|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Zasady gry |
Autor |
Wiadomość |
Ajgor [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 20 Mar, 2009
|
|
|
Zawsze można się umówić że w sklepie da się sprzedać, jak będzie zbyt łatwo to za 1/2, 1/3 ceny. To było pierwsze pytanie mojej Córki "Gdzie to mogę sprzedać bo mi nie potrzebne" |
|
|
|
|
poooq [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 20 Mar, 2009
|
|
|
Albo od wartości przedmiotu odjąć aktualny poziom terroru w mieście (liczony w $ ) |
|
|
|
|
Banzai [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 23 Mar, 2009
|
|
|
Witam! Wczoraj się męczyłem z żona przy instrukcji, oczywiście wszystkie elementy jak i plansza wyglądają przepięknie, jest tego bardzo dużo i tak ma być . A teraz takie pytanka, bo większość kwestii jest na forum.
1. Czy wchodząc z Arkham normalnie w bramę gracz zostaje wciągnięty do IŚ i co za tym idzie jest zatrzymany, czy stoi sobie w tym IŚ i odbywa normalnie spotkanie?
2. Co się dzieje jak badacz wraca z IŚ do obszaru na którym w między czasie otworzyła się nowa brama tzn. są 2 na jednym obszarze. Mam znacznik eksploracji więc jedną bramę mogę zamykać i pieczętować,a druga co wciąga mnie, czy w następnej fazie mogę przez nią znowu wejść czy opuścić ten obszar?
3.Kwestia wyczerpania kart: czy tylko zaklęcia sie wyczerpują, czy przedmioty też trzeba zakrywać?
To na razie tyle, może pytania nie są dla kogoś trudne ale ta gra to dla mnie taki krok milowy od czasów magicznego miecza i temu podobnych planszówk, że byłem w szoku jak to wszystko zobaczyłem na stole. Z góry dziękuję za odpowiedź. |
|
|
|
|
the_ka [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 23 Mar, 2009
|
|
|
Ad.1
Jeżeli normalnie wchodzi w bramę to nie wciąga go, wciąga go tylko gdy brama pojawi się nieoczekiwanie w miejscu gdzie jest badacz instrukcja str.10 Otwarcie bramy na obszarze z Badaczem.
Ad.2
Jeżeli na danym obszarze jest już brama to nie otwiera się kolejna tylko następuje spotęgowanie potworów czyli wychodzi ich tyle ilu jest graczy lub bram [w zależności czego jest więcej] instrukcja str.9 punkt B.Na obszarze znajduje się otwarta brama
Ad.3
Wyczerpaniu czyli odwróceniu ulgają te karty, na których pisze zakryj karte - czyli generalnie czary, księgi i przedmioty na których pisze zakryj np.bicz, plan Arkham |
|
|
|
|
sirafin [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 23 Mar, 2009
|
|
|
Banzai napisał/a: | 1. Czy wchodząc z Arkham normalnie w bramę gracz zostaje wciągnięty do IŚ i co za tym idzie jest zatrzymany, czy stoi sobie w tym IŚ i odbywa normalnie spotkanie? | Do mnie zawsze najszybciej trafiają przykłady niż regułki, więc mimo że the_ka dokładnie podał namiar na odpowiedź, to dopiszę jeszcze przykłady
PRZYKŁAD 1 napisał/a: | Faza Ruchu - Badacz kończy ruch na polu z Bramą
Faza Spotkań w Arkham - Badacz przechodzi przez Bramę do Innych Śwaitów
Faza Spotkań w Innych Światach - Badacz ciągnie kartę Bram i odbywa spotkanie |
PRZYKŁAD 2 napisał/a: | Faza Ruchu - Badacz kończy ruch na polu bez Bramy
Faza Spotkań w Arkham - Badacz losuje kartę dzielnicy o treści "pojawia się brama i potwór!", kładzie żeton Bramy na polu, dodaje żeton zagłady na torze Przedwiecznego, przenosi swojego Badacza do Innych Światów i kładzie jego znacznik na boku, losuje żeton Potwora i kładzie go na polu na którym pojawiła się Brama
Faza Spotkań w Innych Światach - Badacz ciągnie kartę Bram i odbywa spotkanie mimo że jest zatrzymany (trzeba zauważyć że w tej sytuacji nim wróci do Arkham odbędzie 3 spotkania a nie 2) | To chyba wyjaśni większość wątpliwości.
