galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Autor Wiadomość
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro 19 Paź, 2016   

JohnRaven napisał/a:
Bludgeon napisał/a:
JohnRaven napisał/a:
Utrata wszystkich punktów życia posiadając eliksir feniksa też jest jakimś wyjściem, ale on jest z dodatku miasto.
Niby jakim to jest wyjściem?


Ostatnio znajomi grali i ktoś mi o tym wspomniał, przed chwilą wziąłem do reki kartę i doczytałem. Mea culpa, cofam co powiedziałem.
A już byłem gotowy do gorącej rozmowy :D
 
     
Mr Mostow 

Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 40
Wysłany: Sro 19 Paź, 2016   

Bludgeon napisał/a:
JohnRaven napisał/a:
Utrata wszystkich punktów życia posiadając eliksir feniksa też jest jakimś wyjściem, ale on jest z dodatku miasto.
Niby jakim to jest wyjściem?


Ostatecznym.
 
     
Nokturn


Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 142
Wysłany: Pon 24 Paź, 2016   

Mam pytanko odnośnie majsterkowicza. Jaki ostatecznie mają status karty przedmiotów zamienione na przyjaciół? Ostatnio był z tym problem bo majsterkowicz miał mnóstwo tego i kiedy ktoś chciał mu odebrac przedmiot, względnie miał go stracić w wyniku innego zdarzenia to zasłaniał sie tym, że są to jego przyjaciele (których traktował już konsekwentnie w ten sposób do końca)
 
     
ke3l

Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 4
Wysłany: Pon 24 Paź, 2016   

Kolego, CZYTAMY KARTY, to nic trudnego.
"Możesz zmieniać dowolne ze swoich przedmiotów w automatycznych przyjaciół."

Nie możesz w drugą stronę to jest automatycznych przyjaciół na przedmioty. Plus "Automatyczni przyjaciele nie są traktowani jako przedmioty i nie wliczają się do limitu posiadanych przedmiotów."

Możesz mieć tych przyjaciół nieskończenie dużo. Jak każda postać może mieć mnóstwo przyjaciół. Dobrze robił bo to nie są przedmioty.
 
     
dzumandzi

Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 4
Wysłany: Pon 31 Paź, 2016   

Kiedyś... dawno temu grałem sporo w klasyczną Magię i Miecz wraz z dodatkami,
teraz próbuję odświeżyć temat z 8 letnim synem ;-) grając tylko w podstawową grę TALISMAN Magia i Miecz
jednak chciałbym grać w miarę ;-) poprawnie, a niestety mam na dzień dzisiejszy kilka kłopotów z interpretacją zasad
jest sporo tematów o Talismanie na forach, ale zanim przez nie przejdę minie sporo czasu więc z góry przepraszam jeżeli się powtarzam co do pytań .....

1. Kraina Wewnętrzna - Śmierć - czy mogę po przegranej (grze - to nie walka ?) bronić się hełmem, tarczą czy też zbroją ?
2. Rozumiem, że tak jak w/w na polu Otchłań, Zamek Wilkołaka - mogę się bronić się w/w przedmiotami po przegranej ?
3. Trol - moc 1 + 1 stożek siły = 2 + Korona Salomona +2 = nie pamiętam - czy aby czarować patrzę na wartość początkową plus STOŻKI - czyli nie mogę mieć zaklęć , czy mogę modyfikować wartość przedmiotem / przyjacielem i tym samym czarować ?
 
     
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1476
Skąd: W-wa
Wysłany: Pon 31 Paź, 2016   

dzumandzi napisał/a:
Kiedyś... dawno temu grałem sporo w klasyczną Magię i Miecz wraz z dodatkami,
teraz próbuję odświeżyć temat z 8 letnim synem ;-) grając tylko w podstawową grę TALISMAN Magia i Miecz
jednak chciałbym grać w miarę ;-) poprawnie, a niestety mam na dzień dzisiejszy kilka kłopotów z interpretacją zasad
jest sporo tematów o Talismanie na forach, ale zanim przez nie przejdę minie sporo czasu więc z góry przepraszam jeżeli się powtarzam co do pytań .....

1. Kraina Wewnętrzna - Śmierć - czy mogę po przegranej (grze - to nie walka ?) bronić się hełmem, tarczą czy też zbroją ?
2. Rozumiem, że tak jak w/w na polu Otchłań, Zamek Wilkołaka - mogę się bronić się w/w przedmiotami po przegranej ?
3. Trol - moc 1 + 1 stożek siły = 2 + Korona Salomona +2 = nie pamiętam - czy aby czarować patrzę na wartość początkową plus STOŻKI - czyli nie mogę mieć zaklęć , czy mogę modyfikować wartość przedmiotem / przyjacielem i tym samym czarować ?


Hej,

1. Nie. To nie jest walka, więc Pancerzem się nie ochronisz przed stratą punktu Życia. Musisz użyć kart, które generalnie bronią przed stratą Życia (np. Zaklęcie Ocalenie).

