|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Intepretacja kart nowych graczy |
Autor |
Wiadomość |
szymuss [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 29 Lis, 2010 Intepretacja kart nowych graczy
|
|
|
Witam. Dzisiaj dostalem podstawke chcialem spytac w dziale intepretacjia kart ,ale zostal zamkniety stad tutaj spytam o pewne rzeczy. A mianowicie :
1. Rodzaj karty taktyka. Chaos. ,,Płomienie tzeentcha''. Zagraj podczas swojej tury.
Akcja: Zadaj X obrazen wybranej jednoscte. X jest tez kosz karty.
Pytanie: Czy X to ilosc zasobow? Czyli moge zadac jakiejs jednosce (wroga)3 obrazenia i place 3 zetony zasobow? Rozumiem ,ze moge zagrac to raz na ture? Tzn np w fazie krolestwa moge zadac te obrazenia? I to nie jest jednorazowe tylko jak bede znowu aktywnym graczem to znowu moge to zrobic ?
2. Rodzaj Karty Taktyka. Orki. ,,My jezdesmy Wienski!'' (76) Akcja:: Koszt zagrania twojej nastepnej jednostki jest nizszy o 1 . Ta jednostka wchodzi do gry z 1 obrazeniem.
Pytanie: Koszt jednostki jest jednorazowy w sensie tylko 1 kolejna karta jest obnizana. Oraz jednostka ma 1 obrazenie... Ona ma 0 wytrzymalosci 0 ataku . Wiec obrazenie traktuje sie jako jedna strefe stolicy czy jak to obrazenie mam rozumiec . Klade je na jednoscte i co?
3. Czy dobrze robilem? Orki Karta Łooomot (79) Akcja Do końca tury każda atakująca jednostka zyskuje 2 symgole siły." Teraz tak na polu bitwy u przeciwnika mojego są dwie karty. ,,My ...''( 76) i ma 1 obrażenie karta( treść) oraz karta ,, Rembak'' ( 69). ,, Dołącz do wybranej jednostki na swoim polu bitwy. Jednostka do ,której dołączono tę karte zyskuje 2 symbole siły.
Pytania:
3-a)- Łoomote daje do jakiej końca tury te 2 symbole sily? Każdej ? Czy rozumiem ,ze przy atakowaniu na przeciwnika ? ( fazy pola bitwy) ma te 2 obrazenia kazda jednostka?
3-b)- Karty ,,My...''( 76) oraz ,, Rembak'' ( 69) kazda z nich dostaje 2 symbole sily?
3-c)- Po co to obazenie na karcie ,,My..''( 76) jak mam to interpretowac podczas ataku na stolice przeciwnika lub podczas bronienia sie?
3-d)- Pytanie czy robilem poprawnie akcje. Podczas fazy pola bitwy. Dawałem do atkau 2 wyżej wsopniane karty 76 i 69. I rozumiem ,że karta ,,Rembak'' ma 2 symbole siły ze względu na bonus karty ,,Łooomot'' ,a karta ,,My...''( 76) aż 4 symbole siły ,bo bonus od ,,rembaka'' + ,,łomotu''
Przepraszam jeszce raz jak glupie pytania ,ale chcialbmy jutro dokonczyc rozgrywke ,, nie oszukujac'' nie swiadomie. Pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez Sob 08 Sty, 2011, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Syndelis [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 30 Lis, 2010
|
|
|
KARTY TAKTYK TO NIE SĄ JEDNOSTKI !! KARTY DZIELĄ SIĘ NA KARTY WSPARCIA, JEDNOSTEK I TAKTYK !!
1. Karty taktyk są jednorazowe , a kiedy możesz wykonać akcje, czyli ich użyć, zobacz sobie w rozpisce znajdującej sie w instrukcji i tak, zadajesz tyle obrażeń ile zapłacisz zasobów
2. Tylko pierwsza jednostka położona bezpośrednio po zagraniu tej taktyki jest tańsza o 1 i automatycznie otrzymuję jedno obrażenie - jeśli ma 1 wytrzymałości ginie i leci na discard od razu, jeśli 2 lub więcej wytrzymałości zostaje jej o 1 mniej.
3. Nie będę się rozpisywał na te pytania bo to dno. Napisze tylko tak i mam nadzieje, że to rozkminisz...
#ŁOOOOOMOT - daje każdej atakującej jednostce, do końca tury aktywnego gracza, 2 młotki (zaznaczam tylko Twoim atakującym jednostką - nie przeciwnikowi i jego broniącym się). To jest taktyka i trafia na discard po użyciu jej.
#REMBAK - to jest karta wsparcia dodatku. Taką kartę dołączasz do jakiejkolwiek swojej jednostki(!) na swoim polu bitwy(!) i ta jednostka dopóki posiada ten dodatek, dostaje 2 młotki ( w tym wypadku działają one i w przypadku obrony i ataku). Dodatek ten spada na discard, jeśli zostanie zniszczony przez efekt jakiejś kart lub w przypadku śmierci jednostki
#MY JEZDESMY WIENKSI - wyjaśniłem powyżej. To również jest karta taktyki i po użyciu jej, trafia na discard.
