galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Atak dwiema bronmi jednoręcznymi
Autor Wiadomość
borutg 

Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 55
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 28 Gru, 2012   Atak dwiema bronmi jednoręcznymi

witam. jestem poczatkującym graczem w Descent.
Mam dwa pytania:
1. Jeśli bohater używa w ataku dwóch broni jednoręcznych, powiedzmy każda ma np. po jednej kości czerwonej i jednej niebieskiej:
a) rzucam 2x czerwoną i 2 x niebieską (bo dwie bronie jednoręczne) ? czy tylko 1x czerwoną i 1x niebieską
b) czy jeżeli mam dwie bronie: 1 wręcz jednoręczną, drugą dystansową jednoręczną - to czy mogę je użyć w jednym ataku sumując kości
c) czy jeżeli nie używam tarczy lub innego przedmiotu obronnego trzymanego w ręku, to używając broni jednoręcznej mogę użyć pięści (jak wolnej ręki bez beoni ) w tym samym ataku
.np. broń - 1 czerwona kostka + pięść 1 niebieska kostka czy tylko kostka od broni.
d) czy bronią dystansową potwór lub bohater może atakować postać sąsiadującą z nią bezpośrednio czy musi atakować pięściami ?

2. i jeszcze jedno pytanie z innej beczki:
spotkałem kartę mroczngo władcy (szał krwi) mówiące że na koniec tury wybrany potwór może wykonac dwa ataki i zostanie pokonany. czy mogę tego potwora wystawić w wsparciu ? wg instrukci wsparcie - "pod koniec tury" , na karcie Szał krwi " na koniec tury". Chodzi mi o to czy słowa "pod koniec tury" to to samo co "na końcu tury" i wtedy mogę wystawić tego potwora, , czy też mogę użyć tej katy dopiero po po wykonaniu wsparcia (i wtedy nie mogę wystawić aktywowanego z tej karty potwora w tej turze) ?.

3. Czy po pierwszym spotkaniu mrocznemu władcy pozostają karty na ręku czy też tasuje i dobiera nowe (tyle ile bohaterów)
4. czy mogę używać jednocześnie tarczy i kuszy (broń jednoręczna)?
 
     
Tarkun 


Wiek: 31
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 153
Wysłany: Pią 28 Gru, 2012   Re: Atak dwiema bronmi jednoręcznymi

borutg napisał/a:
witam. jestem poczatkującym graczem w Descent.
Mam dwa pytania:
1. Jeśli bohater używa w ataku dwóch broni jednoręcznych, powiedzmy każda ma np. po jednej kości czerwonej i jednej niebieskiej:
a) rzucam 2x czerwoną i 2 x niebieską (bo dwie bronie jednoręczne) ? czy tylko 1x czerwoną i 1x niebieską
b) czy jeżeli mam dwie bronie: 1 wręcz jednoręczną, drugą dystansową jednoręczną - to czy mogę je użyć w jednym ataku sumując kości
c) czy jeżeli nie używam tarczy lub innego przedmiotu obronnego trzymanego w ręku, to używając broni jednoręcznej mogę użyć pięści (jak wolnej ręki bez beoni ) w tym samym ataku
.np. broń - 1 czerwona kostka + pięść 1 niebieska kostka czy tylko kostka od broni.


Atakować możesz tylko jedną bronią. Wybierasz ją przed wykonaniem rzutu, drugą broń ignorujesz. Na każdej broni zawsze masz podane kości których używasz.

Cytat:
d) czy bronią dystansową potwór lub bohater może atakować postać sąsiadującą z nią bezpośrednio czy musi atakować pięściami ?


Atakujesz bronią dystansową.

Cytat:
2. i jeszcze jedno pytanie z innej beczki:
spotkałem kartę mroczngo władcy (szał krwi) mówiące że na koniec tury wybrany potwór może wykonac dwa ataki i zostanie pokonany. czy mogę tego potwora wystawić w wsparciu ? wg instrukci wsparcie - "pod koniec tury" , na karcie Szał krwi " na koniec tury". Chodzi mi o to czy słowa "pod koniec tury" to to samo co "na końcu tury" i wtedy mogę wystawić tego potwora, , czy też mogę użyć tej katy dopiero po po wykonaniu wsparcia (i wtedy nie mogę wystawić aktywowanego z tej karty potwora w tej turze) ?.


