galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i wątpliwości
Autor Wiadomość
Shantruin 
Raven One


Wiek: 27
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 237
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 20 Lut, 2017   

1. Tak
2. Bo możesz nie mieć ;) Albo chcieć wystawić dwóch :)
_________________
https://www.facebook.com/ravensquadronpoznan
 
     
basai

Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 30
Wysłany: Sob 25 Mar, 2017   

Mam z ekipą problem z Przebiciem i interpretacją słowa "zignoruj"... Przebicie 2 mam rozumieć jako:

a) minus dwa do obrony;
b) dostajesz 2 obrażenia na klatę i resztę obrażeń rozpatrujemy normalnie wedle kości.

Wiem że jestem trochę upierdliwy ale wolę się dopyta dla pewności kogoś bardziej doświadczonego :)
 
     
myszon


Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 20
Wysłany: Nie 26 Mar, 2017   

basai napisał/a:
Mam z ekipą problem z Przebiciem i interpretacją słowa "zignoruj"... Przebicie 2 mam rozumieć jako:

a) minus dwa do obrony;
b) dostajesz 2 obrażenia na klatę i resztę obrażeń rozpatrujemy normalnie wedle kości.

Wiem że jestem trochę upierdliwy ale wolę się dopyta dla pewności kogoś bardziej doświadczonego :)


a) Tak (ignorujesz maksymalnie dwie osłony)
b) Nie.

Innymi słowy, jeżeli wyżucisz np. dwa obrażenia na kości/ach, a twój przeciwnik trzy osłony to zadajesz celowi ataku jedno obrzażenie.

Jeżeli przyjmiemy odwrotnie trzy obrażenia na dwie osłony, cel dostaje trzy obrażenia.
 
     
BeKa79 

Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 8
Wysłany: Pon 17 Kwi, 2017   

Witam.
W czasie ostatniej gry powstała pewna wątpliwość odnośnie zdolności Gaarkhana i chciałbym się upewnić, że dobrze zrobiliśmy.

Mianowice nasz sympatyczny Wookie otrzymał w jednym ataku więcej niż 3 rany, ale jednocześnie został pokonany (ranny).
Czy w tej sytuacji jego zdolność "Furia" zadziała, czyli po odwróceniu karty postaci na stronę ranny bohater będzie "Skupiony"?

Zagraliśmy, że nie, ale wolę się na przyszłość upewnić.
Z góry dzięki
 
     
basai

Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 30
Wysłany: Czw 04 Maj, 2017   

Jestem po kolejnej rozgrywce gdzie powoli zbliżamy się do finału. Jednakże w misjach pobocznych powstało u mnie (gracza imperium) parę wątpliwości.

1) Jeżeli w rozstawieniu misji napisane jest że mam zwiększyć dwukrotnie poziom zagrożenia (normalnie jest 4) to do na moim kołowrotku zaznaczam, że mam 8 na start, czy co rundę dostaje 8?
2) Jeżeli bohaterowie mają kartę "legendarny" to kiedy, będą ranni to te dodatkowe 10 pkt też im przysługuję.

Wgl mam takie odczucie, że im dalej w fabule jesteśmy tym bardziej gracze rebelii są przekozaczone. Ostatnio zniszczyli mi Doborowego gwardzistę w 3 atakach.
 
     
Gothik 


Dołączył: 23 Mar 2011
Posty: 125
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 05 Maj, 2017   

1. 8 na start, 4 co rundę.
2. Tak.
_________________
"Powtarzam sobie, że tam nie pojadę
Chociaż jestem juz w drodze"

Steve Albini, Big Black
 
     
BeKa79 

Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 8
Wysłany: Sob 06 Maj, 2017   

Skoro już ktoś się w temacie odezwał, to nieśmiało przypomnę, że jakiś czas temu zadałem pytanko.
Wciąż tęsknie czekam na odpowiedź.
 
     
myszon


Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 20
Wysłany: Nie 07 Maj, 2017   

BeKa79 napisał/a:
Witam.
W czasie ostatniej gry powstała pewna wątpliwość odnośnie zdolności Gaarkhana i chciałbym się upewnić, że dobrze zrobiliśmy.

