|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Szybsza gra |
Autor |
Wiadomość |
Mati98 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016
|
|
|
Bludgeon napisał/a: | Ciekawe czy dałoby się zagrać w 6 albo 8 osób w taki sposób że gracze są w 2 osobowych drużynach i wykonują swoje ruchy w tym samym czasie. To by mogło skrócić czas gry nawet o połowę. |
Wątpię
Kolejność musi być.
Podam tylko kilka przykładów: kolejność Zdarzeń, pójście na to samo pole (np: Wróg), losowanie kart Przygód itd.
Według mnie wprowadziło by to jeszcze więcej zamieszania.
BTW
,,2 osobowe drużyny" - gracze ze sobą współpracują, czy tylko ruszają się jednocześnie? |
|
|
|
|
Bludgeon [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016
|
|
|
Mati98 napisał/a: |
Wątpię
Kolejność musi być. | Można zarządzić że w przypadku problemów z kolejnością gracze w drużynie decydują między sobą, albo np. gracz po prawej zawsze pierwszy.
Mati98 napisał/a: | ,,2 osobowe drużyny" - gracze ze sobą współpracują, czy tylko ruszają się jednocześnie? | Współpracują, inaczej byłby totalny chaos. |
|
|
|
|
tomus933 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016
|
|
|
No nie wiem czy to przejdzie co nie znaczy że możesz spróbować i napisać jak poszło.
Ja uważam że to nie wypali. Jeżeli losujesz kartę wroga to spoko ale jak zdarzenia albo co lepsze jesteście na tym samym polu to rodzi komplikacji. Zakładam że losujecie karty równocześnie. Jedna wykona polecenia z karty a te druga mówi że ma karte zdarzenia i pierwsza osoba musi cofnąć swoja wygraną ze smokiem siła 8 walkę bo traci turę. Tylko przykład. Zagraj spróbuj i swoimi obserwacjami podziel się z nami. Szczerze mówiąc jestem ciekawy. |
|
|
|
|
Bludgeon [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016
|
|
|
tomus933 napisał/a: | No nie wiem czy to przejdzie co nie znaczy że możesz spróbować i napisać jak poszło.
| Nie mam takiej potrzeby, moja gra jest mocno zmodowana i nigdy nie trwa dłużej niż 3 godziny.
tomus933 napisał/a: | Ja uważam że to nie wypali. Jeżeli losujesz kartę wroga to spoko ale jak zdarzenia albo co lepsze jesteście na tym samym polu to rodzi komplikacji. Zakładam że losujecie karty równocześnie. Jedna wykona polecenia z karty a te druga mówi że ma karte zdarzenia i pierwsza osoba musi cofnąć swoja wygraną ze smokiem siła 8 walkę bo traci turę. Tylko przykład. Zagraj spróbuj i swoimi obserwacjami podziel się z nami. Szczerze mówiąc jestem ciekawy. | Mega prostym rozwiązaniem jest nie stosowanie tej zasady kiedy 2 poszukiwaczy kończy ruch na tym samym polu |
Ostatnio zmieniony przez Bludgeon Nie 11 Wrz, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tomus933 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016
|
|
|
Spoko spoko ale czasmi zdarzenie obejmuje cała krainę. Więc gracz ma najpierw zastosować się do swojej wylosowanej karty czy np zdarzenia wylosowanego przez kolegę? |
|
|
|
|
Bludgeon [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016
|
|
|
tomus933 napisał/a: | Spoko spoko ale czasmi zdarzenie obejmuje cała krainę. Więc gracz ma najpierw zastosować się do swojej wylosowanej karty czy np zdarzenia wylosowanego przez kolegę? | Najpierw gracz po prawej. |
|
|
|
|
Krzyżak [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 11 Wrz, 2016
|
|
|
Co powiecie na przyspieszenie gry poprzez usuniecie zasady, ze z kazdym zdobytym punktem sily/mocy za 7 trofeow, nadmiar nie przepada, tylko zostaje. Przykladowo Mamy trofea pokonanych potworow o sile 4 i 2. Pokonujemy kolejnego o sile 3, ale nie odrzucamy wszystkich tylko te z ktorych "komponujemy" wymagane 7, zas pozostale zostawiamy.
