDP
[Usunięty]

Wysłany: Pią 22 Kwi, 2011   

ragi: moim zdaniem jestes w bledzie. Dokonujesz nadinterpretacji polskiej instrukcji. Slowo "kiedy" nie oznacza warunku tylko moment okreslajacy mozliwosc atakowania wroga. Zdolnosc Dunh. pozwala na atak z oddali i koniec. Nie ma znaczenia tu zwarcie - wbij se do glowy. Karta jest silna? jest , tak samo jak np karta cienia ktora zadaje 2 obrazenia wszystkim twoim bohaterom i nie ma zmiluj. Jest pelno przegietych kart i tyle.
Zeby udowodnic twoj blad wklejam cytat tego samego akapitu do ktorego sie przyssales z angielskiej instrukcji:
"Once all players have resolved enemy attacks, each
player (starting with the first player and proceeding
clockwise) has the opportunity to strike back and
declare attacks against his enemies."

once = po tym jak, wiec nie jest to zaden warunek tylko okreslenie momentu kiedy mozna oddac wrogom. Potwory w strefie przeciwnosci sa wrogami.

"In order to declare an attack, a player must exhaust at
least 1 ready character. A character must exhaust to be
declared as an attacker. When declaring an attack, a
player must also declare which enemy is the target of
the attack."
dalej jest wyraznie napisane ze w celu zaatakowania (czyli warunek atakowania) gracz musi wyczerpac postac i wybrac wroga do ataku

Punkt 1 o wrogach zaangazowanych jest opisany tak dlatego, ze jest to najczestrza (99% przypadkow) sytuacja ataku ale nie jedyna. Wyjatkiem jest wlasnie zdolnosc specjalna Dunh.

Pamietaj o ZLOTEJ zasadzie z 3(?) strony: jesli tekst na kartach kloci sie z zasadami w instrukjic to karty maja PIERWSZENSTWO. Tak wiec nawet jesli zasady zabraniaja czegos a karta na to pozwala tzn ze mozna i tyle.

Podsumowujac: Dunh. dziala tak ze moze atakowac wroga w oddali bez wzgledu czy gracz jest w zwarciu czy nie (bo zwarcie nie jest wyznacznikiem fazy walki, tylko po prostu w 99% przypadkow bez wzarcia nic sie nie dzieje, chyba ze ma sie Dunh.) A pojedynczy atak oznacza ze Dunh. musi atakowac sam danego wroga i mozna w tej samej rundzie atakowac innych wrogow innymi postaciami.
 
     
Catra
[Usunięty]

Wysłany: Pią 22 Kwi, 2011   

ragi napisał/a:


Nie masz swoich wrogów (a wg mnie są to tylko Ci w zwarciu z Tobą), którzy mogliby Cię zaatakować. A skoro nie mogą to jak można przejść do kolejnej części tej samej fazy oznaczonej jako Atakowanie wrogów, w której pisze, że można ją zacząć dopiero po Rozpatrzeniu Ataku Wrogów, a tą dopiero po tym jak będziesz miał wroga w zwarciu z fazy spotkania.

Jedyna złota zasada jaką stosuje Dunhern jest taka, że może sobie zamienić wroga ze swojej strefy z którym jest w zwarciu na wroga ze strefy przeciwności. Ma za to jeszcze bonus w postaci +1 do ataku. Wg mnie bardzo mocna karta. Wg Twojego toku rozumowania mógłby sobie atakować w każdej rundzie jakiegokolwiek wroga w strefie przeciwności i to wogóle bez konieczności narażania się na jakikolwiek efekty bo nigdy nie musiałby do tego być w zwarciu z kimkolwiek. Skoro przychodzi faza na atakowanie potworów to on tu może teraz atakować kogo chce.


Mylisz się.

Kroki są następujące :
1) Wykonujesz test zwarcia
2) Rozpatrujesz ataki wrogów
3) Rozpatrujesz swoje ataki

Każdy cykl następuje jeden po drugim.

Rozpatrywanie ataków wrogów polega na porownaniu ich ataku do naszej obrony. Jesli nie ma wrogów w zwarciu to tak jakbyś rozpatrzył juz wszystkie ich ataki. Skoro ataki są rozpatrzone to przechodzisz do swoich ataków.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 14