galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie od początkującego
Autor Wiadomość
Ramnic 

Wiek: 26
Dołączył: 28 Lut 2018
Posty: 5
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2018   

Eleanora nie może anulować tego efektu, ponieważ na karcie Pochwycony! jest napisane: "Ten efekt nie może być anulowany".

Jeśli do Froda dołączona jest karta Pochwycony! to Frodo ginie, ponieważ nie może aktywować swojego efektu. Jeśli nie jest dołączona to można podnieść poziom zagrożenia o 3.
 
     
zio 

Dołączył: 04 Mar 2018
Posty: 22
Wysłany: Pon 02 Kwi, 2018   

@1 Tak też graliśmy. Doszliśmy do wniosku, że reguła na karcie łamie regułę ogólną.
@2 Frodo jest zatem prawie nieśmiertelny.

Na marginesie scenariusz jest wyśmienity!

Kolejne pytanie, czy ponownie zasada na karcie niweluje regułę wcześniej obowiązującą?
Urodzony w chmurach pozwala cofnąć Gandalfa na rękę, tym samym zapobiegając odrzuceniu go na koniec rundy?
 
     
Radziol88

Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 530
Skąd: Tychy
Wysłany: Wto 03 Kwi, 2018   

To nie złamanie zasad.
Tekst na karcie Gandalfa działa, jeśli Gandalf jest w grze.
 
 
     
inzkulozik2

Dołączył: 23 Sty 2018
Posty: 52
Wysłany: Wto 03 Kwi, 2018   

zio napisał/a:
@2 Frodo jest zatem prawie nieśmiertelny.


I tak, i nie, bo każde użycie jego zdolności przybliża całą drużynę do zagłady :)
_________________
[K] Władca Pierścieni LCG - dodatki

@@@ Zniżka 50zł na Booking.com @@@
 
     
zio 

Dołączył: 04 Mar 2018
Posty: 22
Wysłany: Wto 03 Kwi, 2018   

inzkulozik2 napisał/a:
zio napisał/a:
@2 Frodo jest zatem prawie nieśmiertelny.


I tak, i nie, bo każde użycie jego zdolności przybliża całą drużynę do zagłady :)


Pełna zgoda!
 
     
zio 

Dołączył: 04 Mar 2018
Posty: 22
Wysłany: Wto 03 Kwi, 2018   

Radziol88 napisał/a:
To nie złamanie zasad.
Tekst na karcie Gandalfa działa, jeśli Gandalf jest w grze.


Po zastanowieniu przyznaję, że to co mówisz jest logiczne. Faktycznie, powrót na rękę --> karta nie jest w grze. Dzięki!
 
     
zio 

Dołączył: 04 Mar 2018
Posty: 22
Wysłany: Wto 27 Lis, 2018   Czarni jeźdźcy- wątpliwości

Gram w wersję angielską i mam parę wątpliwości, proszę o pomoc.
1. Czy Frodo wydając 1 żeton zasobów i wyczerpując pierścień może cofnąć każdą kartę z talii spotkań, np.
a) pojawiają się czarni jeźdźcy w strefie przeciwności
b) kartę cienia podczas walki?

2. Bamfurlong
Musimy przejść (odbyć z sukcesem podróż) na niego i wtedy przygotowujemy (tylko jednego?) bohatera, czy też ten efekt jest odpalany w momencie zabrania karty ze strefy przeciwności?
I dodatkowo rozumiem, że ten efekt odpala się tylko raz, nie co rundę, tak?

3. Merry
Nie za bardzo widzę korzyść na przygotowanie postaci biorącej udział w walce. Przecież my atakujemy na końcu. Obrońcę można jeszcze wykorzystać do ataku, ale atakującego?
 
     
Radziol88

Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 530
Skąd: Tychy
Wysłany: Wto 27 Lis, 2018   

Byłoby lepiej, gdybyś cytował karty.
ad. 1 zakładam, że każdą kartę z talii spotkań w momencie jej wyciągania (z wyjątkiem kart odpornych na efekty kart graczy), więc b) odpada, bo to już jest wtedy karta cienia.

3. Każdego przeciwnika atakujesz osobno, więc możesz go użyć do kolejnego ataku.
 
 
     
zio 

Dołączył: 04 Mar 2018
Posty: 22
Wysłany: Wto 27 Lis, 2018   

AD. 2
Response: After the players travel to Bamfurlong, each player engaged with a Nazgûl enemy may ready a hero he controls.