Banzai napisał/a: | 3.Kwestia wyczerpania kart: czy tylko zaklęcia sie wyczerpują, czy przedmioty też trzeba zakrywać? | Dodam tylko do tego co napisał the_ka, że to "zakrywanie" ma jedynie na celu ułatwić graczom zapamiętanie których przedmiotów już w tej turze użyli. Niektóre przedmioty mogą być używane tylko raz na turę i zakrycie karty pomaga uniknąć "przypadkowego" kantowania
A u mnie kolejne zakończone rozgrywki i kolejne pytania
Podczas jednego ze spotkań w Arkham (Cmentarz o ile pamiętam) atakuje nas Wampir, w treści karty nie ma zaznaczonego że jest on traktowany jako "Nieumarły", czy możemy zastosować przeciw niemu przedmioty takie jak Woda Święcona, lub Krzyż? Na logikę Wampir to istota nieumarła, jednak z drugiej strony powinno to być zaznaczone przy potworze (bo na przykład Ognisty Wampir wbrew pozorom nie jest traktowany jako Nieumarły)
Druga sprawa, Ogar z Tindalos, według opisu na żetonie, porusza się na najbliższy OBSZAR z Badaczem, czy to oznacza, że nigdy nie wyjdzie na ULICĘ, czy może to tylko niefortunne tłumaczenie i miało być najbliższe POLE z Badaczem? |
|
|
|
|
poooq [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 23 Mar, 2009
|
|
|
sirafin napisał/a: |
Podczas jednego ze spotkań w Arkham (Cmentarz o ile pamiętam) atakuje nas Wampir, w treści karty nie ma zaznaczonego że jest on traktowany jako "Nieumarły", czy możemy zastosować przeciw niemu przedmioty takie jak Woda Święcona, lub Krzyż? Na logikę Wampir to istota nieumarła, jednak z drugiej strony powinno to być zaznaczone przy potworze (bo na przykład Ognisty Wampir wbrew pozorom nie jest traktowany jako Nieumarły)
|
Najlepiej stosować logiczne rozwiązania. Wampir na cmentarzu to na pewno nieumarły...
Cytat: | Druga sprawa, Ogar z Tindalos, według opisu na żetonie, porusza się na najbliższy OBSZAR z Badaczem, czy to oznacza, że nigdy nie wyjdzie na ULICĘ, czy może to tylko niefortunne tłumaczenie i miało być najbliższe POLE z Badaczem? |
U na Ogar może zakończyć ruch tylko na obszarze, kiedy wszyscy badacze kończą ruch na ulicach i następuje jego faza, pozostaje na obszarze na którym się znajduje. |
|
|
|
|
Banzai [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 23 Mar, 2009
|
|
|
To się nazywa szybka odpowiedź, dzięki i nasuwa mi się kolejne pytanie, związane z grą. Zaraz na początku I-ej tury faza spotkania w Arkham badacz wylosował kartę gdzie można było pomóc studentowi i tak niefortunnie się to spotkanie skończyło, że trzeba było rzucać kostkami ile się traci p-ów żywotności. Badacz miał 5 i na kostce wypadło też 5, po prostu pech. I teraz tak jak w instrukcji czy on zostaje pochłonięty ponieważ jego cała żywotność spadła do 0, czy idzie do szpitala?
cytuję:
"Jeśli maksymalna wartość Wytrzymałości lub
maksymalna Poczytalność Badacza spadnie
do 0, również zostanie on pochłonięty." |
|
|
|
|
Neuron [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 23 Mar, 2009
|
|
|
A ja mam inną, zabawną zagwozdkę - która wynika rzecz jasna, z niezbyt jeszcze mocnej znajomości gry.
Załóżmy, że gram samotnie. Rozpoczynam grę z trzema wskazówkami, otwiera się brama w lesie. Zbieram dwie wskazówki, załatwiam bramę i pieczętuję ją. W międzyczasie (ruch w Innym Świecie) wypada wyłącznie spotęgowanie potworów, ponieważ wypada znów las. Po zapieczętowaniu bramy wypada znów las - nie ma bata, brama się nie otwiera. Czyżbym właśnie zakończył grę? |
|
|
|
|
finallyh [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 23 Mar, 2009
|
|
|
Za każdym razem jak zbierzesz wskazówkę, zatrzymujesz się. Masz 3, 2 dodatkowe to 2 postoje, no i 2 karty mitów. W innych światach ruch, w Arkham dodatkowe mity. Jeśli trafiłeś tyle razy na Las -wygrałeś.