Wg mnie mozesz użyć szału po wystawieniu wsparcia.

Cytat:
3. Czy po pierwszym spotkaniu mrocznemu władcy pozostają karty na ręku czy też tasuje i dobiera nowe (tyle ile bohaterów)


Karty zostają na ręce

Cytat:
4. czy mogę używać jednocześnie tarczy i kuszy (broń jednoręczna)?


Tak.
 
     
maroflo 
maroflo

Wiek: 40
Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 14
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015   ATak dwiema brońmi jednoręcznymi.

Witam. Mam małe ALE! Bohater może atakować jedną bronią, dwureczną - to wiemy. Ale jeżeli posiada dwie bronie JEDNORĘCZNE do ataku wręcz np. Władca Zwierząt zaczyna Nożem (dodaje niebieską i zieloną kość) a w drugiej ręce trzyma Oszczep (niebieska i czerwona kość). Logicznie w jednej ręce trzyma nóż a w drugiej oszczep więc powinien rzucać czterema kośćmi! Dwoma niebieskimi, czerwoną i zieloną! Jednakże, to nie ma sensu bo cztery kości to już byłoby przegięcie! Co robimy w tej sytuacji? Więc po co nna broni jest podana jedna ręka skoro możemy podczas walki używać tylko jednej broni. Równie dobrze, bohater może posiadać dwie bronie dwuręczne, jedną grać drugą trzymać w zapasie i używać kiedy gdy będzie mu potrzebna. Dobrze mówie? Czy nie może kupić w sklepie broni dwuręcznej jeżeli ma już jedną? To by miało sens...
Co o tym sądzicie....
 
     
sirafin 
Because I'm Batman!


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 679
Skąd: Sopot
Wysłany: Sob 10 Paź, 2015   Re: ATak dwiema brońmi jednoręcznymi.

maroflo napisał/a:
Więc po co na broni jest podana jedna ręka skoro możemy podczas walki używać tylko jednej broni.
Po tarczę. Albo na drugą broń, alby bohater miał do wyboru więcej opcji ataku.
maroflo napisał/a:
Więc po co na broni jest podana jedna ręka skoro możemy podczas walki używać tylko jednej broni. Równie dobrze, bohater może posiadać dwie bronie dwuręczne, jedną grać drugą trzymać w zapasie i używać kiedy gdy będzie mu potrzebna. Dobrze mówie?
W walce korzystasz z PRZYGOTOWANEGO ekwipunku. Nie możesz mieć przygotowanych dwóch broni dwuręcznych, jedna zawsze będzie "w plecaku", więc na początku swojej tury decydujesz, z czego będziesz korzystał aż do następnej tury. Mając przygotowane dwie bronie jednoręczne możesz ich używać zamiennie w dowolnym momencie.
_________________
Moje planszówki
 
     
Buczek79

Dołączył: 09 Mar 2015
Posty: 115
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017   

Wiem ze temat sprzed 100 lat ale dla mnie na czasie.
Gramy teraz i jedna postać NOSI 2 jednoręczne bronie. Nie moge sie zgodzić z przedmówcami ze wybiera sie jedną bron bo on ma 2 i nie moze nosic tarczy czy ktos z was spotkał sie z takim przykładem ich wykorzystania.
Przy ataku wybiera 1 z broni ale jesli wypadnie odpowiednia ilośc piorunów to może wykorzystać wzmocnienia z obu?
 
     
sirafin 
Because I'm Batman!


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 679
Skąd: Sopot
Wysłany: Wto 07 Mar, 2017   

Instrukcja str. 9 napisał/a:
Kiedy bohater wykonuje akcję ataku, może wykorzystać jedną z używanych broni
Instrukcja str. 12 napisał/a:
Gracz może korzystać tylko ze zdolności, które zostały opisane na wybranej broni.
_________________
Moje planszówki
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 13