galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Talisman: Kataklizm
Autor Wiadomość
Zeniffar
[Usunięty]

Wysłany: Pią 16 Wrz, 2016   

Czy gra jest już dostępna w sklepach?
 
     
Xan
[Usunięty]

Wysłany: Pią 16 Wrz, 2016   

Zeniffar napisał/a:
Czy gra jest już dostępna w sklepach?


Wczoraj na stronie Galakty pojawiła się informacja, że gra jest już na magazynie. Osobiście spodziewałbym się dodatku w sklepach w przyszłym tygodniu, max. do środy powinien być w większości sklepów, które złożyły zamówienie na dodatek. W sklepach internetowych już da się zamówić.

Link do info.
Kod:
http://galakta.pl/kataklizm-w-magazynie/
 
     
Zeniffar
[Usunięty]

Wysłany: Pią 16 Wrz, 2016   

Mam już swój egzemplarz 😀 zakupiony we Wroclawiu w galerii handlowej Magnolia w sklepie gralapagos za 199 zł drogo, ale to ostatni dodatek więc warto i w końcu mogę powiedzieć, że mam całą kolekcję MiM 😀 Jutro zagram i dam znać czy fajne. Jednak dalej jestem zły o Las za to, że został wydany w innym pudełku zgroza nie pasuje na półce...
 
     
Berni77
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Wrz, 2016   

Ja też z Wrocka :)
Wczoraj odebrałem mój egzemplarz z Planszóweczka.pl
Udało mi się już nawet jedną rozgrywkę zaliczyć i mogę powiedzieć, że Kataklizm wprowadza duuużo zmian - szczególnie dotyczy to Mieszkańców i nowych, szybkich sposobów na "koksanie" się :)
 
     
Mati98
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Wrz, 2016   

Berni77 napisał/a:
Kataklizm wprowadza duuużo zmian - szczególnie dotyczy to (...) nowych, szybkich sposobów na "koksanie" się :)

Podzielisz się z nami swoimi obserwacjami, odkryciami i sposobami? :smile:
 
     
Berni77
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Wrz, 2016   

Jak sam to kilkukrotnie podkreślałeś Mieszkaniec, którego teren odpowiada opisowi z karty nie jest odrzucany tylko zostaje. Powoduje to to, że na niektórych polach jest ich po 4-5 szt. Większość daje pozytywne efekty. Dzięki temu przy każdym wejściu na pole nie dość, że dociągasz kolejnego mieszkańca, który może znowu tam zostać to możesz wytworzyć kombo, które albo dodaje los lub życie albo inne fajne efekty - do wyboru, do koloru w zależności od tego co potrzebujesz w danej chwili i nie musisz mieć złota by go pierwszy raz odwiedzić, więc nawet będąc gołym i wesołym masz spore szanse trafić coś fajnego (jak masz złoto i możesz odwiedzić go wielokrotnie to już w ogóle jesteś przekoks). Dodatkowo jeżeli grasz Mutantem to za życie masz sporą szansę na darmowe punkty siły/mocy za rzut kośćmi co przy dobrym układzie Mieszkańców spowoduje szybki przyrost statystyk ponad 10 punktów (przetestowałem dzisiaj, czyli "mutuję" i potem idę za darmo się wyleczyć, co w następnej rundzie daje kolejne "mutuję" i tak sobie życie odzyskujesz przy pierwszej lepszej okazji). Inna sprawa, że aby teraz dojść do korony przez krainę Wewnętrzną to trzeba mieć dużo punktów życia (lub przyjaciół do zabicia). Jak masz niefart to możesz stracić 6 punktów życia przy jednym pechowym rzucie :) Generalnie dzięki planszy Kataklizmu gra BARDZO przyspieszyła. Szkoda, że nie widzę na razie opcji połączenia tego ze Zwiastunem (nagle po Kataklizmie zapowiedzianym przez Proroka następuje kolejny?). Testowałem obecnie grę bez dodatków "narożnych". Jak odpalę grę ze wszystkimi dodatkami tak jak to mam w zwyczaju, to wtedy pewnie będę mógł ocenić jaki wpływ nowa plansza główna ma na tak rozbudowaną rozgrywkę jaką zwykłem w Talismanie prowadzić. Jednak do tego muszę mieć mimo wszystko tak z 6 do 8 godzin wolnego czasu ze znajomymi :)
 
     
Bludgeon
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016   

Berni77 napisał/a:
Generalnie dzięki planszy Kataklizmu gra BARDZO przyspieszyła.
A grając nie mieliście problemu z faktem że dostęp do leczenia jest dużo trudniejszy?
 
