galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Autor Wiadomość
ragnar lotbrog 

Wiek: 31
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 5
Wysłany: Sro 17 Sie, 2016   Zniszczone przedmioty

Hej,
mam zagwozdkę z przedmiotami, które zostały zniszczone, a pochodzą ze sklepów z Miasta.
Powinny wrócić do gry, czy przepadają?
Np. strzaskanie(albo likwidacja?) jest rzucone na kiścień.
pozdr.
 
     
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Sro 17 Sie, 2016   Re: Zniszczone przedmioty

ragnar lotbrog napisał/a:
Hej,
mam zagwozdkę z przedmiotami, które zostały zniszczone, a pochodzą ze sklepów z Miasta.
Powinny wrócić do gry, czy przepadają?
Np. strzaskanie(albo likwidacja?) jest rzucone na kiścień.
pozdr.

Instrukcja do Miasta (str. 10) :razz:
,,Talie sklepów
Talie Zbrojowni, Magicznego Emporium, Chowańców, Eliksirów, Stajni, Listów Gończych i Ekwipunku nazywane są również taliami sklepów.
Karty z talii sklepów są traktowane tak, jak karty Przygód, z tą różnicą, że jeśli zostają odrzucone, wracają na spód odpowiedniej talii i ponownie są dostępne dla Poszukiwaczy.
Jeśli w jakimś momencie gry zabraknie kart danego rodzaju, nie będą one w tym czasie dostępne."
Mam nadzieję, że już wszystko jasne :smile:
 
     
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 2873
Skąd: W-wa
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016   

Dorzucę tylko do tego, co Mati napisał, iż spalone karty wciąż wracają do pudełka, bez względu na to z jakiej talii pochodzą. A więc możesz spalić wszystkie 4 Talizmany z talii Talizmanów i dopóki ktoś nie wygrzebie jakiegoś Talizmanu z talii Przygód, czy z talii Skarbów, to przez Płomienną Dolinę nie przejdzie.
_________________
GameKeeper - Polskie forum poświęcone Magii i Miecz i Relic.
 
     
b4kert

Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 1
Wysłany: Sro 07 Wrz, 2016   Żniwiarz - alternatywne zakończenie

Otóż graliśmy z alternatywnym zakończeniem "Taniec Śmierci", który polega na nasyłaniu żniwiarza przez gracza stojącego na koronie władzy na resztę grających. Wszystko było okej do czasu kiedy wszyscy żyjący poszukiwacze byli wyłącznie w wewnętrznej krainie. Pytanie. Co z tym fantem zrobić, skoro Żniwiarz nie może się poruszać po wewnętrznej krainie?
 
     
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Sro 07 Wrz, 2016   Re: Żniwiarz - alternatywne zakończenie

b4kert napisał/a:
Co z tym fantem zrobić, skoro Żniwiarz nie może się poruszać po wewnętrznej krainie?

Karta Alternatywnego Zakończenia: http://galakta.pl/download/1_altern.pdf :arrow:
Wg. mnie nadal powinno się poruszać Żniwiarzem, chociaż to już raczej zbędne.
Gra toczy się normalnie do momentu, aż któryś z graczy dotrze do Korony Władzy.
Wtedy gracz na Koronie musi poczekać, aż któryś z pozostałych graczy do niego dotrze i wtedy będą walczyć ze sobą.
 