Kolego błagam !! Jeśli masz zamiar grać i nie zadawać tu takich głupich pytań przeczytaj instrukcję. To wiele Ci wyjaśni i unikniesz fali krytyki. I uważnie czytaj to co jest napisane na kartach. W Inwazji jest ważne każde słowo znajdujące się na karcie.
I tylko proszę nie pisz, że jesteś nowy, a odpowiedzi otrzymujesz takim tonem, ale to jest tylko i wyłącznie Twoja wina, bo nie przeczytałeś instrukcji ze zrozumieniem. |
|
|
|
|
szymuss [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 30 Lis, 2010
|
|
|
Syndelis dzieki:) I przeprosilem ,za glupie pytania. Czy podsumowujac. Karte taktyki zagrywam jednorazowo . I ona nie zostaje w grze tylko idzie na stos kart odrzuconych? I NIGDY nie zostaje w grze mam racje?:) |
|
|
|
|
Syndelis [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 30 Lis, 2010
|
|
|
Taktyka jest jednorazowa, nie zostaje w grze, idzie na stos kart odrzuconych, chyba, że na karcie napisane jest inaczej. Jeśli grasz/gracie pierwsze partie, grajcie je nawet 2-3 godziny, ale róbcie to z instrukcją pod ręką, cały czas gotową do wglądu; czytajcie sobie nawzajem karty, rozpatrujcie je zwracając uwagę na każde słowo na niej napisane.
Oczywiście są karty jak Porządek w chaosie (która mogą mieć w talii tylko dwarfy, high elfy i imperium), dzięki której możesz przywrócić i położyć na wierzch swojej talii (talii, nie ręki), 2 wierzchnie karty ze stosu kart odrzuconych, czyli np. 2 dopiero co zagrane karty taktyk.
Reasumując. W razie wątpliwości podczas gry:
1. Instrukcja
2. Tekst na kartach
3. Próba przeszukania tego co zostało napisane tu na forum, bądź na whinvasion.pl
4. Jeśli problem jest na tyle duży/trudny do wyjaśnienia lub wyszukania, gdzieś odpowiedzi na niego, wtedy napisz posta, a my postaramy się pomóc. |
Ostatnio zmieniony przez Syndelis Wto 30 Lis, 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
szymuss [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 30 Lis, 2010
|
|
|
Dzieki wielkie, Ja sie nie czepiam ,ze jakos ,,ostro napisales''. Sam sie denerwuje jak ludzie pytaja o agricole( bo znam sie na niej dosc sporo klika turnieji nieoficnalych itp) i rozumiem czasami frustracje. To mam inne pytanie. Czy warto grac wiecej niz 50 kartami potem po kilku partiach? Np mam poki co podstawke( moze na gwiazdke dodatki dostane) I wymieszac karty porzadku ( krasie i imperium) i zniszczenia( chaos i orki) czy lepiej nie? |
|
|
|
|
DaRKeR [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 30 Lis, 2010
|
|
|
z doświadczenia turniejowego powiem Ci że niezbyt często wychodzi się w decku poza granicę 50-55 kart.
chodzi o prawdopodobieństwo że przyjdzie Ci to czego potrzebujesz.
A jak będziesz miał dodatki, to do swojej talii dodawaj karty które sądzisz że mogą być użyteczne, a wyrzucaj te których nie używasz, albo najczęściej kładziesz na rozwinięcie. |
|
|
|
|
piotrest [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 12 Gru, 2010
|
|
|
"Taktyka - Atak dzika. Akcja: Wybierz przeciwnika. Ten przeciwnik musi zadać 3 obrażenia strefie swojej stolicy pozbawionej rozwinięć..."
Czy słowo "musi" oznacza, że zawsze muszę przyznać te obrażenia? |
|
|
|
|
piotrest [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 12 Gru, 2010
|
|
|
I jeszcze jedna wątpliwość:
"Wsparcie. Ołtarz Khaina. Jeśli jedna z twoich jednostek ma zostać zniszczona, możesz zapłacić 1 żeton zasobów, aby zamiast tego cofnąć ją na swoją rękę"
Czy słowo "zniszczona" ma takie samo znaczenie jak "opuszcza grę" i np. kiedy jednostka opuszcza grę w jakikolwiek sposób efektem karty czy podczas fazy pola bitwy - mogę ją cofnąć na rękę za ten 1 żeton? |
|
|
|
|
DaRKeR [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 12 Gru, 2010
|
|
|
piotrest napisał/a: | "Taktyka - Atak dzika. Akcja: Wybierz przeciwnika. Ten przeciwnik musi zadać 3 obrażenia strefie swojej stolicy pozbawionej rozwinięć..."
Czy słowo "musi" oznacza, że zawsze muszę przyznać te obrażenia? |
Urwałeś w połowie treść karty, tam jest napisane że musisz albo zadać 3 w nie rozwiniętą strefę, albo poświęcić jednostkę lub wsparcie w rozwiniętej strefie.