Mianowice nasz sympatyczny Wookie otrzymał w jednym ataku więcej niż 3 rany, ale jednocześnie został pokonany (ranny).
Czy w tej sytuacji jego zdolność "Furia" zadziała, czyli po odwróceniu karty postaci na stronę ranny bohater będzie "Skupiony"?

Zagraliśmy, że nie, ale wolę się na przyszłość upewnić.
Z góry dzięki


Wookie dostanie znacznik skupienia ten ostani raz w danym scenariuszu. W momencie zadania 3 lub więcej ran gra sprawdza czy "odpala" się jakaś zdolność i w tym momencie bohater "skupia" się. Następnie gra dostaje informacje, że postać otrzymała dostateczną ilość ran aby uznać ją za pokonaną, a w efekcje ranną i dopiero w tym momencie traci zdolność do "furii". Przepraszam nie mam karty przed sobą i piszę z pamięci. Mam nadzieję, że rozwiałem Twoje wątpliwości.
 
     
BeKa79 

Dołączył: 07 Sty 2016
Posty: 8
Wysłany: Nie 07 Maj, 2017   

Dzięki za odpowiedź.

Wychodzi na to, że dwa razy niechcący oszukałem biednego Wookiego (nie szkodzi, po prostu później wygrali :razz: )
 
     
myszon


Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 20
Wysłany: Nie 07 Maj, 2017   

Poczytaj co to jest Trigger i Ability. Ułatwi to w przyszłości rozwiązywanie podobnych problemów. Powodzenia w kampani.
 
     
KamKow

Dołączył: 19 Sty 2017
Posty: 4
Wysłany: Wto 13 Cze, 2017   

Cześć,
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, ze jestem wręcz zaskoczony postami jakie tutaj przeczytałem odnośnie zbalansowania gry. Dochodzę do wniosku, ze albo jestem mega słabym graczem albo nie do końca zrozumieliśmy z kolegą zasady gry w IA.

Czytając posty odnośnie misji Pod Oblężeniem odnoszę wrażenie ze jednak coś jest z nami nie tak. Mój kolega prowadzi imperium a ja gram 4 herosami rebelii. Jeśli dobrze mój kolega zrozumiał zasady to praktycznie przy końcu każdej rundy dostaje pkt zagrożenia plus dodatkowe z misji co daje mu praktycznie 8-9pkt co rundę dzięki czemu może kupić sobie nowe ludki. Ja osobiście rozpocząłem misje z podejściem dwoma herosami do grupy szturmowców a dwoma pozostałem w bazie i strzelałem za drzwi. Może raz czy dwa na grę zdarzyło sie żebym zabił ludka za jednym strzałem. Natomiast podejście Wookiem (melee) do szturmowców jest równoznaczne z śmiercią w dwie tury miśka.

Być może ja jestem do duoy grajkiem ale wydaje mi sie ze coś jest mimo wszystko nie tak. Niestety nie mn dostępu do instrukcji wiec sprawdzić pewnych rzeczy nie mogę. Ale nie do końca wydaje mi sie fair ukrywanie celów misji (dodatkowa misja Han Solo) czy tez dodawanie z dupy pkt zagrożenia praktycznie co rundę. Dokupywanie ludkow - od czego zależy wybór kart wsparcia MG? Ziomek twierdzi ze może sobie wybierać kogo chce zabrać "na misje"....

Graliśmy wcześniej w Descenta i gra wydawała mi sie bardziej zbalansowana. Sprawiała mi więcej przyjemności. Teraz grany w IA i tak naprawdę to nie wiem nawet co mam zrobić w misji - albo otrzymuje info ze mam sie wyrobić w 6 rund. Co jest równoznaczne z tym ze muszę dosłownie zapierdalać herosami i biegać po planszy by niszczyć komputery i gra na dodatek co chwile wali mnie Fredem po pysku dorzucając wsparcie z kosmosu imperium.

Czy tylko na mam takie spostrzeżenia?
 
