galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Autor Wiadomość
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016   

Talisman: Kataklizm
Kilka dopytań po pierwszych rozgrywkach:
1. AZ ,,Kult potępionych" - ,,Po odkryciu tej karty umieść po 1 karcie Mieszkańca na obszarze..."
Co się dzieje z kartami, które już są na planszy? Pozostają? Jeżeli na tym obszarze jest już jakaś karta Mieszkańca, to dokładam kolejną?
2. Poszukiwacz ,,Czarny rycerz" - specjalna zdolność ,,zastraszanie".
Czy ,,zastraszanie" liczy się jako spotkanie w tej turze? Nie możemy badać obszaru?
3. Poszukiwacz ,,Mutant" - specjalna zdolność - początkowa premia.
Czy gracz może wydać punkt Losu, aby ponownie rzucić kostką za swoją premię startową? Czy Los (bazowy) otrzymuje dopiero po wykonaniu rzutu?
4. Poszukiwacz ,,Barbarzyńca" - specjalna zdolność - rozpoczyna grę z ,,Wielkim mieczem" z talii Ekwipunku.
Co się stanie, gdy w talii nie ma ,,Wielkiego miecza"? (gracz rozpoczyna w trakcie gry grę nową postacią). Nic nie otrzymuje?
5. Karta Przygody - ,,Handlarz niewolników z Opętanego Lasu" - ,,umieść na obszarze Lasu 1 ze swoich Przyjaciół lub 1 odkrytego Nieznajomego z dowolnej Krainy."
Czy mam do wyboru to albo to? Czy Nieznajomego mogę wybrać tylko, jeśli nie mam żadnego Przyjaciela?
6. Karta Przygody - ,,Smok o żelaznych łuskach" - ,,Wynik 1, 2 lub 3 pozwala ci wziąć zbroję z talii Ekwipunku".
Czy kartę Smoka mogę zabrać jako kartę trofeum? Czy otrzymuję zbroję, a Smoka odrzucam?
7. Karta Przygody - ,,Niebiańska przystań" - ,,umieść na swoim obszarze kartę Terenu ,,Osada" ".; ,,kiedy Poszukiwacz odwiedza Niebiańską przystań..."
Czyli na tym obszarze mamy Osadę, która losuje nam karty Mieszkańców oraz tę kartę Miejsca.
Czy najpierw losuję i spotykam Mieszkańca, a dopiero potem spotykam kartę tego Miejsca?
8. Karta Ekwipunku - ,,Przybornik lekarski" - ,,Jeśli wypadnie 6, zapobiegasz utracie Życia".
Czyli jeśli mam stracić np. 4 pkt. Życia i wyrzucę ,,6" - nie tracę ani jednego punktu?
9. Karty Ekwipunku - które kart Ekwipunku mogą się ,,dublować"? Osełka, Osobisty dziennik, Łopata, Mapa.
Np, jeżeli mam 2 Mapy, to odejmuję 4 od rzutu w Kopalni? 2 Osełki dodają 2 pkt. Siły itd. ?
10. Karta Zaklęcia - ,,Odzyskanie" - ,,Weź 1 kartę ze stosu odrzuconych kart Przygód..."
Jest to wierzchnia, losowa czy wybrana przez nas karta?
11. Karty Talizmanów - czy można korzystać z kilku ,,super" Talizmanów na raz? Dlaczego nie? Talizmany nie działają przecież na zasadach Broni czy Pancerza.
12. Karta Talizmanów - ,,Fałszywy Talizman"
Czy jeżeli w momencie jego otrzymania mam już inny Talizman, to ten mogę od razu odrzucić? Czy muszę jednak zdobyć kolejny?
BTW
Brakwater - w polskim tłumaczeniu mamy np. ,,Kupcy z Brakwater" :wink:
 
     
vincent84

Dołączył: 21 Lip 2016
Posty: 7
Wysłany: Wto 20 Wrz, 2016   

pytanie dotyczące zakończenia Wieczna Korona
1.Tracisz 1 pkt.życia
2.Wszyscy poszukiwacze tracą 1 pkt.życia
3-5.Wszyscy inni poszukiwacze tracą pkt.życia
6.Wszyscy inni poszukiwacze posiadający najmniej punktów życia zostają zabici
Zostałem sam z poszukiwaczem z życiem 4.Jestem na koronie władzy.Rzucam 6..czy ta osoba ginie czy nie?
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 20 Wrz, 2016   

vincent84 napisał/a:

Zostałem sam z poszukiwaczem z życiem 4.
No to gra się chyba skończyła?
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 20 Wrz, 2016   

1. AZ ,,Kult potępionych" - ,,Po odkryciu tej karty umieść po 1 karcie Mieszkańca na obszarze..."
Co się dzieje z kartami, które już są na planszy? Pozostają?

