galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi dotyczące zasad
Autor Wiadomość
slimik79

Dołączył: 03 Sty 2016
Posty: 36
Wysłany: Sro 06 Lip, 2016   

Dwa pytania, które narodziły się podczas ostatniej gry z prorokiem i smokami

1. Karta z tali smoka nalot na wioskę - nie ma wioski bo leży karta terenu i czy w takim przypadku rozpatrujemy samo pojawienie się zdarzenia a resztę treści karty ignorujemy i prorok ląduje na planszy czy całkowicie ignorujemy kartę?

2. Omen - Każdy nieznajomy i przyjaciel jest traktowany jako wróg z nr spotkania 2 i siłą 3 - czy po zwycięskiej walce zachowujemy takie karty jako trofea z siłą 3? (jeśli tak czy wymieniamy je później na pkt siły?)
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 351
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro 06 Lip, 2016   

slimik79 napisał/a:
1. Karta z tali smoka nalot na wioskę - nie ma wioski bo leży karta terenu i czy w takim przypadku rozpatrujemy samo pojawienie się zdarzenia a resztę treści karty ignorujemy i prorok ląduje na planszy czy całkowicie ignorujemy kartę?
Ignorujesz treść karty ale nie sam fakt że pojawiło się zdarzenie.

slimik79 napisał/a:
2. Omen - Każdy nieznajomy i przyjaciel jest traktowany jako wróg z nr spotkania 2 i siłą 3 - czy po zwycięskiej walce zachowujemy takie karty jako trofea z siłą 3? (jeśli tak czy wymieniamy je później na pkt siły?)
Wydaje mi się że nie.

Mati98 napisał/a:
1. Czy można w jednej turze użyć jakiejś karty (Przedmiot/Przyjaciel) w stosunku do jakiejś karty Przygody, a do innej już nie?
Wydaje mi się że tak.

Mati98 napisał/a:
2. Czy można w stosunku do jednej karty Przygody (np. Wroga) raz użyć (np. przy rozpatrywaniu efektów przed walką) jakiejś karty (Przedmiot/Przyjaciel) a później (np. w trakcie walki) już nie?
Nie rozumiem pytania.


Mati98 napisał/a:
3. Czy ta zasada nie wydaje się przegięta w połączeniu z Kryptą lub Kopalnią?
Np. specjalnie zaniżam swoją Siłę/Moc, aby wylądować w Mieście, gdzie jest karta Terenu, czyli przechodzę dalej.
A co w tym przegiętego, przeszedłeś 1 obszar w krainie wewnętrznej brawo ;)
 
     
Marcinusik

Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 6
Wysłany: Pią 05 Sie, 2016   

Witam wszystkich. W MIM grałem jakieś 25 lat temu :grin: Teraz mam już dwójkę dzieciaków i ostatnio wpadło mi do głowy żeby kupić TMIM i wciągnąć chłopaków, no i udało się :razz: Niestety podczas gry często trafiamy na pewne aspekty które nie do końca są opisane w instrukcji więc zapytam was.

1. Czy w krainie wewnętrznej walcząc ze śmiercią, wilkołakiem itd. po przegranym pojedynku mogę spróbować użyć zbroi aby nie stracić punktu życia?

2. Zaklęcie "Ocalenie" można rzucić na poszukiwaczy, wrogów czy to znaczy że mogę też rzucić na swojego poszukiwacza czy tylko mogę uratować życie innym postaciom? Jeśli mogę rzucić to zaklęcie na siebie to pytanie jak w pierwszym punkcie czy mogę użyć go żeby nie stracić życia po przegranym pojedynku z istotami w wewnętrznej krainie?

3. Czy przed zaklęciem "Rozkaz" można się spróbować wyratować jakimś zaklęciem? Na przykład tym z drugiego punktu "Ocalenie" ?

Jutro jadę do znajomych pograć w 5 osób i chciałbym rozwiać te wątpliwości :)
Dziękuję.
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 351
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 05 Sie, 2016   

Marcinusik napisał/a:
Witam wszystkich. W MIM grałem jakieś 25 lat temu :grin: Teraz mam już dwójkę dzieciaków i ostatnio wpadło mi do głowy żeby kupić TMIM i wciągnąć chłopaków, no i udało się :razz:
Super że zaraziłeś dzieciaki i być może wyrośnie przyszłe pokolenie nowych fanów tej gry :)


Marcinusik napisał/a:
1. Czy w krainie wewnętrznej walcząc ze śmiercią, wilkołakiem itd. po przegranym pojedynku mogę spróbować użyć zbroi aby nie stracić punktu życia?