Czy ktos z Was juz cos podobnego stosowal? Co o tym myslicie? |
|
|
|
|
Bludgeon [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 11 Wrz, 2016
|
|
|
Krzyżak napisał/a: | Co powiecie na przyspieszenie gry poprzez usuniecie zasady, ze z kazdym zdobytym punktem sily/mocy za 7 trofeow, nadmiar nie przepada, tylko zostaje. Przykladowo Mamy trofea pokonanych potworow o sile 4 i 2. Pokonujemy kolejnego o sile 3, ale nie odrzucamy wszystkich tylko te z ktorych "komponujemy" wymagane 7, zas pozostale zostawiamy.
Czy ktos z Was juz cos podobnego stosowal? Co o tym myslicie? | Myślę że ta zasada jest już w instrukcji |
|
|
|
|
Mati98 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 11 Wrz, 2016
|
|
|
Krzyżak napisał/a: | Czy ktos z Was juz cos podobnego stosowal? Co o tym myslicie? |
Tak się gra normalnie wg. zasad.
Jak masz trofea o Sile 2, 3 i 4, to nie trzeba być geniuszem matematycznym, aby złożyć sobie ,,7" z 3 i 4.
U mnie często występuje wymiana za 14 pkt. trofeów na 2 pkt. Siły/Mocy:
Przykładowo mam trofea o wartości 3 i 5, nie wymieniam tej ,,8" na 1 pkt. a później np. zdobywam trofeum 6 i od razu za ,,14" wymieniam.
Chyba, że chodziło Ci o coś innego, tylko źle dobrałeś sobie dane
Jeżeli masz trofea 3 i 5, to możesz wymienić je na 1 pkt. Siły/Mocy, ze stratą tego 1 pkt. trofeum.
Jeżeli wg. Ciebie nadmiar (1 pkt.) nie przepada, to jak mam go zaznaczyć? Na kartce sobie zapisać? Pamiętać o tych punktach? |
|
|
|
|
Krzyżak [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 11 Wrz, 2016
|
|
|
Mati98 napisał/a: |
Jeżeli wg. Ciebie nadmiar (1 pkt.) nie przepada, to jak mam go zaznaczyć? Na kartce sobie zapisać? Pamiętać o tych punktach? |
No wiec wlasnie o to mi chodzilo. Sytuacja gdy masz trofeum za 6 i nagle zgrniasz 8 za co dostajesz 2 pkt jest oczywista. Sek w tym co (poza oczywista sytuacja gdy trofeum z np 2 pkt po prostu dalej magazynujemy) zrobic zeby nie tracic "nadprogramowych" punktow? |
|
|
|
|
Mati98 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 13 Wrz, 2016
|
|
|
Krzyżak napisał/a: | Sek w tym co zrobic zeby nie tracic "nadprogramowych" punktow? |
Wg. mnie w Talismanie trzeba uzbierać X pkt. Siły/Mocy, aby po przejściu przez Kryptę/Kopalnię móc wygrać grę.
Zwykle jest to ok. 12 pkt. Oczywiście, że np. ktoś z 6 pkt. może przejść, a ktoś z 14 pkt. już nie zdoła.
W te 12 pkt. wlicza się: wartość początkowa, żetony otrzymane, żetony za trofea, pkt. z Przedmiotów i Przyjaciół.
Te pkt. rozkładają się bardzo różnie - raz np. grając Czarnoksiężnikiem otrzymałem 5pkt. Mocy na samym początku gry (4x,,źródełko"+1xMiasto).
W nawiązaniu do Twojego pytania: jeżeli nie będziemy tracić nadmiarowych pkt. trofeów, to wg. mnie będziemy otrzymywać poszczególne pkt. nieco szybciej, ale i tak w odniesieniu do całej rozgrywki otrzymamy tyle samo pkt. co na normalnych zasadach.
To tak jak z kartą z Lasu i Kataklizmu (teraz będzie jako Ekwipunek) Personal Journal (osobisty dziennik).
Pozwala nam ona wymieniać trofea za 1pkt. mniej, czyli za 6 pkt. trofeum mamy 1 pkt. Siły/Mocy.
Sprawia to, że otrzymujemy nieco szybciej te pkt. ale ogólnie i tak będziemy mieć ich tyle samo.
Łatwo to obliczyć: wymieniając 42pkt. trofeum (6 razy po 7pkt.) otrzymamy oczywiście 6 pkt.
Z kartą Personal Journal wymieniając te 42pkt. trofeum (7 razy po 6pkt.) otrzymamy już 7 pkt.
Czyli jesteśmy jeden pkt. do przodu, ale dopiero po 42pkt., czyli po wykonaniu 6 normalnych wymian, a kolejne ,,+1" mamy dopiero po 12 wymianach.
