|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Pytanie odnośnie Arkham Horror |
Autor |
Wiadomość |
8janek8 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 28 Mar, 2009
|
|
|
Mam takie pytanie do Was: czy w waszych rozgrywkach tez tak powoli rośnie poziom paniki w Arkham? Na kilka gier które rozegraliśmy to panika urosła max do bodajże 5 poziomu (przy 5 graczach), a zazwyczaj to nawet 2 nie osiąga (2-5 graczy)... |
|
|
|
|
sirafin [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 28 Mar, 2009
|
|
|
Różnie bywa, 9 gier na 2 Badaczy, zwykle poziom paniki na koniec gry 5-7 do pełnej 10 doszedł tylko raz przy grze z Hasturem, i to jedyny raz gdy Przedwieczny przebudził się z powodu zbyt dużej ilości potworów w Arkham (po czym złoił nam tyłki ze swoim modyfikatorem ataku na -10) |
|
|
|
|
Banzai [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 30 Mar, 2009
|
|
|
U mnie na razie w grze na 2-óch panika osiąga poziom 3-5 i więcej nie chce pójść w górę po prostu koniec gry, z tego co pamiętam to w jednej grze zamknięte były 2 sklepiki czyli 6 poziom. Nie wiem jak przy większej ilości graczy. W grze na jednego badacza jak grałem sam i przedwiecznym był Yig też miałem poziom 3 ale to chyba był fuks. |
|
|
|
|
poooq [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 30 Mar, 2009
|
|
|
W moich rozgrywkach poziom paniki rośnie trochę szybciej niż u was. Czym to jest spowodowane? Nie mam pojęcia. Na ok. 10 partii ponad połowa zakończyła się totalną paniką. Może w naszej wersji gry mamy bardziej strachliwą ludność w Arkham niż w Waszych? |
|
|
|
|
Banzai [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 30 Mar, 2009
|
|
|
No raczej możliwość zwiększania toru paniki powstaje poprzez spotęgowanie potworów i co za tym idzie zwiększanie peryferiów, poooq musisz szybko zamykać bramy |
|
|
|
|
poooq [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 30 Mar, 2009
|
|
|
Uwijamy się jak w ukropie amigo, tylko często (pechem, fartem) wpadają karty które odsyłają potworki do worka podnosząc panikę w mieście. Regularnie, powiedziałbym. I często psychopatyczny zabójca sprzymierzeńców wypełza na ulice, co też zdrowo miesza ludziom w głowach... Zresztą, wybór pomiędzy wzrostem paniki przy spotęgowaniu (otwarte bramy),a zagłady przy nowo otwartym portalu (zamknięta, nie zapieczętowana brama) jest prosty: jeśli nie mam wskazówek do pieczętowania nie zamykam. Może się mylę, na razie tak mi się wydaje... |
|
|
|
|
8janek8 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 30 Mar, 2009
|
|
|
poooq napisał/a: | Uwijamy się jak w ukropie amigo, tylko często (pechem, fartem) wpadają karty które odsyłają potworki do worka podnosząc panikę w mieście. |
Mity powodujące odsyłanie potworów do puli wpływają na zwiększenie poziomu paniki w mieście? Raczej odwrotnie... |
|
|
|
|
poooq [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 30 Mar, 2009
|
|
|
8janek8 napisał/a: | Mity powodujące odsyłanie potworów do puli wpływają na zwiększenie poziomu paniki w mieście? Raczej odwrotnie... |
Wybaczcie że w języku angielskim ale nie mam kart pod ręką. Oto przykład
Karta Mitów napisał/a: | Goat-like Creature Spotted in Woods! All Dark Young in Arkham are returned to the cup. If at least one monster returns to the cup, raise the terror level by 1. | Takie karty wpadają nam z dziwną częstotliwością i celnością... Słyszeliście, że to nie Wy gracie w Arkham, tylko Arkham gra Wami? |
Ostatnio zmieniony przez poooq Pon 30 Mar, 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
poooq [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 30 Mar, 2009
|
|
|
Proszę o usunięcie tego posta. |
Ostatnio zmieniony przez poooq Pon 30 Mar, 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Banzai [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 30 Mar, 2009
|
|
|
Zgadza się poooq jest taka karta nawet wczoraj mi się trafiła. |
|
|
|
|
8janek8 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 30 Mar, 2009
|
|
|
Fakt. Z tym ze jest ich zdecydowanie mniej niż kart, gdzie potwory po prostu znikają z planszy bez żadnego dodatkowego efektu. |
|
|
|
|
poooq [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 30 Mar, 2009
|
|
|
Tak tak tak. Tylko jak wpada mit o czyszczeniu ulic i obszarów, to miejscówki te są u nas zazwyczaj puste, a jak mają odejść potwory, efektownie wzbudzając panikę w mieście, to akurat zawsze się znajdą. Jak to się dzieje proszę państwa? Kto za tym stoi?