Z wilkołakiem tak. Ze śmiercią że nie bo jak spotykasz śmierć to to nie jest walka.

Marcinusik napisał/a:
2. Zaklęcie "Ocalenie" można rzucić na poszukiwaczy, wrogów czy to znaczy że mogę też rzucić na swojego poszukiwacza czy tylko mogę uratować życie innym postaciom? Jeśli mogę rzucić to zaklęcie na siebie to pytanie jak w pierwszym punkcie czy mogę użyć go żeby nie stracić życia po przegranym pojedynku z istotami w wewnętrznej krainie?

Możesz na siebie.
Z tego co pamiętam to tak (w przypadku wilkołaka i otchłani, inne obszary to nie walka).

Marcinusik napisał/a:
3. Czy przed zaklęciem "Rozkaz" można się spróbować wyratować jakimś zaklęciem? Na przykład tym z drugiego punktu "Ocalenie" ?

Tak. Zaklęcie rozkaz jest zaklęciem i podlega prawie wszystkim regułom zaklęć.
 
     
Marcinusik

Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 6
Wysłany: Pią 05 Sie, 2016   

Dziękuję za szybką odpowiedź. Właśnie czytam FAQ w pdf i trafiłem tam na taki przykład:
Ruiny
P1: Czy Poszukiwacz po wylosowaniu pierwszej karty Przygody
może porzucić Przedmiot lub Przyjaciela, aby uniknąć
losowania drugiej karty?
O: Tak. Należy przy tym pamiętać, że jeśli Poszukiwacz
porzuci Przedmiot lub Przyjaciela, nie będzie mógł go ponownie
zabrać podczas tej samej tury.

Coś tu chyba jest nie tak. Przecież jeśli staniemy na ruinach i nie ma tam kart to musimy wyciągnąć dwie od razu i rozpatrujemy je biorąc pod uwagę liczbę w narożniku. W innym przypadku nie potrzebne były by te cyferki w narożnikach. Według mnie jeśli wylosujemy dwie karty: jakiś przedmiot i wróg z cyferką 2 to bez względu co najpierw wyciągnęliśmy musimy pokonać wroga żeby wziąć przedmiot a według tego co w FAQ możemy wylosować przedmiot, odrzucić ten albo inny na pole i nie losować wroga który byłby następną kartą.
Wydaje mi się że mam rację ale może czegoś nie zrozumiałem.
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 351
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 05 Sie, 2016   

Marcinusik napisał/a:

Coś tu chyba jest nie tak. Przecież jeśli staniemy na ruinach i nie ma tam kart to musimy wyciągnąć dwie od razu
Jedna po drugiej, i w międzyczasie możesz wyrzucić kartę albo nawet zagrać zaklęcie.

Marcinusik napisał/a:
W innym przypadku nie potrzebne były by te cyferki w narożnikach.
Cyferki są wciąż potrzebne.

Marcinusik napisał/a:

Według mnie jeśli wylosujemy dwie karty: jakiś przedmiot i wróg z cyferką 2 to bez względu co najpierw wyciągnęliśmy musimy pokonać wroga żeby wziąć przedmiot a według tego co w FAQ możemy wylosować przedmiot, odrzucić ten albo inny na pole i nie losować wroga który byłby następną kartą.
Wydaje mi się że mam rację ale może czegoś nie zrozumiałem.
Jak już obejrzysz drugą kartę to co by to nie było nie możesz odrzucić karty żeby jej nie napotykać. Ponieważ w 99% przypadków nie wiesz jaka jest druga karta na stosie, używanie tej taktyki zazwyczaj sprowadza się do tego że zmieniasz fajne pole jakim są Ruiny w zwykłe typu Puszcza, więc szału nie ma.
 