     
Mati98
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016   

Mnie osobiście podoba się karta Alternatywnego Zakończenia „Wieczna Korona”.
Dawniej gracz na Koronie Władzy był praktycznie nietykalny. Rzucał tylko kostką, a to inni gracze musieli martwić się o przetrwanie i próbować dotrzeć do Korony Władzy w celu pokonania takiego gracza.
Teraz za sprawą tego AZ gracz na Koronie Władzy może ,,wyręczyć" pozostałych graczy i sam się zabić (wyniki 1-2) :twisted:
Inna sprawa, że teraz inni gracze tracą Życie nie na wynikach 4-6 (50% szans), ale na 2-6, czyli prawie co turę. :wink:
Przyśpiesza to samą końcówkę gry, ale trochę szkoda, gdyż pewnie zabraknie epickich pojedynków na Koronie Władzy.
Nie podoba mi się natomiast, iż ,,Na kartach Przygód z rozszerzenia Kataklizm często nie występuje opis warunku odrzucenia karty z planszy." - zwłaszcza w kontekście tego, że to już ostatni dodatek.
Trochę dziwnie wyglądają Wrogowie bez napisu ,,pozostanie na tym obszarze, dopóki ktoś go nie pokona" :neutral:
 
     
Berni77
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016   

Bludgeon napisał/a:
Berni77 napisał/a:
Generalnie dzięki planszy Kataklizmu gra BARDZO przyspieszyła.
A grając nie mieliście problemu z faktem że dostęp do leczenia jest dużo trudniejszy?


Nie, bo sporo mieszkańców leczy więc podczas gry wydawało mi się, że dostęp do leczenia jest większy niż przy standardowej planszy.
 
     
Bludgeon
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016   

Berni77 napisał/a:

Nie, bo sporo mieszkańców leczy więc podczas gry wydawało mi się, że dostęp do leczenia jest większy niż przy standardowej planszy.
Kilku jest, ale najpierw się muszą pojawić. U mnie zazwyczaj nie ma żadnego albo jest jeden.
 
     
Mati98
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016   

Porównanie Krain Wewnętrznych obu plansz: a) podstawka; b) Kataklizm;
Równiny Grozy
a) zwykle obszar ,,nic się nie dzieje"; czasem dochodzi tu do walki pomiędzy Poszukiwaczami. Nie ma nic bardziej wkurzającego niż utrata Talizmanu w takiej walce. :mad:
Trzeba się cofnąć, mieć szczęście i trafić na obszar Jaskini Czarnoksiężnika, móc szybko (najlepiej natychmiastowo) wykonać zadanie, ponownie przejść przez Tajemne Wrota, pokonać Krainę Wewnętrzną i liczyć na to, że w tym czasie drugi gracz nie zdoła nas zabić Zaklęciem Rozkazu. :razz:
b) tym razem Poszukiwacz ,,musi wdać się w walkę z jednym z przebywających tam Poszukiwaczy". Nie może użyć na nim swoich specjalnych zdolności.
,,Zwycięzca w nagrodę zmusza pokonanego do utraty 1 punktu Życia – nie może wybrać innej nagrody." - koniec kradzieży Talizmanów. :smile:
a) Gra ze Śmiercią
Gramy w kości o pkt. Życia. Duża losowość. Zwykle przechodzi się bez problemu, ale zdarza się, że utkniemy na kilka tur lub nawet będziemy zmuszeni zawrócić.
b) Licz
Nieco ,,gorsza" wersja Wieży Wampirów. Tracimy od 1 do 6 pkt. Życia. Możemy również ,,zmniejszyć utratę Życia o 1 za każdego Przyjaciela, którego zdecyduje się odrzucić." Duża losowość, jednak, strata pkt. Życia wydaje się porównywalna co do starej planszy.
a) Wieża Wampirów
Tracimy od 1 do 3 pkt. Życia. Możemy również ,,zmniejszyć utratę Życia o 1 za każdego Przyjaciela, którego zdecyduje się odrzucić." Zwykle przechodzimy bez żadnych poważniejszych konsekwencji. Często bez straty pkt. Życia.
b) Lodowa Wieża
,,Poszukiwacz musi tutaj rzucić jedną kością i stracić tyle punktów Życia, ile wskazuje wynik rzutu, lub pozostać na tym obszarze i odbyć tu ponownie spotkanie w swojej następnej turze." Zdecydowanie ,,gorszy" obszar w porównaniu z Wieżą Wampirów. Duża losowość. Możemy przejść od razu tracąc więcej pkt. Życia lub utknąć tu na kilka tur w oczekiwaniu na ,,1" - wydaje się zabójcze zwłaszcza jeżeli na Koronie Władzy jest już jakiś gracz. W porównaniu ze Śmiercią - również ,,gorszy" obszar.
a) Jama Wilkołaka
Walka z Siłą 2K6. Zwykle wygrywamy bez problemu. Walczymy z tym samym Wilkołakiem, chyba że zdecydujemy się na odwrót (co jest raczej mało prawdopodobne).
b) Jama Mutanta
Walka z Siłą 3K6. Trochę losowości (Siła od 3 do 18 :!: ). Jednak za każdym razem Poszukiwacz spotyka ,,innego" Mutanta, więc nie powinniśmy mieć problemu z jego pokonaniem. Troszkę trudniejszy obszar w porównaniu do podstawki.
Otchłań
a) Walczymy z K6 Diabłami o Sile 4 (osobno, po kolei). Nawet gracze ,,na Moc" nie mają tu zwykle problemu, choć zdarzają się wyjątki.
b) Śnieżna Bestia - ,,Jej Siła jest równa Sile Poszukiwacza, który z nią walczy (wliczając wszystkie bonusy)."
Praktycznie jest to kopia obszaru Gry ze Śmiercią, tylko ze zmienionym poleceniem. Poziom trudności wydaje się porównywalny do podstawki, choć jest tu trochę losowości, tak jak podczas Gry ze Śmiercią.
Korona Władzy
Pisałem o tym wcześniej. Korona Władzy ,,stała się jeszcze potężniejsza, ale także bardziej niebezpieczna i nieobliczalna."
BTW
Zastanawiam się tylko nad grą typu ,,na przeczekanie" :idea: jeśli jakiś Poszukiwacz wyprzedza w statystykach pozostałych graczy i dojdzie do Korony Władzy, to inni gracze mogą przeczekać, aż taki gracz sam się zabije (nie może się uleczyć) zamiast ,,po staremu" pchać się ,,na siłę" na Koronę Władzy i (o ile tam dotrą) przegrać w walce z ,,super" graczem. Jest to zawsze jakaś alternatywa chociaż ,,duża losowość" ... :wink:
 