EDIT: A, no i pewnie talia mitów nie potasowana jak trzeba |
Ostatnio zmieniony przez finallyh Pon 23 Mar, 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
poooq [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 23 Mar, 2009
|
|
|
Banzai napisał/a: | Zaraz na początku I-ej tury faza spotkania w Arkham badacz wylosował kartę gdzie można było pomóc studentowi i tak niefortunnie się to spotkanie skończyło, że trzeba było rzucać kostkami ile się traci p-ów żywotności. Badacz miał 5 i na kostce wypadło też 5, po prostu pech. I teraz tak jak w instrukcji czy on zostaje pochłonięty ponieważ jego cała żywotność spadła do 0, czy idzie do szpitala?
cytuję:
"Jeśli maksymalna wartość Wytrzymałości lub
maksymalna Poczytalność Badacza spadnie
do 0, również zostanie on pochłonięty." |
Trafiasz do szpitala, ponieważ twoja Wytrzymałość spadła do 0, natomiast maksymalna Wytrzymałość jest cały czas równa 5. To poziom powyżej którego nie możesz się "wyleczyć". |
|
|
|
|
sirafin [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 23 Mar, 2009
|
|
|
Neuron napisał/a: | Załóżmy, że gram samotnie. Rozpoczynam grę z trzema wskazówkami, otwiera się brama w lesie. Zbieram dwie wskazówki, załatwiam bramę i pieczętuję ją. W międzyczasie (ruch w Innym Świecie) wypada wyłącznie spotęgowanie potworów, ponieważ wypada znów las. Po zapieczętowaniu bramy wypada znów las - nie ma bata, brama się nie otwiera. Czyżbym właśnie zakończył grę? | Nie wypada, jeśli zapieczętowałeś ostatnią bramę to wygrywasz i nie następuje po tym Faza Mitów. A sama sytuacja wysoce nieprawdopodobna
Banzai napisał/a: | To się nazywa szybka odpowiedź, dzięki i nasuwa mi się kolejne pytanie, związane z grą. Zaraz na początku I-ej tury faza spotkania w Arkham badacz wylosował kartę gdzie można było pomóc studentowi i tak niefortunnie się to spotkanie skończyło, że trzeba było rzucać kostkami ile się traci p-ów żywotności. Badacz miał 5 i na kostce wypadło też 5, po prostu pech. I teraz tak jak w instrukcji czy on zostaje pochłonięty ponieważ jego cała żywotność spadła do 0, czy idzie do szpitala?
cytuję:
"Jeśli maksymalna wartość Wytrzymałości lub
maksymalna Poczytalność Badacza spadnie
do 0, również zostanie on pochłonięty." |
"Maksymalna" a nie "aktualna". Zwróć uwagę że jest różnica między "tracisz punkt poczytalności/zdrowia" a "zmniejsza maksymalną poczytalność/zdrowie"
--EDIT--
Czyli tak jak poooq w międzyczasie odpowiedział |
|
|
|
|
8janek8 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 23 Mar, 2009
|
|
|
Grałem kilka razy i nie zdarzyła mi się do tej pory sytuacja, aby obniżył się komuś maxymalny poziom wytrzymałości/poczytalności. Możecie dać kilka przykładów co ma taki efekt? |
|
|
|
|
poooq [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 23 Mar, 2009
|
|
|
Kiedy grałem Śmieciarzem, miałem towarzysza- psa Diuka. Podnosił on maksymalny poziom poczytalności +1. Kiedy musiałem go poświęcić aby zapobiec pogłosce, mój maksymalny poziom spadł (co prawda do wyjściowego z karty, ale zawsze )... Smutna sytuacja, całą grę Diuk służył mi wiernie.... |
|
|
|
|
Grubosz Drzewiasty [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 23 Mar, 2009
|
|
|
A wiec mam takie pytanie?jesli wiec zyskujemy 1 poziom poczytalnosci lub wytrzymalosci dzieki przyjacielowi to:
1. Podnosi on o 1 poziom i automatycznie powoduje wzrost tejze statystyki.
2. Czy tez podnosi maksymalnie poziom o 1 lecz nie powoduje automatycznego wzrostu tejze statystyki. |
|
|
|
|
the_ka [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 24 Mar, 2009
|
|
|
moim zdaniem podnosi maksymalnie poziom o 1 lecz nie powoduje automatycznego wzrostu tejże statystyki.
Np. na karcie Diuk pisze że Maksymalna poczytalność +1, nigdzie nie pisze że odzyskuje czy dostaje się jakieś punkty poczytalności, czyli np. mieliśmy max 5 a na karcie mieliśmy np 4 żetony poczytalności to po zdobyciu Diuka mamy max 6 ale dalej mamy tylko 4 żetony poczytalności. |
|
|
|
|
|
|