Tak

Jeżeli na tym obszarze jest już jakaś karta Mieszkańca, to dokładam kolejną?
Tak

2. Poszukiwacz ,,Czarny rycerz" - specjalna zdolność ,,zastraszanie".
Czy ,,zastraszanie" liczy się jako spotkanie w tej turze? Nie możemy badać obszaru?

Nie, jest efektem kiedy kończysz ruch na tym samym obszarze. Możesz potem zbadać obszar, zaatakować tego poszukiwacza itd.

3. Poszukiwacz ,,Mutant" - specjalna zdolność - początkowa premia.
Czy gracz może wydać punkt Losu, aby ponownie rzucić kostką za swoją premię startową? Czy Los (bazowy) otrzymuje dopiero po wykonaniu rzutu?

Ciekawe. Nie wiem, ale pozwolenie mutantowi na wydanie losu na pewno nie zachwieje równowagi gry.

4. Poszukiwacz ,,Barbarzyńca" - specjalna zdolność - rozpoczyna grę z ,,Wielkim mieczem" z talii Ekwipunku.
Co się stanie, gdy w talii nie ma ,,Wielkiego miecza"? (gracz rozpoczyna w trakcie gry grę nową postacią). Nic nie otrzymuje?

Nic

5. Karta Przygody - ,,Handlarz niewolników z Opętanego Lasu"
Czy mam do wyboru to albo to? Czy Nieznajomego mogę wybrać tylko, jeśli nie mam żadnego Przyjaciela?

Wybierasz swobodnie.

6. Karta Przygody - ,,Smok o żelaznych łuskach" - ,,Wynik 1, 2 lub 3 pozwala ci wziąć zbroję z talii Ekwipunku".
Czy kartę Smoka mogę zabrać jako kartę trofeum? Czy otrzymuję zbroję, a Smoka odrzucam?

Jeśli nie jest napisane że nie otrzymujesz go jako trofeum to otrzymujesz go.

7. Karta Przygody - ,,Niebiańska przystań" - ,,umieść na swoim obszarze kartę Terenu ,,Osada" ".; ,,kiedy Poszukiwacz odwiedza Niebiańską przystań..."
Czyli na tym obszarze mamy Osadę, która losuje nam karty Mieszkańców oraz tę kartę Miejsca.
Czy najpierw losuję i spotykam Mieszkańca, a dopiero potem spotykam kartę tego Miejsca?

Na obszarach na których ciągnie się karty najpierw rozpatrywana jest treść obszaru a potem treść kart. Aczkolwiek nie jestem na 100% pewien czy ta zasada dotyczy obszarów gdzie ciągnie się karty przygody czy dowolne karty.

8. Karta Ekwipunku - ,,Przybornik lekarski" - ,,Jeśli wypadnie 6, zapobiegasz utracie Życia".
Czyli jeśli mam stracić np. 4 pkt. Życia i wyrzucę ,,6" - nie tracę ani jednego punktu?

W angielskiej wersji jest wszystko wyraźnie opisane. Przetłumaczę:
+ When you lose 1 or more life, you may roll 1 die. If you roll a 6, prevent all loss of life.
+ Kiedy tracisz 1 lub więcej żyć, możesz rzucić kostką. Jeśli wyrzucisz 6, chronisz się przed utratą wszystkich tych żyć.

9. Karty Ekwipunku - które kart Ekwipunku mogą się ,,dublować"? Osełka, Osobisty dziennik, Łopata, Mapa.
Np, jeżeli mam 2 Mapy, to odejmuję 4 od rzutu w Kopalni? 2 Osełki dodają 2 pkt. Siły itd. ?

Oczywiście że tak.

10. Karta Zaklęcia - ,,Odzyskanie" - ,,Weź 1 kartę ze stosu odrzuconych kart Przygód..."
Jest to wierzchnia, losowa czy wybrana przez nas karta?