2. Na Otchłani i w Jamie Wilkokłaka normalnie toczysz walkę, więc możesz bronić się Pancerzem.

3. Tak, punkty Mocy (czyli "stożki") również się wliczają. Podobnie jak wszystkie Przedmioty czy Przyjaciele. Musisz mieć Moc przynajmniej 3, by móc rzucać Zaklęcia. A więc "goły" Troll z tylko Koroną Salomona może już to robić. Ponadto, na Koronie Władzy rzuca się Zaklęcie Rozkazu bez względu na posiadaną Moc (lub jej brak).
_________________
GameKeeper - Polskie forum poświęcone Magii i Miecz i Relic.
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 31 Paź, 2016   

dzumandzi napisał/a:
1. Kraina Wewnętrzna - Śmierć - czy mogę po przegranej (grze - to nie walka ?) bronić się hełmem, tarczą czy też zbroją ?
2. Rozumiem, że tak jak w/w na polu Otchłań, Zamek Wilkołaka - mogę się bronić się w/w przedmiotami po przegranej ?
3. Trol - moc 1 + 1 stożek siły = 2 + Korona Salomona +2 = nie pamiętam - czy aby czarować patrzę na wartość początkową plus STOŻKI - czyli nie mogę mieć zaklęć , czy mogę modyfikować wartość przedmiotem / przyjacielem i tym samym czarować ?


1. Nie, bo to nie walka :)
2. W Otchłani i Jamie Wilkołaka toczysz walkę, więc możesz używać broni i pancerzy.
3. Moc z wszystkich źródeł się liczy, więc troll z 1 stożkiem mocy i koroną ma moc 4 a więc może mieć 2 zaklęcia.

Miłego grania :)
 
     
dzumandzi

Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 4
Wysłany: Pon 31 Paź, 2016   

dzięki panowie
pozdrawiam
 
     
Nokturn


Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 142
Wysłany: Nie 04 Gru, 2016   

Jesli poszukiwacz ginie i zostawia wszystko na swoim polu, a inny gracz zagra na to pole zaklęcie "Spustoszenie" zamieniając je w pustynie lub ruiny to czy te przedmioty/złoto równierz znikają? Fabularnie się zgadza, ale zasady nic o tym nie mówią..
 
     
arthan

Dołączył: 31 Sie 2016
Posty: 11
Wysłany: Nie 04 Gru, 2016   

Nie jestem ekspertem w tym temacie bo z kartami terenu póki co grałem niewiele i nie miałem takiej sytuacji, ale wydaje mi się, że zmiana terenu wpływa jedynie na sam obszar lecz nie na karty, które się na nim znajdują, gdyby było inaczej z pewnością nie zostałoby to pominięte w instrukcji.

http://www.forum.galakta....ghlight=#174494
pkt. 4 :)
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 04 Gru, 2016   

Jeśli pojawia się karta terenu to nie zmienia leżących tam innych kart.
 
     
Nokturn


Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 142
Wysłany: Pon 05 Gru, 2016   

Bludgeon napisał/a:
Jeśli pojawia się karta terenu to nie zmienia leżących tam innych kart.


Tak tez zrobilismy. Generalnie to jeszcze w zyciu nie widzialem tyle hajsu na jednym polu. Ze 20 sztuk zlota tam bylo. Gralismy "Ciężką próbę" z talią nieszczęśc i kumpela pociągnęła z talii Harbingera zdarzenie nakazujące zmienić alternatywne zakonczenie. A tak sie nastawiałem na koncowa rzeź:))
 
     
Musopp

Dołączył: 13 Cze 2015
Posty: 3
Wysłany: Nie 25 Gru, 2016   

Hej :) Mam pytanie odnośnie zasad jasnej i ciemnej strony losu. Czy dobrze pojmuje, że wydając los jasnej strony zmieniamy tylko i wyłącznie swój rzut i gdy go zmienimy inny gracz już nie może rzucić losu ciemnej strony aby zmienić nasz rzut? A jak ze Żniwiarzem? Powiedzmy wyrzucam 5 na kości a inny gracz deklaruje ze odrzuca los ciemnej strony i musze rzucać jeszcze raz? Wrzucam 1 i umieram bez możliwości przerzutu? Pytam gdyż chce być przygotowany na taką ewentualność przed pierwszą rozgrywką :) Dzięki :)
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 25 Gru, 2016   

Musopp napisał/a:
Hej :) Mam pytanie odnośnie zasad jasnej i ciemnej strony losu. Czy dobrze pojmuje, że wydając los jasnej strony zmieniamy tylko i wyłącznie swój rzut i gdy go zmienimy inny gracz już nie może rzucić losu ciemnej strony aby zmienić nasz rzut?
Tak. i pamiętaj że jeśli rzucasz kilkoma kostkami to losem możesz przerzucić tylko 1 z nich.


Musopp napisał/a:
A jak ze Żniwiarzem? Powiedzmy wyrzucam 5 na kości a inny gracz deklaruje ze odrzuca los ciemnej strony i musze rzucać jeszcze raz? Wrzucam 1 i umieram bez możliwości przerzutu?

Tak.
 
     
slimik79

Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 36
Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   

Pytanie odnośnie poszukiwacza Królowa Pająków - czy zbierając więcej pająków np 2 lub 3 mogę dodać lub odjąć 2 lub 3 oczka do rzutu kością?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.34 sekundy. Zapytań do SQL: 12