Zatem albo albo Ty wybierasz.
piotrest napisał/a: | I jeszcze jedna wątpliwość:
"Wsparcie. Ołtarz Khaina. Jeśli jedna z twoich jednostek ma zostać zniszczona, możesz zapłacić 1 żeton zasobów, aby zamiast tego cofnąć ją na swoją rękę"
Czy słowo "zniszczona" ma takie samo znaczenie jak "opuszcza grę" i np. kiedy jednostka opuszcza grę w jakikolwiek sposób efektem karty czy podczas fazy pola bitwy - mogę ją cofnąć na rękę za ten 1 żeton? |
Nie to nie to samo, chodzi o to że jednostka ginie od obrażeń lub z efektu karty który ma zniszcz jednostkę.
Jeśli jednostka wraca na rękę, jest poświęcona czy coś takiego - to ta karta nie zadziała. |
|
|
|
|
Deer Dance [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 13 Gru, 2010
|
|
|
Witam,
rozegrałem już jakieś 15 pierwszych gier w Warhammera co dalej czyni mnie kompletnym nowicjuszem jednak mam parę pytań których instrukcja nie rozwiązuje, gram głównie Imperium więc dotyczą głównie tej frakcji:
1. Kapłani Wojownicy przenoszą jedno obrażenie na inną kartę na polu bitwy (natychmiast) Czy przesunięte obrażenia można zsumować z tymi z obrony - 1 obrażenie? Ma to znaczenie szczególnie jeżeli atakuje mnie jednostka z odpornością na przykład 1. W takim razie czy anuluje ona obydwa obrażenia (to ze zdolności samej karty, a potem to z obrony) czy też obrażenia te się sumują i w rezultacie jedno z nich zostanie zadane?
2. Co rozumiemy za dodatek? Każdą zagraną w danej strefie? Instrukcja określa dodatek jako "najczęściej karta wsparcia"
3. Rozumiem, że obrażenia zadawane przez Zguboskoczków na początku tury mogą być normalnie anulowane przez karty wsparcia - Forteca niczyja na przykład.
Ponadto prosiłbym kogoś obeznanego w grze Imperium o kontakt na gg 11480950
Pozdrawiam |
|
|
|
|
DaRKeR [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 13 Gru, 2010
|
|
|
Deer Dance napisał/a: | Witam,
rozegrałem już jakieś 15 pierwszych gier w Warhammera co dalej czyni mnie kompletnym nowicjuszem jednak mam parę pytań których instrukcja nie rozwiązuje, gram głównie Imperium więc dotyczą głównie tej frakcji:
1. Kapłani Wojownicy przenoszą jedno obrażenie na inną kartę na polu bitwy (natychmiast) Czy przesunięte obrażenia można zsumować z tymi z obrony - 1 obrażenie? Ma to znaczenie szczególnie jeżeli atakuje mnie jednostka z odpornością na przykład 1. W takim razie czy anuluje ona obydwa obrażenia (to ze zdolności samej karty, a potem to z obrony) czy też obrażenia te się sumują i w rezultacie jedno z nich zostanie zadane?
2. Co rozumiemy za dodatek? Każdą zagraną w danej strefie? Instrukcja określa dodatek jako "najczęściej karta wsparcia"
3. Rozumiem, że obrażenia zadawane przez Zguboskoczków na początku tury mogą być normalnie anulowane przez karty wsparcia - Forteca niczyja na przykład.
Ponadto prosiłbym kogoś obeznanego w grze Imperium o kontakt na gg 11480950
Pozdrawiam |
1. to musze posprawdzać bo mnie polskie nazwy kart zabiły
ok to jest redirect czyli pomija odporność. Czyli tak, jeśli zadajesz jednostce z odpornościa obrażenia to musisz brać pod uwagę odporność, natomiast zdolność kapłanów omija odporność.
2. Dodatek to karty wsparcia które są zagrywane na jednostki. Np. Rembak (orcza karta)
3. Tak |
|
|
|
|
Mordeczka [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 13 Gru, 2010
|
|
|
DaRKeR napisał/a: | ok to jest redirect czyli pomija odporność. [...] zdolność kapłanów omija odporność. |
Przekierowanie (redirect) nie omija odporności, przeniesienie (move) obrażeń tak. Ewentualnie przegapiłem cos w faq |
|
|
|
|
szymuss [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 13 Gru, 2010
|
|
|
Mordeczko ,a jak odroznic przekierowanie od przeniesienia? Mozesz podac 2-3 karty Polskie, zeby to bylo jasne dla nowych graczy w tym mnie?Z gory dziekuje. |
|
|
|
|
Mordeczka [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 13 Gru, 2010
|
|
|
szymuss napisał/a: | Mordeczko ,a jak odroznic przekierowanie od przeniesienia? |
Przekierowujesz obrażenia które są przypisane, ale jeszcze nie zadane. Przenosisz obrażenia już zadane, czyli "czaszki" znajdują się na karcie.
Przykład karty, która może przenieść obrażenia Valkia the Bloody |
|
|
|
|
szymuss [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 13 Gru, 2010
|
|
|
Jakbym Ta Valkiria przeniosl 2 obrazenia na krola kazadora ,to one by nic mu nie zrobily ,bo on ma odpornosc 2 . Dobrze zrozumialem? |
|
|
|
|
|
|