     
Marcinusik

Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 6
Wysłany: Sob 06 Sie, 2016   

Gdzie w instrukcji jest napisane że można wylosować jedną kartę a potem dopiero drugą?
W instrukcji jest tak:
"Rodzaje kart Przygód
Poniżej opisano rodzaje kart Przygód i ich działanie. Należy pamiętać,
że karty Przygód rozpatruje się w kolejności numeru spotkania: aby
przejść do dobroczynnych kart, Poszukiwacz będzie musiał wpierw
rozprawić się ze Zdarzeniami i Wrogami.
"
Czyli przykład losujemy dwie karty na raz gdzie pierwszą jest zbroja a drugą demon moc 10. Według instrukcji najpierw musimy pokonać demona a potem możemy wziąć zbroję. Jeśli demon nas pokona to on i zbroja zostają na polu i czekają na kolejnego śmiałka.

W sposób który ty opisałeś zmienia się to diametralnie. Losujesz pierwszą kartę którą okazuje się zbroja. Wkładasz ją do ekwipunku a potem losujesz demona i dopiero z nim walczysz i bez różnicy czy wygrasz czy przegrasz zbroje masz w ekwipunku.

Albo jeszcze inaczej, bierzesz pierwszą kartę i wyskakuje demon, przegrywasz i wg instrukcji natychmiast kończysz turę, czyli nie weźmiesz kolejnej karty i zbroja zamiast z demonem na polu leży w stosie. Wydaje mi się że trzeba brać tyle kart ile jest na polu i rozpatrywać je wg kolejności jaka jest w instrukcji. W innym przypadku zawsze bezpieczniej jest brać jedną i jesli to przedmiot itp to mamy pewność że go zatrzymamy.

Tak samo jak wejdziemy na ruiny gdzie leży już jedna karta (topór) to przecież nie bierzemy tego toporka a potem losujemy drugą kartę tylko dobieramy żeby na polu były dwie i rozpatrujemy je po cyferkach.

No kurcze na logikę i instrukcję wychodzi że nie powinno się brać jak się chce.
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 351
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 06 Sie, 2016   

Marcinusik napisał/a:

W sposób który ty opisałeś zmienia się to diametralnie. Losujesz pierwszą kartę którą okazuje się zbroja. Wkładasz ją do ekwipunku a potem losujesz demona i dopiero z nim walczysz i bez różnicy czy wygrasz czy przegrasz zbroje masz w ekwipunku.
Absolutnie nie.
Losujesz pierwszą kartę, po czym, zanim ją rozpatrzysz albo zanim wylosujesz drugą kartę, odrzucasz jakiś przedmiot. Wtedy dopiero wiesz że nie będziesz losował więcej kart i wtedy dopiero możesz rozpatrzyć kartę którą pociągnąłeś jako pierwszą.



Marcinusik napisał/a:
Albo jeszcze inaczej, bierzesz pierwszą kartę i wyskakuje demon, przegrywasz i wg instrukcji natychmiast kończysz turę,
Też nie. Nie przechodzisz do rozpatrywania żadnych kart dopóki nie skończysz ciągnąć kart.


Marcinusik napisał/a:
W innym przypadku zawsze bezpieczniej jest brać jedną i jesli to przedmiot itp to mamy pewność że go zatrzymamy.
Tak, jest bezpieczniej. Tylko skoro bezpieczniej jest brać 1 kartę to czemu gracze zawsze chętnie idą na ruiny ciągnąć dwie skoro dookoła tyle obszarów gdzie ciągnie się jedną?
 
     
Marcinusik

Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 6
Wysłany: Sob 06 Sie, 2016   

Kurcze ale mam mentlik w głowie :mrgreen: Ja oczywiście nie twierdzę że to co Ty piszesz nie ma sensu. Po prostu nie ma takiej opcji opisanej w żadnych oficjalnych źródłach :sad:
W instrukcji jest takie coś:

"Jeśli na danym obszarze Poszukiwacz porzuci Przyjaciół lub
Przedmioty (patrz „Porzucanie Przyjaciół i Przedmiotów” na stronie
16), może pociągnąć tylko tyle kart, aby w sumie było ich tyle, ile
wynika z polecenia zawartego na tym obszarze. Na przykład, Poszukiwacz
kończy ruch na obszarze z poleceniem „Wylosuj 1 kartę”. W
tym miejscu postanawia porzucić jeden z posiadanych Przedmiotów.
Jeśli to zrobi, nie będzie ciągnął karty Przygody, bowiem na tym
obszarze spoczywa już jedna karta.
Poszukiwacz może zdecydować się porzucić Przyjaciół lub Przedmioty,
aby uniknąć losowania jednej lub więcej kart, nie może ich
jednak ponownie zabrać podczas tej samej tury. Oznacza to, że Przyjaciele
i Przedmioty pozostawione na danym obszarze mogą zostać
zabrane przez innych Poszukiwaczy, którzy trafią na ten obszar
"