     
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Wto 13 Wrz, 2016   

Talisman: Kataklizm
Kilka (do)pytań o instrukcję:
1. W poprzednich instrukcjach było zwykle coś takiego: ,,Karty Przygód i karty Zaklęć wykorzystuje się w taki sam sposób, jak w grze podstawowej i należy je wtasować do odpowiednich talii."
Tym razem nie mamy już czegoś takiego. Rozumiem, że ,,należy" grać podstawka+Kataklizm?
2. ,,Wszystkie karty Talizmanów należy ze sobą połączyć, potasować i stworzyć z nich talię Talizmanów, a następnie umieścić ją zakrytą obok planszy. "
Czyli teraz w grze mamy dostępne ,,oficjalnie" 6 zwykłych + 6 super Talizmanów?
3. ,,Wszystkie karty zadań Czarownika należy ze sobą połączyć, potasować i stworzyć z nich talię zadań Czarownika, a następnie umieścić ją zakrytą obok planszy."
Tak jak powyżej - mamy ,,połączyć wszystkie karty" - tylko w grze podstawka + Kataklizm nie ma co łączyć. W związku z tym jak należy interpretować treść polecenia z pytania 2. ?
4. ,,Po tym, jak Poszukiwacz odwiedzi Mieszkańca, ten zostaje odrzucony, chyba że nazwa obszaru na jego karcie odpowiada nazwie obszaru, na którym obecnie znajduje się Poszukiwacz."
Jak to się ma w połączeniu z ,,Po odwiedzeniu X możesz wydać 1 sztukę złota, aby odwiedzić ją ponownie." ?
Odrzucam po ,,serii odwiedzin" czy od razu po pierwszym spotkaniu?
5. ,,Jeśli jakaś karta nakazuje graczowi rzucić kością i porównać wynik z listą na wskazanym obszarze, zamiast tego wybiera Mieszkańca na tym obszarze i odwiedza go."
Jak to się ma do specjalnych zdolności np. Zawadiaki czy Łotrzycy:
Zawadiaka: ,,Wykonując rzut w Gospodzie, możesz dodać 1 do uzyskanego wyniku"
Łotrzyca: ,,Za każdym razem, kiedy odwiedzasz Gospodę, Wiejskiego Mistyka lub Miejską Czarodziejkę, możesz rzucić 2 kośćmi i wybrać ten wynik, który ci się podoba"
Czy te zdolności działają również na Mieszkańców spotykanych na tych obszarach?
6. Jama Mutanta: ,,Za każdym razem, kiedy Poszukiwacz spotyka Mutanta, należy rzucić 3 kośćmi, aby ustalić jego Siłę."
Czyli tym razem spotykamy się za każdym razem z innym Mutantem?
 
     
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 2873
Skąd: W-wa
Wysłany: Wto 13 Wrz, 2016   

Hej,

1. Wszystkie karty Przygód czy Zaklęć w Kataklizmie są takie same jak ich odpowiedniki z innych dodatków. A więc możesz mieszać je ze sobą. Do gry w Kataklizm wymagana jest minimum wersja podstawowa gry.

2. Nie, w podstawowej wersji gry były 4 Talizmany. Tutaj dostajemy 6, więc w sumie gramy talią składającą się z 10 kart Talizmanów.

3. Gdybyś grał wraz z innymi dodatkami, to możesz połączyć te talie ze sobą.

4. Jeżeli w wyniku badania jego karty Mieszkaniec miałby zostać odrzucony, następuje to natychmiast i nie możesz już zapłacić sztuki złota, by odwiedzić go ponownie.

5. Nie, nie działają.

6. Zgadza się, za każdym razem walczysz z innym mutantem i za każdym razem musisz rzucać kośćmi za jego Siłę.

Pozdrawiam,
Marcin
_________________
GameKeeper - Polskie forum poświęcone Magii i Miecz i Relic.
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 349
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 13 Wrz, 2016   

Nemomon napisał/a:
4. Jeżeli w wyniku badania jego karty Mieszkaniec miałby zostać odrzucony, następuje to natychmiast i nie możesz już zapłacić sztuki złota, by odwiedzić go ponownie.
Możesz, ponieważ karta na to pozwala, a efekt karty ma pierwszeństwo przed efektem instrukcji.

Nemomon napisał/a:
5. Nie, nie działają.
Tak, działają.

Mati98 napisał/a:
Czyli tym razem spotykamy się za każdym razem z innym Mutantem?

