galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Intepretacja kart nowych graczy
Autor Wiadomość
Czarny
[Usunięty]

Wysłany: Sob 19 Mar, 2011   

Tak
 
     
Cernunn
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Mar, 2011   Jednostki w płonącej strefie

Wybaczcie, jeśli zadano pytanie, ale nie mogłem odszukac odpowiedzi.
Bez wątpienia można atakować płonącą strefę.
Czy mogę dokładać nowe jednostki do płonącej strefy?
Czy jeśli przeciwnik atakuje deklarując atak na płonące Pole Bitwy, by zlikwidować nadal obecne tam jednostki, to czy mogę nie deklarować obronców płonącej strefy czy też muszę kogoś wystawić do obrony/stracenia? Czy w tej sytuacji, atakujący ani nie zada obrażeń, ani ich nie otrzyma, a obrońca utrzyma jednostki gotowe do ataku odwetowego?
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Mar, 2011   

tak można atakować płonącą strefę,
tak można wystawiać do płonących stref jednostki,
nie trzeba bronić płonącej strefy,
nie broniona strefa spalonie nie dostaje kolejnych obrażen
 
     
ziggy
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Mar, 2011   

1. Możesz dokładać nowe jednostki chociażby ze względu na powiększenie zasobów lub ilości kart w dociągu.
2. Nie musisz deklarować obrońców, Twoim jednostkom nic się nie stanie, a strefa i tak już płonie więc przeciwnik nie zada obrażeń.
 
     
venoir
[Usunięty]

Wysłany: Sob 26 Mar, 2011   

Bardzo proszę o pomoc w wyjaśnieniu przeciwnikowi, mojej kobiecie dlaczego mam rację w interpretacji zasad w zaistniałej sytuacji:

Atakuję orkami wskazaną strefę, w której nie ma obrońców, po przydzieleniu obrażeń dziewczyna rzuca krasnoludzki Atak Mściciela.
Przeciwnik żąda zdjęcia obrażeń przydzielonych przez jednostkę, która ginie efektem karty, z czym absolutnie się nie zgadzam.

Pomóżcie Panowie :(
 
     
Syndelis
[Usunięty]

Wysłany: Sob 26 Mar, 2011   

Obrażenia przydzielone, jeśli nie są anulowane przez efekty kart, taktyki, zostają zadane - nie ważne, czy jednostka zostanie zniszczona, czy nie.
 
     
venoir
[Usunięty]

Wysłany: Sob 26 Mar, 2011   

Dzięki wielkie ;)
 
     
dashi
[Usunięty]

Wysłany: Sob 26 Mar, 2011   

troszkę też niedokładnie wyszło z przytoczeniem opisu karty na deckbox :
"Play during combat, when damage has been assigned.
Action: Destroy one target attacking unit.

-w oryginale:

"Play during combat, after damage has been assigned.
Action: Destroy one target attacking unit.

polska wersja jest za to bezproblemowa : (...) zniszcz po przydzieleniu obrażeń
 
     
Lartes
[Usunięty]

Wysłany: Sob 26 Mar, 2011   

Witam, mam następujące wątpliwości:

1. Czy posiadana karta stolicy traktowana jest jako zmniejszającą koszt lojalności frakcji? (tzn. jeśli mam stolicę chaosu i chcę zagrać kartę wsparcia o koszcie 3 i lojalnością chaosu 2, to płacę 4 czy 5 żetonów zasobów?)
2. Karta spaczeniowy metoryt wymusza konieczność spaczenia przez każdego z graczy jednostki w odpowiadającej strefie. Czy jeśli zagrywam kartę imperium - świątynia sigmara, która sprawia, że gracze nie mogą wybierać moich kart na cel efektu (chyba ze zapłacą jeden żeton więcej za efekt) to czy gracz chaosu może zastosować wymuszony efekt meteorytu normalnie, tylko musi zapłacić żeton?
3. Karta straszliwa mutacja mówi, że kiedy jednostka z dołączoną straszliwą mutacją atakuje broniące się jednostki otrzymują -1 PW. Jeżeli mam jednostkę z 3 PW i dwoma obrażeniami, i wdaję się w walkę jako broniący, zgodnie z opisem karty mutacji mój obrońca ma 0 PW. W takim razie czy już na etapie ogłoszenia atakującego z mutacją ta jednostka odpada z walki i nie może być traktowany jako obrońca (defacto zniszczony)?
 
     
Deer Dance
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Mar, 2011   

1. Tak karta stolicy daje Ci bazowy 1 punkt lojalności
2. Nie musi dopłacać, bo to on sam wybierasz jaką jednostkę chcesz spaczyć. Innymi słowy wsparcie to nie targetuje, nie wskazuje konkretnego celu - nie trzeba dopłacać
Ta sama sytuacja zachodzi przy poświęceniu Załogi Głazocisku - gracz sam musi wybrać którą jednostkę poświęcić.
3. Jednostka ta schoodzi automatycznie jeżeli zostanie wybrana na obrońce, przed fazą przydzielenia obrażeń. Jednak nie musi zostać wybrana na obronę, atak przejdzie obok niej i nic jej nie zrobi :smile:

Mam nadzieję, że rozwiałem Twoje wątpliwości.

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Deer Dance Nie 27 Mar, 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Ravandil
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Mar, 2011   

Witaj,
1. Tak
2. Niestety świątynia tu nic nie pomoże, bowiem meteoryt nie wymusza wskazywania/wybierania/targetowania jednostek
3. Jednostki, które wybierzesz na broniące od razu mają -1PW, jeśli któraś z nich powiedzmy z 3 PW ma 2 obrażenia i zostanie wybrana na broniącą to prosta matematyka: 3-2-1=DEAD :D

EDIT: DeerDance był szybszy :) , ale co 2 odpowiedzi to nie jedna :D
Pozdrawiam
 
     
Lartes
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Mar, 2011   

Bardzo dziękuję za szybkie i profesjonalne odpowiedzi ;)
 
     
Lartes
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Mar, 2011   

kolejne pytanie (na pewno nie ostatnie ;P)

Wolna kompania (zwiad) atakuje nie bronioną strefę Królestwa oponenta. Czy zgodnie z zasadą zwiadu, wolna kompania traktowana jest jako bioąca udział w bitwie (atakowała i zadała dmg), a że w dodatku pozostała przy życiu odrzuca losową kartę z ręki opa?
 
     
DaRKeR
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Mar, 2011   

tak
 
     
Lartes
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Mar, 2011   

Mam wątpliwości co do działania karty Warrior Priests. W polskiej wersji tekst brzmi:
"Wymuszony. W każdej turze przekieruj 1 punkt obrażeń przydzielony tej jednostce na inną wybraną jednostkę na dowolnym Polu Bitwy. (Jeśli nie jest to możliwe, obrażenia zostają zadane kapłanom-wojownikom).

Czy efekt działa tylko podczas walki, czy w każdej turze kapłan musi dostać albo przydzielone obrażenie (w normanej bitwie, jako obrońca/atakujący) albo dostaje 1 pkt obrażeń? Jeśli dobrze rozumiem to nie może on stać np. spokojnie w sferze misji wypełniając takową (bo nie dostanie przydziału obrażeńz którego przekierowuje 1, a więc zginie).

Jak to działa dokładnie? (byłbym wdzięczny za przykład)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 12