Wg. mnie obejmuje to zbyt dużo wymian, aby dało to nam zauważalną różnicę.
Mieści się to w granicach ,,błędu szczęścia". Kiedyś Minotaur zgarnął na Skałach 3 pkt. Siły pod rząd, innym razem ktoś zgarnął 4 pkt. Mocy u Mistyka.
Trochę się rozpisałem. Podsumowując - Twój pomysł wymaga wprowadzenia dodatkowej mechaniki/rozwiązań a wg. mnie korzyści nie ma z tego żadnych |
|
|
|
|
tomus933 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2016
|
|
|
a prosta zasada wymiany punktów z trofeów na dobrowolny atrybut. Znaczy się mam trofea 4 siły i jedno 3 mocy. Więc wymieniam na co chce. Siła,moc obojętnie ważne żeby było 7 pkt. |
|
|
|
|
Bludgeon [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2016
|
|
|
tomus933 napisał/a: | a prosta zasada wymiany punktów z trofeów na dobrowolny atrybut. Znaczy się mam trofea 4 siły i jedno 3 mocy. Więc wymieniam na co chce. Siła,moc obojętnie ważne żeby było 7 pkt. | Używam czegoś w tym stylu. Gracz może wymienić 7 punktów trofeów siły na punkt siły i analogicznie moc (czyli bez zmian), ale oprócz tego może wymienić dowolne trofea warte 11 punktów na punkt siły i punkt mocy. |
|
|
|
|
Mr Mostow [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016
|
|
|
tomus933 napisał/a: | Możesz też zmienić zasady co to wymiany trofeum. Nie 7 punktów za 1 siły/mocy a np 5. Szybciej rośniesz w siłe i szybciej docierasz do korony.
|
Na początku, gdy wdrażałem znajomych (cieżko się gra w pojedynkę) stosowałem właśnie tę zasadę: pula trofeów do wymiany wynosiła 4. Dodatkowo każdy otrzymywał 3 sztuki złota. To ośmielało, bo gra rzeczywiście przyspieszała.
Przy okazji sprawdzona metoda na nowicjuszy: tylko wersja podstawowa.
Rozszerzenia są dla zaawansowanych graczy, „czujących klimat“, że tak powiem |
|
|
|
|
Mr Mostow [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016
|
|
|
Bludgeon napisał/a: | tomus933 napisał/a: | Długość rozgrywki wynika od ilości graczy. To jest największy czynnik. Wiadomo że jak grasz we 3-4 to szybciej niż 8 graczy. | Ciekawe czy dałoby się zagrać w 6 albo 8 osób w taki sposób że gracze są w 2 osobowych drużynach i wykonują swoje ruchy w tym samym czasie. To by mogło skrócić czas gry nawet o połowę. |
Ja bym chciał spróbować takiej rozgrywki! Niestety nie mam ekipy (jak napisałem akapit wyżej, dopiero uczę znajomych). Mój pomysł: dwie osoby po przeciwnych stronach stołu ruszają się jednocześnie. Jako turę rozumiemy wykonanie pełnego ruchu przez obie (zrozumiałe, że jeżeli ktoś właśnie „traci turę“, porusza się tylko drugi gracz). Kolejka przesuwa się zgodnie z przyjętymi zasadami - jedyny wymóg to parzysta ilość graczy.
Obaj gracze wykonujący ruch mogą wchodzić w interakcję ze wszystkimi pozostałymi, nawet między sobą (jeśli trafią na to samo pole, przykładowo na skutek jeden - ruchu, drugi - teleportacji, mogą rywalizować lub współdziałać; jeśli obszar wymaga wylosowania 1 karty, losują obaj, czyli wyciągane są dwie karty, i obaj podlegają konsekwencjom; w przypadku kwestii spornych (został wylosowany Magiczny Przedmiot), jeśli nie dojdzie do porozumienia nad stołem, odbywają walkę o ten przedmiot; w przypadku Wrogów sumują rzuty ataku i ponownie - trofeum zabiera tylko jeden z graczy, albo w efekcie obopólnej decyzji, albo pojedynku itd.). Wtedy nawet rozgrywka w 10 osób jest ciekawa
Niezwykle mi się perspektywa takiej gry podoba. Tylko brak... wykwalifikowanej kadry
Hej, a może jest na formy ktoś z południowej części Warszawy, kto chciałby zagrać w ten sposób? Mam fajne miejsce do grania na Ochocie, koło Hali Kopińskiej. Moglibyśmy umówić się na testową partyjkę. |
|
|
|
|
|
|