Wszystko jasne, wystarczy odbyć podróż.

Dzięki za pomoc. tak to jest jak się gra raz na pół roku, w dodatku będąc chorym.
 
     
bizkitka 

Dołączyła: 13 Sty 2016
Posty: 8
Wysłany: Czw 27 Gru, 2018   

Cześć!

Jestem dość nowym graczem i pewnie jak u wszystkich pojawiły się pewne wątpliwości. Mianowicie:

1. czy zdolności z kart bohaterów i sprzymierzeńców (np. wyczerp, aby przywrócić dowolnej postaci 2 punkty wytrzymałości) mogę wykorzystywać w dowolnym momencie, czy tylko w fazie planowania?

2. jeśli nie wyślę nikogo na wyprawę (bo np. walczę z trzema wrogami), to automatycznie powiększam swój poziom zagrożenia o sumę poziomu zagrożenia z kart znajdujących się w strefie przeciwności - tak jakby siła wyprawy była 0?

3. jeżeli pokonam wroga Legolasem i mam w tym momencie aktywny obszar, to punkty postępu idą na ten obszar czy na kartę wyprawy - wprost jak stanowi karta postaci?

z góry dziękuję za pomoc!
 
     
Faramir z Ithilien

Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 26
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 28 Gru, 2018   

Witam
Ja ciągle też czuję się jak nowy gracz mimo już sześcioletniej przygody z Władziem.
1. O ile na karcie postaci nie ma napisane kiedy można użyć specjalnej zdolności to wydaję mi się, że za każdym razem kiedy jest nasza akcja możemy wyczerpać postać aby z jej cech skorzystać. Faza akcji gracza jest w każdej fazie - sprawdź na ostatniej stronie instrukcji.
2. Dokładnie tak się dzieje - sumujesz siłę woli wszystkich swoich postaci (wyczerpujesz ich oczywiście), które wysyłasz na wyprawę i odejmujesz od tego sumę wszystkich kart w strefie przeciwności (z uwzględnieniem innych sytuacji, w których np aktywna lokacja może dodatkowo zwiększać). Oczywiście jak nie wyślesz żadnej postaci na wyprawę Twoja siła woli wynosi 0.
3. Kładziemy żetony postępu najpierw na aktywny obszar a po zbadaniu jej dopiero na kartę wyprawy.
 
 
     
bizkitka 

Dołączyła: 13 Sty 2016
Posty: 8
Wysłany: Pią 28 Gru, 2018   

Wielkie dzięki za odpowiedzi.

Mam jeszcze jedną wątpliwość, bo wydaje mi się że gdzieś o tym czytałam, ale nie mogę znaleźć choć przewertowałam całą instrukcję. Jeżeli chodzi o karty unikatowe, to prawda że można mieć tylko jedną taką samą kartę unikatową w talii, czy mogę mieć np. w talii dwóch Gandalfów? (tylko oczywiście nie mogę zagrać ich obu jednocześnie)
 
     
Faramir z Ithilien

Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 26
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 28 Gru, 2018   

Można mieć trzy takie same karty w talii i można je zagrać jednocześnie lub wprowadzać w grę etapami aby np używać wszystkich trzech kart w tym samym momencie - wyjątkiem są karty unikatowe - tylko jedna taka karta może być aktywna w grze ale możemy mieć trzy identyczne egzemplarze tej samej karty w talii.
 
 
     
bizkitka 

Dołączyła: 13 Sty 2016
Posty: 8
Wysłany: Pią 28 Gru, 2018   

wielkie dzięki!
 
     
bizkitka 

Dołączyła: 13 Sty 2016
Posty: 8
Wysłany: Sob 29 Gru, 2018   

Podczas ostatniej rozgrywki zaczęłam zastanawiać się jeszcze nad jedną rzeczą, czy jeśli zagrywam kartę dodatku, której treść brzmi: dołącz do bohatera, otrzymuje on symbol zasobów np przywództwo, to czy oznacza to, że jeśli dołączę tę kartę do bohatera z frakcji wiedza, to od tej pory ma dwa symbole zasobów=w fazie zasobów pobieram dwa żetony zasobów - każdy za inny symbol?
Generalnie rozumiem to tak, że dołączanie tego dodatku do bohatera, który ma już symbol o jakim mowa na karcie jest bez sensu - bo nie może mieć dwóch takich samych symboli (i nie można pobierać dwóch żetonów zasobów z tej samej frakcji)?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 13