A co za różnica?
 
     
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 2873
Skąd: W-wa
Wysłany: Wto 13 Wrz, 2016   

Bludgeon napisał/a:
Nemomon napisał/a:
4. Jeżeli w wyniku badania jego karty Mieszkaniec miałby zostać odrzucony, następuje to natychmiast i nie możesz już zapłacić sztuki złota, by odwiedzić go ponownie.
Możesz, ponieważ karta na to pozwala, a efekt karty ma pierwszeństwo przed efektem instrukcji.

Nemomon napisał/a:
5. Nie, nie działają.
Tak, działają.


4. Oba efekty są efektami karty. Jak karta nakazuje jej odrzucenie, to więcej nie możesz zapłacić, aby ją ponownie zbadać. Ale tak, jeżeli to efekt gry ją odrzuca, na przykład z powodu niezgodności obszarów, to możesz ją tak długo badać, aż nie zdecydujesz się skończyć.

5. Jak może? Zdolność Zawadiaki pozwala modyfikować rzut w Gospodzie, a skoro Gospody nie ma i nie rzuca w niej, to niczego nie może zmodyfikować.
_________________
GameKeeper - Polskie forum poświęcone Magii i Miecz i Relic.
 
     
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Wto 13 Wrz, 2016   

W związku z tym, że otrzymałem sprzeczne odpowiedzi od Nemomon oraz Bludgeon dopytuję dalej :wink: :
4. Odrzucam Mieszkańca po ,,serii odwiedzin" czy od razu po pierwszym spotkaniu?
,,Jeżeli w wyniku badania jego karty Mieszkaniec miałby zostać odrzucony, następuje to natychmiast i nie możesz już zapłacić sztuki złota, by odwiedzić go ponownie. "
Czyli powiedzmy jak wyrzucę 1) ,,odrzuć tę kartę" to oczywiste, że nie mogę jej znów spotkać. Są jakieś inne efekty, gdy Mieszkaniec odrzuca się ,,sam z siebie"?
,,Możesz, ponieważ karta na to pozwala, a efekt karty ma pierwszeństwo przed efektem instrukcji. "
,,jeżeli to efekt gry ją odrzuca, na przykład z powodu niezgodności obszarów, to możesz ją tak długo badać, aż nie zdecydujesz się skończyć."
Czyli jeżeli badam karty ,,nie na swoim miejscu", to mogę ją spotykać tyle razy ile mi złoto pozwoli albo aż nie wyrzucę ich odrzucenia?
5. Czy te zdolności działają również na Mieszkańców spotykanych na tych obszarach?
,,Nie, nie działają. "
,,Tak, działają. " Aha, OK :wink:
,, 5. Jak może? Zdolność Zawadiaki pozwala modyfikować rzut w Gospodzie, a skoro Gospody nie ma i nie rzuca w niej, to niczego nie może zmodyfikować."
,,Gospody nie ma" :???: Wydaje mi się, że nadal mamy na planszy Gospodę, tylko z innym poleceniem - losowanie Mieszkańca.
Zawadiaka: ,,Wykonując rzut w Gospodzie, możesz dodać 1 do uzyskanego wyniku". Mam to rozumieć jako:
a) ,,wykonując" + ,,rzut w Gospodzie" - czyli rozpatrując polecenie obszaru Gospody z podstawowej planszy głównej/rzucając kostką?
b) ,,wykonując rzut" + ,,w Gospodzie" - czyli wykonując jakikolwiek rzut (np. za ruch :idea: ) przebywając na obszarze Gospody?
Zarówno interpretacja a), jak i b) wydają się brzmieć logicznie. Ja zawsze grałem z a), ale b) też wydaje się być poprawny
BTW
Nemomon napisał/a:
W podstawowej wersji gry były 4 Talizmany.