Wybrana

11. Karty Talizmanów - czy można korzystać z kilku ,,super" Talizmanów na raz? Dlaczego nie? Talizmany nie działają przecież na zasadach Broni czy Pancerza.
Można.

12. Karta Talizmanów - ,,Fałszywy Talizman"
Czy jeżeli w momencie jego otrzymania mam już inny Talizman, to ten mogę od razu odrzucić? Czy muszę jednak zdobyć kolejny?

Tutaj widzę pewien problem. Jeśli bardzo dokładnie trzymać się tekstu to nie możesz odrzucić wcześniej posiadanego talizmanu, bo fałszywy mówi że musisz zdobyć a nie posiadać. Ale osobiście uważam to za pomyłkę i pozwoliłbym odrzucić wcześniej zdobyty talizman żeby pozbyć się fałszywego.
 
     
vincent84

Dołączył: 21 Lip 2016
Posty: 7
Wysłany: Wto 20 Wrz, 2016   

napisałem,że pozostała jedna osoba ponieważ w przypadku tego jednego rzutu sprawa nie dotyczyła osoby przebywającej na obszarze korony władzy
w grze było dwóch poszukiwaczy
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 20 Wrz, 2016   

Źle zrozumiałem :) Odpisałem Ci na forum MiM ale napiszę tu też.
Ta osoba ginie, ty wygrywasz.
 
     
michalm 

Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 19
Wysłany: Pon 26 Wrz, 2016   

Sytuacja z wczoraj: kolega ma Talizman Potępienia (inni poszukiwacze wyważając Wrota muszą rzucić dwiema dodatkowymi kośćmi), a ja przyjaciela - Gnoma (wywarzając Wrota na moc, rzuć tylko jedną kością).

Wywarzając Wrota rzucam:
a) 4 kośćmi, bo ten Talizman,
b) 1 kością, bo mam Gnoma (ewentualnie, bo gram Krasnoludem),
c) inne?
 
     
Berni77 


Wiek: 42
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 187
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 26 Wrz, 2016   

Jedna za gnoma + dwie dodatkowe za talizman = 3 kości :)
 
     
dzumandzi

Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 4
Wysłany: Czw 29 Wrz, 2016   Talisman Magia i Miecz- zagwostka

Kiedyś... dawno temu grałem sporo w klasyczną Magię i Miecz wraz z dodatkami,
teraz próbuję odświeżyć temat z 8 letnim synem ;-) grając tylko w podstawową grę TALISMAN Magia i Miecz
jednak chciałbym grać w miarę ;-) poprawnie, a niestety mam na dzień dzisiejszy kilka kłopotów z interpretacją zasad
jest sporo tematów o Talismanie na forach, ale zanim przez nie przejdę minie sporo czasu więc z góry przepraszam jeżeli się powtarzam co do pytań .....

proszę o pomoc:
1. Klątwa Wiedźmy - nakazuje odrzucić przyjaciół - oznacza to zostawienie ich na zajmowanym obszarze, czy odrzucenie na stos kary zużytych ?
2. Klątwa Wiedźmy - mogę się jej pozbyć u Mistyka w wiosce, ale czy mogę również nad przepaścią, Wieżą Wampira i przemieniony w Ropuchę ? ( rozumiem że tak samo interpretuję poltergeista)
3. W krainie wewnętrznej - podczas sprawdzania siły/mocy - mogę używać modyfikatorów - tj. przedmiotów - przyjaciół ?
4. karta przygody - BAGNO i LABIRYNT - tracę turę jeżeli moja siła / moc jest mniejsza od 5 - czy tutaj też uwzględniam modyfikatory ? ( jakoś nie wyobrażam sobie machania mieczem w bagnie ;-)
5. Jaskinia Czarnoksiężnika - w celu wykonania zadania muszę np. odrzucić przyjaciela, magiczny przedmiot czy złoto - i tutaj znów nie wiem czy odrzucam na zajmowana właśnie pole, czy do stosu zużytego ?
6. Strażnik - chcę przejść przez most - na jego polu leży Olbrzym siła 6 - rzut kostką daje mi zapas ruchu jeżeli przejdę przez most - tj. mogę dalej się poruszać i teraz nie wiem czy mam sumować Strażnika i Olbrzyma w celu walki o przejście przez most, czy tylko walczę ze Strażnikiem - wygrałem idę dalej - przegrałem walczę z Olbrzymem ?
7. Krypta - rzuć kością - przenosi mnie do Tajemnych Wrot - czy w tej samej turze mogę próbować wyważyć drzwi ?
8. Różdżka - zawsze muszę mieć jedno zaklęcie - czy w specyficznych przypadkach mogę na raz rzucić kilka czarów ( tych w dowolnym momencie - tj. dobrać kartę czaru - rzucić - od razu dobrać kolejną kartę czaru - znów rzucić itd....?
9. Walka z poszukiwaczem - LOS - po rzutach kostką można użyć LOSU ? wg instrukcji najpierw określa się atakujący, a potem obrońca czy używają LOSU ? rozumiem że to zanim ponownie wyrzucą kością ? czy może być tak że atakujący używa LOSU - musi rzucić - obrońca sprawdza wyniki i dopiero teraz decyduje czy użyje LOSU dla siebie ?
10. Magiczny Miecz tzn. Posiadam ten magiczny przedmiot i trafiam do Gospody gdzie po uprzednim rzucie kostką wychodzi iż musimy walczyć z osiłkiem. Pokonujemy go przy użyciu Magicznego Miecza i zyskujemy dodatkowy żeton życia tak jest ?
11. Wojownik może rzucać dwa razy i wybierać korzystniejszy wynik podczas Walki. Rozumiem że zarówno podczas walki na Siłę jak i na Moc ?