Kurka wodna :razz: Nie jest napisane że może porzucić przyjaciela/przedmiot pomiędzy losowaniem kart. Jestem za opcją że można to zrobić na początku tury lub na końcu żeby zbytnio nie manipulować w przypadku wylosowania jako pierwszej karty dobrego przedmiotu. Proszę niech ktoś jeszcze mnie przekona.
Przepraszam Cię Bludgeon po prostu szukam potwierdzenia która opcja jest oficjalna. Na innym forum (nie wiem czy się lubicie czy nie :razz: )dostałem odwrotną odpowiedź od twojej stąd moje marudzenie :neutral:
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 351
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 06 Sie, 2016   

Marcinusik napisał/a:

Kurka wodna :razz: Nie jest napisane że może porzucić przyjaciela/przedmiot pomiędzy losowaniem kart. Jestem za opcją że można to zrobić na początku tury lub na końcu żeby zbytnio nie manipulować w przypadku wylosowania jako pierwszej karty dobrego przedmiotu.
Gdybym się posiłkował tylko instrukcją to zgodziłbym się z Twoją interpretacją. Ale FAQ mówi że można więc można to zrobić między ciągnięciem kart.



Marcinusik napisał/a:
Przepraszam Cię Bludgeon po prostu szukam potwierdzenia która opcja jest oficjalna.
FAQ jest oficjalne.
 
     
Marcinusik

Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 6
Wysłany: Sob 06 Sie, 2016   

Czy na tym forum to też ty czy zbieżność nicku?
http://forum.magiaimiecz....=130594#p128171

Tam w marcu napisałeś:
"Re: Kilka pytań odnośnie zasad i innych
Postautor: Bludgeon » niedziela 27 mar 2016, 00:59

Najpierw ciągniesz wszystkie karty potem je po kolei rozpatrujesz. Więc druga karta będzie danej krainy.
"

No chyba że to nie Ty to przepraszam :wink: Jeśli to ty to tam napisałeś zupełnie odwrotną zasadę :cry: Zaraz zejdę :shock:
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 351
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 06 Sie, 2016   

To ja, i nie napisałem odwrotnej zasady tylko to samo z pominięciem kroku gdzie między ciągnięciem kart możesz odrzucić przedmiot.
 
     
Marcinusik

Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 6
Wysłany: Sob 06 Sie, 2016   

Ok. Faktycznie nie napisałeś "Musisz ciągnąć wszystkie karty....." tylko po prostu odniosłeś się do tej konkretnej sytuacji.

Jestem już prawie przekonany że będę w grze stosować tą zasadę z FAQ.
Ciekawi mnie tylko czemu na tamtym forum, w wątku do którego link wkleiłem, admin abubu nie zgadza się z ta zasadą :???: W końcu jest to ważna persona i prawdopodobnie ma sporą wiedzę na temat zasad. Czekam na jego uzasadnienie.
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 351
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 06 Sie, 2016   

Marcinusik napisał/a:
Ok. Faktycznie nie napisałeś "Musisz ciągnąć wszystkie karty....." tylko po prostu odniosłeś się do tej konkretnej sytuacji.

Jestem już prawie przekonany że będę w grze stosować tą zasadę z FAQ.
Ciekawi mnie tylko czemu na tamtym forum, w wątku do którego link wkleiłem, admin abubu nie zgadza się z ta zasadą :???: W końcu jest to ważna persona i prawdopodobnie ma sporą wiedzę na temat zasad. Czekam na jego uzasadnienie.
Nie jesteśmy nieomylni. Talisman ma w pizdu zasad i łatwo się pomylić przy czymś drobnym. A dodatkowo ta zasada, gdyby nie FAQ, prawdopodobnie w ogóle by nie istniała.
 
     
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 2873
Skąd: W-wa
Wysłany: Pon 08 Sie, 2016   

Dorzucę tylko, iż Abubu jest przede wszystkim graczem w starą MiM, więc może nie znać zasad nowej wersji tej gry.
_________________
GameKeeper - Polskie forum poświęcone Magii i Miecz i Relic.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.24 sekundy. Zapytań do SQL: 13