Źle mi się wpisało. :smile: Oczywiście, że w podstawce były 4 karty Talizmanów.
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 349
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 13 Wrz, 2016   

Mati98 napisał/a:
Czyli jeżeli badam karty ,,nie na swoim miejscu", to mogę ją spotykać tyle razy ile mi złoto pozwoli albo aż nie wyrzucę ich odrzucenia?
Wg mnie tak właśnie.

Cytat:
skoro Gospody nie ma
Jak to nie ma?
W katakliźmie jest tak że jak postać ma zdolność działającą w starej wersji obszaru np gospoda a w nowej nie ma jak działać jeśli czytać tylko treść planszy, to ta zdolność działa tak jakby leżący na niej Mieszkańcy byli częścią tego obszaru. Innymi słowy, zdolność zawadiaki itp działa na tym obszarze z tymi Mieszkańcami z którymi jest w stanie zadziałać.
 
     
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Pią 16 Wrz, 2016   

Zapytam ponownie: :smile:
,,Zawadiaka: ,,Wykonując rzut w Gospodzie, możesz dodać 1 do uzyskanego wyniku". Mam to rozumieć jako:
a) ,,wykonując" + ,,rzut w Gospodzie" - czyli rozpatrując polecenie obszaru Gospody z podstawowej planszy głównej/rzucając kostką?
b) ,,wykonując rzut" + ,,w Gospodzie" - czyli wykonując jakikolwiek rzut (np. za ruch :idea: ) przebywając na obszarze Gospody?
Zarówno interpretacja a), jak i b) wydają się brzmieć logicznie. Ja zawsze grałem z a), ale b) też wydaje się być poprawny."
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 349
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 16 Wrz, 2016   

a)
 
     
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2016   

Pojawiła się nowa teoria na temat spotykania kart Mieszkańców :wink:
Posłużę się przykładem karty z instrukcji - Barmanka.
Odwiedzam Zamek. Powiedzmy, że nie ma tam żadnych kart. Losuję jednego Mieszkańca - Barmankę.
,,Następnie Poszukiwacz odwiedza jednego Mieszkańca na swoim obszarze." Odwiedzam Barmankę.
,,Kiedy Poszukiwacz odwiedza Mieszkańca, rozpatruje treść z jego karty." Rzucam kostką (wynik oprócz ,,1" - powiedzmy, że ,,4")
Następnie: ,,Po tym, jak Poszukiwacz odwiedzi Mieszkańca, ten zostaje odrzucony, chyba że nazwa obszaru
na jego karcie odpowiada nazwie obszaru, na którym obecnie znajduje się Poszukiwacz."
W tym przypadku odrzucam kartę Barmanki. Nie mogę już skorzystać z opcji:
,,Po odwiedzeniu barmanki możesz wydać 1 sztukę złota, aby odwiedzić ją ponownie."
To były by już kolejne ,,odwiedziny".
Wg. mnie efekt ,,Po odwiedzeniu X możesz wydać 1 sztukę złota, aby odwiedzić ją ponownie." działa tak:
- karty ,,nie na swoim miejscu" - NIGDY nie działa;
- karty ,,u siebie" - działa do momentu aż nie wyrzucę odrzucenia tej karty LUB aż nie stracę tury.
Czy dobrze interpretuję te zasady?
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 349
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016   

Mati98 napisał/a:

,,Po odwiedzeniu barmanki możesz wydać 1 sztukę złota, aby odwiedzić ją ponownie."
To były by już kolejne ,,odwiedziny".
Wg. mnie efekt ,,Po odwiedzeniu X możesz wydać 1 sztukę złota, aby odwiedzić ją ponownie." działa tak:
- karty ,,nie na swoim miejscu" - NIGDY nie działa;
- karty ,,u siebie" - działa do momentu aż nie wyrzucę odrzucenia tej karty LUB aż nie stracę tury.
Czy dobrze interpretuję te zasady?
Według mnie nie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 1.39 sekundy. Zapytań do SQL: 13