z góry dziękuję za pomoc
 
     
slimik79

Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 36
Wysłany: Pią 30 Wrz, 2016   

1. Klątwa Wiedźmy - nakazuje odrzucić przyjaciół - oznacza to zostawienie ich na zajmowanym obszarze, czy odrzucenie na stos kary zużytych ?

Odrzucamy na stos kart odrzuconych

2. Klątwa Wiedźmy - mogę się jej pozbyć u Mistyka w wiosce, ale czy mogę również nad przepaścią, Wieżą Wampira i przemieniony w Ropuchę ? ( rozumiem że tak samo interpretuję poltergeista)

Dokładnie tak

3. W krainie wewnętrznej - podczas sprawdzania siły/mocy - mogę używać modyfikatorów - tj. przedmiotów - przyjaciół ?

Tak


4. karta przygody - BAGNO i LABIRYNT - tracę turę jeżeli moja siła / moc jest mniejsza od 5 - czy tutaj też uwzględniam modyfikatory ? ( jakoś nie wyobrażam sobie machania mieczem w bagnie ;-)

Wliczamy modyfikatory ale, nie uwzględniamy przedmiotów/przyjaciół którzy dodają swoja siłę/moc podczas walki np. miecz

5. Jaskinia Czarnoksiężnika - w celu wykonania zadania muszę np. odrzucić przyjaciela, magiczny przedmiot czy złoto - i tutaj znów nie wiem czy odrzucam na zajmowana właśnie pole, czy do stosu zużytego ?

Wszystkie karty które należy odrzucić lądują stosie kart odrzuconych

6. Strażnik - chcę przejść przez most - na jego polu leży Olbrzym siła 6 - rzut kostką daje mi zapas ruchu jeżeli przejdę przez most - tj. mogę dalej się poruszać i teraz nie wiem czy mam sumować Strażnika i Olbrzyma w celu walki o przejście przez most, czy tylko walczę ze Strażnikiem - wygrałem idę dalej - przegrałem walczę z Olbrzymem ?

Walczysz tylko ze strażnikiem, jeśli wygrasz idziesz dalej, jeśli przegrasz Twoja tura kończy się na polu na którym leży olbrzym (nie podejmujesz z nim walki)

7. Krypta - rzuć kością - przenosi mnie do Tajemnych Wrot - czy w tej samej turze mogę próbować wyważyć drzwi ?

Nie jestem pewny ale kończysz ruch na tajemnych wrotach i ciągniesz kartę przygody, chyba że jakaś znajduje się na obszarze tajemnych wrót. (Przez TW przechodzimy tak samo jak przez most ze strażnikiem)

8. Różdżka - zawsze muszę mieć jedno zaklęcie - czy w specyficznych przypadkach mogę na raz rzucić kilka czarów ( tych w dowolnym momencie - tj. dobrać kartę czaru - rzucić - od razu dobrać kolejną kartę czaru - znów rzucić itd....?