     
Dae 

Wiek: 35
Dołączył: 26 Maj 2017
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 05 Lip, 2017   

KamKow napisał/a:
Cześć,
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, ze jestem wręcz zaskoczony postami jakie tutaj przeczytałem odnośnie zbalansowania gry. Dochodzę do wniosku, ze albo jestem mega słabym graczem albo nie do końca zrozumieliśmy z kolegą zasady gry w IA.

Czytając posty odnośnie misji Pod Oblężeniem odnoszę wrażenie ze jednak coś jest z nami nie tak. Mój kolega prowadzi imperium a ja gram 4 herosami rebelii. Jeśli dobrze mój kolega zrozumiał zasady to praktycznie przy końcu każdej rundy dostaje pkt zagrożenia plus dodatkowe z misji co daje mu praktycznie 8-9pkt co rundę dzięki czemu może kupić sobie nowe ludki. Ja osobiście rozpocząłem misje z podejściem dwoma herosami do grupy szturmowców a dwoma pozostałem w bazie i strzelałem za drzwi. Może raz czy dwa na grę zdarzyło sie żebym zabił ludka za jednym strzałem. Natomiast podejście Wookiem (melee) do szturmowców jest równoznaczne z śmiercią w dwie tury miśka.

Być może ja jestem do duoy grajkiem ale wydaje mi sie ze coś jest mimo wszystko nie tak. Niestety nie mn dostępu do instrukcji wiec sprawdzić pewnych rzeczy nie mogę. Ale nie do końca wydaje mi sie fair ukrywanie celów misji (dodatkowa misja Han Solo) czy tez dodawanie z dupy pkt zagrożenia praktycznie co rundę. Dokupywanie ludkow - od czego zależy wybór kart wsparcia MG? Ziomek twierdzi ze może sobie wybierać kogo chce zabrać "na misje"....

Graliśmy wcześniej w Descenta i gra wydawała mi sie bardziej zbalansowana. Sprawiała mi więcej przyjemności. Teraz grany w IA i tak naprawdę to nie wiem nawet co mam zrobić w misji - albo otrzymuje info ze mam sie wyrobić w 6 rund. Co jest równoznaczne z tym ze muszę dosłownie zapierdalać herosami i biegać po planszy by niszczyć komputery i gra na dodatek co chwile wali mnie Fredem po pysku dorzucając wsparcie z kosmosu imperium.

Czy tylko na mam takie spostrzeżenia?


Grałem IA vs 4 postacie, przeszliśmy całą kampanie Rebeliantom udało się wygrać pierwszą i jedną poboczną, misje z Vaderem ale w niej dałem d...y bo kozaczyłem nim i padł :mrgreen: Resztę przegrali

Używałem talii na troopersów dodatkowo wygrałem misję środki produkcji. Praktycznie w każdej misji spamowałem szturmowców. Co z tego, że np wookie był napakowany i potrafił zadać 7 ran w jednym ataku potem odkupuje takiego trooperka tanio.
Wydaje mi się, że jest to efekt kaskady bo dzięki wygranym kupowałem sobie coraz lepsze karty. Pod tym kątem stoję na stanowisku, iż gra nie jest zbalansowana i IA gracz nie musi się zbytnio wysilać by wygrać.
Co do misji na czas to są ogólnie porażką bo z reguły czasu jest tyle by dobiec do stacji machając co najwyżej imperium po drodze :wink: :) Nikt z rebelii nie odnajdywał w tym funu

A i jeszcze jedno granie IA też za ciekawe nie jest bo polega tylko na przeszkadzaniu rebeliantom by nie dobiegli na czas. W descencie OL ma też swoje cele co urozmaica jego rolę.

W mojej opinie IA przegrywa z Descentem
 
     
Kret 

Dołączył: 19 Sie 2017
Posty: 1
Skąd: Waszawa
Wysłany: Sob 19 Sie, 2017   

Witam. Mam pytanie odnośnie towarzyszy. Czy tworząc śmieciowego droida jest on traktowany jako figurka imperium? Chodzi mi o sytuację w której zasady misji odnoszą się do figurek imperium, np gdy przy zakładniku znajduje się figurka imperium, bohater nie może przejąć zakładnika, czy wystarczy że stanie przy nim śmieciowy droid?
 
