galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
PBF#144 - Martwy nie zna strachu
Autor Wiadomość
Baldur
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Lis, 2018   

eSzopiklon napisał/a:
Cytat:
Statek Arrynów zostaje zniszczony (zdolność Baratheonów).

Jaka znowu zdolnośc, co ma ulepszanie piechura do mojego statku? z resztą i tak mój robert to kasuje


Każdy z Rodów ma zdolność specjalna. Widnieje na stałe na zasłonach pod mapka. Bara za kazde dwa pkt przewagi w bitwie dostaje dodatkowy symbol miecza.
 
     
Baldur
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Lis, 2018   

W ang wersji zdolność Baratheonow jasno wskazuje ze wybrana przez niego karta rodu zyskuje dodatkowe symbole miecza. Także wg mnie zdolność Arryna kasuje te miecze.
 
     
lukipeki
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Lis, 2018   

Mam się odnieść, to się odnoszę
Zagrałem tą kartę wychodząc z założenia,że właśnie przysługuje mi mieczyk.
Teoretycznie, z treści wynika,że miecz jest na karcie, i Robert powinien go skasować.

Ale uważam to za wielce niesprawiedliwe, bo żadna inna zdolność specjalna nie podlega żadnym ograniczeniom, i nie rozumiem dlaczego miałbym tutaj być podszkodowany.

Podejrzewam,że sformułowanie"oznacza jeden dodatkowy symbol miecza na karcie rodu Baratheonów" zostało w ten sposób określone, bo niby gdzie indziej miałby ten symbol się znaleźć? W powietrzu? Ale jednocześnie, zdolność ta nie jest związana z żadną konkretną kartą, jest "ponadkartowa"
 
     
Horn-Varelius
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Lis, 2018   

M+0 piechur do Reach, rycerz bez dowódcy atakuje Stary Dąb.
 
     
Ril
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Lis, 2018   



Bitwa o Stary Dąb (48)
Lannister → Greyjoy
Początkowa siła armii: 2+1 (Valyriańska stal) / 2+0
Dowódca: brak / Theon Greyjoy [1] +ᗜ
Ostateczna siła armii: 3 / 3
Zwycięzca: Lannister
Ostatnio zmieniony przez Ril Wto 20 Lis, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Baldur
[Usunięty]

Wysłany: Pon 19 Lis, 2018   

Przewijam się na Theonie i cofam na Seagard.
 
     
Ril
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Lis, 2018   

Teraz Arryn.
 
     
lukipeki
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Lis, 2018   

Ril napisał/a:
Teraz Arryn.

zaraz, co w końcu ze statkiem?
Miałem się odnieść, odniosłem się, to chyba powinieneś jakoś do tego też się odnieść :razz:
 
     
Ril
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Lis, 2018   

Pomyślałem, że po Twoim wpisie sprawa jest jasna, ale dobrze, odniosę się, żeby uciąć wszelkie spekulacje. :razz: I żeby zamknąć temat ładną klamrą.

lukipeki napisał/a:
Teoretycznie, z treści wynika,że miecz jest na karcie, i Robert powinien go skasować.

Potwierdzasz, że tak to by należało interpretować, zatem wychodzi, że każdy z nas rozumie ten zapis tak samo.

lukipeki napisał/a:
Ale uważam to za wielce niesprawiedliwe, bo żadna inna zdolność specjalna nie podlega żadnym ograniczeniom, i nie rozumiem dlaczego miałbym tutaj być podszkodowany.

Podobna sytuacja była z kartą Littlefinger, która pozwala zebrać podatki po wygranej bitwie. Nie wiadomo, czy w przypadku rundy ze zdarzeniem Dezynteria zdolność Littlefingera może być użyta. Ja jestem za tym, żeby nie działała i ktoś się wypowiedział, że jest tego samego zdania. Też to jest pewna niesprawiedliwość, bo to jedyna karta, której działanie zablokować mogą zdarzenia z fazy Westeros.

Chyba nie istnieje coś takiego jak sprawiedliwość w zasadach GoT albo należy trochę inaczej ją rozumieć. Poszczególne rody mają nad sobą pewne przewagi, które są z kolei zbalansowane w innych miejscach, więc teoretycznie Robert Arryn mógł być zaprojektowany tak, aby równoważyć zdolność rodową Bary. (Trochę podobnie jak Blackfish, który jako jedyny miał wpływ na karty losów bitwy w 2ED.)

Proponuję interpretować dosłownie tak, jak jest napisane, bo wprowadzanie nowych zasad prowadzi do kolejnych kruczków. No i ktoś może zarzucić, że nie na taką grę się umawialiśmy, bo w instrukcji nie jest nigdzie napisane, że zdolności rodowe stoją wyżej w hierarchii niż karty rodów.
 
     
eSzopiklon
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Lis, 2018   

Ech, te nowe zasady chyba nigdy nie przestaną mnie zaskakiwać, chyba się nie nadaję do tej gry :cry: . Zapomniałem że są jakieś zasady rodowe. Przez to np. teraz mój plan z przewinieciem się na Barze jest bez sensu. Ogólnie w tej turze rozłożyłem rozkazy mając zupełnie inne plany i moja gra jest totalnie randomowa... to zdejmuję marsz -1

Dobrze że GM ostatecznie wyjaśnił sprawę z poprzednią bitwą, ale mimo tego mam wątpliwości czy rozwiązaliśmy to dobrze bo dokładnie tego samego argumentu używałem w przypadku Littlefingera:
Cytat:
Ale uważam to za wielce niesprawiedliwe, bo żadna inna zdolność specjalna nie podlega żadnym ograniczeniom, i nie rozumiem dlaczego miałbym tutaj być podszkodowany.
No ale z drugiej strony czytając dosłownie to miecze pojawiają się na karcie... Na przyszłość trzeba by niektóre szczegóły doprecyzować.
 
     
Ril
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Lis, 2018   

Teraz Tyrell.
 
     
gamaliel
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Lis, 2018   

M+0 kn na Wysogród
zostawiam żeton
 
     
lukipeki
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Lis, 2018   

eSzopiklon napisał/a:
i moja gra jest totalnie randomowa... .


Nie tylko Twoja.
Ja na pewno więcej nie zagram w tą wersję, bez sensownych modyfikacji dotyczących zaopatrzenia.

Możemy zrobić na koniec listę tego co nam się nie podoba, i następnym razem zagrać w coś bardziej grywalnego :wink:
Przykładowo, Ty masz chwilowo prawie tyle zamków co jednostek, a i tak jesteś praktycznie nie do tknięcia xD
 
     
Kamcyk
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Lis, 2018   

Ja z koleji uwielbiam tą wersję i będę ją pewnie nawet drukował jeśli dopracuję elementy. Nie oceniał bym tak surowo po pierwszej partii, dopiero uczymy się grać, faktycznie ilość zasad i przypadków może przerażać i nie łątwo pamiętać o wszystkich szczególnie gdy gra jest rozciągnięta w czasie ale mimo to mam wrażenie, że każda kolejna partia dawałaby coraz więcej frajdy. Tak czy tak gramy dalej.

Konik z Tumbleton na Szlak Kości z żetonem.
 
     
Ril
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Lis, 2018   

gamaliel napisał/a:
M+0 kn na Wysogród
zostawiam żeton

zs: 3→2

Kamcyk napisał/a:
Konik z Tumbleton na Szlak Kości z żetonem.

zs: 1→0
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.18 sekundy. Zapytań do SQL: 14