Z tego co ludzie pisali na forum, w swojej turze możesz rzucić tyle zaklęć ile miałeś na początku swojej tury (przynajmniej ja tak gram)

9. Walka z poszukiwaczem - LOS - po rzutach kostką można użyć LOSU ? wg instrukcji najpierw określa się atakujący, a potem obrońca czy używają LOSU ? rozumiem że to zanim ponownie wyrzucą kością ? czy może być tak że atakujący używa LOSU - musi rzucić - obrońca sprawdza wyniki i dopiero teraz decyduje czy użyje LOSU dla siebie ?

Obaj gracze decydują przed wykonaniem ponownego rzutu kością czy zużyją punkt losu czy też nie, tj. najpierw atakujący, następnie obrońca i dopiero potem ponawiamy rzut.

10. Magiczny Miecz tzn. Posiadam ten magiczny przedmiot i trafiam do Gospody gdzie po uprzednim rzucie kostką wychodzi iż musimy walczyć z osiłkiem. Pokonujemy go przy użyciu Magicznego Miecza i zyskujemy dodatkowy żeton życia tak jest ?

Podejrzewam że chodzi o runiczny miecz - Runiczny Miecz:

Za każdym razem gdy
pokonasz Wroga lub innego
Poszukiwacza (i sprawisz, że
straci punkt Życia), otrzymujesz
1 punkt Życia.

Osiłek w gospodzie jest istota tak jak strażnik na moście, więc nie otrzymujesz punktu życia


11. Wojownik może rzucać dwa razy i wybierać korzystniejszy wynik podczas Walki. Rozumiem że zarówno podczas walki na Siłę jak i na Moc ?

Dokładnie tak
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 30 Wrz, 2016   

slimik79 napisał/a:

11. Wojownik może rzucać dwa razy i wybierać korzystniejszy wynik podczas Walki. Rozumiem że zarówno podczas walki na Siłę jak i na Moc ?

Dokładnie tak
Nie wiem co namodzili w polskiej wersji ale w oryginale wojownik może użyć tej zdolności tylko w walce na siłę.
 
     
Berni77 


Wiek: 42
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 187
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią 30 Wrz, 2016   

Bo w języku polskim jest WALKA i WALKA MAGICZNA.
Wojownik może używać umiejętności jedynie w Walce - czyli gdy używa Siły.
Gdy jest Walka Magiczna (Moc) nie może używać swojej umiejętności.
Trzeba bardzo uważnie czytać czy dotyczy to Walki czy Walki Magicznej (niestety jest to tak, a nie inaczej przetłumaczone więc trzeba się mocno wczytywać).
 
     
dzumandzi

Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 4
Wysłany: Pią 30 Wrz, 2016   

dziękuję Panowie za rozwianie wątpliwości ;-) już będzie nieco łatwiej
jeszcze przebrnę przez to bogate w treści forum i będzie git
pozdrawiam
 
     
slimik79

Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 36
Wysłany: Pią 30 Wrz, 2016   

Bludgeon napisał/a:
slimik79 napisał/a:

11. Wojownik może rzucać dwa razy i wybierać korzystniejszy wynik podczas Walki. Rozumiem że zarówno podczas walki na Siłę jak i na Moc ?

Dokładnie tak
Nie wiem co namodzili w polskiej wersji ale w oryginale wojownik może użyć tej zdolności tylko w walce na siłę.


dzięki Bludgeon, nie wiedziałem o tym.
 
     
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Wto 04 Paź, 2016   

Talisman: Kataklizm
Podczas ostatniej rozgrywki pojawiła się dość sporna sytuacja, decydująca o tym, kto wygra całą grę.
Mutantka od kilku tur rzucała Zaklęcie Rozkazu z Korony Władzy. Zostały jej 2pkt. Życia.
Potomek Magii szedł drogą ,,na Moc". W Lodowej Wieży wyrzucił ,,4".
W tym momencie rzucił Zaklęcie ,,Pakt ze Śmiercią" i wybrał oczywiście Mutantkę (aby zamiast niego straciła te 4pkt. Życia).
Tylko Mutantka posiadała ten super Talizman dający odporność na Zaklęcia.
Wydaje mi się (tak rozstrzygnęliśmy), że Potomek Magii rzuca to Zaklęcie bezpośrednio na siebie, a nie na Mutantkę, a więc Zaklęcie działa.
Podobnie można by zrobić, gdy by Mutantka wyrzuciła ,,6".
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 5.18 sekund. Zapytań do SQL: 12