     
Etain

Dołączył: 24 Sie 2017
Posty: 13
Wysłany: Czw 24 Sie, 2017   

Kret napisał/a:
Witam. Mam pytanie odnośnie towarzyszy. Czy tworząc śmieciowego droida jest on traktowany jako figurka imperium? Chodzi mi o sytuację w której zasady misji odnoszą się do figurek imperium, np gdy przy zakładniku znajduje się figurka imperium, bohater nie może przejąć zakładnika, czy wystarczy że stanie przy nim śmieciowy droid?


Lepiej pytania zadawaj na grupie facebookowej Imperial Assault Polska.
A odnośnie Twojego pytania to nie jestem pewny ale według instrukcji Bespiński Gambit to śmiecowy droid powinien wystarczyc, zeby nie mogli odbic tego zakladnika (no chyba ze Merc w kampani nie liczy sie jako jednostka imperialna).

Towarzysz to nowy typ wspierającej figurki, którą
wprowadza się do gry w wyniku działania różnych
efektów i która jest powiązana z bohaterem lub grupą.
Towarzysz należy do stronnictwa tego bohatera lub grupy
i aktywuje się przed lub po aktywacji figurki (lub figurek),
z którą jest powiązany.
Kiedy towarzysz zostanie wprowadzony do gry, należy
umieścić jego kartę towarzysza odkrytą i w pozycji
przygotowanej obok karty rozstawienia lub arkusza
bohatera, z którymi dany towarzysz jest powiązany.
Następnie należy umieścić jego żeton na planszy zgodnie
z opisem efektu, który wprowadził tego towarzysza do gry.
Towarzyszy obowiązują wszystkie normalne zasady
dotyczące figurek poza następującymi wyjątkami:
• Towarzysz nie blokuje pola widzenia, a wrogie figurki
nie wydają dodatkowego punktu ruchu, aby wejść na
pole zawierające towarzysza.
• Towarzysz może skończyć swój ruch na polu
zawierającym inną figurkę, a inna figurka może
skończyć swój ruch na polu zawierającym towarzysza.
• Towarzysza uważa się za sąsiadującego z każdą figurką
i obiektem na jego polu, a każdą z tych figurek
i obiektów uważa się za sąsiadujące z tym towarzyszem.
• Towarzysz nie może wykonywać akcji skorzystania
ani używać zdolności z kart klas, przedmiotów
i zaopatrzenia.
• Koszt figurki towarzysza wynosi 0 (patrz „Koszt figurki”
po prawej).
• Jeśli towarzysz wykonuje test atrybutu, ten test jest
automatycznie nieudany.
• Kiedy grupa powiązana z towarzyszem opuszcza grę,
towarzysz pozostaje w grze, ale nie może się aktywować,
chyba że efekt w grze pozwala temu towarzyszowi
aktywować się w ramach aktywacji innej grupy.
• W trakcie kampanii w grze może się znajdować
tylko jeden towarzysz każdego rodzaju. W trakcie
konfrontacji każdy gracz może mieć w grze jednego
towarzysza każdego rodzaju.
• Kiedy towarzysz zostaje wprowadzony do gry pod
kontrolą gracza, który miał już tego towarzysza w
grze pod swoją kontrolą, należy najpierw usunąć tego
towarzysza z planszy.
• W trakcie konfrontacji zdolności, które jasno mówią
o tym, że wpływają na towarzysza, mogą wpływać
wyłącznie na twojego towarzysza.
 
     
mizu

Dołączył: 13 Lis 2017
Posty: 1
Wysłany: Pon 13 Lis, 2017   

Hej :)

mam grę od kilku dni i mam pytanie interpretacyjne :)

W kwestii dodatkowego ruchu za wytrzymałość, czy gracze mogą wydać dowolna ilość zmęczenia aby otrzymać bonusowy ruch czyli np 4 zmęczenia za 4 ruchu i drugi raz 3 zmęczenia za 3 ruchu na jedna aktywację? Czy też należy to interpretować w taki sposób że gracze mogą wydać 1 zmęczenia za 1 pkt ruchu maksymalnie 2 razy na aktywację czyli bonusowy ruch jest ograniczony do 2?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.51 sekundy. Zapytań do SQL: 13