     
Nokturn
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Wrz, 2016   

Zakupiłem wczoraj. Po otwarciu pudełka był efekt "Wooow":DD
Plansza po prostu wspaniała. Podobnie jak nowe rozwiązania. Nie zdążyłem zagrać jeszcze, ale już na wejściu spodobało mi się uproszczenie krainy wewnętrznej, które w rezultacie powoduje bardziej niebezpieczną podróż. Czuję, że teraz już nie wystarczy po prostu się napakować.
Od razu rzuca się w oczy kwestia ograniczeń w kwestii regeneracji żyć. Przy połączeniu z reszta, powinno być epicko bardziej niz kiedykolwiek.
Z ceną hmm... Trochę przegieli. Nawet za planszę. powiino to wyjść za 140 zl. Jeszcze tylko dwa drugi na żądanie i mam komplet:)
 
     
Bludgeon
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Wrz, 2016   

Mati98 napisał/a:
Porównanie Krain Wewnętrznych obu plansz: a) podstawka; b) Kataklizm;
Równiny Grozy
a) zwykle obszar ,,nic się nie dzieje";
b) tym razem Poszukiwacz ,,musi wdać się w walkę z jednym z przebywających tam Poszukiwaczy". Nie może użyć na nim swoich specjalnych zdolności.
,,Zwycięzca w nagrodę zmusza pokonanego do utraty 1 punktu Życia – nie może wybrać innej nagrody." - koniec kradzieży Talizmanów. :smile:
Dodatkową zmianą jest to że na równinie grozy leży karta do zgarnięcia.
 
     
Nokturn
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Wrz, 2016   

Oprócz opisanych w wielu postach różnic ciężko nie zauważyć, że ten dodatek najmniej kojarzy się ze swoim tytułem. To oczywiste, że wydawca chciał odświeżyć nieco archaiczna podstawkę (i ta zmiana jest jak najbardziej na plus) ale musieli jakoś z tego wybrnąć. Nic lepszego jak właśnie zagłada. Tyle, że to budziło wiele moich obaw przed wydaniem. Czy to będzie świat rzeczywiście w strzępach, gdzie co chwilę będziemy natykać się na pozostałości i ruiny, czy świat, który już się po paru wiekach odbudował. Tu mamy do czynienia tylko ze świadomością, że "kiedyś cos tam się wydarzyło" po to tylko, żeby była jakaś spójność fabularna. Więcej kataklizmu sensu stricto wprowadza jak dla mnie Harbinger niż ten dodatek. Jest parę kart typu "Odrodzenie", które nawiązują trochę do naturalnej czystki, ale te raczej znikną w odmętach setek kart z innych dodatków.
Świat tuż po kataklizmie trochę by się kłócił z dodatkiem miasto np i to zdecydowanie psułoby mi klimat. Tu czapy polodowcowe lub krajobrazy po-potopowe, a tam dobrze prosperująca metropolia...
Ktoś już próbował grać ze wszystkim dodatkami?:D
 
     
Bludgeon
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Wrz, 2016   

Pewnie. Aczkolwiek kataklizm + zwiastun = mordercza gra.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 13