Chyba taki urok tej gry. Nie powiem, żeby mi się to nie podobało... |
|
|
|
|
nbqbio [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 25 Maj, 2009 czas gry - ile tur?
|
|
|
Wlasnie rozpoczynam przygode w Arkham - przeczytalem 3x instrukcje i mam za soba polowe (?) rozgrywki na 2 graczy.
Pytanie jakie mi sie nasuwa, to czy dobrze rozumiem naliczanie punktow na Torze Zaglady i pozniejsze budzenie sie przedwiecznego. Bo jesli przy kazdej nowo otwartej bramie dodaje sie punkt na Torze Zaglady, to dobrze rozumiem ze gra sie (jesli tor zaglady ma 13 pol) okolo 15-20 tur? Bo to jakos tak nie za duzo, biorac pod uwage ile zajmuje zamkniecie 1 bramy (4 tury,bo trzeba do niej dojsc - 1, przejsc inny swiat - 2,3, i zamknac - 4).
Grajac 2 graczami jesli nie popelni sie zadnych bledow, zeby zamknac 6 bram potrzeba 12 tur, tak? A kiedy kupowanie / zdobywanie przedmiotow, eksploracja, walka z potworami, bledy?
Zebym sie polapal czy wszystko dobrze zrozumialem, napiszcie prosze ile - okolo - tur zajmuje wam rozgrywka (ilu graczy, jaki Przedwieczny i jaki sposob zakonczenia) |
|
|
|
|
poooq [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 25 Maj, 2009
|
|
|
Z każdą otwartą lub zapieczętowaną bramą rośnie szansa na to, że kolejne karty mitów wskażą na zajętą przez portal lokację, co spowoduje napływ potworów bez nowego żetonu zagłady. W pierwszej połowie rozgrywki bramy otwierają się szybko, później zwykle trochę to zwalnia, na rzecz ilości bestyjek w mieście. Chociaż losowość w Arkhamie sprawia że za każdym razem jest inaczej. Czas na zwiedzanie i podziwianie Arkham jest ograniczony, nie da załatwić się wszystkiego, presja czasu to istotny element klimatu tej gry. Można w końcu zaryzykować i poświęcić kilka bezcennych rund na zakupy lub modlitwy i spróbować rozkwasić Przedwiecznego w bezpośrednim starciu (co też jest ekstra). Jak rozegrasz kilka partyjek, to znajdziesz swój ulubiony sposób na uratowanie świata.
Osobiście tur nigdy nie liczyłem, ale tak na oko, wydaje mi się że przy torze zagłady na 13 pól to właśnie tak około 20 kolejek. Mniej -więcej. |
|
|
|
|
the_ka [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 25 Maj, 2009
|
|
|
pamiętaj że gdy brama ma się otworzyć w miejscu gdzie jest już brama to nie dokłada się żetonu na drodze zagłady bo nie otwiera się brama [zamiast tego następuje spotęgowanie potworów] |
|
|
|
|
|
|